مدیریت و رهبری

انواع جذب نیرو Types of Recruitment

Types-of-Recruitment

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع جذب نیرو Types of Recruitment”

انواع جذب نیرو Types of Recruitment

اسلاید 1: انواع جذب نیروTypes of Recruitment

اسلاید 2: عنوانانواع جذب نیرونوعابزارمراحل استفادهطراحی / برنامه ریز یموضوعسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: استخدام یا جذب نیرو دو نوع است:1- استخدام داخلی: نوعی از استخدام در داخل سازمان اتفاق می‌افتد. استخدام داخلی ممکن است منجر به افزایش بهرهوری کارکنان شود، به این صورت که سطح انگیزه آنها افزایش مییابد. همچنین موجب صرفهجویی در زمان، پول و تلاش می‌شود. استخدام داخلی معایبی نیز دارد. یکی از آنها این است که سازمان را از وجود نیروی خارجی توانمند محروم میکند. همچنین تمام نیروی انسانی مورد نیاز سازمان لزوما از میان نیروهای داخلی نیستند. لذا استخدام از خارج نیز باید انجام شود.منابع داخلی جذب و استخدام به راحتی برای یک سازمان در دسترس هستند. منابع داخلی عمدتا سه دسته اند:• انتقالات • ترفیعات (میان پست‌های کاری داخلی)• استخدام دوباره کارمندان سابق: استخدام دوباره کارمندان سابق یکی از منابع داخلی استخدام است که کارمندان می‌توانند دعوت شوند و برای پست‌های خالی مربوطه انتخاب شوند. در مواقعی کارکنان سابق برنامه‌های درخواست نشده را نیز تامین می‌کنند.2- استخدام خارجی:برای استخدام نیروی خارجی، باید تبلیغات و اعلام خارجی صورت گیرد، اما این راه پول و زمان زیادی را می‌خواهد. منابع خارجی استخدام عبارتند از: تبلیغات استخدام در سطح کارخانه، دیگر روش‌های تبلیغاتی، مبادلات کاری، آژانس های استخدامی، موسسات آموزشی، پیمانکاران کار، توصیه ها و غیره.• تبلیغات استخدام در سطح کارخانه: این روش یک منبع استخدام خارجی است که در آن پست‌های خالی را در تابلوهای اعلان خارج از کارخانه یا در درب ورودی کارخانه نصب و اعلام می‌کنند. این نوع استخدام معمولا برای استخدام کارگران کارخانه استفاده می‌شود. افرادی وجود دارند که می‌خواهند مشاغل خود را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهند. این متقاضیان که به عنوان متقاضیان ناخواسته نامیده می‌شوند، درخواست شغلی خودشان را مطرح می‌کنند. برای این نوع استخدام کارگران، تمایلی برای انتقال ار یک کارخانه به کارخانه دیگر وجود دارد و بنابراین چنین کارگرانی به عنوان کارگران «بدلی» نامیده می‌شوند.• تبلیغات: یک منبع خارجی است که جایگاه مهمی در روال استخدام دارد. بزرگترین مزیت تبلیغات این است که بخش‌های گسترده‌ای از بازار را پوشش می‌دهد و متقاضیان پراکنده می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تبلیغات دریافت کنند. معمولا برای تبلیغات از روزنامه‌ها و تلویزیون استفاده می‌شود.

اسلاید 4: • مبادلات استخدامی: تبادل استخدام یک رویه مشخص است که توسط دولت اجرا میشود. بیشتر نهادها و بخشهای دولتی از طریق چنین مبادلاتی، کارکنان را استخدام میکنند. امروزه استخدام در دفاتر دولتی از این طریق، اجباری شده است.• آژانسهای کاریابی: سازمانهای حرفهای مشخصی هستند که به سمت استخدام و به کارگماردن مردم روی آورده اند. این سازمانهای خصوصی که توسط افراد خصوصی اداره میشوند، نیروی کار مورد نیاز نهادها را تامین میکنند.• موسسات آموزشی: موسسات حرفه‌ای خاصی وجود دارند که مانند یک منبع استخدام خارجی، جهت استخدام فارغ‌التحصیلات تازه برای چنین موسساتی عمل می‌کنند. نوع استخدام انجام‌شده از طریق این موسسات خارجی، به عنوان استخدام دانشکده‌ای نامیده می‌شود. آنها دارای واحدهای استخدام ویژه‌ای هستند که به ایجاد شغل برای داوطلبان تازه کمک می‌کنند.• توصیه‌نامهها: افراد مشخصی هستند که در یک بخش خاص تجربه دارند. آنها به حسن نیت و توانمندی در شرکت خود شناخته شده اند. خلاهای کاری وجود دارند که توسط توصیه‌های چنین افرادی پر می‌شوند. بزرگترین نقص این روش این است که شرکت کاملا به چنین افرادی وابسته می‌شود که می‌تواند بعدا به ناکارآمدی چنین روشی منجر شود.• پیمانکاران: افراد به خصوصی هستند که نیروی کار را به کارخانه یا کارخانه‌های تولیدی عرضه می‌کنند. از طریق این پیمانکاران، کارگران بر اساس قرارداد، برای یک دوره زمانی مشخص استخدام می‌شوند. زمانی که این پیمانکاران سازمان را ترک می‌کنند، افرادی که به این طریق استخدام شده بودند نیز مجبور می‌شوند که این سازمان را ترک کنند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطروش های جذب نیروی کار Job Recruitment Methodsمزایا افزایش سطح انگیزه کارکنانصرفه جویی در زمان، پول و تلاشکاربردهاهنگام استخدام نیرو برای رفع نیازهای مختلف سازمان از این مدل استفاده می شود.معایبمحروم کردن سازمان از قوت های نیروی خارجی (در استخدام داخلی)افزایش هزینه‌ها و زمان برای استخدام نیروی خارجی

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان