کسب و کار مدیریت و رهبری

نظریه برابری آدامز Adams’۴ Equity Theory

Adams-Equity-Theory

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه برابری آدامز Adams’۴ Equity Theory”

نظریه برابری آدامز Adams’۴ Equity Theory

اسلاید 1: نظریه برابری آدامزAdams’ Equity Theory

اسلاید 2: عنواننظریه برابری آدامزنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجرا / بازنگریموضوعارتباطات و مهارت ها / اخلاق و مسئولیت / منابع انسانی / رهبری و مدیریتسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: ایجاد توازن بین داده‌ها و ستانده‌های کارکناننظریه برابری آدامز بیان‌کننده موازنه‌ای عادلانه است که بین داده‌های یک کارمند (مثل سختی کار، سطح مهارتها، تحمل، جدیت و اشتیاق به کار و مواردی از این دست) و ستانده‌های او (مثل حقوق، مزایا، ستانده‌های غیر ملموس مثل شهرت و شناخته شدن و امثال این موارد) تناسب برقرار می‌کند. بر اساس این نظریه، ایجاد چنین توازنی موجبات ایجاد یک ارتباط قوی و کارامد با کارمندان را فراهم می‌آورد که نتایج کلی آن اقناع و انگیزه‌مند شدن کارکنان است.خلاصه نظریه:نظریه برابری آدامز را جان استیسی آدامز که یک روانشناس رفتاری و شغلی بود با موضوع توسعه انگیزش شغلی در سال 1963 ارائه کرد.مانند اغلب نظریه‌های انگیزش که قبلا ارائه شده (مااند هرم مازلو، نظریه هرزبرگ و امثال آنها)، نظریه برابری آدامز اذعان می‌کند که عوامل متنوع و ظریفی در ارزیابی و درک کارکنان از ارتباطاتشان با شغل و سایر کارکنان تأثیر دارند.این نظریه بر پایه این اعتقاد بناشده که افراد در ارتباط با کارشان و هم در ارتباط با همکارانشان، اگر احساس کنند داده آنها از ستانده‌شان بیشتر است، انگیزه خود را از دست می‌دهند. ممکن است کارکنان به این موضوع به روشهای مختلف عکس‌العمل نشان دهند که شامل بی‌انگیزگی (عموما باعث ایجاد ذهنیتی در کارکنان در مورد نابرابری بین داده و ستانده می‌شود.)، کاهش اثربخشی، بیمیلی و در برخی موارد حاد جداشدن و رها کردن کار می‌شود. نحوه استفاده از ابزارمهم است که هنگامی که در تلاش برای ارتقاء رضایت شغلی، افزایش سطح انگیزه و کارهای مشابه آن هستیم به عوامل نظریه برابری آدامز و چیزهایی که در بلارفتن سطح این موارد مؤثرند توجه کنیم.برای انجام این کار توجه نمایید که آیا توازن بین داده‌ها وستانده‌های کارکنان شما برقرار است یا خیر؟ این کار به صورت زیر انجام می‌شود:داده‌ها عموما شامل این موارد می‌شوند:

اسلاید 4: •تلاش•وفاداری•کار سخت•همراهی (تأیید)•مهارت•قابلیت‌ها•قابلیت تطابق•انعطاف‌پذیری•تحمل و بردباری•عزم و اراده•اشتیاق و جدیت•اعتماد به سرپرستان•پشتیبانی از همکاران•فداکاریستانده‌ها نیز عموما شامل موارد زیر است:•پاداشهای مالی (حقوق، مزایا، اعتبار و ...)•ستانده‌های غیر ملموس که شامل موارد زیر است:oشهرت و شناخته شدنoاعتبار و خوش‌نامیoمسئولیتoاحساس موفقیتoتشویقoانگیزهoاحساس رشد و پیشرفتoامنیت شغلی

اسلاید 5: هرچند بسیاری از این موارد قابل اندازه‌گیری و مقایسه دقیق نیستند اما این نظریه بیان می‌دارد که مدیران باید به دنبال ایجاد توازن و تعادل بین داده‌هایی که یک کارمند به مجموعه می‌دهد و ستانده‌هایی که از آن دریافت می‌کند، باشند.وبر اساس همین نظریه، کارکنان باید در صورت احساس وجود این تعادل راضی و قانع باشند.نکته:نظریه انگیزش بهداشت فردریک هرزبرگ نیز شبیه این نظریه است. البته در حالی که نظریه برابری آدامز قطعیت بیشتری داشته و قابل اعتماد است باید گفت که نظریه انگیزش/بهداشت هرزبرگ شفافیت بیشتری در زمینه انگیزش ایجاد می‌کند.نکات کلیدی:مشابه سطوح پنج‌گانه نیازها که توسط مازلو مطرح شد و عوامل دوگانه انگیزش که توسط هرزبرگ ارائه گردید (درونی و بیرونی)، نظریه برابری آدامز برای انگیزش بیان می‌دارد که خروجی و انگیزه بالا فقط هنگامی از کارمندان قابل انتظار است که او رفتاری منصفانه و عادلانه را احساس کند. درک یک کارمند به عوامل متعددی بر می‌گردد (به عوامل ستانده در بالا مراجعه کنید). ایده اصلی نهفته در نظریه آدامز ایجاد یک توازن سالم بین ستانده‌ها از یک طرف و داده‌ها از صوی دیگر است که هر کدام وزنی پیدا کنند که منطقا متعادل و برابر به نظر برسند.اگر این توازن از توازن مدنظر کارکنان فاصله زیادی داشته باشد، ممکن است بعضی از کار کنان شخصا به فکر برقراری این توازن بین داده‌ها و ستانده‌ها بیفتند. این کار از طریق درخواست غرامت یا شناخته شدن بیشتر باشد، برخی بی‌انگیزه می‌شوند و برخی به دنبال گزینه‌های شغلی جایگزین می‌گردند.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطنظریه انگیزشی هرزبرگ Motivation-Hygiene Theoryعدالت سازمانی Organizational Justiceهرم سلسله مراتب نیازمندی مزلو Hierarchy of Needsمزایانظریه برابری آدامز بیان‌کننده موازنه‌ای عادلانه است که بین داده‌های یک کارمند (مثل سختی کار، سطح مهارتها، تحمل، جدیت و اشتیاق به کار و مواردی از این دست) و ستانده‌های او (مثل حقوق، مزایا، ستانده‌های غیر ملموس مثل شهرت و شناخته شدن و امثال این موارد) تناسب برقرار می‌کند. بر اساس این نظریه، ایجاد چنین توازنی موجبات ایجاد یک ارتباط قوی و کارامد با کارمندان را فراهم می‌آورد که نتایج کلی آن اقناع و انگیزه‌مند شدن کارکنان است.کاربردهانظریه برابری آدامز بیان‌کننده موازنه‌ای عادلانه است که بین داده‌های یک کارمند (مثل سختی کار، سطح مهارتها، تحمل، جدیت و اشتیاق به کار و مواردی از این دست) و ستانده‌های او (مثل حقوق، مزایا، ستانده‌های غیر ملموس مثل شهرت و شناخته شدن و امثال این موارد) تناسب برقرار می‌کند. این نظریه بیان می‌دارد که مدیران باید به دنبال ایجاد توازن و تعادل بین داده‌هایی که یک کارمند به مجموعه می‌دهد و ستانده‌هایی که از آن دریافت می‌کند، باشند.معایبنظریه انگیزش بهداشت فردریک هرزبرگ نیز شبیه این نظریه است. البته در حالی که نظریه برابری آدامز قطعیت بیشتری داشته و قابل اعتماد است باید گفت که نظریه انگیزش/بهداشت هرزبرگ شفافیت بیشتری در زمینه انگیزش ایجاد می‌کند.گرچه این ابزار نگرش مفیدی را در مورد ایجاد توازن بین داده‌ها و ستانده‌های کارکنان ایجاد می‌کند، اما توصیه خاصی در مورد نحوه ایجاد توازن بیان نمی‌دارد.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان