مدیریت کیفیت فراگیر
اسلاید 1: موضوع: مديريت کيفيت فراگير TQM استاد محترم جناب آقای ایمان رحیمی دانشجو : زهرا افشاری
اسلاید 2: [1]Delaware مثلث كيفيت مديريت کيفيت فراگير TQM
اسلاید 3: تعريف مديريت کيفيت فراگیر:TQM يک شيوه بهبود يافته تجارتي است. تکنيکي اثبات شده براي تضمين بقا در دنياي رقابتي. TQM فرايند توسعه فردي و تشکيلاتي است که هدف آن افزايش سطح رضايت همه افراد مربوط به سازمان از قبيل مشتريان، تامين کنندگان، سهامداران و کارکنان است. TQM از سه واژه، Total به نشانه کليت داشتن؛ Quality، به نشانه درجه برتري يک محصول و يا خدمت؛ و Management، به نشانه کردار، هنر و يا شيوه کنترل و رسيدگي و. . . است.
اسلاید 4: [1]Delaware شباهت TQM با سیستم بدن انسان
اسلاید 5: در سال 1924 دكتر والتر شوارت آمريكايي در آزمايشگاههاي شركت Bell سيستمي را به وجود آورد كه ميتوانست واريانس سيستمهاي توليد را اندازهگيري كند.شاگرد شوارت دبليو ادوارد دمينگ كه يك فيزيكدان با گرايش رياضي بود و در بخش كشاورزي و دفتر تحقيقات آمريكا كار ميكرد، موظف گرديد تا سيستم كنترل آماري فرايند را به كاركنان صنايع دفاعي آمريكا آموزش دهد.در سال 1950 اتحاديه متخصصان علوم و مهندسين ژاپن (JUSE) از دمينگ دعوت كردند تا SPC و روشهاي كنترل كيفيت را در كشور ژاپن آموزش دهد. ژاپنيها به سرعت خود را با آموزشهاي دمينگ هماهنگ ساخته و در اين روشها تغييراتي به وجود آوردند. پيشينه و تاريخچه مديريت كيفيت فراگیر(جامع)
اسلاید 6: در اواخر دهه 1970، آمريكاييها و اروپاييها متوجه پيشي گرفتن ژاپنيها در تسخير بازارهاي جهاني شدند، به فكر استفاده از نگرش TQM در مديريتهاي خود گرديدند.در سال 1987 آمريكا در مقابل جايزه دمينگ، جايزهاي را به نام «مالكوم بالدريج» ابداع كردند. اين جايزه براي معرفي سازمانهايي كه به بالا بردن سطح كيفيت خود و اجراي TQM دست يافتهاند، طراحي شده است.[1]Delaware پيشينه و تاريخچه مديريت كيفيت فراگیر(جامع)
اسلاید 7: برخي از تفاوتهاي مديريت کيفيت فراگير با مديريت سنتي سازمان با مدیریت کیفیت فراگیرسازمان با مدیریت سنتیمشتری مدارسازمان مدارجهت گیری بلند مدتجهت گیری کوتاه مدتمبتنی بر داده و واقعیتمبتنی بر عقیدهبهبود مستمردید مقطعیپیشگیریبازرسیارتباط قوی بین بخش ها و کار سیستمیبخشهاي سازماني منفك ومجزاوجود سلسله مراتب از سوی کارمندانوجود سلسله مراتب از بالا به پايينحل مسئلهسرزنش و تنبیهتفکر سیستمیتفکر جزء به جزءرهبریریاست
اسلاید 8:
اسلاید 9: اركان فلسفي مديريت كيفيت فراگیر فرايند گراييمشتري محوريارتقاي مستمر و فراگير فرايندها و سيستمها
اسلاید 10: اهداف مديريت کيفيت فراگير1) جلب رضايت کامل مشتري با کمترين هزينه۲) درگير کردن همه کارکنان با هدف حذف خطاها و جلوگيري از ضايعات و در نتيجه انگيزش بهتر آنها۳) حفظ کيفيت و بهبود مستمر۴) طراحي و انتخاب فناوري و فرآيندهاي مناسب توليد۵) آموزش عيني کيفيت۶) اندازهگيري کار۷) توجه به نقطه بهينه هزينههاي چرخه حيات۸) بهرهوري و ارزش افزوده بيشتر۹) استانداردهاي بالاتر۱۰) سيستمها و رويه هاي بهبوديافته[1]Delaware
اسلاید 11: [1]Delaware
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.