کسب و کارمدیریت و رهبری

مهارت‌ های شيوه ارائه برای مديران عملياتی

صفحه 1:
مهارتهاى شيوه ارائه براى مديران 000

صفحه 2:
۳ موثرترین روش به ر انجام کارهای توسط دیگران است برای مدیریت هر پروژه ارائه‌ها به عنوان یک شیوه رسمی به منظور جمع‌آوری افراد برای برنامه‌ریزی کنترل و مرور پیشرفت مورد استفاده قرار مى كيرند. مدیریت هنر انجام دادن

صفحه 3:
eee ‏ل‎ ae RCS Sand a eed ‏هدفى درست است.اين هدف به ما كمك مىكند تا براى نحوه‎ ‏یک ارائه صحیح. فرمی کوتاه و ساده را بركزينيم. براى مثال: در‎ 20701000100 ‏اولية شما در سخترانيتان» عامل تعبين كنندهاى است.‎

صفحه 4:
رال لاد ‎SES Elsie‏ ا ا ‎Ree‏ م می‌توان دست یافت؟ جوابی که هر مخاطب در ظرف ۲۰ دقيقه می‌تواند به آن پاسخ بكويدء اين ابنت كله 'أبة ‎Pe NE es ee)‏ 0 يافت!!. وام سرانجاء اريك قدف. راهكارفا و محصولات (برآیندهای) بسیاری حاصل می‌شود.

صفحه 5:
eC ee ز بهترين. نكرشها و رويكردها : ‎SR ese)‏ 2 ا : 1 5 (CES ere ‏ا‎ Co ا ا ‎Or We eee epoca‏ ل

صفحه 6:
مهمترین مسئله, تمرکز و توجه شما بر موضوعی است که برای ۱ بی‌توجهی مخاطبان را دربر نخواهد داشت. Duley eer ‏ا‎ 2 ce OE DRG ‏ا‎ C Tn ene ene ne) ‏ايشان در راستاى ايجاد هماهتكى ميان موضوع مورد اراته و‎ ‏همسويى آن با خواستههاي ايشان است. نكتهُ اصلى: دستيابى به‎ ‏هدفی مشخص در جهت تأمین خواست‌های مخاطبان» در مدت‎ 0 les RST eco NE Jee MIC CUD RENTS mer eee fh ALS ‏در ضر لكك‎ hee lel et ele AON), by yon") alle oles ee

صفحه 7:
ار ی ال اد ان ان ‎eA) oe)‏ 30 ایده‌ها ‎eS eee oresen|‏ ‎NO eee ley koe BRET)‏ يات در ‎ees‏ سخنرانی می‌باشد. اگر شما در ارائة عقاید خود. ان را ار ی ای ار که رای ترا و مسائل ذهنی ایشان راه‌حل‌هایی ارائه خواهید داد تمام توجة ايشان را به خود جذب كرده ايد و عقايد خويش را به ايشان فروخته‌اید.

صفحه 8:
سبك و ساختار تمام سخنرانىها درقالب و ساختارى منسجم طراحى مى شوند» جاک را رن دس اسان رت رت ‎aegis (Pl SG OTe ella, ally Bn‏ سازمان‌یافته؛ همراهی و یا عدم همراهی مخاطبان را در پی دارد. هرجه مطالب سازمان يافتهتر و منسجمتر باشندء همراهى و توجه بیشتر مخاطبان را امکان‌پذیرتر می‌نماید و در غیر اين صورت عدم همراهی و همدلی مخاطبان را به همراه خواهد داشت.

صفحه 9:
باید توجه داشت که ساختار نمی‌بایست در مسیر اصلی انتقال پیام. قرار گیرد؛ اما به کارگیری آن در مسیر صحیح و استفادة به جا از آن از به وجود آمد عامل سردرگمی و اغتشاش ذهنی مخاطبان جلوكيرى م ىكند. . پیشنهاد: اگر بخشی از سخنرانیتان, امری قابل اغماض می‌نماید و گام موّثری در جهت روشنگری اهداف بنیادی شما برنمی‌دارد. حذف آن مبحث به سادگی ‎Rea eee rom eee ca‏

صفحه 10:
استد لالات (مجادلات) ۱ ‎Ue ey‏ ل ا ل اسن اين روش شامل بيان عقايد و نظريههاى متعدد در انتهاى مباحث مطرح شده است كه منجر به نتيجهكيرى و جمع‌بندی نهایی مطالب می‌گردد. ‏روش دیگر که در مبحث استدلالات (مجادلات) مداوم قابل طبقهبندى استء يادآورى نكات كليدى سخنرانى است كه علاوه بر اتصال مباحث بيشين به مباحث جديد. به ارائة توضيح روشن و مقدمه‌سازی موضوع قابل بحث بعدی می‌پردازد

صفحه 11:
پرسش‌های هدفمند هدف عمدة تعداد بسيارى از سخنرانىهايى كه توسط مديران مرت نمی رنه ضرق حير روي سیسات ‎ghee Gest‏ ويا دريافت أراى موافق براى اجراى برنامههاى أتى ان سازمان نيست. ساختار در جنين مواردى مى تواند از نوع يرس شهاى هدفمند باشد؛ اين ساختار به بيان مشكلات و زمينههاى وابسته به اهداف مورد نظر ا ل راه‌حل‌های مناسب در جهت سامان‌دهی موانع و اولویت‌ها می‌پردازد.

صفحه 12:
يكى از راهكارهاى زيركانة دستيابى به نتايج مطلوب. ياي هكذارى ‎erry pw)‏ ل ل است؛ جرا كه هر سخنرانى مورد قضاوت و داورى افراد و طبقات مختلفی قرار می‌گیرد. توجه به این مطلب. به تحقة ‎ee) NNEC teeer]‏ ا ‎BCC Oey ge Oar‏

صفحه 13:
هرم در يك روزنامه تماميت داستان در يى ياركراف جذاب معرفى مىشود. در ياراكراف بعدى اطلاعات مشابه و يكسانى با بيان ‎yh ees alg‏ 05 اام ا ا ۳ همچنان تکرار می‌شوند تا داستان به پایان می رسد. اين روش براى ارائهها داراى دو مزيت مىباشد كه عبارتنداز: ا 0 افزايش مىدهد زيرا آنها در هر مرحله از هرم با ايددها آشنا هستند و می‌دانند که در مرحله بعدی چه انتظاری باید داشته 1 ۱

صفحه 14:
اده‌ترین و مستقیم‌ترین شیوه. 00 3 به سبك شروعء ميانه. يايان است كه هستدى اصلى متن در ‎eat) hoe‏ ا 0 جمع بندى بعد از أن قرار مى كيرد.

صفحه 15:
برای داشتن يك شروع موفق بايد به نکات زیر توجه داشت

صفحه 16:
توجه‌شان را جلب نمایید تاد ی ار ارات ار در كه مردم در حال درست كردن لبا سهايشان هستندء ۱ ‎ee ate ede ete‏ ‎[ESR E UPC RIDE CUD WERT RC SSCS YC RE OWEN Cee‏ ارشمند است. بتابراین از ابتدا اطمیتان حاصل کنید که آن‌ها به شما توجه م ىكنند.

صفحه 17:
ارايه ى يى ساختار اكر شما توضيح خلاصداى را در ابتداى بحث خود دربارهدى اينكه ‎ales ga cles‏ تیان کی رک و موضوع و همچنین بهینه‌ی چیزهایی که باعث جلب توجه ‎eer CoG ee in‏ را ‎IS te batarel‏ لت

صفحه 18:
ایجاد یک طرح 1 ‎te‏ ا ل ا 0ك در خصوص اين كه جكونه مىخواهيد در مقابل آنان ظاهر ‎a eee re‏ 0 ا ا ل ‎Nira tore‏ ل 0 ‎POL‏ ‎ces‏ 55 لفت فاه ا ا ا و ا ا 05505

صفحه 19:
سخن پایان ا ا ل آنها به خاطر خواهند سيرد. بنابراين ارزشمند است كه آخرين ‎oes‏ ا لا ا ا ل ۱ ضروری است که توجه آن‌ها را جلب نمایید. بايد توجه داشت كه در برخى از شيودهاء سخن يايان خلاصداى از نكات اصل بحث است. يكى از بزركترين اشتباهات اين است كه به حضار بكوييد كه اين يك خلاصه است به خاطر اينكه در آن لحظه آن‌ها ‎aPC eAy CMCC)‏ ا

صفحه 20:
در واقع بهتر است كه سخن يايان به صورت ناكهانى به همراه يك عبارت اساسى كه از قبل به صورت نيمه بيان شده كفته شده است و در حافظدى آنها باقى مانده است مطرح شود.

صفحه 21:
et eC اكثر مردم از ابزارهاى بصرى به عنوان وسايل و ابزارى براى انتقال پیام‌های شفاهی انتظار دارند. اگر درک کنیم که مخاطب به چه ا ا ا ا ‎POORER‏ اول: شما مى توانيد انتظاراتشان با استفاده از يروزكتورهاى موجود ا ل ل كت ا ‎eer‏ 0 ا ا م ل ا ‎Oe‏ ‏چشمانتان فلش می‌زند عبور کنید و سپس شیوه‌ی دیگری را انتخاب كنيد. يس از این تازگی بسیار جالب خواهد بود.

صفحه 22:
ارسال شده ا ا ل ا ا 0 ‎[ee Cea‏ هستيد كه مركز توجه مخاطب خود مىمانيد. اكر شما تنها قدم بزنيد و روى صحنه وقت خود را تلف كنيد و سيس خارج شويد ی رت یا کر ره ‎PCa AN RRC HEN PReT SOC‏ 1 حاصل كردن از اينكه مخاطب به اندازدى كافى به هيجان ‎dl Ore een einai eeeals‏

صفحه 23:
۱ چشم‌ها: ۱ tir SiC Igy vo wr ‏ا‎ Peele Wipe ow We C07 ‏درستىء. اطمينان و صداقت شما در اهداف ارائهتان مى باشد.‎ ا ا ل ل 07 شدت و میزان تماس چشمی ارزش گذاری کرد. در حین ارائه. شما باید از آن به منظور گسترش رابطه‌ی خود با مخاطب به وسیله‌ی برقراری تماس چشمی با مخاطبین در حدی که امکان دارد استفاده کنید

صفحه 24:
از آنجایی که هر چه ارائه دهند از مخاطب دورتر باشد دشوار رات تا رلک تا ار ۲ ‎oe Poor pre OCT ee ES yee a Som ce)‏ هر یک از آنان را که هدف ارائدی ما هستند را قانع کنید. در حين ارلئه سعى كنيد كه ديد خود را در مسيرهاى مشخص و معين به مدت 0 للى ‏ ثانيه متمركز كنيد. مدت كوتاهى يس از تغيير در ارلئه يك لبخند كوتاه مىتولند فرد را متقاعد كند تا » برنامه آنان ا ل ل

صفحه 25:
صدا نكتفى ساده اين است كه هنكام ارائه آرام باشيد و وقت ا ا ا ات لل ك7 خوب قرار می‌گیرد و کلام شما را قطع نمی‌کند بنابراین نیازی ‎eC cee NO) RO eee nee Mees‏ ‎On Go a ee ANI ered‏ یک بیان یکنواخت هم خسته‌کننده و هم خواب‌آور بنابراین مهم است كه تلاش كنيد ا سرعت و درجه و ميزان سخن كفتنتان ا | تغيير در صدا به منظور تأكيد بر تعبير مشخص شود.

صفحه 26:
eles مخاطب صورت شما را مىبيند اكر ‎eso Cue ore‏ نكاه كنيد ‎roe RULE‏ لل ال ل ا ‎cea‏ ا ‎ee rae Ne‏ ين ‎eNO ee oy en ee ed‏ ا كت ‎ery‏ سار ری ای ی ار سا ارت کنید. ا ا ا ا ا ل 0

صفحه 27:
ل رات ری سرت را رس ار دا ‎Abies‏ FE aren AU Hess ‏ای ا ل را‎ eth ‏براى خودتان. اكر انان فكر كنند كه شما خارج از عرف لباس‎ oll ge ‏را ات‎

صفحه 28:
شيودى ايستادن 0 eon ey (bests vibes 00 ‏م ا‎ ‏ا ا لال لتر ل‎

صفحه 29:
۱۳ I eee هر سخنرانی دارای تعدادی حقه با ‎rnp ee‏ | ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازيم.

صفحه 30:
تأثي ركذار باشيد 0 است نان سخت تلاش کنند تا روی سخنانتان متمرکز شوند ۱ شما انجام دادن عمل يا كارى است كه توجه آنها را جلب ‎cli Ee ees Sy‏ را را

صفحه 31:
مغز انسان با تصاوير بهتر ياد مى كيرد و از اين توانايى براى اينكه ينام را ماندكارتر كنم مى توان استفاده كرد اين دين معنا است که از استعارات برای پیام خوداستفاده کنید.

صفحه 32:
شوخی‌ها می‌توانند با کرت ۳ فاجعه‌آميزند. ‎ell (le‏ ار ار ید یا ‎een ec ce SE eke‏ | حذف تمامی جک‌های قومی گرایانه و يا به طور کل گستاخانه باشد.

صفحه 33:
کوتاه و شیرین همه افراد داستان را دوست دارند و داستانها هم مى توانند آموزنده باشند و هم مى توانند يك ييام را القاء كنند. اكر شما بتوانید پیام خود را در یک داستان یا یک رخداد شخصی بگنجانید این توانایی را خواهید داشت که از مخاطبین انتظار داشته باشيد كه تمامى صحبتهايتان را بشنوند.

صفحه 34:
تمرين هيج جايكزينى براى تمرين نيست. شما می‌توانید در مقلبل یک ‎oie an re ea ear‏ 1۳ شما بايد حالات و صحبتهاى خود را به كونهاى كه به صدا و ‎bor‏ ا ب ا ف 00 کیره و به خاطر داشته باشید كه شما كمتر از آن حيزى می‌بینید که دیگران از شما می‌بینند.

صفحه 35:
20 7 خود متمركز نشويد خوشبختانه مىتوان كفت مخاطبين هركز بيشتر از أنجه خودتان فكر مى كنيد احساس ‎a‏ بودنتان را درك نمى كنند.

صفحه 36:
نكات مهم در حين سخنرانى " اكر شما در میانه ی سخنرانی ماندید لبخند بزنید. به دست ۱ 8 0

صفحه 37:
با سپاس و قدردانی از تمامی کسانی که ما را در این راه يارى رساندند

مديريت هنر انجام دادن كارها است يك ارائه سريع‌ترين و موثرترين روش به منظور انجام كارهاي توسط ديگران است براي مديريت هر پروژه ارائه‌ها به عنوان يك شيوه رسمي به منظور جمع‌آوري افراد براي برنامه‌ريزي كنترل و مرور پيشرفت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. نقطه شروع برنامه‌ريزي در تمام سخنراني‌هاي قاعده‌مند،تعيين هدفي درست است.اين هدف به ما كمك مي‌كند تا براي نحوه يك ارائه صحيح ،فرمي كوتاه و ساده را برگزينيم .براي مثال :در جهت ارزيابي طرح اوليه و عامل محرك آن ،ساختار اصلي طرح اولية شما در سخنرانيتان ،عامل تعيين‌كننده‌اي است. سئوالي كه در اينجا مطرح مي‌شود ،اين است كه( :با انتخاب راهكاري مناسب) به چه ميزان به اهداف (از پيش تعيين‌شده) مي‌توان دست يافت؟ جوابي كه هر مخاطب در ظرف 30دقيقه مي‌تواند به آن پاسخ بگويد ،اين است كه" :به اهداف محدودي مي‌توان دست ‌يافت" ،و اما سرانجام از يك هدف ،راهكارها و محصوالت (برآيندهاي) بسياري حاصل مي‌شود. از بهترين نگرش‌ها و رويكرد‌هاي موجود براي دستيابي به نتيجه‌اي دلخواه و مطلوب: الف) روش جداسازي(منفك‌سازي) ت و طبقه‌بندي اهداف مهم و اصلي است. ب) ليس ‌ مهمترين مسئله ،تمركز و توجه شما بر موضوعي است كه براي شنوندگان توضيح مي‌دهيد؛ چراكه عدم تمركز پيامدي جز بي‌توجهي مخاطبان را دربر نخواهد داشت. ارزيابي شنوندگان: هدف بعدي ،مورد توجه قرار دادن شنوندگان ،عاليق و ساختار ذهني ايشان در راستاي ايجاد هماهنگي ميان موضوع مورد ارائه و همسويي آن با خواسته‌هاي ايشان است‌ .نكتة اصلي ‌،دستيابي به هدفي مشخص در جهت تأمين خواست‌هاي مخاطبان ،در مدت زمان ارائة شماست .موفقيت شما در انتقال پيام و گيرايي مخاطبان و در نتيجه حصول اهداف اصلي يك سخنراني ،ممكن نخواهد بود مگر آنكه شما به عنوان سخنران در نحوة ايجاد ارتباط با مخاطبانتان ،توانايي الزم و كافي را داشته باشيد. نكتة اصلي ديگر كه در ايجاد اتحاد ميان مخاطبان نقش اساسي دارد ،هنر انتقال ايده‌ها است .القاي عقايد ،يكي از مؤثرترين روش‌ها در به دست آوردن حداكثر توجه مخاطبان به موضوع در سرآغاز سخنراني مي‌باشد .اگر شما در ارائة عقايد خود، مخاطبان را به طور ضمني متوجة اين امر كنيد كه براي نيازها و مسائل ذهني ايشان راه‌حل‌هايي ارائه خواهيد داد ،تمام توجة ايشان را به خود جذب کرده اید و عقايد خويش را به ايشان فروخته‌ايد. سبك و ساختار تمام سخنراني‌ها درقالب و ساختاري منسجم طراحي مي‌شوند، چراكه يك سخنراني بدون انسجام ساختاري ،بي‌فايده است. سبك و آرايش‌ مطالب شما در يك ساختار نظام‌مند و سازمان‌يافته؛ همراهي و يا عدم همراهي مخاطبان را در پي دارد .هرچه مطالب سازمان‌يافته‌تر و منسجم‌تر باشند ،همراهي و توجه بيشتر مخاطبان را امكان‌پذيرتر مي‌نمايد و در غير اين صورت عدم همراهي و همدلي مخاطبان را به همراه خواهد داشت. باید توجه داشت که ساختار نمي‌بايست در مسير اصلي انتقال پيام ،قرار گيرد؛ اما به‌كارگيري آن در مسير صحيح و استفادة به جا از آن از به وجود آمد عامل سردرگمي و اغتشاش ذهني مخاطبان جلوگيري مي‌كند. .پیشنهاد :اگر بخشي از سخنرانيتان ،امري قابل اغماض مي‌نمايد و گام مؤثري در جهت روشنگري اهداف بنيادي شما برنمي‌دارد ،حذف آن مبحث به سادگي امكان‌پذير است و باید انرا حذف کرد. استدالالت (مجادالت) مداوم يكي از ساده‌ترين ساختارها ،استدالالت (مجادالت) مداوم مي‌باشد. اين روش شامل بيان عقايد و نظريه‌‌هاي متعدد در انتهاي مباحث مطرح شده است كه منجر به نتيجه‌گيري و جمع‌بندي نهايي مطالب مي‌گردد. روش ديگر كه در مبحث استدالالت (مجادالت) مداوم قابل طبقه‌‌بندي است ،يادآوري نكات كليدي سخنراني است كه عالوه بر اتصال مباحث پيشين به مباحث جديد‌،به ارائة توضيح روشن و مقدمه‌سازي موضوع قابل بحث بعدي مي‌پردازد پرسش‌هاي هدفمند هدف عمدة تعداد بسياري از سخنراني‌هايي كه توسط مديران صورت مي‌گيرد ،چيزي جز توضيح تصميمات پيشين سازمان‌ها و يا دريافت آراي موافق براي اجراي برنامه‌هاي آتي آن سازمان نيست .ساختار در چنين مواردي مي‌تواند از نوع پرسش‌هاي هدفمند باشد؛ اين ساختار به بيان مشكالت و زمينه‌هاي وابسته به اهداف مورد نظر و به ارائة راه‌حل‌هاي مناسب در جهت سامان‌دهي موانع و اولويت‌ها مي‌پردازد. يكي از راهكارهاي زيركانة دستيابي به نتايج مطلوب ،پايه‌گذاري ضوابط و معيارهاي مشخص در مدت زمان‌ارائة سخنراني است؛ چرا كه هر سخنراني مورد قضاوت و داوري افراد و طبقات مختلفي قرار مي‌گيرد .توجه به اين مطلب ،به تحقق خواست‌هاي شما (به عنوان سخنران) جامة عمل مي‌پوشاند. هرم در يك روزنامه تماميت داستان در يoooك پارگراف جoooذاب معرفي مي‌شود .در پاراگراف بعدي اطالعات مشابه و يكساني با بيان جزئياتي بيشتر در مورد هر هدف يا قسمت تكرار مي‌شود ،آنها همچنان تكرار مي‌شوند تا داستان به پايان می رسد. اين روش براي ارائه‌ها داراي دو مزيت مي‌باشد که عبارتنداز: اولين مزيت آن است كه شنوندگان پذيرا را در مooورد ايooده‌هاي اصooلي افزايش مي‌دهد زیرا آن‌ها در هر مرحلoooه از هرم با ايoooده‌ها آشoooنا هستند و مي‌دانند كه در مرحلooه بعooدي چooه انتظooاري بايooد داشooته باشند. دومين مزیت آن است كه در حين صحبت كردن به آساني مي‌توان بooه وسيله قطع كردن صحبت،انرا تغییر داد. ساندويچ‌پيچ ساده‌ترين و مستقيم‌ترين شيوه ،ساندويچ‌پيچ است .اين يك شيوه به سبك شروع ،ميانه ،پايان است كه هسته‌ي اصلي متن در ميانه واقع مي‌شود و مقدمه قبل از آن و نتيجه‌گيري و جمع‌بندي بعد از آن قرار مي‌گيرد. برای داشتن یک شروع موفق باید به نکات زیر توجه داشت توجه‌شان را جلب نماييد اغلب در سخنراني‌ها ،دقايق اوليه‌ي ارائه از دست مي‌روند در حالي كه مردم در حال درست كردن لباس‌هايشان هستند ،قهوه‌ي خود را تمام مي‌كند و با بغل‌دستي خود مكالمه‌ها رو به پايان مي‌برند .شما فقط زمان محدودي داريد و هر دقيقه ارایه شما ارزشمند است .بنابراين از ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه آن‌ها به شما توجه مي‌كنند. ارایه ی یک ساختار اگر شما توضيح خالصه‌اي را در ابتداي بحث خود درباره‌ي اينكه چگونه پيش خواهيد رفت بيان كنيد ‌،مخاطبين مي‌دانند كه بايد چه انتظاري داشته باشند .اين خود مي‌تواند به ايجاد موضوع و همچنين بهينه‌ي چيزهايي كه باعث جلب توجه مي‌شود كمك كند .در انتها با ايجاد يك احساس امنيت سخنراني خود را به پايان برسانيد ایجاد یک طرح اگر شما بتوانيد بر مخاطبين در لحظه‌ي اول مسلط شويد مي‌توانيد آن‌ها را تا به انتها اداره كنيد .شما بايد يك طرح كلي در خصوص اين كه چگونه مي‌خواهيد در مقابل آنان ظاهر شويد داشته باشيد و آنان را از ابتدا براي ايجاد ارتباط با آنان استفاده كنيد .شما ممكن است به عنوان دوست آنان ،به عنوان يك قاضي و هر نقش ديگري كه شما آن را انتخاب مي‌كنيد به آنان نشان دهيد ولي بايد آن را از ابتدا در نظر بگيريد. سخن پايان آخرين تأثيري كه شما بر روي حضار مي‌گذاريد همان است كه آن‌ها به خاطر خواهند سپرد .بنابراين ارزشمند است كه آخرين جمالت خود را با دقت برنامه‌ريزي كنيد ،همانند مقدمه، ضروري است كه توجه آن‌ها را جلب نماييد. باید توجه داشت که در برخي از شيوه‌ها ،سخن پايان خالصه‌اي از نكات اصل بحث است .يكي از بزرگترين اشتباهات اين است كه به حضار بگوييد كه اين يك خالصه است به خاطر اينكه در آن لحظه آن‌ها ديگر گوش فرا نخواهند دارد. در واقع بهتر است كه سخن پايان به صورت ناگهاني به همراه يك عبارت اساسي كه از قبل به صورت نيمه بيان شده گفته شده است و در حافظه‌ي آن‌ها باقي مانده است مطرح شود. کمک های بصری اكثر مردم از ابزارهاي بصري به عنوان وسايل و ابزاري براي انتقال پيام‌هاي شفاهي انتظار دارند .اگر درك كنيم كه مخاطب به چه چيزي عادت كرده است سودمند خواهد بود ،به دو دليل: اول :شما مي‌توانيد انتظاراتشان با استفاده از پروژكتورهاي موجود در باالي سقف ،اساليد ،يا حتي يك ارائه‌ي ويديوئي برآورده كنيد. دوم :اگر شما از چارچوب يك تصوير مربعي كه در مقابل چشمانتان فلش مي‌زند عبور كنيد و سپس شيوه‌ي ديگري را انتخاب كنيد ،پس از آن اين تازگي بسيار جالب خواهد بود. ارسال شده هر آنچه كه شما مي‌گوييد و نشان مي‌دهيد شما و تنها شما هستيد كه مركز توجه مخاطب خود مي‌مانيد .اگر شما تنها قدم بزنيد و روي صحنه وقت خود را تلف كنيد و سپس خارج شويد هيچ كس آنچه را كه شما بيان كرديد را به ياد نمي‌آورد. ارائه‌دهنده اين قدرت را دارد كه از پتانسيل ارائه براي اطمينان حاصل كردن از اينكه مخاطب به اندازه‌ي كافي به هيجان برانگيخته و با انگيزه شده است تا اينكه بي‌هدف باشد. ابزارهای ایجاد انگیزه برای مخاطبین چشم‌ها: اصلحه‌اي اساسي و بنيادين به منظور قانع كردن مخاطب نسبت به درستي ‌،اطمينان و صداقت شما در اهداف ارائه‌تان مي‌باشد. در مكالمات معمولي ،احساسات دوستي و نزديكي را مي‌تواند با شدت و ميزان تماس چشمي ارزش‌گذاري كرد .در حين ارائه، شما بايد از آن به منظور گسترش رابطه‌ي خود با مخاطب به وسيله‌ي برقراري تماس چشمي با مخاطبين در حدي كه امكان دارد استفاده كنيد از آنجايي كه هر چه ارائه دهند از مخاطب دورتر باشد دشooوار مي‌تooوان دريافت كه او در حال نگاه كردن به كجاست بنابراين با نگoooاه كردن به گروهي در انتهاي يك تاالر سخنراني ممكن است هر يك از آنooان را كه هدف ارائه‌ي ما هستند را قانع كنيد .در حين ارائه سعي كنيد كه ديد خود را در مسيرهاي مشخص و معين به مدت 5الي 6ثانيه متمركز كنيد .مدت كوتاهي پس از تغيير در ارائه يك لبخند كوتooاه مي‌تواند فرد را متقاعد كند تا در آن برنامه آنان را نooيز مooورد توجooه قرار داده‌ايد. صدا نكته‌ي ساده اين اسooت كooه هنگooام ارائooه آرام باشooيد و وقت را بسنجيد .به خاطر داشته باشيد كooه مخooاطب تحت‌تooأثير رفتooار خوب قرار مي‌گيرد و كالم شما را قطع نمي‌كند بنابراين نيازي به سخن گفتن مداوم نيست .يooك روش و شooيوه‌ي مطمئن اين است كه كمي با صداي بلندتر و كمي‌ شمرده‌تر سخن بگوييم . يك بيان يكنواخت هم خسته‌كننده و هم خooواب‌آور بنooابراين مهم است كه تالش كنيد تا سرعت و درجه و ميزان سخن گفتنتooان را تنظيم كنيد .حداقل هر زيرمجموعه بايد با يك توقف و يooك تغيير در صدا به منظور تأكيد بر تعبير مشخص شود. احساس مخاطب صورت شما را مي‌بيند اگر بي‌احساس به آن‌ها نگاه كنيooد يا ذهنتان پراكنده و آشفته باشد آن‌ها نooيز بooه همين صooورت خواهند بود .در صحبت كردن معمولي و طبيعي معنا و مفهooوم شما توسط حاالت صورت مهم‌تر بيان مي‌شود .بنابراين در يooك گفتگو شما بايد استرس و فاصله‌ي بين شما و مخooاطب را رفooع كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه حالت چهره‌ي شما طبيعي است. ظاهر راه‌كارهاي بسياري براي شيوه‌هاي مديريت و ارائه وجooود دارد كooه تمامي آن‌ها تأكيد بسياري بر شيوه‌ي پوشش شما دارد. وقتي شما در حال ارائه هستيد بايد براي مخاطب لباس بپوشيد نه براي خودتان .اگر آنان فكر كنند كه شما خارج از عرف لباس پوشيده‌ايد ،واقعيت همين است. شيوه‌ي ايستادن هنگامی که شما روي صحنه هستید شخصيت شما اطالعاتي را منتقل مي‌كند .شما حداقل بايد اطمينان حاصل كنيد كه شيوه ي ايستادن شما خستگي را به مخاطب انتقال نمي دهد. تكنيك‌هاي سخن‌گويي هر سخنراني داراي تعدادي حقه مي‌باشد كه براي او محبوب‌اند در ادامه به برخي از آن‌ها مي‌پردازيم. تأثيرگذار باشيد مخاطب به صورت معمول بسيار پر مشooغله اسooت .اگرچooه ممكن است انان سخت تالش كنند تا روي سخنانتان متمرکز شoooوند ولي اذهان آن‌ها به صورت ناخودآگاه منحرف مي‌شooود وظيفه‌ي شما انجام دادن عمل يا كooاري اسooت كooه توجooه آن‌ها را جلب نمايد و يك حس جاويدان و پايدار در آن‌ها ايجاد كند. تصوير بكشيد مغز انسان با تصاوير بهتر ياد مي‌گيرد و از اين توانايي براي اينكه پيام را ماندگارتر كنيم مي‌توان استفاده كرد اين بدين معنا است كه از استعارات براي پيام خود‌استفاده‌كنيد. شوخي شوخي‌ها مي‌توانند بسيار كارآمد باشند اما گاهي فاجعه‌آميزند. شما بايد از شوخي‌هايي استفاده كنيد كه مناسب باشد و هيچ يك از اعضا را آزرده‌خاطر نكند اين پيشنهاد مي‌تواند به معني حذف تمامي ُج ك‌هاي قومي‌گرايانه و يا به طور كل گستاخانه باشد. كوتاه و شيرين همه افراد داستان را دوست دارند و داستان‌ها هم مي‌توانند آموزنده باشند و هم مي‌توانند يك پيام را القاء كنند .اگر شما بتوانيد پيام خود را در يك داستان يا يك رخداد شخصي بگنجانيد اين توانايي را خواهيد داشت كه از مخاطبين انتظار داشته باشيد كه تمامي صحبت‌هايتان را بشنوند. تمرين هيچ جايگزيني براي تمرين نيست .شما مي‌توانيooد در مقابooل يooك آيينه يا يك تاالر خالي تئاتر آن را انجام دهيد .در هر دو حالت شما بايد حاالت و صحبت‌هاي خود را به گونه‌اي كه بooه صooدا و شكل و شمايلتان عادت كنيد ،ارائه دهيد .تحت تأثير آينه قرار نگيرد و به خاطر داشooته باشooيد كooه شooما كمooتر از آن چooيزي مي‌بينيد كه ديگران از شما مي‌بينند. آرامش اگر شما دقيقًا قبل از نمايش عصبي شويد يا بر روي كنترل نفس خود متمركز نشويد خوشبختانه مي‌توان گفت مخاطبين هرگز بيشتر از آنچه خودتان فكر مي‌كنيد احساس عصبي بودنتان را درك نمي‌كنند. نکات مهم در حین سخنرانی اگر شما در ميانه ی سخنرانی مانديد لبخند بزنيد ،به دست نوشته‌هايتان نگاه كنيد و مواظب وقت خود باشيد. سكوت بيشتر از آن چيزي كه براي مخاطبين به نظر مي‌رسد براي شما به نظر مي‌رسد. با سپاس و قدردانی از تمامی کسانی که ما را در اين راه ياری رساندند

51,000 تومان