مفاهیم ادغام و سطح بندی
اسلاید 1: مفاهيم ادغام و سطح بنديدكتر فريد ابوالحسنيبسم الله الرحمن الرحيم
اسلاید 2: معيارهاي ارزيابي عملكرد نظامهاي سلامت كارآيي: توليد يك محصول با ارزش با بكار گيري حد اقل ممكن از منابع از طريقاولويت بندي درستطراحي درستاجراي درستعدالت اجتماعي:پاسخ بدون تبعيض به نيازها و توقعاتبرخورداري از ريسك مساوي براي ابتلا به بيماري
اسلاید 3: بازتاب كارآيي و عدالت اجتماعي در ساختارادغام Integrationسطح بندي Stratification
اسلاید 4: ادغامIntegration
اسلاید 5: برنامه سادهمقابله با يك بيماري در يك سطح پيشگيري و در سطح يك گروه هدفاستعداد ابتلاعدم استعداد ابتلابيماري پنهانناتواني برگشت پذيرناتواني برگشت نا پذيرسلامتيبيماري آشكاربرنامه هاي درماني و توانبخشيبرنامه هاي غربالگري برنامه هاي پيشگيري اوليه و ابتدائيآغاز بيولوژيكغير قابل تشخيصقابل تشخيص
اسلاید 6: ادغام (تعريف)Service ProcessClientManMachineMaterialOutputInputبكار گيري يك درونداد در برنامه هاي مختلف سلامت بمنظور استفاده بيشينه از منابع
اسلاید 7: انواع ادغام ادغام د رسطح گيرنده خدمت ادغام در سطح منابع
اسلاید 8: ادغام در سطح گيرنده خدمتVaccinationGrowth monitoringMedical servicesHealthyChild
اسلاید 9: ادغام در سطح منابعManMachineMaterialService ProcessClientOutputService ProcessClientOutput
اسلاید 10: تفكيك برنامهتعريف:شكستن يك برنامه ي ادغام يافته به برنامه هاي ساده ي تشكيل دهنده ي آنضرورت:طراحي و ارزشيابي برنامه ها به صورت تفكيك يافته انجام مي شود.
اسلاید 11: روش تفكيك برنامهاستفاده از اسناد برنامهمرور فعاليت هاي برنامه
اسلاید 12: محصول مورد انتظار از تفكيك برنامهتدارك قرص آهنآموزش پرسنلقرص آهنپرسنل آموزش نديدهتجويز قرص آهنمادر باردارمادري كه اهميت مصرف آن در دوران بارداري ، شيوه مصرف قرص و عوارض آن را مي داند.مصرف منظم قرصافزايش ذخاير آهن
اسلاید 13: سطح بنديStratification
اسلاید 14: سطح بندي (تعريف و اهداف) تعريف:قرار دادن منابع در نقاط و سطوح مختلف ارائۀ خدماتاهداف در ارائۀ خدمات:كمترين ظرفيت بكارگيري نشده را داشته باشدبيشترين دسترسي به آن وجود داشته باشدمهارت ارائه كننده خدمت را حفظ كند
اسلاید 15: عوامل تعيين كننده محل استقرار منابعظرفيت مورد استفاده - حداكثر ظرفيت قابل استفاده = ظرفيت خاليFC = N.T.d - F.tF = P.fFC = N.T.d - P.f.tمحدودهي زماني كه ارايهي خدمت در آن بيشترين احتمال تأثير را دارد = زمان طلاييبيشترين زمان انتظار + بيشترين زمان طي راه = زمان دسترسيحداقل فراواني ارايهي خدمت به منظور حفظ مهارت ارايه كننده = مهارت ارايه كننده
اسلاید 16: ملاحظه محوري در سطح بنديزمان دسترسيفراواني ارائهخدمتظرفيت خالياحتمال حفظ مهارت ارايه كننده خدمت
اسلاید 17: ملاحظه محوري در سطح بنديزمان دسترسيفراواني ارائهخدمتظرفيت خالياحتمال حفظ مهارت ارايه كننده خدمت
اسلاید 18: فرايند سطح بندي منابع ارايهي خدمتروستانقطه شهريمحل ارايهي خدمت
اسلاید 19: اولين تجربه سطح بندي در نظام ارائه خدمات ايرانF = P.fFC = N.T.d - F.tFC = N.T.d - P.f.tFC = 0 N.T.d = P.f.tN = P.f.t / T.dيك ساعت پياده روي = بيشترين زمان دسترسي قابل قبول
اسلاید 20: اولين تجربه سطح بندي در نظام ارائه خدمات ايرانN = Ps . fs . ts / T . dNo. ofpersonnelneededThe populationwho need the serviceThe frequencyof service deliveryper yearAverage timeneeded to deliver the serviceDaily hoursdevoted toservice deliveryTotal daysof workper year
اسلاید 21: مراحل جاري كردن يك برنامه جدید تندرستي در نظام ارائه خدماتدستيابي به يك نيازدستيابي به مداخله اثر بخش (برنامه ساده)ادغام در سطح گيرنده خدمت (برنامه ادغام يافته)ادغام در سطح منابعتعيين محل استقرار منابع (سطح بندي)محاسبه نسبت هزينه- اثربخشيسياستگذاري بمنظور افزودن برنامه به بسته خدمتاجراي اوليه (پايلوت)جاري كردن برنامه در نظام ارائه خدمات
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.