کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

منابع درآمدی یک رویداد ورزشی

manabe_daramadie_yek_roydade_varzeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منابع درآمدی یک رویداد ورزشی”

منابع درآمدی یک رویداد ورزشی

اسلاید 1: منابع درآمدي يك رويداد ورزشي علیرضا الهی

اسلاید 2: اغلب مدیران ورزشی احساس می کنند که توانایی جمع آوری منابع مالی را ندارند.

اسلاید 3: آنها بیشتر به صرف بودجه برای توسعه ورزش تمایل دارند تا این که طبق یک برنامه مشخص مبلغ قابل توجهی منابع درآمدي جمع آوری نمایند.

اسلاید 4: حتی ممکن است بعضی از مدیران ورزشی از منابع مالی بالقوه ای که در حوزه فعالیت آنها وجود دارد بی اطلاع باشند.

اسلاید 5: در هر صورت :درآمدسازی برای توسعه ، برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال ضروری است.

اسلاید 6: مهمترین منابع مالی در يك رويداد ورزشي حامیان مالی(Sponsorship) حق پخش تلویزیونی(TV Right) صدور مجوزها(Lisensing) بلیط فروشی یا دریافت ورودیه ها(Gate receipts) تبلیغات و بازرگانی (Merchandising & Commercial)درآمدهای محل برگزاری مسابقات(stadium revenue) صحه گذاري (Endorsement )

اسلاید 7: حاميان مالي Sponsorship- حمايت مالي معامله‌اي تجاري و دوطرفه است به نحوي كه طرفين قرارداد از آن منتفع شوند.- حاميان مالي از رويدادها و وقايع ورزشي براي يافتن مشتري براي شركت توليدي خويش استفاده مي‌كنند. - حمايت مالي يكي از شيوه‌هاي سرمايه‌گذاري در ورزش است كه در سايه آن رويدادهاي سازماندهي شده مورد حمايت مالي قرار مي‌گيرند. - حمايت مالي يكي از محورهاي بازاريابي ورزشي است. - با حمايت مالي شركت‌ها درصدد ايجاد وفاداري به محصول، آرم، افزايش مشتريان، ايجاد انحصار و تسريع در بازگشت سرمايه هستند.- جذب حامي مالي يكي از شيوه‌هاي درآمدزايي Fundraising است و آن هنر جذب درآمد براي يك رويداد يا سازمان ورزشي است.

اسلاید 8: تعيين شركاي تجاري المپيك‌ها (TOP)The Olympic Partnerكوكاكولا، IBM، كداك، مك‌دونالد، مات‌سي‌شي‌تا، سامسونگ، مجلات تايم و شرح ورزشي، شركت‌ پستي UPS، ويزا و زيراكس. رديف سال درآمد به ميليون دلار تعداد شركاء 119889592199217512319963501042000500115200457521

اسلاید 9: صحه‌گذاريEndorsment ورزشكاران نخبه و قهرمانان مي‌توانند با تأييد و يا مصرف محصولات ورزشي در فروش آنها تأثير بگذارند. نيروي عظيم ارتباط شكيل اونيل و كفش Reebok و همچنين ارتباط مايكل جردن و كفش Nike يك جهش در ميزان فروش اين شركت‌ها در سطح جهان ايجاد گردد. كفش Reebok قبل از انعقاد قرارداد با اونيل يك قرارداد 5/1 ميليون دلاري با NBA امضاء كردند كه كفش اونيل را به تصوير بكشند. جانب ايوان دارنده مدال طلاي المپيك 1996 گفت سواچ آن قدر كيفيت دارد كه حتي موقع شنا كردن آن را به دست دارم.

اسلاید 10: اهداف حمايت مالي سواچ از المپيك 19961 ) در بين حاميان مالي المپيك از برجستگي خاصي برخوردار شود. 2 ) سواچ براي مصرف‌كنندگان جالب و جذاب جلوه كند. 3 ) فناوري سواچ براي مصرف‌كننده قابل اعتماد شود. اگر سواچ دقت زمان‌سنجي المپيك را دارد حتماً ساعت باكيفيتي است. ارزيابي اقدامات سواچ 1 ) رسانه‌ها و مصرف‌كنندگان، سواچ را يكي از ستاره‌هاي حامي المپيك تلقي كردند. 2 ) سواچ به عنوان يك شركت شاد و سرزنده و سرشار از شور زندگي توصيف شد. 3 ) ابداعات تكنولوژيكي سواچ در يكصدمين سال المپيك مورد تحسين و تقدير قرار گرفت. 4 ) رسانه‌ها به سواچ مدال طلا دادند و آن را عامل شگفت‌انگيز المپيك ناميدند. 5 ) پس از المپيك فروش سواچ با جهش صعودي مواجه شد.

اسلاید 11: ايجاد تحول در روند حق پخش تلويزيوني بازي‌هاي المپيك

اسلاید 12: ايجاد تحول در روند حق پخش تلويزيوني بازي‌هاي المپيك

اسلاید 13: اصول ارتباط با حاميان مالي 1 ) با حاميان مالي صادقانه رفتار كنيد و به وعده‌هاي خود عمل كنيد. 2 ) راهكارهايي را انتخاب كنيد كه حاميان به اهداف تجاري خود برسند. 3 ) مسئولين و خانواده حاميان مالي را به مسابقات و مراسم مهم دعوت كنيد. 4 ) تقديرنامه و گواهي ويژه به حاميان مالي اهداء نماييد. 5 ) پس از رويداد، ارتباط خويش را با حاميان قطع نكنيد. 6 ) نام و آرم حاميان را در كليه انتشارات رويداد درج كنيد. 7 ) يك فيلم و آلبوم عكس از حضور فعال حاميان در رويداد براي شركت‌هاي حامي ارسال نماييد. 8 ) طي نامه‌اي به كليه حامياني كه از حمايت شما امتناع ورزيده‌اند و يا شما با آنها به توافق نرسيده‌ايد، ابراز اميدواري كنيد كه در موقعيت ديگري با آنها همكاري نماييد.

اسلاید 14:

اسلاید 15: پخش تلويزيوني

اسلاید 16: تاریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی لیگ برتر انگلستان(تا 2001)

اسلاید 17: نام لیگمیزان درآمد حاصل از حامیان مالی (میلیون پوند)درصد از کل درآمد حاصلهلیگ برتر انگلستان36721%کالچیوی ایتالیا15014%بوندسلیگای آلمان25026%لیگ فرانسه13020%

اسلاید 18: The Olympic Broadcast 220 كشور3800 ساعت برنامه4 ميليارد نفر بيننده تلويزيونيهر بيننده به طور ميانگين 10 ساعت

اسلاید 19: The Olympic Broadcast US - 18 hours per viewerEurope - 15-40 hours per viewerAustralia - 35 hours per viewerJapan - 32 hours per viewer

اسلاید 20: دریافت ورودیه در لیگ برتر فوتبال انگلستان (میلیون پوند)

اسلاید 21: حق پخش تلویزیونی در ایران؟!!!

اسلاید 22: در ایران نه تنها پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود، بلکه پخش آنها در تلویزیون به عنوان لطفی از طرف سازمان صدا و سیما به صاحبان بازیها ( مثلا باشگاهها) برشمرده می شود.

اسلاید 23: قوانین بین المللی چه می گویند؟ از نظر قوانین بین المللی صدور مجوز پخش مسابقات از شبکه های تلویزیونی فقط با صاحیان بازیها نظیر فدراسیونها، سازمانهای لیگ و باشگاهها می باشد. فیفا(FIFA) در ماده 49 اساسنامه خود ،با صراحت فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو حقوق قانونی صاحبان لازیها می داند.

اسلاید 24: تخمین میزان هزینه کرد در حمایت مالی از ورزش در سراسر دنیاسال 2001 : 7/21 بیلیون دلار آمریکا سال 2002 : 4/24 بیلیون دلار آمریکا(11 درصد افزایش )سال 2003 : 2/26 بیلیون دلار آمریکا(4/7 درصد افزایش)

اسلاید 25: منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ایرانهزینه هاهزینه داوران و ناظرانهزینه اداری، مصرفیهزینه مراسم و تشریفاتهزینه ایاب و ذهابهزینه خرید رایانهحق‌الزحمه پرسنلهزینه مأموریتهاخرید لوازم ورزشی درآمدهادرآمد حاصل از‌فروش بلیطدرآمد حاصل از تبلیغاتدرآمد حاصل از حق ثبت‌نام بازیکناندرآمد حاصل از فروش فرم قرارداددرآمد حاصل از محل جرائم

اسلاید 26: منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ژاپنهزینه هاتقسیم بین باشگاههاهزینه‌های عملیاتیهزینه‌های اداری و مدیریتیدیگر هزینه‌هادرآمدهاحق عضویتحق پخش تلویزیونیحامیان مالیصدور مجوزورودیه ورزشگاه برای مسابقات به میزبانی سازمان لیگدیگر درآمدها

اسلاید 27: مقایسه کل درآمد سازمان لیگ حرفه ای ایران و ژاپن (ارقام به تومان است)

اسلاید 28: روند کسب درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ حرفه‌ای ژاپن (ارقام به میلیون تومان است)   

اسلاید 29: مقایسه درآمد حاصل از تبلیغات و حامیان مالی در سازمان لیگ حرفه‌ای ایران و سازمان لیگ فوتبال ژاپن (ارقام به میلیون تومان است)  

اسلاید 30: مقایسه میانگین درآمد حاصل از بلیط ‌فروشی مسابقات لیگ حرفه‌ای ایران و ژاپن در 3 فصل اخیر (ارقام به میلیون تومان است)  

اسلاید 31: رده بندی ثروتمند ترین باشگاههای فوتبال جهان(فصل 1998-

اسلاید 32: رتبهنام باشگاهکشورمیزان سود عملیاتی (میلیون پوند)اولمنچستریونایتدانگلستان111دومبایرن مونیخآلمان5/83سومرئال مادریداسپانیا1/76چهارمچلسیانگلستان1/59پنجمیوونتوسایتالیا5/58ششمبارسلونااسپانیا7/55هفتمآث میلانایتالیا1/54هشتملاتزیوایتالیا50نهماینترمیلانایتالیا1/49دهمآرسنالانگلستان6/48

اسلاید 33: از توجه شما متشكرم www.Caniong.Blogfa.com : منبع الکترونیکی

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید