مدیریت و رهبری

اینترانت و اکسترانت The Intranet & Extranet

The-Intranet-Extranet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اینترانت و اکسترانت The Intranet & Extranet”

اینترانت و اکسترانت The Intranet & Extranet

اسلاید 1: اینترانت و اکسترانتThe Intranet & Extranet

اسلاید 2: عنواناینترانت و اکسترانتنوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحگروهی / سازمانی / فراسازمانی پیچیدگیکم

اسلاید 3: شبکه اینترانت برای گروه کوچکی طراحی شده و قابل دسترسی است. اینترانت بیش‌تر در سازمان‌ها و بیزینس‌ها و برای به اشتراک گذاری فایل‌ها و منابع از سرورها و کامپیوترهای داخل یک مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینترانت ممکن است به اینترنت دسترسی بدهد یا ندهد. اگر یک شبکه اینترانت دسترسی به اینترنت داشته باشد، به وسیله یک دیواره آتش یا همان Firewall از دسترسی اینترنت به اینترانت جلوگیری می‌کند. هدف از طراحی اینترانت این بوده است که اعضای یک گروه در یک مکان، بتوانند به راحتی با همدیگر فایل به اشتراک بگذارند، و اغلب آن را اینترنت خصوصی یا شخصی می‌نامند.قابلیتهای یک اینترانت یک اینترانت می تواند از قابلیتهای زیر برخوردار باشد: ● به اشتراک گذاشتن اسناد و مدارک ● ارائه خدمات اینترنت ● پیام رسانی ● دسترسی مطمئن ● جستجو و بازیابی ● امکان دسترسی آسان ● مبتنی بودن بر پایگاه داده ها و بانک های اطلاعاتیایجاد یک اینترانت

اسلاید 4: ایجاد یک شبکه اینترانت شباهت بسیاری به ایجاد یک وب سایت دارد تنها فرق آن این است که در اینترانت به ابزاری جهت محدود نمودن دسترسی، تنها برای اعضای شرکت یا سازمان نیز نیاز است چون TCP/IP قابلیت بالقوه دسترسی به سرویس دهنده شما را به همه افراد استفاده کننده از اینترنت می دهد. برای استفاده از یک شبکه اینترانت ابتدا باید به اینترنت وصل شد و سپس شبکه اینترانت را از طریق زیر راه اندازی نمود: 1. ثبت سایت 2. طراحی صفحات 3. برنامه نویسی وتهیه بانک های اطلاعاتی 4. ایجاد ارتباط بین صفحات و بانک های اطلاعاتی اندازه و گستردگی اینترانت اندازه و گستردگی عامل مهمی در طراحی شبکه است اما تاثیری در ارتباطات مجموعه سرویس گیرندگان که پیکره اصلی اینترانت را تشکیل می دهند، ندارد. هیچ چیز شما را به محدود کردن شبکه وب در یک ساختار نزدیک به هم و فشرده و لزوماً یکپارچه در محیط بسته نمی کند. به هر اندازه ای که امکانات و شرایط شما اجازه می دهد، یک اینترانت می تواند بزرگ باشد.اکسترانتاکسترانت هم شبیه اینترانت است، با این تفاوت که از طریق پرتال وب قابل دسترس است. اکسترانت، برای کسی که نام کاربری و رمزعبور را دارد، می‌توانداز هر جایی قابل دسترس باشد. هدف از طراحی این نوع شبکه، به اشتراک گذاری اطلاعات و فایل‌ها در داخل یک گروه، که اعضای آن در یک مکان متمرکز نیستند، می‌باشد. برای نمونه، استفاده از یک VPN که کارمندان بتوانند خارج از اداره هم با نام‌کاربری و رمزعبور به شبکه وصل شوند.

اسلاید 5: رابطه اینترانت با اکسترانت امروزه از به هم پیوستن اینترانت ها، شبکه های گسترده اکسترانت ایجاد می شود. بنا به تعریف «اکسترانت» عبارت است از مجموعه ای از اینترانت ها که توسط هر یک از روش های ارتباطی نظیر Dial up، ارتباط فیزیکی مستقیم، ماهواره، شبکه مخابراتی و غیره به یکدیگر متصل هستند . با استفاده از اکسترانت ها، شرکت ها و سازمان های مختلفی می توانند دفاتر مختلف خود را در یک شهر یا کشور با استفاده از روش های گوناگون ذکر شده فوق به همراه روش های امنیتی محدود وکنترل شده مرتبط سازند. با این روش کاربران مجاز می توانند از راه های دور با مجوزهای مربوطه از شبکه استفاده کنند. برای مثال شرکت فورد دارای اکسترانتی است که 15000 فروشنده را در نقاط مختلف به یکدیگر ارتباط می دهدتفاوت اینترنت، اینترانت و اکسترانتتفاوت عمده و مهم این سه در دسترس پذیری‌شان است. اینترنت عمومی است، در حالی که دوتای دیگر محدودیت در دسترسی دارند. عمده کاربران از اینترنت استفاده می‌کنند، و اگر بخواهند در یک مکان مشخص فایل‌ها و منابعی را به اشتراک بگذارند از اینترانت بهره می‌برند. و همچنین اگر گروهی بخواهند از راه دور به شبکه‌ای که ساخته‌اند دسترسی داشته باشند از اکسترانت استفاده می‌کنند.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطاینترنت ماتریس TDC TDC Matrix Internetمزایا1- یکی از مزایای شبکه اینترانت ، افزایش تشریک مساعی کارمندان از یک سو و تقسیم اطلاعات میان آنها از سوی دیگر است . به طور خلاصه یک شبکه اینترانت ، یک شبکه خصوصی است و صرفا در اختیار پرسنل و کارمندان قرار می گیرد2- یک شبکه اکسترانت باعث تبادل اطلاعات میان مشتریان می شود . شبکه اکسترانت تا حد بسیار زیادی شبیه اینترانت است ؛ با این تفاوت که اکسترانت به منظور دسترسی به تعدادی از شرکای تجاری ، مستریان خاص و مواردی که به عنوان جزئیات اصلی یک شرکت تلقی می شوند ، گسترش می یابد . 3- انعطاف پذیری اینترانت و اکسترانت . استفاده از اینترانت و اکسترانت می تواند مزایا و فواید زیادی برای شرکت های کوچک داشته باشد که در ادامه ، به صورت خلاصه به برخی از این مزایا اشاره شده است : همکاری : از طریق شبکه های اینترانت و اکسترانت ، شرکت می توانند اطلاعات ضروری خود را به شکل های مختلف مانند پست الکترونیکی ، جلسات بحث و تبادل نظر و دوره های آموزشی به افراد مورد نظر انتقال دهند . بسیاری از شرکت ها از فن آوری یاد شده در راستای ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی به انتشارات ، شامل کاتالوگ ، خبرنامه ، فهرست های قیمت ، تولید بولتن و غیره بهره می گیرند . برهم کنش : برنامه های پایگاه داده ، گزارش ها ، فرم های کارمندان ، سفارش ها ، فهرست موجودی و سایر موارد از طریق اینترانت و اکسترانت به راحتی در دسترس است . محتوای مربوط به فرآیند : اینترانت و اکسترانت ابزارهای کاملی برای رسیدن به برخی روش ها جهت روان بودن سیستم کاری مدیریت پروژه ، زمان بندی و سایر موارد محسوب می شود .برنامه های مفید : توسعه شبکه ، مدیریت ، پایگاه دانش پشتیبانی فنی و غیره ، می تواند در سایه استفاده از اینترانت و اکسترانت محقق شود .

اسلاید 7: کاربردهاسازمانها می توانند از اینترانت و اکسترانت برای ارتباطات سازمانی خود استفاده نمایند.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان