سایرورزشی

معرفی ورزش دارت

صفحه 1:
°® رم مت ‎od‏ ‎ys 7‏

صفحه 2:
معرفی ورزش

صفحه 3:
مقدمه ‎٩‏ ورزش دارت ورزش ساده ای است یلی لین کلفی نیست که فقط وسط تخته دارت را هدف قرار دهیم و پرتاب کنیم بلکه تخته دارت ۲ قسمت برای امتیاز دارد که هر کدامبه نوبه خود از حساسیت باللیی برخوردار است. لین ورزش را پیرستا جوان » چه پسر چه دختر وحتی معلولین و جانبازان میا ناشنوایانعی توافند به عنوان يك حرفه»يك ورزش ويا حتىيك تفریج سالمبا خبللی آسوده وبراى رفع استرس انجام دهند.

صفحه 4:
قار بخجه بازی دارت صدها سال قدمت دارد . در جنگ باراک ( ۱۴۵۵- ۱۴۸۵) تفریح سربازان تبراندازی با کمان بو . سرانجام صلح و دوستی بین سال های ۱۴۸۱ تا ۴ فرا رسید . در اين زمان بود که تیر ها را کوتاه کردند و فقط با استفاده از . دست فشانه را هدف گرفته و تیرها را پرقاب می کردند ابتدا تنه مشک های آب را هدف قرار داده اما سپس پوست را به تکه ای از درخت چسبانده و مورد هدف قرار دادند . سپس برش های از تنه درخت را به عنوان صفحه دارت استفاده می کردند . در سال ۱۸۹۶ میلادی شخصی به نام برایان کاملین این هدف را امتیاز بندی و صفحه ای شبیه به تخته دارت های امروزی ابداع کرد و در سال ۱۹۲۴ فردی به نام لایسنز ویکتالرس انجمن . بین المللی دارت را تاسیس کرد

صفحه 5:
اجزای تشکیل دهنده ورزش دارت 2 تخته دارت ‎(Dartboard)‏ 9 دارت (3۲۲ظ)

صفحه 6:
تخته دارت تخته های استاندارد دارت معمولاً از جنس موی اسب (8۳15۲61) با الیاف خیلی محکم کنفی درخت صباره (515۱) ساخته می شود اما تخته هابی با کیفیت پایین از جنس کاغذ فشرده(۳۵06۲) نیز در دسترس است. © قطر کلی تخته استانداره دارت ۴۵۳-۳ میلی متر است . تخته دارت دایره ای شکل است و خانه های تخته دارت براساس طرح ساعت از شماره | تا ۲۰ در محیط دابره با استفاده از یک عنکبوت فلزی (50۱06۲) که تخته دارت را به بخش های مختلف (۶۲ خانه امتیازی) تقسیم کرده مدرج شده است. اعداد از بالای صفحه دارت در جهت عقربه های ساعت به ترقیب از ۱۰-۶-۱۳-۴-۱۸-۱-۲۰- ۱۵ ۱۲-۹-۱۴-۱۱-۸-۱۶-۷-۱۹-۳-۱۷-۲ و ۵ قرار گرفته اند. عنکبوتی فلزی به طور مسطح به سطح صفحه دارت متصل شده و قطر سیم های آن 1۶ تا ۱۸ (5۷/6) می باشد.

صفحه 7:
(DART) ol ‎٩‏ بازی دارت به وسیله تیری به نام دارت انجام می شود. هر بازیکن باید سری دارت که شامل 3 عدد دارت می باشد جهت بازی و مسابقه همراه داشته باشد. ‎* ‏یک دارت از بخش های زیر تشکیل شده ان‎ ٩ ‎ ‎ ‎sie‏ > ا ‎ ‎٠.1 5‏ نوك سوزنى شكل (110): براى كودكان كه از تخته هاى مغناطیسی استفاده ‎so‏ کنیم, جنس اين بخش از دارت اهنربايى مى باشد تا به تخته بجسبد. ‏© 2 . نگهدارنده دارت (82761): نگهدارنده قسمت اصلی دارت است که هنگام پرتاب بازکن با انگشتان خود آن را می ‏9 یله دازت: (5۱۵6) این قسست نعش:مهمن در تعادل:دارب دازد: ‏© 2.4 يريا دنباله برى (غ1195ع): بر دارت به پرواز دارت کمک می کند و ‏© بوای میت جر کت داوتت در هوا:سروزی انیت

صفحه 8:
نحوه نصب تخته دارت و فواصل قانونی © صفحه دارت به گونه ای باید نصب شود تا عده ۲۰ که تیره تر از سایر بخش ها است در وسط تخته و بالای صفحه دارت و هسطح با محل پرتاب قرار گیرد. فاصله وسط تخته دارت ‎(BUI!)‏ 6 }0 ۳ سانتی متر باشد.البتهبرای کودکان و افراد جانباز و معلول كه از روی ویلچر پرتاب می نمایند این فاصله ۱۳۳ سانتی متر در نظر گرفته می شود. کمیته فنی مسابقه برای انطباق فاصله با شرایط خاص بازيكن مى تواند ارتفاع و طول پرتاب را تغیر دهد. © در حالت عادى كه از فاصله استاندارد 111 سانتى متر استفاده مى كنيم» براى مشخص كردن محل ایستادن داز دکن, از مر کز تخته دارت نه فاصله ۲۹۳ سانتی مت قا : مين اندازه می کب دم Bulls Eye End of Mat ‘or Carpet se" Throwing (7am) | tie 26" 79/6 (76.20mm) (2.37m)

صفحه 9:
نحوه ایس یستادن و پر تا اب دارت

صفحه 10:
تقسیم بندی امتیازات در تخته دارت Double Ring Single Score —— Triple Ring - ‏د‎ ‎۱۱8۸۵۲ Outer Bull

صفحه 11:
قواعد مشترک در تمام بازی های دارت دارت بازی های مختلفی دارد که هرکدام از جذلبیت خاصی بر خوردار است بازیکن در یک نوبت گردشی با انداختن سه دارت در هر نوبت (راند) بازی می کند هر بازیکن یک دارت را در شروع بازی برای مشخص شدن نفر آغاز کننده بازی پرتاب می کند امتیازات بدست آمده بر مبنای امتبازی است که برای هر ناجیه در گرفته شده استء نه بر مبنای رنگ آن در صورت افتادن دارت از تخته دارت ( اگرجه به نمره خورده باشد ) © هیچ امتیازی ثبت نخواهد شد .

صفحه 12:
محبوبترین نوع بازیهای دارت هربازیکن باید بازی خود را با گرفتن یک امتیاز 000 شروع کند. ۰۱ : امتیازات هر بازیکن با کسر شدن امتیاز بدست آمده از یک نوبت بازىء از ۳۰۱ امتیاز محسوب می شود. هنگامی یک بازیکن برنده بازی است که امتیازش در طول بازى دقيقا به صفر برسد ونيز آخرين امتیازش را به صورت 00۱0016 کسب کرده باشد. ۰1 همانند ۳۰۱ بازی می شود فقط با این تفاوت که بازیکن لازم نیست بازی خود را با گرفتن امتیاز >احادا00 آغاز کند. برای بازی های تیمی معکن است عدد شروع از ۶۰۱ یا حتی بیشتر بستهبهتعداد بازیکن شروع شود. 8101667 : تسنهللعدادو‌که درلیرسوع بسازیمحسوبصینسوند: ۰۱۶۰۱۵ ۲۰۸۱۹6۱۸۰۱۷ ولسلنه |۱۱ 7للست‌هد فلیوسکه بستولنيم هر کنلم ازلییامتیازاتر! سد بسار کسکسنيم یلصطلاحا تنها را بسبندیم بسح ازطینکه عددوبسته شده در صووتی‌که حویفهنوز آن‌هدد را نبسته باشدمیتولناز آن لمتیاز کسبکرد. ‎Triple y Double‏ بسه تسیتیبهماردو سه بسیلبرلمتیاز خود را دلوند.

صفحه 13:
قوانين © معمولاً هر بازى از جندين ‎١9‏ )بارت) تشكيل شده است وهر 9© از جندين راند تشکیل می‌شود در هر راند هر شخص فقط سه برتاب انجام می‌دهد و تعداد 0ع اها در هر مسابقه بسته به نظريه كميته مسابقات دارد معمولا دور اول مسابقات از دو 60| تشکیل شده است و در دورهای بالاتر به تعداد 9عآها برای تعیین کردن اينکه چه کسی بازی را شروع کند و استارت 69| اول را بزند با انجام ۱/1001 تعبین می‌کردد بدین ترتیب که هر بازیکن از هر تیم فقط یک دارت را به طرف تخته دارت برتاب مى كند و هركس كه به قسمت ‎١0‏ عالا8) خال مرکزی ) نزدیکتر پرتاب کرده باشد بازی را شروع خواهد کرد و در و» اهای بعدی هر بازیکن به صورت متقابل بازی را شروع می‌کند .

صفحه 14:
قوانين 7 در برتابهايى كه به منظور برتاب به خال مركزى انجام می‌شود هر بازیکن » در بازيهاى تكنفره ويا يكى از اعضاء تيم بايد یک دارت را به سمت خال مركزى پرتاب كند و دارت بايد تا مرحله شمارش روى تخته دارت باقى بماند . 7 برتاب مجدد زمانى انجام خواهد شد كه داور مسابقه نتواند تشخيص دهد كه كدام دارت به مركز نزديكتر است و يا اينكه هر دو دارت در حلقه 14 قرار كرفته باشد . برتاب مجدد طبق روش قبلی انجام خواهد شد . ‎٩‏ بازیکنی که پرتاب آن نزدیکتر به مرکز تخته دارت باشد باید در سابقه یا لیگ اولین پرتاب کننده باشد . ‏2 اسامی بازیکنان بایستی طبق همان ترتیبی که در کارت امتیاز لیست شده‌اند ‎١ (‏ (از سمت راست به چپ) بر تخه یز یز ورد شوند.

صفحه 15:
فوانین ۰ کارتهای امتیازی 06۳05 560۲6 © كارت امتياز يك مسابقه بايد در میز کنترل » همراه نام مسابقه شماره راند مسابقه » و اسامی بازیکنان ایجاد شود . اگر ترتیب بازی در ميز کنترل مشخص شده باشد . ترتیب بازی نیز باید بر روی کارت امتیاز وارد شود . کارت امتیاز بایستی توسط بازیکن یا مقام رسمی تیم از روی میز کنترل بر داشته شود و در تخته مسابقه به داور مسابقه نشان داده شود . اگر ‎Gib eas (Middle Bull) #6»‏ را تعيين مى كند » داور بايد قرتيب بازى براى لكهاى مربوطه را روى كارت امتياز وارد نمايد .

صفحه 16:
قوانین 7 داور در قبال مطمئن بودن از اجرای کامل ترتیب بازی در طی مسابقه مسئول است . 0 در مسابقات تیمی و دو نفره داور همواره مسئول اجراء پرتبهای اعضاء تیمها مى باشد كه بايد در طول مسابقه به طور صحیح و کامل اجراء شود . نتایج سابقات بايستى توسط مسئولين رسمى میز کنترل در جدول و نمودار اطلاعات وارد گردد . © تمام امتيازات بازیکنان بایستی در کارت امتیازات ثبت گردد تا میانگین و نتایج مناسب امتیازات محاسبه گردد بازی مسابقات قهرمانی » مشتمل بر نتایج هر بازی و مسابقه و همچنین میانگین و بهترین نتایج بازیکن‌ها » باید توسط سازمانها به تمام اعضاء وابسته به سازمان © ۲ ارائه گردد .

صفحه 17:
قوانین ‎٩‏ در بازی‌ها و مسابقات قهرمانی » تمام بازیکن‌ها باید تحت نظارت و رهبری اركانها و مقامات رسمی مسابقات قهرمانی بازی کنند . ‏* غیر از داور مسابقه » امتیاز دهنده » اپراتور اندیکاتور الکترونیکی امتیازها و بازیکنهای معین هیچ کس اجازه ورود به محل و منطقه بازی را ندارد . ‎٩‏ فقط صدا کننده بازیکنان » امتیاز دهنده و اپراتوراندیکاتور الکترونیکی می تواند هنكام بازی مقابل بازیکنان حضور بیابند . ‏۰ مقامات رسمی در مدت زمان کوتاه پرتاب بازیکنان باید از حرکت کردن و سیکار کشیدن و نوشیدن در طی مسابقه اجتناب نمایند . ‎0006 ‏حریف بازیکن باید حداقل در فاصله ۶۰ سانتی‌متری پشت بازیکن در‎ 7 o ‏بایستند .

صفحه 18:

صفحه 19:

62,000 تومان