کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

منابع درآمدی رویدادهای ورزشی

manabe_daramadie_roydadhaye_varzeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منابع درآمدی رویدادهای ورزشی”

منابع درآمدی رویدادهای ورزشی

اسلاید 1: مركز مديريت ورزشي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك دوره تربيت مدير رويدادهاي ورزشي منابع درآمدي رويدادهاي ورزشيعليرضا الهيآبان 1387

اسلاید 2: عدم توانايي بسياري از مديران رويدادهاي ورزشي در كسب درآمدعدم شناخت صحيح از رويداد و وجهه آن در جامعه مقصر شناختن عوامل بيروني به جاي عوامل تحت كنترلارزان فروشي رويداد و تاثير مخرب آن بر وجهه رويداد عدم اطلاع از وجود برخي منابع درآمدي بالقوه و .....

اسلاید 3: در هر صورت :درآمدزايي برای توسعه ، برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال ضروری است.

اسلاید 4: درآمدهاي بالقوه يك رويداد ورزشيحمايت ماليدرآمدهاي محل مسابقهموبايل رايتپخش تلويزيوني؟؟؟؟؟؟؟؟؟صدور مجوز هاوروديه ورزشگاه هاتبليغات و بازرگاني

اسلاید 5: SPONSORSHIP

اسلاید 6: Sport SponsorshipOne of the powerful tools in order to promotion and advertisement of corporations and their products or services. Attaches Sport Event to Economy .

اسلاید 7: تعاريف حمايت مالي ارائه تعاريف مختلف به دليل مواجه بودن با موقعيت هاي مختلف با ويژگي هاي متفاوت4 موضوع مشترك در همه تعاريف : وسيله اي ارتباطيارتباط يك شركت با يك رويداد ورزشي ، فرهنگي و ...به عنوان ارتباط اقتصادي بين موضوع مورد حمايت و شركت حمايت كننده سود براي هر دو طرف قرارداد (Win Win Situation)

اسلاید 8: تعريف حمايت مالي ورزشيحمایت از یک ورزش، رویداد ورزشی، سازمان ورزشی یا رقابت توسط یک شخص یا شرکت برای کسب منافع یا سود دوجانبه برای هر دو طرف قرارداد (كشاك ، 2004)

اسلاید 9: حمایت مالی از ورزش یک پدیده جدید به شمار نمی رود. مشاركت يك شرکت استرالیایی به عنوان حامی مالی مسابقات کریکت انگلستان در سال 1850 ميلادي

اسلاید 10: Rightful holderSponsorExchange & transactionPercieved ValueSponsorship offerThe relationship between the rights owner and sponsorcapacity to deliever a service according to the sponsor`s expectationsFreedom to accept or refuse the offer

اسلاید 11: تخمین میزان هزینه کرد در حمایت مالی از ورزش در سراسر دنیاسال 2001 : 7/21 بیلیون دلار آمریکا سال 2002 : 4/24 بیلیون دلار آمریکا(11 درصد افزایش )سال 2003 : 2/26 بیلیون دلار آمریکا(4/7 درصد افزایش)

اسلاید 12: Two types of event sponsorship

اسلاید 13: Event Rightful OwnerOn-Site Audience:AthletesSpectatorsGuestsDistant Audience :ViewersListenersReaders

اسلاید 14: حمايت مالي شركتي (Corporate Sponsorship) حمایت شرکتی عبارت است از شناساندن محصول ، نام یا آرم شرکت با استفاده از وجهه و تصویر بخشهای مختلف مرتبط با ورزش. این عمل برای دستیابی به اهداف خود شرکت یا اهداف بازاریابی آن شرکت صورت می گیرد (هرناندز ،2003) .

اسلاید 15: درآمد در یک سال( میلیون یورو)بخش صنعتی مربوطهحامی مالیباشگاهردیف43/7تلفن و مخابراتO2 (telecoms)Arsenal171/3مالی اعتباری و بانکداریDWS (finance)Aston Villa211/1هواپیماییFlyBe (airline)Birmingham City348/1بیمهHSA (insurance)Blackburn Rovers497/2پوشاک ورزشیReebok (sportswear)Bolton Wanderers563/1پوشاک ورزشیall:sports (sports retailer)Charlton Athletic692/8هواپیماییEmirates (airline)Chelsea745/0بیمهChurchill (insurance)Crystal Palace823/2مشروبات الکلیChang Beer (brewing)Everton997/2الکترونیکdabs.com (electronics)Fulham1043/7مشروبات الکلیCarlsberg (brewing)Liverpool1148/1حمل و نقلThomas Cook (travel)Manchester City1238/13تلفن و مخابراتVodafone (telecoms)ManchesterUtd1323/2بازی و اینترنت888.com (gaming / internet)Middlesbrough1494/5مالی اعتباری و بانکداریNorthern Rock (finance)Newcastle United155/0خودروProton / Lotus (automobiles)Norwich City165/0اسباب بازیty (toys)Portsmouth1775/0مالی اعتباری و بانکداریFriends Provident (finance)Southampton1872/3حمل و نقلThomson (travel)Tottenham Hotspur1948/1تلفن و مخابراتT-Mobile (telecoms) West Brom Albion20

اسلاید 16: Forms of sponsorshipBrand names on kitBanners at grounds and in arenasAdverts in programmes, websites, TVUse of players and team in advertsPersonal endorsement of productsFree transport, …cars, flights etc.Free kit and equipmentSponsorship of facilitiesAchievement schemes in schools

اسلاید 17: Forms of sponsorship - examplesan event or competitionThe London Marathon, Floraa sportAthletics, Norwich Unionan athleteDavid Beckham, Adidasa teamMan City, Thomas CookEngland Football, Nationwidea facilityEmirates Stadium

اسلاید 18:

اسلاید 19: اصل انتظار سود حاصل از سرمايه گذاريحمايت مالي ورزشي همانند هر صنعت ديگر

اسلاید 20: Sponsors in the UK now invest more than 1 billion pounds annually in sport.

اسلاید 21:

اسلاید 22: PerrsonalobjectivesMedia ObjectivesMarketing ObjectivesObjectives of Own CorporationSponsorship Objectives :

اسلاید 23: اهداف شخصیاهداف رسانه ایاهداف بازاریابیاهداف خود شرکت- حسن نیت- داشتن سرگرمی- مورد تصدیق قرار گرفتن مدیر- ایجاد عمومیت- ارتقاء وجهه- ایجاد اعتبار عمومی- در میدان دید عموم بودن- پوشش مستقیم رسانه ای- افزایش فروش کالاو خدمت- جا انداختن آرم و نشان- دستیابی به بازار هدف- ارتباطات تجاری- نمونه گیری محصول- آگاهی عمومی- وجهه شرکت- ادراک عمومی- درگیر کردن جامعه- سرگرمی مشتری- ارتباط با دولت- ارتباط با کارمندان- رقابت با سایر شرکت ها- ارتباط با سایر حامیان مالی

اسلاید 24: Samples : Shirt Sponsorship OnlyManchester United : 20/4 million Euro Juventus: 43/4 million EuroBarcelona: 30 million EuroChelsea : 17/4 million EuroBayern Munich: 17 million Euro

اسلاید 25: عنوان رويدادمیزان درآمد حاصل از حامیان مالی (میلیون پوند)درصد از کل درآمد حاصلهلیگ برتر انگلستان36721%کالچیوی ایتالیا15014%بوندسلیگای آلمان25026%لیگ فرانسه13020%

اسلاید 26: ارتباط مستقيم حمايت مالي ورزشي با آميخته بازاريابي

اسلاید 27: productSPONSORSHIPpriceplacepromotion

اسلاید 28: تعريف جديد از حمايت مالي ورزشيروشي كه يك شركت با استفاده از آن براي حمايت از يك رويداد فرهنگي اجتماعي و به منظور دستيابي به مولفه هاي آميخته بازاريابي آن شركت برمي گزيند .

اسلاید 29: مدل عملياتي به كارگيري و مديريت حمايت مالي در ورزشتناسب ارزش ها و وجهه شركت و ورزش يا رويدادانتخاب حمايت كننده مالي بر اساس اهداف رويداد هماهنگي استراتژي ارتباطي با حمايت مالي ورزشيارزيابي موثر و دائمي حمايت مالي ورزشيتدوين توافق نامه قرارداد دقيق ، مشخص و شفافتوافق نامه در صورت امكان بلند مدتلزوم ارتقاء Brand حمايت كننده

اسلاید 30: اصول ارتباط با حاميان مالي با حاميان مالي صادقانه رفتار كنيد و به وعده‌هاي خود عمل كنيد. راهكارهايي را انتخاب كنيد كه حاميان به اهداف تجاري خود برسند. مسئولين و خانواده حاميان مالي را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد. تقديرنامه و گواهي ويژه به حاميان مالي اهداء نماييد. پس از رويداد، ارتباط خويش را با حاميان قطع نكنيد. نام و آرم حاميان را در كليه انتشارات رويداد درج كنيد. يك فيلم و آلبوم عكس از حضور فعال حاميان در رويداد براي شركت‌هاي حامي ارسال نماييد. طي نامه‌اي به كليه حامياني كه از حمايت شما امتناع ورزيده‌اند و يا شما با آنها به توافق نرسيده‌ايد، ابراز اميدواري كنيد كه در موقعيت ديگري با آنها همكاري نماييد.

اسلاید 31: Why Sport Events in Iran could not meet the appropriate revenue from Sponsorship?

اسلاید 32: Main Question : What are the barriers to revenue making from sponsorship in Irans Sport Event ?

اسلاید 33: Lack of “Open Economic System” and “optimum interaction” With other countries. “Governmental Ownership” of most big Iranian Corporation. “Governmental Ownership” of most Professional Clubs Low level of “Foreign Direct Investment” (FDI)

اسلاید 34: Environment uncertainty for Investment in Iran sport industry. Problems of Copy Right Law in Iran.Be lacking in strategic and operational marketing plan . Problems in quality and quantity of live broadcasting.

اسلاید 35: Lack of transparency in financial information of Sport Industry.No appropriate condition of stadiums for meeting Sponsors objectives. No appropriate scheduling of matchesBe lacking in using business managers or manager with business thoughts.

اسلاید 36: Low public brand awareness of leagues and clubs.Be lacking in appropriate motivator techniques to potential Sponsors. Be lacking in marketing agents and specialists.

اسلاید 37: Match day revenues درآمد روز مسابقه

اسلاید 38: درآمد روز مسابقه دريافت وروديه(Gate receipts)فروش كالاهاي با آرم(Licensed Products)شرط بندي در محل (On-site gambling)مواد غذايي و ....(Foods , …)???????????????

اسلاید 39: رضايت بيشتر افزايش تكرار مصرف خدماتايجاد تنوع در ارائه خدمات به تماشاگران

اسلاید 40: Three-tier SystemGOLDSILVERBRONZE

اسلاید 41: Gold levelPrivate car parkingExclusive entrance5-star private dinning viewing facilitiesCentrally situated lodge with Private toiletsBar , refrigerator and etc .

اسلاید 42: انگيزه هاي تماشاگرانتخليه هيجاني، احساس لذت ، ابراز شادي و تفريح سالم کانون سمبلیک جمعی برای احساس وابستگی به یک محیط اجتماعی تجربه اجتماعی بهبود كيفيت زندگي

اسلاید 43: عوامل موثر بر میزان تماشاگران سطح درآمد مردم شهر ، قیمت بلیط ، جمعیت شهر ، تعداد مسابقات بین المللی تیم ها ، تعداد بردها در سه ماه گذشته ، نتیجه بازی قبلی ، تعداد گلهای زده شده در بازی قبلی ، جایگاه تیم در لیگ ، نداشتن شکست در 4 ماه گذشته ، داشتن شانس قهرمانی در لیگ ، نداشتن شانس سقوط به رده پایین تر ، عدم اطمینان مسابقات ، پخش زنده مسابقات، شرایط جوی ، زمان انجام مسابقه ، مسافت طی شده توسط تماشاگران و امکانات استادیوم ،جذابیت مسابقه ، عوامل اقتصادی ، عوامل رقابتی ، عوامل دموگرافیک ، عوامل استادیوم ، ادراک جامعه از ارزش یک ورزش خاص ، دلبستگی های(درگیر شدن) ورزشی ، شناسایی و هویت هواداری

اسلاید 44: عوامل تاثيرگذار بر جذب تماشاگر در رويداد ورزشيعوامل اقتصاديعدم اطمينان رويدادعوامل رقابتيعوامل مديريت رويدادعوامل دموگرافيكهويت هواداريعوامل ورزشگاه يا استاديومارزش يا وجهه رويداد يا ورزش در جامعه

اسلاید 45: Competitive BalanceFan`s IntentionMore Revenue

اسلاید 46: Competitive Balance( CB)تعادل رقابتی به پیش بینی هواداران در مورد این که چه تیمی برنده خواهد شد اطلاق می گردد . در یک رقابت کاملاً متعادل، هر شرکت کننده با شانس برابر بازی را شروع می کند ، بنابراین در مجموع ، نتیجه نهایی غیر قابل پیش بینی است . اگر تعادل رقابتی وجود نداشته باشد نتیجه نهایی به نفع یک شرکت کننده قابل پیش بینی خواهد بود. يكي از اصلي ترين تمايلات پژوهشي حوزه اقتصاد ورزش

اسلاید 47: آيا افزایش پخش مستقیم مسابقات بر روی میزان تماشاگران حاضر در استادیوم تاثیر منفی خواهد داشت ؟يك سوال ؟

اسلاید 48: نتايج چند پژوهش بورايمو(2005) : در روزهای تعطیل عدم تاثير معني دار روزهای غیر تعطیل تا 15 درصد تاثیر منفی آلان (2004) :عدم تاثير معنادار فارست ، سایمون و ژیمانسكي(2004) : بررسي موضوع از نظر ميزان كل درآمد نتيجه : كاهش در تعداد تماشاگران معنادار است ولي در كل از نظر اقتصادي به نفع رويداد بوده است .

اسلاید 49: به نظر شما چه موانعي در برابر درآمدزايي حاصل از تماشاگران در رويدادهاي ورزشي كشور وجود دارد ؟

اسلاید 50: تاثيرات پایین بودن سرانه درآمد ملی در کشور فقدان رویه های مناسب و منطقي قیمت گذاری بر روی محصولات صنعت ورزش كشوركيفيت پايين امكانات فيزيكي و ويژگي هاي ورزشگاههاي محل برگزاري مسابقات مدیریت نامناسب فرآيند برگزاری رويدادهاي ورزشي حضور صرفاً طیف هاي مشخصی از طبقات اجتماعی عدم امكان حضور بانوان براي تماشاي رويدادهاي ورزشي فقدان مديريت و رويه هاي مناسب جذب ، حفظ و توسعه هواداران

اسلاید 51: ورزشكاران نخبه و قهرمانان مي‌توانند با تأييد و يا مصرف محصولات ورزشي در فروش آنها تأثير بگذارند. نيروي عظيم ارتباط شكيل اونيل و كفش Reebok و همچنين ارتباط مايكل جردن و كفش Nike يك جهش در ميزان فروش اين شركت‌ها در سطح جهان ايجاد گردد. كفش Reebok قبل از انعقاد قرارداد با اونيل يك قرارداد 5/1 ميليون دلاري با NBA امضاء كردند كه كفش اونيل را به تصوير بكشند. جانب ايوان دارنده مدال طلاي المپيك 1996 گفت سواچ آن قدر كيفيت دارد كه حتي موقع شنا كردن آن را به دست دارم. صحه‌گذاري Endorsment

اسلاید 52: TV or Broadcasting Rights

اسلاید 53: چهار عامل متمایز كننده صنعت ورزش از سایر صنایع همبستگی مشترک اعضاء و سازمانها ، نوع خاص ساختار و نظارت ، روابط بازیکنان و مدیریت نقش تلویزیون ) افزايش میزان محبوبیت ، افزایش صعودی دستمزد بازیکنان، میزان رشد اقتصادی و افزایش مشارکت در ورزش (

اسلاید 54: Television Sport Industrys Driver

اسلاید 55: Football World Cup1966 England : 47 million viewers1998 France : 37 billion viewers 1998 South Korea- Japan : 50 billion viewers

اسلاید 56: ايجاد تحول در روند حق پخش تلويزيوني بازي‌هاي المپيك

اسلاید 57: تاریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی لیگ برتر انگلستان

اسلاید 58: The Olympic Broadcast 220 كشور3800 ساعت برنامه4 ميليارد نفر بيننده تلويزيونيهر بيننده به طور ميانگين 10 ساعت

اسلاید 59: The Olympic Broadcast US - 18 hours per viewerEurope - 15-40 hours per viewerAustralia - 35 hours per viewerJapan - 32 hours per viewer

اسلاید 60: حق پخش تلویزیونی در ایران؟!!!

اسلاید 61: در ایران نه تنها پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود، بلکه پخش آنها در تلویزیون به عنوان لطفی از طرف سازمان صدا و سیما به صاحبان بازیها ( مثلا باشگاهها) برشمرده می شود.

اسلاید 62: قوانین بین المللی چه می گویند؟ از نظر قوانین بین المللی صدور مجوز پخش مسابقات از شبکه های تلویزیونی فقط با صاحبان رويدادها نظیر فدراسیونها، سازمانهای لیگ و باشگاهها می باشد. فیفا(FIFA) در ماده 72 اساسنامه خود ،با صراحت فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو حقوق قانونی صاحبان رويداد می داند.اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال ( كه به تصويب هيات دولت نيز رسيده است) ، حق پخش تلويزيوني را حق مشروع صاحبان رويداد دانسته است .

اسلاید 63: به نظر شما موانع پيش روي درآمدزايي حاصل از حق پخش رسانه اي رويدادهاي ورزشي ايران كدامند؟

اسلاید 64: وجود مشکلات عمده حقوقی در موضوع كپي رايت يا حقوق اثر در کل کشورفقدان قوانین جامع ، مدون و لازم الاجرا برای به رسمیت شناختن درآمد حق پخش رسانه ای مسابقات ورزشي ماهيت حکومتی و انحصاري بودن سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایراندولتي بودن يا تامين درصد عمده منابع مالي باشگاهها , و فدراسيون ها توسط دولتكمبود اتحادیه های صنفی بازیکنان، مربیان و باشگاهها فقدان تقاضای خرید و رقابت شبكه هاي كابلي خارجي برای اخذ مجوز حق پخش تلویزیونی رويدادهاي ملي ايران

اسلاید 65: رشد و توسعه فناوري هاي نوين ايجاد درآمدهاي جديد براي رويدادهاي ورزشيmobile rightsInternet??????

اسلاید 66: Mobile Rights

اسلاید 67: Mobile Rights Mobile Rights means the right to distribute the Content by Mobile Devices via Mobile

اسلاید 68: Mobile Rights FIFA world cup South Africa Agreement :2.4 billion US$

اسلاید 69: RightsOperatorTerritoryEventAll 64 matches All 64 matches All 64 matchesAll 64 matchesO2SFRDentsuMTNGermanyFranceJapan South AfricaFIFAWorld Cup 2006All operators :Highlights of every matches , 15 minute after final whistle , match preview , top five goals of week , video goal of any chosen team within five minutes of score. HutchisonOrange, VodafoneAustria, Denmark, Australia , Hong Kong , IndiaBelgium, France, PortugalUEFA championship League

اسلاید 70: بررسي و مقايسه يك نمونه

اسلاید 71: منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ایرانهزینه هاهزینه داوران و ناظرانهزینه اداری، مصرفیهزینه مراسم و تشریفاتهزینه ایاب و ذهابهزینه خرید رایانهحق‌الزحمه پرسنلهزینه مأموریتهاخرید لوازم ورزشی درآمدهادرآمد حاصل از‌فروش بلیطدرآمد حاصل از تبلیغاتدرآمد حاصل از حق ثبت‌نام بازیکناندرآمد حاصل از فروش فرم قرارداددرآمد حاصل از محل جرائم

اسلاید 72: منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ژاپنهزینه هاتقسیم بین باشگاههاهزینه‌های عملیاتیهزینه‌های اداری و مدیریتیدیگر هزینه‌هادرآمدهاحق عضویتحق پخش تلویزیونیحامیان مالیصدور مجوزورودیه ورزشگاه برای مسابقات به میزبانی سازمان لیگدیگر درآمدها

اسلاید 73: مقایسه کل درآمد سازمان لیگ حرفه ای ایران و ژاپن (ارقام به تومان است)

اسلاید 74: روند کسب درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ حرفه‌ای ژاپن (ارقام به میلیون تومان است)   

اسلاید 75: مقایسه درآمد حاصل از تبلیغات و حامیان مالی در سازمان لیگ حرفه‌ای ایران و سازمان لیگ فوتبال ژاپن (ارقام به میلیون تومان است)  

اسلاید 76: مقایسه میانگین درآمد حاصل از بلیط ‌فروشی مسابقات لیگ حرفه‌ای ایران و ژاپن در 3 فصل اخیر (ارقام به میلیون تومان است)  

اسلاید 77: رده بندی ثروتمند ترین باشگاههای فوتبال جهان

اسلاید 78: رتبهنام باشگاهکشورمیزان سود عملیاتی (میلیون پوند)اولمنچستریونایتدانگلستان111دومبایرن مونیخآلمان5/83سومرئال مادریداسپانیا1/76چهارمچلسیانگلستان1/59پنجمیوونتوسایتالیا5/58ششمبارسلونااسپانیا7/55هفتمآث میلانایتالیا1/54هشتملاتزیوایتالیا50نهماینترمیلانایتالیا1/49دهمآرسنالانگلستان6/48

اسلاید 79: Pay Attention please !Without Money every thing can be neglected!!!So, Please Do not hesitate to seek Revenue for Your Sport Event!!!

اسلاید 80: Any Question?

اسلاید 81: Thank You for Your Attention!

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید