پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مسمومیت های اورژانس

masmoomit-ovrzhnas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مسمومیت های اورژانس”

مسمومیت های اورژانس

اسلاید 1: اورژانس مسمومیت ها

اسلاید 2: مسمومیت ها یکی ازعلل شایع مراجعه به اورژانس می باشدعلل مسمومیت عمدی 54% )بیشتر در بزرگسالان (اتفاقی 46%)در اطفال و سالمندان (جنایی کمتر از 1%

اسلاید 3: انواع مسمومیتجنایی (Criminal) : مسموم کردن فردی توسط افراد دیگر و اکثراً به قصد دیگرکشیشغلی (Occupational) : مانند سیانور در آبکاری ها ، متانول در دستگاه های فتوکپی ، ذرات ذغال سنگ در معادن و ...اتفاقی (Accidental) : بیشتر در اطفال دیده می شود هر چند در بزرگسالان هم کمابیش مشاهده می شود. سم مورد استفاده جزئی از مواد موجود در منازل مانند داروها ، سموم دفع آفات ، شوینده ها، ترکیبات نفتی و ... می باشد.خودکشی(Suicidal) : شایعترین راه خودکشی در دنیا مسمومیت است و عمدتاً از داروها استفاده می شود.

اسلاید 4:

اسلاید 5: سالانه هزاران مورد مرگ در اثر مسمومیت دارویی در دنیا گزارش می شودمسمومیت تصادفی چهارمین عامل مرگ و میر مربوط به حوادث غیر عمد در سنین 29-15 سال در سراسر جهان استمسمومیت های تصادفی عمدتا در بچه ها و بزرگسالان بالای 50 سال سن رخ می دهندمسمومیت عمدی بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی دیده می شود در ایران شایعترین داروهای مصرفی جهت خودکشی بنزودیازپین ها ، ضد افسردگی های سه حلقه ای و ترکیبات اپیوئیدی هستند.

اسلاید 6: سالانه نزدیک به یک میلیون نفر به علت خودکشی می میرند که تعداد عمده آنها با مواد شیمیایی استدر ایران مسمومیت شایعترین علت بستری و مسمومیت دارویی دومین علت مرگ در بیماران بستری شده است همچنین اکثر موارد مسمومیت عمدی در سنین30-21 بوده و مهمترین عوامل مسمومیت را مواد مخدر اپیوئیدی و حشره کش ها تشکیل می دهندمتاسفانه در سال های اخیر درصد مسمومیت های عمدی افزایش یافته است

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید