Renaissance-architecture

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 37 اسلاید بررسی جامع دوره رنسانس و تحلیل سازه های این دوره از جمله کلیساها و معابد منبع اصلی کتاب معماری جهان یکی از رفرنس های اصلی ازمون ارشد معماران
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1663 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری رنسانس”

معماری رنسانس

اسلاید 1: Renaissance architectureنام استادنام و نام خانوادگی

اسلاید 2: معماری رنسانس به جنبشی فکری و عقلانی اطلاق می شود که بین قرون چهاردهم و شانزدهم از شهرهای شمالی ایتالیا شروع شد و به اوج خود رسید. رنسانس را عموماً تولد دوباره ی هنر و ادبیات کلاسیک باستان تعریف می کنند. رنسانس به معنای تولد دوباره یا احیای هوشیارانه سنت های ادبی و هنری یونان و روم باستان می باشد که در زبان های اروپایی رواج پیدا کرده است.معماری رنسانس چیه!؟

اسلاید 3: ویژگی های دوره رنسانسعصر رنسانس مصادف با دوران زوال نهادهای قرون وسطایی بود.کلیسا ها در حال از دست دادن شأن و شوکت روحانی خود بودند.عصر رنسانس عصر بزرگی فلسفه نبود. اما فلسفه ای که در آن عصر رشد کرد، هرگونه فلسفه ای را که مستقیماً بر اخلاقیت انسانی اثر نمی گذاشت، محکوم می کرد. (انسان گرایی)سال ۱۴۵۳ سال پیروزی سلطان محمد فاتح خلیفه عثمانی بر دولت بیزانس، سال پایان جنگ های صد ساله میان فرانسه و  انگلستان،فروپاشی نظام اشرافی اروپا و پایان بیماری طاعون را تاریخ آغاز دوره رنسانس می دانند.این دوره،دوره توسعه طلبی – واقع بینی است.پاپ ها دیگر صرفاً فرمانروایان ایتالیایی هستند.اعلام نظریه ی مرکزیت خورشید در منظومه شمسی، زمینه را برای پیشرفت علمی آماده می کند. این دوره عصر اکتشاف است.روی آوردن به اندیشه و ارزش های طبیعی و زندگی شهری.اهمیت تک تک انسان ها، خصوصاً انسان های شایسته.اختلافات طبقاتی و سلسله مراتب اجتماعی از شدت افتاد.الگوی دوره ی رنسانس ،انسانی است این جهانی با روح وعقلی بزرگ.

اسلاید 4: رنسانس آغازین(1200-1400 م)از فلورانس آغاز شد. هنرمندان ایتالیایی که همواره تحت تاثیر هنر روم باستان بودند، با حمایت خاندان مدیچی ،سجایای کلاسیک هنر رومی را دوباره احیا کردند.

اسلاید 5: رنسانس میانه(1400-1500 م)فیلیپو برونلسکیلئون آلبرتیمیکلوتسوگنبد کلیسای فلورانسسانتا ماریا دل فیورهبیمارستان کودکان سر راهینمازخانه پاتزیکلیسای سن اسپریتوکلیسای سن لورنزوکلیسای سانتا ماریا دلی آنجلی کلیسای سانتا ماریا نوولاکلیسای سن فرانچسکوکلیسای سن آندرئاقصر روچلایکاخ مدیچی(میکلانژ)

اسلاید 6: 2رنسانس پیشرفته(1500-1600 م)میکلانژبرامانتهجولیانو داسانگلوبازسازی تپه کاپیتولکلیسای سن پیتردهلیز کتابخانه لورنتسوکلیسای تمپیه توکلیسای سن پیترکلیسای سانتا ماریا دلا کونسولا تسیونهکاخ شامبورکلیسای سانتاماریا دله کارچریویلا کاپرا (روتوندا)کلیسای سان جورجوماجورهآندره پالادیوکاخ مدیچی(میکلوتسو)

اسلاید 7: رنسانس میانه - برونلسکی گنبد کلیسای فلورسانس کلیسای جامع فلورانس که به آن کلیسای سانتا ماریا دل فیوره نیز گفته می‌شود، توسط «آرنولفو دیکامبیو» (Arnolfo di Cambio) طراحی شد. این کلیسا سومین کلیسای بزرگ جهان، بعد از «سنت پیتر» رم و «سنت پل» لندن بوده و در زمان اتمامش در قرن ۱۵ بزرگ‌ترین کلیسای اروپا محسوب می‌شد. طول این بنا ۱۵۳ متر، عرضش در قسمت صلیبی به ۹۰ متر می‌رسد و ارتفاعش از زمین تا زیر فانوس ۹۰ متر است. این ساختمان که سومین و آخرین کلیسای جامع فلورانس به شمار‌ می‌رود در سال ۱۴۱۲ به سانتا ماریا دل فیوره اهدا شده و گل لیلیوم هم که اشاره به این قدیسه دارد، نماد شهر فلورانس است. ساختمان کلیسای جامع سانتا ماریا بر روی کلیسای جامع دوم ساخته شده که در گذشته به «سنت رِپاراتا» هدیه شده بود. این کلیسا در میدان دومو واقع شده است و یک شبستان اصلی و دو راهروی جانبی به همراه یک پشتخان دارد. صفحه 423

اسلاید 8: رنسانس میانه - برونلسکی گنبد کلیسای فلورسانس سبک‌های متعدد و متفاوتی که در بنا به چشم می‌خورند، نمایانگر تغییر سلیقه‌ای هستند که بین مدت شروع ساخت تا اتمام آن به وجود آمده است. اولین سنگ قسمت ورودی در ۸ سپتامبر سال ۱۲۹۶ بر اساس طراحی دیکامبیو کار شد. وی از سال ۱۲۹۶ تا ۱۳۰۲ به روی کلیسای جامع کار کرد و طراحی او شامل سه طبقه کلاسیک با سه راهروی وسیع بود.طراحی آرنولفو به‌طور قابل ملاحظه‌ای متفاوت از ظاهری بود که امروزه از سازه کلیسا می‌بینیم. اگر به ضلع‌های شمالی و جنوبی ساختمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چهار پنجره اول هر سمت، در قیاس با ضلع شرقی اندکی پایین‌تر، باریک‌تر و به هم نزدیک‌تر هستند. بخش شرقی طی گسترش بنا توسط «فرانچسکو تالنتی» Francesco Talenti ساخته شده است. تالنتی استاد ناظر ساخت آن در اواسط قرن ۱۴ بود. مجسمه‌های او بعدها در سال ۱۵۸۶ به موزه تاریخی اپرا منتقل شدند زیرا دوک «فرانچسکو دِ مِدیچی» Francesco I de Medici دستور ساخت یک سر در جدید را داده بود.

28,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید