کسب و کار مدیریت و رهبری

مسائل جاری در حسابداری مدیریت

hesabdari_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مسائل جاری در حسابداری مدیریت”

مسائل جاری در حسابداری مدیریت

اسلاید 1: www.Ghalamo.comFREE PPT TEMPLATES

اسلاید 2: مسائل جاری درحسابداری مدیریتاستادمربوطه : دکترفرخ برزیده ارائه دهنده : خدیجه یاری

اسلاید 3: ماهیت فرآیند کنترل

اسلاید 4:

اسلاید 5: کنترل به عنوان یک مفهوم درطول زمان

اسلاید 6: کنترل به عنوان قدرتممکن است گفته شودکه یک شخص دارای سطحی از قدرت برای تاثیر عمدی بر رفتار دیگران مطابق با اهداف خود است . قدرت عبارت از توانایی یک بازیگر برای نفوذ بربازیگردیگربرای پیروی ازدستورات خود یا انجام سایر هنجارهایی است که مورد حمایت او می باشد . کنترل چرخه ای است که باقصد و نیت ازجانب فرد اول شروع شده و با تلاش برای نفوذ برفرد دومی ادامه می یابدو در نهایت با حرکت فرد دوم درمسیر مورد نظر فرد اول به پایان می رسد .

اسلاید 7: کنترل دارای یک معنا یا اهمیت روانی برافراد درگیر در آن نیز است . ممکن است که آن دلالت بر برتری ،حقارت ، تسلط ، اطاعت ، راهنمایی ، کمک ، انتقاد و توبیخ داشته باشد . همچنین ممکن است دلالت بر چیزی درمورد مردانگی و نیرومندی افراد درگیر درآن داشته باشد ، اعمال کنترل دارای بارعاطفی است .

اسلاید 8: مفهوم سنتی کنترلبه طور سنتی کنترل برای مبارزه با آنتروپی یا بی نظمی در سازمان لازم تلقی می شود ، مفهوم سنتی کنترل به عنوان یک قدرت ضروری منجربه محدود کردن وجهت دهی رفتار ،توسعه روابط کاری و اعمال نظم می شود

اسلاید 9: کنترل درتاثیر گذاری بررفتارکنترل به عنوان فرایندی در نظر گرفته می شود که یک کارکرد اصلی دارد و آن کمک به اطمینان ازمناسب بودن رفتارهای افراد دریک سازمان است .این رفتارباید سازگار با استراتژی های سازمان باشد ، که در این صورت باید به عنوان بهترین مسیری انتخاب شود که سازمان ازطریق آن به اهداف تعیین شده دست می یابد .

اسلاید 10: درنظر گرفتن فرایند کنترل مدیریت به عنوان موضوعی که با افراد سازمان وعکس العمل های افراد درسازمان درگیر است . اصلی ترین جنبه هرسیستم کنترلی تاثیر ان بررفتار است . لازم است سیستم هابه شکلی طراحی شوندکه کمک رسان ، راهنما و انگیزاننده مدیران در تصمیم گیری بوده و به صورتی عمل نمایندکه هم راستاوهم جهت با تمامی اهداف سازمانی باشند ، سیستم های کنترلی در درجه اول به منظور بهبود تصمیم گیری های جمعی درون سازمانی ایجاد می شوند . از انجا که بسیاری از تصمیمات ، در برگیرنده رفتار انسانی است ، تاکید ما به جای توجه بر ملاحظات فنی برملاحظات انسانی خواهد بود .

اسلاید 11: کنترل مورد استفاده برای استاندارد سازی عملکرد ها به منظور کاهش هزینه وافزایش کارایی کنترل های مورد استفاده برای حفاظت از دارایی های شرکت کنترل های مورداستفاده برای استاندارسازی کیفیت کنترل های مورد استفاده به منظور اعمال محدودیت هایی در چاچوب آنها، افراد برای اعمال اختیارت تفویض شده خود،نیازی به اخذ تاییدی مجدد ازمدیریت بالاترندارد . کنترل های مورد استفاده برای اندازه گیری عملکرد شغلی کنترل های مورد استفاده برای فعالیت های برنامه ریزی و برنامه نویسی کنترل های ضروری که به مدیریت ارشد اجازه می دهد برنامه های مختلف سازمان را درحال تعادل نگه دارد . کنترل هایی که برای ایجاد انگیزه در افراد یک شرکت در راستای نمایش گذاشتن بهترین تلاش خود طراحی شده اند . نقش چند بعدی کنترل ازنظر ولییام تراورز جروم :

اسلاید 12: مبانی کنترلکنترل برشکل های مختلف از قدرت بنا شده است . هرشکل از قدرت استراتژی های مختلفی رادیکته می کند،زیرا توانایی شکل های مختلف درمحدود کردن انتخاب ها متفاوت است

اسلاید 13: شش نوع ازقدرت که استراتژی ها وتاکتیک های کنترلی مختلفی را دیکته می کنند :قدرت پاداشقدرت اجبار قدرت قانونیقدرت مرجعیت قدرت تخصصقدرت یکپاچگی

اسلاید 14: قدرت پاداش : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ،قادر به اعطای پاداش های گوناگون برای عملکرد های مختلف است . قدرت اجبار : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ،قادر به وضع واعمال مجازات می باشند . قدرت قانونی : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ، حق تاثیر براقدامات انان رادارند . قدرت مرجعیت : برپایه برداشتی است که در فرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ، باید ازطریق نسخه برداری ازاقدامات ، سبک واعتقاداتشان توسط دیگران شناخته شوند . قدرت تخصص : مبتنی برادراکی است که درفرد یا گروهی وجود دارد مبنی بر این که فرد یاگروه دیگر ، باید با استفاده از دانش وتخصص انها شناخته شوند . یکپارچگی قدرت : نتیجه استفاده سازمان ازتمام قدرت ،یعنی پاداش ،قدرت اجبار، قدرت قانونی ،قدرت مرجعیت وقدرت تخصص می باشد .

اسلاید 15: مقایسه سیستم ارگانیک وسیستم مکانیکی بر طبق نظرات تی بورنز و جی استالکر :سیستم ارگانیک مدیریت : مناسب شرکتهایی است که درمحیط متغیر بازار فعالیت می کنند ، با ویژگی هایی چون تعداد تغییرات زیاد در نقش ها وسمت ها ، ساختار سلسله مراتب کمتر وفعل وانفعالات پویایی زیاد بین کارکرد های مختلف سازمان برای کنار امدن باشرایط متغیر و بی ثبات شناخته می شود . قدرت تخصص وقدرت پاداش بهترین گزینه است . سیستم مکانیکی :بیشتر برای شرکتهایی مناسب است که درمحیط نسبتا ثابت فعالیت می کنند . برای شرکتهای باوظایف روتین ،که در محیط های نسبتا ایستا فعالیت می کنند ،احتمالا قدرت اجبار وقدرت قانونی انواع غالب قدرت ها است .

اسلاید 16: مراحل کنترل

اسلاید 17: Leonard Sayles W . H.Newman K . A. Merchant W.G.Ouchi Don Hellriege and John Slocumانواع کنترل براساس نظرات :

اسلاید 18: انواع کنترل از نظرلئوناردسایلز:اطمینان دادن به حامیان مالییک کنترل سطح بالا12راهنمایی مدیران به زیردستانیک کنترل سطح متوسط3راهنمایی مدیران سطح بالا به مدیران سطح پایین تر یک کنترل سطح متوسط4بستن حلقه هایک کنترل سطح پایین تر

اسلاید 19: طبقه بندی عملیاتی کنترل توسط نیومن : کنترل های سکانی کنترل های بله- خیر کنترل های بعدازعمل

اسلاید 20: کنترل سکانی steering controls براساس کنترل سکانی مدیریت سیگنال هایی را دریافت می کند که نشان می دهد . اگر عملیات فعلی ادامه یابد چه اتفاقی خواهد یافت .کنترل سکانی مدیران را قادر می سازدکه پاسخ های اصلاحی و یا تطبیقی راقبل از تکمیل عملیات اتخاذ نمایند . پاسخ اصلاحی : براین دلالت دارد منبع خطا داخل سازمان بوده وقابل اصلاح است . پاسخ های تطبیقی : براین دلالت دارد که منبع خطا بیرون از سازمان بوده و قابل اصلاح نیست . راه حل بازطراحی عملیات برای انطباق با شرایط محیطی جدید می باشد .

اسلاید 21: کنترل بله ـ خیر Yas/No controls کنترل های بله – خیریاکنترل های تفکیکی براساس این کنترل، قواعدی در اختیار مدیریت قرار می گیردکه نشان دهنده شرایطی است که قبل از ورود کار به مرحله بعد بایستی تحقق یابند .کنترل های بله / خیر نقاط بازرسی درسطوح مختلف عملیات رادر اختیارمدیریت قرار می دهد .این روش،یک استراتژی دفاعی با هدف کنترل اندازه خطاهایی است که توسط مدیریت پایین تر و زیردستان انجام می شود .

اسلاید 22: کنترلهای بعد عمل که به موجب آن مدیریت با استفاده ازگزارش های عملکرد یا کارت های امتیازی ارائه شده به محض اتمام عملیات ،که نشان دهنده تفاوت و میزان انحراف عملکرد واقعی با عملکرد برنامه ریزی شده است ، ازوضعیت موجود آگاهی می یابد . کنترل های بعد از عمل و کنترل های سکانی ، از مکانیزم بازخورد برای اصلاح انحرافات استفاده می کنند با این تفاوت که در کنترل سکانی ،واکنش قبل از عملیات صورت می گیرد . كنترل بعد از عمل Post- action Control

اسلاید 23: کنترل از نظر کی . ای.مرکانت برمبنای موضوع کنترل :کنترل های نتیجه ای کنترل های اقداماتکنترل های کارکنان

اسلاید 24: کنترل نتیجه ای : کنترل نتیجه ای فقط هنگامی توجیه پذیرند که تمام شرایط زیر مهیا باشد :1)شناخت لازم نسبت به این که کدام نتایج مطلوبند وجود داشته باشد . 2) حوزه های نتایج مطلوب می تواند به وسیله فرد(افرادی)که اقداماتشان تحت تاثیر قرار گرفته ،کنترل شود .3)حوزه های نتایج قابل کنترل به طور موثری قابل سنجش باشند .تمرکز کنترل نتیجه ای برنتایج است . این نوع کنترل شامل پاداش دادن به افرادیا پاسخگو کردن انها درقبال رسیدن به نتایج ویا خروجی معینی هستند

اسلاید 25: کنترل های اقدامات کنترل اقدامات که تمرکز ان برفعالیت است وهنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که کنترل نتیجه ای توجیه پذیر نباشد . هدف این کنترل اطمینان از این موضوع است که افراد اقدامات تعیین شده سازمانی رابه طور مناسبی انجام می دهند .

اسلاید 26: کنترل اقدامات به صورت 4مورد زیرانجام می شود : 1)محدودیت رفتاری ،باایجاد محدودیت برعملکرد برخی فعالیت های خاص : تمرکزوتفکیک وظایف خاص دو نمونه از محدودیت های رفتاری هستند برای اطمینان ازاین موضوع که برخی وظایف خاص نباید تماما توسط یک حوزه انجام پذیرد . 2) کنترل های بازبینی پیش از عمل،بامشاهده مکان ها ویا کار افراد تحت کنترل قبل از فعالیت و انجام تعدیلات ضروری 3) پاسخ گویی نسبت به اقدامات ،به وسیله پاسخ گو کردن کارکنان نسبت به اقداماتشان 4) افزونگی : باافزایش تعداد افراد مورد نیاز برای انجام یک وظیفه معین نسبت به تعدادی که ازلحاظ تئوریک برای انجام آن وظیفه لازم است .

اسلاید 27: کنترل های کارکنان درکنترل کارکنان تاکید برپرسنل است وهدف تشویق تدریجی افراد به کنترل اجتماعی یاخود کنترلی می باشد .1)خود کنترلی فردی ،با عناوین همچون خود کنترلی ،انگیزش درونی ،سیرت واخلاقیات ،اعتماد وموفقیت ،وفاداری وفرهنگ نیز شناخته می شود.2)کنترل اجتماعی ،فشار تحمل شده توسط گروه به افرادی است که از ارزش ها وهنجارهای گروه منحرف شده اند .

اسلاید 28: مکانیزم های بنیادین کنترل از نظراوچی : مکانیزم بازار : بازارها می توانند به عنوان یک مکانیزم کارامد برای رقابت عمل کنند . بازارها ازطریق توانایی خود برای اندازه گیری وپاداش به مشارکت های فردی بامشکل کنترل کنار می آیند . بوروکراسی ها : بوروکراسی ها به عنوان یکی از مکانیزم های کنترل مورد استفاده قرار می گیرند وبرترکیبی ازیک ارزیابی تنگاتنگ درمورد اهداف عمومی پذیرفته شده اجتماعی تکیه دارند . گروه های غیررسمی : درشکل یک ساختار غیررسمی اجتماعی به عنوان مکانیزم های کنترل کابرد دارند وبه یک فرایند اجتماعی نسبتا کامل تکیه دارد که به شکل موثری واگرایی اهداف بین افراد ازبین می برد .

اسلاید 29: بازارهابرقیمت متکی هستندبوروکراسی هابرقوانین متکی هستند این موضوع تفاوت های مهمی ایجاد میکند اوچی این تفاوت را به صورت زیر توصیف می کند :درهرموردی قواعد متفاوت ازقیمت هستند به این معنا که انها قسمتی ازبسته اطلاعاتی راشامل می شوند ونه همه ان را . قیمت نشان دهنده این است که مقایسه ای صورت گرفته است ،مقایسه ای بین ارزش یک شی از نظر خریداران یا فروشندگان مختلف .امایک قاعده ،اساسا استانداردی قراردادی در برابر مقایسه ای است که هنوز ایجاد نشده است ،به منظور استفاده از یک قاعده مدیر باید برخی عملکردهای واقعی رامشاهده کند ،برخی ارزش ها رابه ان اختصاص دهد وارزش اختصاص داده شده را باقواعد موجود مقایسه کند تارضایت بخش بودن یا نبودن عملکرد واقعی راتعیین کند .

اسلاید 30: بازارها ،بوروکراسی ها وگروه های غیر رسمی به الزامات اجتماعی واطلاعاتی هردو متکی هستند : الزامات جتماعی : شامل هنجار عمل متقابل برای بازارها،هنجار عمل متقابل واختیار قانونی برای بورو کراسی ها،هنجار عمل متقابل ،ارزش ها وباور های محکم برای گروه های غیر رسمی می باشد .الزامات اطلاعاتی : شامل قیمت برای بازارها ، قواعد برای بورو کراسی ها ،وسنت برای گروه های غیر رسمی

اسلاید 31: دسته بندی کنترل توسط هرلیگل و جان اسلیکوم براساس 6 استراتژی کنترل عبارتند از: کنترل ورودی انسانی سیستم تشویق – تنبیه ساختار رسمی سیاست ها وقوانین بودجه ها کنترل های ماشینی

اسلاید 32: کنترل ورودی انسانی متشکل از ابزاری برای کنترل انواع نامطلوب اعمال فردی ،به ویژه بی ثباتی ،تغییر پذیری وخود انگیختگی آنها است ابزارهای لازم شامل انتخاب، آموزش ، وحتی شرطی سازی سیستم پاداش ـ تنبیه :متشکل از سه سیستم امکان پذیر پاداش وتنبیه برای هم راستایی افراد با الزامات سازمان است . این سیستم ها عبارتند از:اجباری ،مطلوبیت گرا ،هنجاری اجباری تنبیه سیستم مطلوبت گرا پاداش بیرونی سیستم هنجاری پاداش درونی

اسلاید 33: ساختار رسمی ترکیبی از ابزارهای ساختاری عمده زیر برای کنترل می باشد : ویژگی وظایف ومسئولیت های هر کدام ازمشاغل سازمانی تجویز جریان اطلاعات وارتباطات استفاده از واحد های ویژه برای حمایت ویا حسابرسی واحد ها ومشاغل دیگر متنوع سازی دامنه کنترل

اسلاید 34: سیاست ها وقواعدمبنایی برای اعمال کنترل هستند . بودجه ها می توانندبه عنوان مبنایی برای کنترل مورداستفاده قرار گیرد . کنترل های ماشینی ، برای افزایش قابلیت های کارکنان بدون به کارگیری مستقیم انرژی ،مهارت،هوش ویا کنترل انسانی مورد استفاده قرار می گیرند .

اسلاید 35: طرح هایی که برای طبقه بندی خطا ها وانحرافات پیشنهاد شده است عبارتند از: طرح پیشنهادی توسط شهیدانصاری طرح پیشنهادی ژول دمکسیمنابع کنترل انحرافات یا خطا ها هم منابع وهم علل کنترل هستند .

اسلاید 36: طرح شهید انصاری

اسلاید 37: ژول دمسکی درطرح خود چنین استدلال می کند که دلایل ایجاد تفاوت درعملکرد واقعی واستاندارد می تواند یک یا تعدادی از پنج موردزیر باشد: شکست دراجرا : خطای اجرا خطای انسانی یا ماشینی به معنای شکست دردستیابی یاحفظ یک اقدام یا استاندارد خاص قابل دستیابی است .مثال: سفارش یامصرف یک مقداراشتباه از یک ورودی خطای پیش بینی : شکست درپیش بینی صحیح مقداریکی ازپارامتر های مدل تصمیم گیری می باشد . خطای اندازه گیری : خطای اندازه گیری درتعیین هزینه های واقعی عملیات به دلیل طبقه بندی ،ثبت وضبط ،یاشمارش نادرست رخ می دهد . خطای مدل : نتیجه نمایش کارکردی نادرست درمدل تصمیم گیری است . انحراف تصادفی : نتیجه تغییرات جزئی درفرایند ورودی یا خروجی است . این تغییرات از عملکرد تصادفی برخی پارامترهایی ناشی می شود که به درستی تعیین شده اند. انحراف تصادفی اجتناب ناپذیر بوده ونیاز به هیچ اقدام اصلاحی ندارند .

اسلاید 38:

اسلاید 39: سیستم سنتی کنترل :شرکتی که ازسیستم سنتی کنترل استفاده می کند استانداردهایی را برای هرفعالیت عملیاتی درمرحله تنظیم بودجه تدوین می کند .درپایان هردوره این استاندارد ها با نتایج واقعی مقایسه می شوند وبرای مقایسه از تکنیک تحلیل واریانس به کار می رود تا:ماهیت انحراف ایجاد شده اررزیابی شود . امکان هرگونه اقدام اصلاحی وجود داشته باشد . اعطای پاداش برای رفتار خوب ورضایت بخش یا تنبیه عملکردهای بد وغیر رضایت بخش مورد ارزیابی قرار گیرد.

اسلاید 40: معایب سیستم کنترل سنتی : سیستم سنتی مبتنی بر مکتب مدیریت علمی است که برنامه ریزی را از اجرا مجزا می کند . وبه موجب آن ارزش ها واهداف مربوط توسط یک نفر تعیین و فرد دوم باید خود را به آن وفق دهد. کنترل به صورت ایستا ونه پویا به تصویر کشیده شده است وتاکید بر خوبی یا بدی ،رضایت بخش بودن یا نبودن رفتار واقعی می باشد . افرادی که کنترل می شوند ممکن است از مدل کنترل سنتی ناراضی باشند ونسبت به آن مقاومت کنند .

اسلاید 41: سیستم کنترل بازخوردی : درسیستم کنترل بازخوردی یک خطا درسیستم مبنایی برای اصلاح براورد های بودجه ایی درنظر گرفته می شود واین سیستم بعد از تشخیص خطا کاربرد داردوپاسخی برای ان فراهم می سازد.دراین سیستم ابتدا : بررسی یک نمونه از فعالیت های عملیاتی بازخورد از خطا های مشاهده شده ویا تاییدتجدید نظر در بودجه باتوجه به انحراف مشاهده شده

اسلاید 42: نظر آنتونی و ریس درموردسیستم کنترل بازخوردمدیریتی: گزارشات کنترلی ابزارهای بازخورد می باشند ،اما انها تنها بخشی ازحلقه بازخورد هستند یک گزارش کنترلی به خودی خود باعث تغییر درعملکرد نمی شود تغییر هنگامی حاصل می شود که مدیران اقداماتی انجام می دهند که منجر به تغییر شود . بنابراین دریک کنترل مدیریتی حلقه بازخورد نیازمند هردو فرایند گزارش کنترلی به علاوه اقدام مدیریتی است .

اسلاید 43: تعریف سیستم کنترل بازخوردی باعنوان سیستم بازخورد اطلاعاتی توسط جی فورستر:یک سیستم بازخورداطلاعاتی هنگامی وجود داردکه محیط منجر به تصمیمی شود که آن تصمیم منجر به عملی گرددکه در نهایت آن عمل نیز بر محیط تاثیر گذاشته وبنابراین تصمیمات اینده راتحت تاثیر قرار می دهد .

اسلاید 44: تعریف سیستم کنترل بازخوردی توسط کمیته انجمن مهندسین برق امریکا:یک سیستم کنترل بازخوردی سیستم کنترلی است که تمایل دارد یک رابطه تعیین شده بین یک متغییر سیستمی با متغییردیگر رابااستفاده ازمقایسه کارکرد این متغیر ها واستفاده ازتفاوت آنها به عنوان یک ابزار کنترل حفظ نماید.

اسلاید 45: تعریف سیستم کنترل بازخوردی توسط جک دانکن :جک دانکن تمایز جالبی بین دونوع سیستم کنترل بازخوردی ایجاد کرده است : سیستم کنترلی خود اصلاح گر: خود اصلاحی ان دراین است که نه فقط به صورت خودکار عمل می کند بلکه به اتخاذ هیچ گونه اقدام اصلاحی نیاز ندارد . مثال : ترموستات، ارگانیسم زنده سیستم کنترلی اصلاح ناپذیر : اطلاعات لازم رابرای اقدامات اصلاحی فراهم می کند اما شامل مکانیزم خود اصلاحی نمی شود .مثال : کنترل کیفیت اماری

اسلاید 46: تمایز بین نتایج ازنظر دمسکی : عملکرد بوجه شده مورد انتظار 𝑆 0 عملکرد بودجه شده واقعی 𝑆 1 عملکرد وقعی 𝐴 0 ( 𝐴 0 - 𝑆 0 ) = ( 𝐴 0 - 𝑆 1 )+( 𝑆 1 - 𝑆 0 ) 𝐴 0 - 𝑆 1 معیار هزینه فرصت برای شرکت دررابطه باعدم استفاده ازمنابع خود برای کسب حداکثرفایده می باشد . 𝑆 1 - 𝑆 0 معیار تقریبی از توان پیش بینی شرکت هااست .

اسلاید 47: نورتون بدفوردپنج رهنمودزیررا برای گزارش های کنترل مدیریت بازخوردی پیشنهاد داده است : گزارش های بازخوردبایدهم دستاوردها وهم مسئولیت ها راآشکار کند . گزارش های بازخوردباید به محض اتمام دوره های زمانی معمول ویا بروزهرگونه انحراف زمانی مازاد برحد تعیین شده ارائه شوند . گزارش های بازخورد باید روندها وروابط آن با روندهای متغیر های وابسته را آشکار کند . گزارش های بازخورد باید انحراف از استاندارد هارااشکارکند وترجیحابابیان احتمال نرمال بودن یا نبودن انحراف ویا تصادفی بودن نوسانات،گزارش مورد پشتیبانی قرار گیرد . گزارش های بازخورد باید درحد امکان از یک قالب استانداردبرخوردارباشند تاارتباطات راتسهیل نمایند .

اسلاید 48: جان سی جامیلوس شش رویکرد گسترده را برای اعمال کنترل مدیریتی پیش گیرانه پیشنهاد داده است : شاخص ها،هم پیشرو وهم هشدارهای زود هنگام برنامه های احتمالی تجزیه وتحلیل روند مکانیزم های انطباقی طراحی سیستم متجانس رهنمود های سیاستی

اسلاید 49: محدودیت های عملکردی سیستم کنترل بازخورد:سیستم کنترل بازخوردی به شدت وابسته به موفقیت فرایند تشخیص خطا است . ممکن است یک فاصله زمانی بین تشخیص خطا ،تایید خطا وبازبینی خطا وجود داشته باشد ، به طوری که نتایج واقعی می تواند درحین این فاصله دوباره تغییر کند .اثربخشی سیستم کنترل بازخورد به سرعت فرایند پاسخ به خطا بستگی دارد .

اسلاید 50: سیستم کنترل پیش خوردی :یک سیستم پیش خوردی شامل : ارزیابی یک فعالیت وابسته برمبنای پیش بینی امکان بروز انحراف بین عملکرد واقعی باعملکرد استاندارد پیش خورد یا تایید امکان وقوع چنین خطایی اجرای یک اقدام جبرانی به منظور تداوم یا تعدیل فعالیت های عملیاتی

اسلاید 51: تفاوت مهمی بین کنترل های بازخوردی وپیش خوردی عباتند از : کنترل های پیش خوردی ازموارد مبتنی برپیش بینی یعنی کنترل پیش نگر تشکیل شده است ،درحالی که کنترل های بازخوردی متشکل از مواردتحقق یافته یاکنترل پیگیرانه می باشد. کنترل پیش خوردی شامل جریان روبه جلوی اطلاعات است ،درحالی که کنترل بازخوردی هم شامل جریان روبه جلو وهم روبه عقب اطلاعات است . کنترل های پیش خوردی قبل از عملکرد متغیر های کنترلی تحقق می یابد یعنی قبل ازان که بین عملکرد پیش بینی شده وواقعی تفاوتی ایجاد می شود اما بازخوردی بعد از ایجادتفاوت تحقق می یابد . اعمال کنترل پیش خوردی به طور پیوسته دریک مسیر مشخص برمبنای فرمان تنظیم شده در یک نقطه عمل می نماید ودر زمانی ایجاد می شود که کاربر برای باراول داده ها راوارد مدل می کنددرمقابل فراوانی واهمیت نسبی جریان کنترل بازخوردی تابعی ازتغییر درمتغییر های کنترل شده است

اسلاید 52: مراحل سیستم پیش خوردی معمولی عبارتند از : در زمانt-1 یک اختلال داخلی یا خارجی توسط کنترلر شناسایی می شود . باتوجه به روابط قطعی کسب وکارتاثیرگذاری چنین مزاحمی بر رفتار اعضای یک سازمان درزمان t بدیهی شمرده می شود . اطلاعات مناسب به عضو مورد نظر پیش خورده شده ویک اقدام جبرانی اتخاذ می شود که برنتایج واقعی تاثیر گذاشته وآن نتایج راکنترل وراهبری می کند .

اسلاید 53: محدودیت های سیستم پیش خوردی ازنظرآکیرا ایشیکاوا : فرایند پیش خوردی یک فرایند ارزیابی است و به دلیل تخمین های آینده نامطمئن جای نگرانی دارد . این مشکل عدم قطعیت احتمالا کاربرد مفهوم مزبوررامحدود می کند . کاربرد یافتن جنبه های علم سیستم ها ،به ویژه تئوری کنترل سیستم درحسابداری یا مدیریت بازرگانی بحث جدیدی است وبرای اینکه فعالین یک حرفه قبول کنند که کنترل پیش خوردی می تواندکاربردهای بالقوه ای برآنها داشته باشد به زمان نیاز است . مطالعه آینده (آینده پژوهی) توسعه خوبی نداشته وحتی ابزارهای آن که به صورت بالقوه می توانستند برای فائق آمدن برمشکل عدم قطعیت به کار گرفته شوند ،نیز به خوبی توسعه پیدا نکرده است .

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید