صفحه 1:
محمودرضا هاشم ورزی ا ۷ب هداشن مار اعتیاد

صفحه 2:
از شرکت کنندکان محترم انتظار ۰ ۱۱ ۱ انا 0 مشاوره را تعریف کنند ؟ ۱ ویژکیهای یک مشاوررا 3 1 ‎eS]‏ ال بخش را نام ببرند ؟ اقاق مشاوره و شرائط آن را قوصيف نمايند ؟ مراحل مشاوره را توضيح دهند؟ ‎TO SPO ee Brrr ered)‏ 0۳۳

صفحه 3:
ere eee) OY ret Cay Ot ey POO OC) ot ‏ب‎ ‎Bpeee ea cory * کفتگو داشتن تن با یک دوست صمیمی » یک 9 همسرء والدين و ... ee ree BRO LA eee a Bev rec ore Be) Be ee een) اما در جامعه کنونی : <= ومسو د ‎ella‏ cated رف ‎I‏ ‏نمايد .

صفحه 4:
ها يي يي ۱ ۱ ۱ مشكلات روز افزون اجتماعى و اقتصادى مبتلا 7 ا تکنولوژی اطلاعات . پیامدهای ناشی از این تکنولوژی و 2 شطراب . فشار روز افزون استرسها بر پیکره انسان . ©- نبود ثبات اجتماعى براى هر فرد . ار بيكارى » طلاق » اعتياد و... ها مشاوره آی است . ۳

صفحه 5:
FOE SNCS Bee ed See TIT OB) scl OT Pk rete ee BST cle ae ‎Cereal aoe LD peal‏ سر( ‎۳ ne a Sy owe ee aU > . ‏فعاليت حرفه اى است‎ ‎eT eT ep ter ren re ie horn rr iad . ‏بشكل علمى و حرفه اى آن باشد‎

صفحه 6:
ا TOD ee SS) Pee ay a) Oper ee Pe rT) ‏احساسات و افکار مراحع ( داوطلب ) که‎ eye eres) ٠ ‏اتخاذ يى تصميم معقول و مناسب‎ ‏كشف راه حل منا نا‎ ‏اس‎ ‏ی ی‎ ‏است که در آن نبازها » دانش و نگرش مراجع (داوطلب ) به تناسب‎ ‏رت‎ ‏تا‎ BEL ED)

صفحه 7:
مشاوره یک جریان ارتباطی دو جانبه است . مشاوره فقط يك ملاقات ساده و معمولى نيست 2" ‎LST ed‏ ا ‎OS‏ ‏0 ‎SOWIE PO ed ee RTT‏ ‎ae Aion Pde ODES)‏ ‎SS ST ato) Ted age TC Tel‏ ل ا ا ‎OS‏ ‏صحيح توسط شخص مراجع است . مشاوره مستلزم رازدارى حرفه اى است . Fe ep Pe os Pees JP Pree Pes pen ees PP ‏ل 22 ات‎

صفحه 8:

صفحه 9:
" اين تغيير در ووند زندكى ساخت ود اهداف مساور ۵ : ‎١ ٠‏ تغيير رفتار: اال يي و تغییر رفتار جهت ‎eSB TCLS)‏ ‎ ‎ee‏ ا ‎٠‏ ۲- بهبود کارائی شخصی : ‎re Re we)‏ رد ۰ در وقت و انرژی صرفه جوئی می کند. # ‎٠‏ مخاطرات معمول زندكى در ابعاد اقتصادى » روانى و ..را می پذیرد . ‎one ON ee Mey a fe Tee Te TCS me‏

صفحه 10:
Frey Cer ‏ا‎ ‏ا‎ adh) eed a RG (OPE > Saree) Coren rey est] pereony Fee) رت ‎WT Pee‏ ‎Te Bren ere Por ante ind‏ روانی افراد است که موجب وحدت 1 پذیرش مسئولیت و استفلال در عمل للك شود . ‎ia)‏ ۱ نا ل ۰ ‎ake ce ree ae‏ | بينى ذمايد . ۱ 19

صفحه 11:
۰ ۷- توسعه روابط متقابل انسانی با دی ‎Nel Gr ogi oyglino *‏ 2 ‎OT re rae)‏

صفحه 12:
مشخصه های شخصیتی : Te COS oo CL Bye) Bare es Pipers KRY Pt ‏مور بای انکبزهقوی براي کمگ بهدیگرن + فکری با‎ 3 . ‏به يادكيرى باشد‎ Be) el) مشاور بايد برامون موضوع مورد مشاوره اطلاعات و ‎[Pere Ree‏ ۱ مشاور بايد نقل بأورها » ارزشها و اعتقادات را نیز حائز اهمیت بداند. —

صفحه 13:
مهارت برقراری ارتباط بین فردی : ‎Bt Leo ae‏ و Owner tr rer rea ‏آكاهى » شرائط خانوادكى و ونحوه ارتباط‎ ‏رفتار مشاوربا آن مى تواند تاثير جدى ( متب‎ ‏منفى ) بر جر يان مشاوره داشته باشد.‎

صفحه 14:
وی ‎cles‏ یک مساو ره کب ۱۳۱ رلیرت یی مشاور بايد خودش باشد و نقش بازى نكند . ی تحت الشعاع خودش قرار دهد و موجب سلب اعت ۲- احترام مثبت بدون قید و شرط (ع805171۷ ‎:(REGARD‏ ‏پذیرش مراجع بصورت غیر داورانه است ۰ ل ا ا ا 00 مى بذيريم ‎٠.‏ ‏اين توجه براحتى بدست نمى آيد. برای دستیابی به اين مهم باید جهان را از دید مراجع نگربست ۰ ‎Bel‏ ل الل لالت قائل باشم بهتر مى توانم فردى يذيرا و ار ار هستند .

صفحه 15:
۳- فهم توام با همدلی (2۳۱۳۸۵۲۲۱۷) : 0 ۱ 9 مشاور با مراجع همحسی و همدلی می کند ث همدلی یعنی همراه بودن با مراجع . همدلى دو جز دارد : جزء شناختى كه شامل درك روانشناسانه مراجع هست . و ‎rer‏ 9 ۱0 اعتماد به پیوستگی رفتاری مشاور بستگی دارد. ‎Re Be Pe Weel ower cae eee or eC)‏ مى كند. ‎Co Delta SLOTS ED palit Sita. eS Be‏ درد ناك براى مشاور بازكو مى كند .

صفحه 16:
‎en ee ee Bre ky |‏ 2 ‎٠‏ مشاور بايد با استفاده از تجربيات علمى و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎0 ‏ممانعت هاى درونى آزاد كند . ‎

صفحه 17:
لاقت و اینکهام دو روانشناس برحس ۱ معلوم برای دیکر 3 Oe eal

صفحه 18:
اه 7 a 1 Ror ae tes ‏ون یه فد‎ 0 0 دراین ناحی رفتاو انیزه هایفردبرای خود فد و دی

صفحه 19:
توحه به مراحع و استفاه» ار ناسا در دا ۰ مراجعین غالباً خواهان پند و اندرزند . تمایلی به نصحیت ندارند. Som By eke Soe Oe Loy : ‏بنابراین‎ 3 eee By ea! 0 Ee ‏مشاور با خوب کوش دادن به حرفهای مراجع قادر‎ . ‏او كمك نمايد‎ . ‏نکته مهم دیگر تمرکز روی حرفهای مراجع می باشد‎

صفحه 20:
بهترین نکته برای نشان دادن توجه کامل به مراجع استفا ROR Tp emt WaT = ‏ا‎ 9S clarks بسيار خوب » و... ۱ POT CPCs Pe ثماس جشمى » حالتهاى صورت و... OE By ere oy ‎en)‏ از شنیده ایم . ‎Pe Tee ted oe Pee ‏اين كه مشاور با مراجع موافق است . ‎ae)‏ هت ‎۱ ‎0 wero a ee)

صفحه 21:
تا SOUNSELING ROOM «,,u. ا ‎HOU‏ ‏گذارد . 5 و رام راحتى مى كنيد . ‎٠‏ برخى مواقع احتمال دارد وارد اتاقى شويد مانند برخى مرا های بهداشت که احساس ناخوشایندی به شما دست دهد ۰ . ‎eto eres Tere hor a‏ اه ‎Rees rere Were ec pre ner)‏ آرامش و راحتی نماید .

صفحه 22:
اناق كا 0 ند | ‎COW Fy‏ ‎Pha)‏ مى د تصویری از ‎a‏ او با ‎wo eae‏ ظاهری هر فرد بیاد . ‏اوست‎ eyo) ميز حائل است و بين مشاور و مراجع فاصله أنجاد می کند .

صفحه 23:
اجه ۳ ۳ ۳ و یک هنكام ورود مراجع اكر براى او مشخص ذمائين كه ‎eae ee‏ بإ ست صندلیهای مساو ۳ 200 )5 زاو به 1 ص اب ‎pe We‏ سل 7 “aa ‏همیشه در اتاق مشاور درمحل.قابل د ترس بابد‎ ‏کی باشد. تا هنكا‎ ۱ برخي ‎a aR me‏ را از آنفتگیهای غبر صرور د< نحات دهد.

صفحه 24:
اد اتاق را نشنودو از شنيده شدن صداى خود توسط ديكو 50 ل ۱ غیرضرور قطع نشود. ‎Ee ey By‏ ‎REG, SOP Cane ae‏ مشاوره يك بيمار مبتلا به 21595 ‎.!11١//‏ ‏وجود شرائط مطلوب و ایده آل ( فضای مناسب با امکاناد برای انجام مشاوره شرط کافی است ولی شرط لازم نب

صفحه 25:
وجود انعطاف در خصوص محل مشاوره با توجه به ضروری است تا مراجعین از خدمات مربوط محروم نک لذا مشاوره بيرامون موضوعات بهداشتى با فضاى ذ بهداشتى درمانى موجود امكان يذير است . و محل مشاوره باید خلوت و آرام ‎ee Le ee‏ WS Cuda! hurl 9 wih Col, aol yo ‏سر‎ Ne On Se Se EST Te) كمتر باشد . \

صفحه 26:
3 ۱ St ead ee) ae 1 eee une Pre reed . ‏مهم است‎ Pe oe ere eee 1 ‏رز‎ ‏مد‎ ee Cr ae . ‏ارزش قاثل شوند‎ ‏ال تا سس سا(‎ ‏یا‎

صفحه 27:
به لباسهائى كه بوشيده است توجه كنيد . به جكونكى لباس يوشيدن او توجه نمائيد 1 كام دوم معرفى خود است . خودمان را به مراجع ذَ كام سوم : در اين مرحله از داو طلب در مورد خودش سئوال علل برسش مراجع در اين مرحله از مشاوره عبارتند از :6 ‎Oo‏ 0 كمك به مراجع در بيان خواسته ها و نيازها . و ‎toe IS Be eB TOs rode‏ Br ey red ear ay ow ‏ا ل‎ ree rel oF) Se OS Fel ey ea od re dC

صفحه 28:
- كام جهارم : كوش دادن فعال است در جلسات اول كمتره ساکت باشیم واجازه دهیم تا مراجع بیشتر صحبت نماید : در این گام هنگام صحبت مراجع پاسخهای کوتاه و 0 aie ۰ ‏ششم : تسهیل سازی و تغیبر در نگرش مراجع است‎

صفحه 29:
: ) ‏مراحل 6۵۲۱۹2۲ ( کد مراحل مختلف مشاوره‎ tout ghelgoLy pw G (GREETING) احترام به مراجع و ايجاد رابطه حسنه است . در اين مرحله مراجع از محرمانه بودن موضو: ۱ ۱ ۱۳۳ دراين مرحله از داوطلب در مورد خودش سئوال مى شود . علل برسش مراجع در اين مرحله از مشاوره عبارتند از : ‎Brees ere oS) eee eS‏ کمک به مراجع در بیان خواسته ها و نیازها . کمک به مراجع برای بیان احساسات و باورهای خود . کمک به مراجع برای تفکر و تامل در باره موضوع ۰ ايجاد اين باور در مراجع كه هدف مشاورارائه خدمات موثر مى باشد . لي ‎BOT I‏

صفحه 30:
:T (TELL) - ۰ مناوربه نیازها » نگرانیها و موقعیت مراجعه کننده پاسخ. و خانواده توضیح می دهد . ی ۱۳ 3 مشاور بايد با توجه به شرائط و ويزكيهاى مراجع اطلاعات لازه ارائه نماید . :H (HELP) - اا ‎eee‏ و مانند : کمک به مراجع جهت تعیین اینکه آیا در معرض < با ۷۱۷اهست با خیر. 2 هم وسیله پیشگیری چگونه عمل می کند و چگونه در کنترل بیماریهای 7

صفحه 31:
ف ‎=a SD‏ 1 انیت oe Bn a) Ob ere ane Bel pe] Sed Pie eter poor) . ‏مورد مشاوره‎

صفحه 32:
‎٠‏ ؟- مشخص نمودن هدف: ‎ ‎ ‎ ‎: ‏روانشناختى‎ ىكدامآ-١‎ ٠ ‏ا ل 02 ارائه شده 2 سوی مشاور . ‏۰ استفاده از برنامه سرنک و سرسرنک با آزمایش ۰۲۱۱۷ ۱ را ی ‎eT re ere Une ese)‏ ‎95

صفحه 33:
Ure Ce ay Bree ce ea Eee LC rte Sec ‏کسب مهارت برای اجرای مرحله اول‎ -۶ ۱ ‏نحوه استفاده از سرنكق و سرسرنك‎ ‏ل للك‎ زمان انجام آزمایش تعیین شود ۰ ‎Bk eet ery‏ ا ‎ee re der‏ اکر او این کارراانجام دهد احساس خوبی در موردآن خ داشت. اكر آن را به انجام نرساند يادكيرى برايش اتفاق افتاده است . ۱ تا

صفحه 34:

62,000 تومان