صفحه 1:
pe pla
صفحه 2:
مقابله با خلق منفي
صفحه 3:
cs rarer
أشنا كردن و توانمندسازي دانشجويان در
زمينهي مقابله با خلق منفي
اهداف ویژه
RENG Cpe Nese Sew 1۳
* توانمندسازي دانشجویان در زمینه مهارت مقابله با خلق
صفحه 4:
خر جر در
بسراى هم كسى كاهى بيش مى آيد
صفحه 5:
يك خاطره بد را تجسم کنید.
صفحه 6:
صفحه 7:
علایم افسردگي (احساس)
20
0
احباين 2 د Se Co 2 ل 00
7
خشم و عصبانیت
ee oe ع د
9۳ 0
atl ay aes oa wales هيچكاري a 100 ۳ و
erin 27(
POPs ECC ENE Sy reese any) Wen ne)
(ene pepe icon yelp creer
احساس بيتفاوتي (بيتفاوتي نسبت به نزديكان و كساني كه فرد آنها
۱60
صفحه 8:
علایمافسردگي (جسماني)
افزایش یا کاهش خواب
افزايش یا کاهش اشتها
افزايش يا كاهش وزن
بوست 00
۳ ا ۳(
کاهش تدريجي
صفحه 9:
CED) eer re
كريه كردن بدون دليل خاص يا با كمترين دليل
كناره كيري از ديكران و إنزوا (فرد افسرده تنهايي را به شركت در
ACS eT ee ier ero
زود از كوره در رفتن و عصباني شدن
نداشتن انگیزه (آنچه 0
عدم توجه به آراستگي و وضعیت ظاهري
2 ا Pere EE Ce eels ture ngeny
CSRS Co orn ere enc ae Sere
خوشحاليش نمي شود).
0 ee!
مشكل در كارء تحصيلء خانه داري و زندكّي روزمره
۳
صفحه 10:
علایم افسردگي (فکر و شناخت)
۱۳ ۳ 0 yO)
مشكل در تمركز (فرد افسرده بسختي ميتواند بر كاريء مثل مطالعه
تمركز داشته باشد و به آساني حواسش برت ميشود).
Bema ey ا ا ال ل
Pern OS SPP Ey
wee ES er ee) ۳
Errata aerere ie per eon Pers) Peet
ees
OSE PEN Ener ee een) WESC ee)
نيز كاري از دستش بر نميايد).
00000 ل eer or Pers)
صفحه 11:
وت افسردكّي باليني و غير باليني
اكر تعداد علايمي كه تجربه ميكنيد كم است»
اكر مرتباً تكرار نميشوندء
اگر بیشتر از چند روز طول نميکشند؛
۱ ا ل S|
BES ave Tenens Dt) ED KIO e ae RONEN SS
شکست در کار یا تحصیل و نظایر آن» مشکل در روابط با افراد دیگر
ل 6 ل Sr eee Ee Me ey em
عادت ماهانه در خانمها)»
احتمالاً غمكيني و بيحوصلكي شما غير عادي و بيماركونه نيمت
واحتياج به درمان خاصي نداريد.
صفحه 12:
داستان شهلا و مریم
شهلا و مريم از جه نظر متفاوت هستند؟
صفحه 13:
٠ باز هم يك خاطره ناراحت كننده را مجسم كنيد.
صفحه 14:
0 kes
صفحه 15:
به خود چه مي گوئید ؟
صفحه 16:
۲ 9 ۰
بمرسى حند مورد از افكار منفى
صفحه 17:
صفحه 18:
91۳ احساس -- - افكار
صفحه 19:
جه بايد كرد ؟
صفحه 20:
صفحه 21:
شناسابي رابطه بين افكار
و احساس رفتاري
صفحه 22:
Bey) ow مشابه oly
صفحه 23:
outpu
صفحه 24:
صفحه 25:
|
صفحه 26:
خطاهای
تعمیم مبالغه آمیز
ae one |
نتیجه گيري شتابزده
ذهن خواني
پيشگويي
درشت نمايي
استدلال احساسي
بايد ها
برجسب زدن
شخصي سازي و سرزنش
صفحه 27:
کار عملی در گروه های کوچک
خطاهاى شناختى افكار خود را بيدا كنيد.
صفحه 28:
مبارزه با افكار خودآیند
Py mes)
ارزيابي مجدد
فرضیه آزمايي
صفحه 29:
جكونه ؟؟؟
٠ جه خطاهاي شناختي مرتكب شده ام؟
ا ل 0
فکر وجود دارد؟
ا ار Ce
دارد؟
eal ا نل
صفحه 30:
كار عمل ره
ل 0
صفحه 31:
صفحه 32:
13
صفحه 33:
علائم افسرد گي
صفحه 34:
صفحه 35:
هر روز سر ساعت. خاصي از خواب بيدار شويد.
دز معيط حود تقبيرات كويكى ايجاد كنيد
به يك دوست تلفن كرده يا به ديدن كسي برويد.
حالت جيره خود را تغيير دهيد.
فيرستي ازكارهاي لذت بخش داشته باشيدكه به موقع
آنبا را آنجام دهید.
علت ناراحتى خود را بيدا كنيد.
فیرست خصوصیات مثبت و توانائياي خود را بنوسید.
افکار و احساسات خود را بنویسید.
صفحه 36:
سر گرمي هايي |
ورزش و نرمش كنيد .
در كارهاي داوطلبانه و خيريه شركت كنيد.
اعتقادات مذهبى خود را تقويت كنيد.
nes م Os
اهداف واقع بينانه اي داشته باشيد.
احساسات خود را به روش مناسب عملي كنيد.
ple هاي منفي به خود 522006
صفحه 37:
صفحه 38:
۰ لد
5 اين RIE MCCS
۲ ختید؟
٠ جها
حساسي دارید؟
صفحه 39:
در یس ۱
آموزش مهارتهای زندگی
ويزه دانشجويان
دکتر لادن فتی - دکتر فرشته موتابي
شهرام محمدخانی- مهرداد کاظم زاده عطوفی
صفحه 40:
با تشکر از
ee SI Tre See By Sy tee
و آموزش پزشکی
1۱ ere SES Te ee eres orf
تهران
0 ا اا ا a Be)
سركار خانم دكتر رنجبر نوازى مشاور سابق وزير بهداشت» درمان و
RPP es fe sy cL
صفحه 41:
ل
yee eee ee ery 0010
دکتر هما قرائی - کارشناس دفتر امور زنان وزارت بهداشت درمان و آموزش
بزشكى
ا الا ا ST
بزشكى
ا ل ا ل ۱
بزشكى
