علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

معرفی مدل های مهم برتری سازمانی (BEM)

moarrefiye_modelhaye_mohemme_bartariye_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی مدل های مهم برتری سازمانی (BEM)”

معرفی مدل های مهم برتری سازمانی (BEM)

اسلاید 1: رازانی1معرفي مدلهاي مهم برتري سازماني (BEM)1- جايزه دمينگ – ژاپن 2- جايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريج 3- مدل اروپايي مديريت كيفيت جهت دريافت جايزه كيفيت E.F.Q.M

اسلاید 2: رازانی21- معرفی جايزه دمينگ – ژاپن اين جايزه در سال 1950 با توجه به نظرات و سخنراني‌هاي آموزشي آقاي پروفسور دمينگ و توسط انجمن مهندسين و دانشمندان ژاپن جهت دستيابي به اهداف زير ايجاد شد بهبود وضعيت صادرات كشور ژاپن از طريق بهبود كيفيت محصولات ترويج كنترل كيفيت فراگير در سطح شركت (CWQC) يا كنترل كيفيت جامع TQM در بين صنايع شناخت راهبردهاي موفقيت‌آميز در امر كيفيت و ارتقاء‌ آگاهي در خصوص اهميت و روشهاي مديريت كيفيت

اسلاید 3: رازانی3جايزه دمينگ در سه مورد زير اهدا مي‌گردد افراد حقيقي: كه نقش مهمي در گسترش و پياده‌سازي موفق كنترل كيفيت جامع با استفاده از روشهاي آماري داشته‌اند. جوايز كاربردي : اين جايزه به يك سازمان يا بخشي از يك سازمان كه با استفاده از روشهاي CWQC به بهبودهايي در عملكرد خود دست يافته تعلق مي‌گيرد. جايزه كنترل كيفيت ويژه كارخانجات : اين جايزه به كارخانجاتي اعطاء‌ مي‌شود كه با پياده ‌سازي كامل نظام كنترل كيفيت جامع به موفقيتها و بهبودهاي ويژه‌اي دست يافته‌اند.

اسلاید 4: رازانی4حوزه‌هاي اصلي در جايزه دمينگ خط مشيسازمان و مديريتآموزش و پرورش و اشاعه آنجمع آوري اطلاعات خارجيتجزيه و تحليلاستاندارد سازيكنترل هاتضمين كيفيتنتايجبرنامه ريزي براي آيندهبطور كلي در جايزه دمينگ 10 حوزه اصلي وجود دارد و هر كدام از ين حوزه‌ها نيز به تعدادي معيار تقسيم شده‌اند كه مجموعه اين معيارها 63 تا مي‌باشد

اسلاید 5: رازانی5·        حوزه شماره 1 - خط مشي (Policy) معيارهاي مورد بررسي : 1/1- خط مشي‌هاي مديريت، كيفيت و كنترل كيفيت2/1- روش استقرار خط‌مشي‌ها3/1- قابليت تنظيم و سازگاري خط‌مشي‌ها4/1- استفاده از روشهاي آماري5/1- تغييرات ماهيتي و توسعه و گسترش خط‌مشي‌ها6/1- بازنگري خط‌مشي‌ها و نتايج بدست‌آمده7/1- رابطه بين خط‌مشي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه و بلندمدت

اسلاید 6: رازانی6 حوزه شماره 2 - سازمان و مديريت آن معيارهاي مورد بررسي :  1/2- واضح بودن محدوده‌ها، اختيارات و مسئوليتها2 /2- شايسته‌سالاري در تفويض اختيارات3/2- همكاريهاي درون قسمتي4/2- گروهها و فعاليت‌هاي آنها5/2- بگارگيري كارمندان6/2- بگارگيري دواير كنترل كيفيت7/2- تشخيص‌هاي كنترل كيفيت

اسلاید 7: رازانی7جايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريجدر سال 1987 جايزه ملي كيفيت آمريكا جهت دسترسی به اهداف زيرتهيه و با توجه به نقش آقاي مالكوم بالدريج در تهيه آن و به پاس قدرداني از او به نام جايزه كيفيت ملي مالكوم بالدريج MBNQA نامگذاري شد 1- جلوگيری از روند نزولی تراز تجاري آمريكا 4- بكارگيري مكانيزمهاي تشويقي در امر كيفيت 2- ارتقای كيفي محصولات توليد شده 3- استمرار برتری موقعيت تجارت جهانی آمريکا

اسلاید 8: رازانی8حوزه‌هاي اصلي و معيارهاي مدل مالكوم بالدريج در مدل برتري سازماني مالكوم بالدريج كلاً 7 حوزه مورد بررسي قرار مي‌گيرد ضمن اينكه هر حوزه به تعدادي معيار تقسيم شده و در هر معيار نيز زمينه‌ها يا نكته‌هاي ويژه‌اي مد نظر مي ‌باشد بطور كلي در اين مدل 20 معيار يا عنصر و متجاوز از 92 نكته مورد بررسي قرار مي‌گيرد 1رهبري2برنامه ريزي راهبردي3 تمركز بر بازار و مشتري4اطلاعات و تجزيه و تحليل آن5تمركز بر منبع انساني6مديريت فرآيند7نتايج و دستاوردهاي تجاريراهبردها و برنامه هاي تجاري با تمركز بر بازار و مشتري

اسلاید 9: رازانی9 حوزه شماره 1- رهبري  معيارهاي مورد بررسي a1- رهبري سازمانيbb 1- مسئوليت‌پذيري عمومي و شهروندي حوزه شماره 2- برنامه‌ريزي راهبردي  معيارهاي مورد بررسي : ab 2- توسعه راهبرد b 2- كاربرد و گسترش راهبرد  حوزه شماره 3- تمركز بر مشتري و بازار معيارهاي مورد بررسي :  a3- دانش نسبت به مشتري و بازارbb3- رضايت مشتري و روابط با مشتري   حوزه شماره 4- اطلاعات و تجزيه و تحليل  معيارهاي مورد بررسي :  a 4 - اندازه‌گيري عملكرد سازمان4b 4 - تجزيه و تحليل عملكرد سازماني شرح کلی حوزه های مدل مالکوم بالدريج

اسلاید 10: رازانی10 حوزه شماره 5- تمركز بر منابع انساني  معيارهاي مورد بررسي : a a5- سيستم‌هاي كاريBb 5-آموزش،بازآموزي و توسعه كاركنانCc 5- رفاه و رضايت كاركنان   حوزه شماره 6- مديريت فرآيند  معيارهاي مورد بررسي : a a6- فرآيندهاي كالا و خدماتb b6- فرآيندهاي پشتيباني c 6- فرآيندهاي تأمين‌كنندگان و شرکاء حوزه شماره7- نتايج دستاوردهاي تجاري معيارهاي مورد بررسي : a 7- نتايج مشتريb 7- نتايج مالي و بازارc 7- نتايج منابع انسانيd7- نتايج تأمين‌كنندگان و شراكتها e7- نتايج اثربخشي سازمان

اسلاید 11: رازانی11 3 - مدل اروپايي مديريت كيفيت جهت دريافت جايزه كيفيت EFQMدر سال 1988 چهارده مدير برگزيده و مشهور از كمپانيهاي بزرگ اروپايي جهت ايجاد جايزه‌اي در سطح اروپابرروي اصول و چهارچوبي در زمينهء‌ دسترسي به برتري سازماني و دريافت جايزه كيفيت اروپا به توافق رسيدند و آن را تحت نام EFQM منتشر نمودند رهبريكاركنانخط مشي و راهبردشراكتها ومنابعنتايج جامعهنتايج مشترينتايج كاركنانفرايند هانتايجعملكردهايكليدييادگيري و نوآوريتوانمند سازهانتايج

اسلاید 12: رازانی12مدل EFQM كلاً از 9 حوزه تشكيل شده و هر حوزه داراي تعدادي معيار مي‌باشند به اين ترتيب كه حوزه شماره يك داراي 4 معيار و حوزه‌هاي 2 تا 5 هر كدام 5 معيار و حوزه‌هاي 6 تا 9 هر كدام دو معيار مي‌باشند. يعني جمعاً 32 معيار ضمن اينكه در هر كدام از اين معيارها نكاتي كه بايد مورد بررسي قرار گيرند نيز بخوبي مشخص شده‌اند. بطوري كه جمعاً 317 نكته در اين مدل قابل بررسي هستند حوزه توانمند سازهاحوزه نتايجمعيار هامعيار هانكته هانكته هامحدوده ها

اسلاید 13: رازانی13مدل اروپاييجايزه ملي مالكوم بالدريججايزه دمينگرديفنتيجه‌گراييرهبري آرمان‌گرامشتري‌گرايي1مشتري‌گراييمشتري‌گرايينگرش سيستمي2رهبري و ثبات رأييادگيري سازماني و فرديبهبود مستمر3مديريت براساس واقعيتها و فرآيندهاارزش‌گذاري به كاركنان و شركامسئوليت‌پذيري عمومي4مشاركت و توسعه پرسنل سازمانچابكي و انعطاف‌پذيريايمني و قابليت اطمينان5بهبود، نوآوري و يادگيري مستمرتمركز برآيندهكنترل فرآيند آماري6توسعه مشاركتهامديريت نوآوريفرآيندگرايي7مسئوليت‌هاي عموميمديريت بر مبناي واقعيات  8 مسئوليت‌پذيري عمومي و شهروندي 9  نتيجه‌گرايي و ايجاد ارزش  10 نگرش و ديدگاه سيستمي 11 مقايسه مفاهيم ارزشی در مدلهای مهم BEM

اسلاید 14: رازانی14 بطور خلاصه در يك جمع‌بندي كلي اهداف كلان تمامي اين مدلها را مي‌توان در غالب زير جمع‌بندي نمود : افزايش رقابت‌جويي شركتها در سطح ملي و بين‌المللي اشاعه فرهنگ برتري‌طلبي در شركتها و ايجاد چهارچوبي كاربردي، علمي و مديريتي براي ارتقاء سطح توانمندي و قابليت‌هاي شركتها ايجاد ابزارهاي قدرتمند و جامع براي خودارزيابي شركتها آماده‌سازي شركتها براي مديريت تغيير و تحول و واكنش سريع نسبت به تغييرات بازار ايجاد الگوهاي موفق بعنوان نمونه جهت بهره‌گيري از راهبردهاي آنها گسترش روحيه كارگروهي، مسئوليت‌هاي شهروندي و اجتماعي در كنار نقشها ومسئوليت‌هاي سازماني

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید