کسب و کار مدیریت و رهبری

مهارت های عمومی مدیریت ۱

maharathaye_omumiye_modiryat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های عمومی مدیریت ۱”

مهارت های عمومی مدیریت ۱

اسلاید 1: مهارت های عمومی مدیریت-1محمدعلی شفیعااستاد دانشکده مهندسی صنایع –مدیریت اجراییدانشگاه علم و صنعت ایران

اسلاید 2: مهارتهای عمومی سه گانه مدیرانمهارت فني : توانايي به كاربردن دانش، روش ،فن و وسايل لازم براي اجراي وظايف خاص كه از راه تجربه،‌ آموزش و تعليم بدست آمده است.مهارت انساني :‌ توانايي داوري در كار با يا بوسيله مردم به انضمام آگاهي از فن تشويق و به كار گرفتن شيوه هاي رهبري مؤثر.مهارت ادراكي : توانايي درك مشكلات كلي سازمان و اينكه هر كاري، مناسب چه بخشي از سازمان است. چنين دانشي به شخص اجازه مي دهد كه براساس هدفهاي سازمان عمل كند نه بر پايه هدفها و احتياجات گروه مربوط به خويش.

اسلاید 3: رمز موفقيت ماتسوشيتاوی براین باور است که,«كليد كاميابي در پديد آوردن محصول یا خدمت، داشتن درجه دكترا، يا داشتن بودجه كلان در واحد پژوهش و گسترش نبوده است, بلكه در تلاش، زحمت كشيدن و عرق ريختن كاركنان شركت بوده است». وي رويكردجديد و متفاوتی از زمان خود نسبت به كاركنان خویش داشت.ازنظراو،سرمايه‌هاي يك سازمان، كاركنان آن هستند.توجه به «خردگروهي»،«نظام بخشي»،«تعيين مأموريت سازمان»، از شيوه‌هاي مديريتي وي به شمار مي‌آيند؛ آنچه پس از گذشت چندين دهه از پياده‌سازي آنها توسط او، در سازمانهاي كنوني مطرح مي‌گردند.

اسلاید 4: برای ساخت ونگهداشت پایدار سازمانی موثر، نیاز به مدیرانی با چنین کفایت هایی است مهارت های فنی Technical skill مهارتهای انسانی Human skill  مهارتهای مفهومی Conceptual skill  مهارتهای سیاسی Political skill  مهارتهای اجتماعی Social skill  هوش اجتماعی Social intelligence هوش احساسی Emotional intelligence

اسلاید 5: سایر کفایت های لازم مدیریتیتطبیق پذیری محیطی Ego-resiliencyخوداثرگذاری اجتماعی Social self-efficacy خودپیگیری Self-monitoringهوش اجرایی و آگاهی های ضمنی Tacit knowledge and practical intelligenceمهارت خلاقه Creative skill  مهارت مخالفت پذیری Adversity skill  مهارت معنوی Spiritual skill 

اسلاید 6: مهارتهای کوانتومیدیدن کوانتومی: توانایی دیدن آگاهانه تفکر کوانتومی: توانایی فکر کردن متناقضاحساس کوانتومی: توانایی احساس عمیق زندگیشناخت کوانتومی: توانایی شناخت مستقیمعملکرد کوانتومی: توانایی انجام مسئولانهاعتماد کوانتومی: توانایی اعتماد به زندگیحضور کوانتومی: توانایی در ارتباط بودن

اسلاید 7: مهارتهای کوانتومیدیدن :دیدن از روی قصد وبا دقتتفکر:تفکر در مورد جوانب مختلف و متناقضدانستن: فهمیدن ازطریق حس کردن وتجربه از نزدیکانجام کار:انجام وظایف با مسولیت پذیری بالااعتماد : اعتماد کردن به فرایند در جریان زندگیحضور موثر:با دیگران در ارتباط بودن

اسلاید 8: تفاوت مهارتهای کوانتومی وسنتیمهارتهای سنتی بیشتر با دانش و آگاهی مرتبط است و اکتسابی است,مهرتهای کوانتومی با علوم جدید و کشف مسایل جدید همراه استمهارتهای سنتی قابل تطبیق با تغییرات جهان کنونی نیست, تفکر کوانتومی از تفکر به جوانب مختلف قابلیت تطبیق با تغیرات کنونی را دارددر رویکرد سنتی انجام وظیفه در حدود وظایف تعریف شده صورت می گیرد,اما در رویکرد کوانتومی مسولیت پذیری بالا حدود وظایف مشخص شده را کم رنگ کرده واز آن فرا تر می رود

اسلاید 9: تفاوت مهارتهای کوانتومی وسنتیدر رویکرد سنتی اعتماد کمتر است وکنترل بیشتر صورت می گیرد,مهارت اعتماد کوانتومی اجازه کنترل کمتر را به مدیر می دهدتا کارمندان راهی جدید برای حل مشکل پیدا کنند.در رویکرد سنتی ارتباط از طریق سلسله مراتب است مستمر نیست,تعامل کوانتومی اجازه ارتباط مستمردرونی وبیرونی را میدهد به شکلی که تغییرات محسسوس تر باشد وقابل پیگیری باشد. مهارتهای کوانتومی لزوم مقابله با جهان قابل تغییر کنونی است تا مسایل غیر قابل پیشبینی حل شوند

اسلاید 10: گونه های قدرت مدیر در سازمانCoercive powerمبتنی بر هراسReward power مبتنی بر توزیع چیزی که برای دیگران دارای ارزش است Legitimate power مبتنی برقرار داشتن شخص در سلسله مراتب سازمانی Expert power براساس تخصص، مهارت ویژه یا آکاهیReferent powerمبتنی بر شناخته شدن فرد با دراختیار داشتن منابع مورد نظر یا جذبه های شخصی

اسلاید 11: روند توسعه نیروی کار مثلاکاربر رایانه بودنتعویض کارت گرافیک رایانه خوداستفاده ازدو کارت گرافیکی به صورت همزمان در رایانه خودساختن یک کارت گرافیک مشابه نمونه ‌های بازارطراحی و ساخت وسیله جدید به جای کارت گرافیککاربرتعمیرتغییرتقلیدابداع

اسلاید 12: مسبب موفقيت ماتسوشيتابا توجه به نحوه زندگي و عملكرداو، وي علاوه بر خصوصياتي همچون: خلاقيت، خطر پذيري، تلاش، فروتني كه ويژگي مشترك كارآفرينان ديگر نيز مي‌باشد، داراي خصایص فوق‌العاده‌اي بود كه مي‌توان آن را رمز موفقيت وي ناميد و آن هم «ظرفيت بالا براي برانگيختن ديگران است».

اسلاید 13: خودباوريتمايل به اينكه خويش را در مواجهه با چالش هاي اساسي زندگي، فردي شايسته ولايق شادي ها دانست.كارآمدي شخصي:اعتماد به توانايي ها براي انديشيدن، ياد گرفتن،انتخاب كردن وانتخاب تصميم هاي مناسب.عزت نفس: اعتقاد داشتن به حق خويش براي شادبودن . اعتقادبه اينكه دستيابي به اهداف، موفقيت،دوستي، احترام، عشق وانجام موفقيت آميز امور درشان وي است.

اسلاید 14: اركان ششگانه خودباوريآگاهانه زيستنخويشتن پذيربودنخودمسئوليخودتائيديهدفمند زيستنباصداقت زيستن

اسلاید 15: هنگاميکه کسی موفق به دسترسی به تصوير ايده آل از خود می شود، در آنجا متوقف نمی شود. اهداف جديدی را برای خود در نظر می گيرد و برای بدست آوردن آن تلاش می کند. چنين روندی منجر به بروز احساس ارزش يا تاييددر فرد نسبت به خود می شود .

اسلاید 16: نوآوری های تدریجی نسب نودرگویشهاسرتقSerteghلجوجشل ماست Shol Mast بی جربزهجینگلی مستانJingoli Mastan شادمانقربانGorban نگهبانسیریش Sirish کنهشون قارتاShoon GhartaششصدتاپیچوندنPichondan ردگم کردن

اسلاید 17: ويژگي مديريتي ماتسوشيتاتوجه به خرد گروهي پياده سازي نظام بخشي در سازمان كاهش هزينه توليد فرآورده‌هايي كه بهتر ازموارد موجود در بازار است، بطوري كه به قيمت كمتر از نرخ بازار به فروش برسند ساعت كار متمادي صرفه جويي در همه موارد

اسلاید 18: ويژگي مديريتي ماتسوشيتاسازمان بايد از راههاي ابتكاري كه از راه  عدالت و انصاف هم دور نگردد تأمين مالي شودبا كاركنان طوري رفتار شود كه گويي اعضاء یک خانواده هستند داشتن و حفظ کردن سرعت در كار توجه به تبليغات  انديشيدن در قالب گسترده بازرگاني و نه در قالب وظيفه باريك خويش

اسلاید 19: انواع تصميم های مديريتیعادی: وقايعی تکراری که اقدامات مشخص و معينی را طلب می کنند.اضطراری: پيش آمدن شرايطی که قبلا وجود نداشته و بلافاصله بايد اخذ تصميم شود.راهبردی: تصميم گيری درباره هدف های کلی وهدف های اجرايي ونحوه تبديل آنها به برنامه خاص.عملياتی: درحين اجراي فعاليت ها اخذ می شوند، استخدام، جابجا کردن افراد.

اسلاید 20: اصول اعتقادي ماتسوشيتاخدمت به مردم: فراهم آوردن فراورده‌ها و خدمات با كيفيت بالا به قيمت عادلانه و معقول تا از اين راه به راحتي زندگي و شادماني مردم در سراسر جهان ياري داده شود. انصاف و امانت: منصف بودن در همه داد و ستد‌هاي بازرگاني و رفتار شخصي و همواره به داوري‌هاي آزاد پرداختن و رها شدن از پيش پندارها. كوشش خستگي ناپذير براي بهتر كاركردن.

اسلاید 21: اصول اعتقادي ماتسوشيتاكار گروهي براي غايت همگاني: گردآوري تواناييها و قدرت اراده براي انجام دادن هدف‌هاي مشترك در فضاي اعتماد متقابل و رعايت كامل آزادي و استقلال فردي. احترام و فروتني: احترام به حقوق ديگران، حفظ نظم اجتماعي. همسازي با قوانين طبيعي: پيروي از قوانين طبيعي و سازگار ساختن انديشه و عمل با اوضاع در حال تحول و دگرگوني، تا از اين راه در همه كوششها، پيشرفت و كاميابي تدريجي ولي پيوسته باشد. حق‌شناسي در برابر نعمت‌ها.

اسلاید 22: سوژه هاي داوري معقول درانتصاب وترفيع لياقتشايستگيكاردانياستعدادرشد فكريتجاربهوش احساسی، هوش اجتماعی ، هوش اجرایی و آگاهی های ضمنی، خوداثرگذاری اجتماعی

اسلاید 23: روش هواردگاردنرروانشناس1- هوش كلامي2- هوش بدني3- هوش رياضي- منطقي4- هوش فضايي (تصويري) 5- هوش موسيقايي6- هوش دروني(درون شخصي)7- هوش بروني (برون شخصي)

اسلاید 24: ديدگاه فلسفي ماتسوشيتاانسان به طور ذاتي موجودي خوب و مسئول است. نژاد وی براي رشد و پيشرفت، چه مادي و چه معنوي، ظرفيت بالايي از خود نشان داده است .انسان قدرت گزينش دارد. وی داراي ظرفيت بكار بردن منابع مادي و فكري براي رويارويي با دشواريهاي زندگي در جهان هست. حل موضوعات دشوار، بيش از هر چيز به ذهن و شوق يادگيري نياز دارد.

اسلاید 25: چهارحوزه مهارت هاي لازم قرن 21سواد عصر ديجيتال شامل 8 مهارتتفکر مبتکرانه شامل 6مهارتارتباطات موثر شامل 5 مهارتبهره وري بالا شامل 3 مهارتامواج درحرکت جهانیدیجیتالی شدن، شبکه ای بودن، نفوذ فناوری و کارآفرینی

اسلاید 26: باسوادي در عصر اطلاعات1.سواد پايه2.سواد علمي3.سواد اقتصادي4.سواد فناورانه5.سواد رويتي6.سواد اطلاعاتي7.سواد چندفرهنگي8.سوادجهانيتفکر مبتکرانه و ابداع گرانه تطبيق پذيري و مديريت پيچيدگي هاخودسمت يابي و خود هدايتيکنجکاويخلاقيتقبول ريسکسطح بالاتر فکر و استدلال

اسلاید 27: ارتباطات موثرهمکاري و کارتيميمهارت هاي بين فرديمسئوليت پذيري فردي مسئوليت پذيري اجتماعي و همگانيارتباطات متقابلبهره وري بالا اولويت دهي، طرح ريزي، و مديريت نتايج استفاده موثر ابزارهاي دنياي واقعيتوانايي توليد فرآورده هاي با کيفيت بالاي مرتبط

اسلاید 28: مهارت های عمومی مدیریتمديريت زمانمديريت بحرانتفويض اختياراخلاق ومعنويت حرفه ايمديريت تعارض خودشناسي و خودآگاهيحل خلاق مسايل مهارت هاي ارتباطيخصايص مديرمهارت هاي مذاكره كردنمديريت تغييرتوانايي هاي مديريتمديريت اقتضامتقاعد سازي ومشاركت

اسلاید 29: سطوح كاري مديريتتعامل با خويشتنتعامل با درون سازمانتعامل با بيرون سازمان طبقه بندی حريم در افراددرونیشخصیاجتماعیعمومی

اسلاید 30:

اسلاید 31: حریم1-2 در افرادحريم درونی:نزديكترين حريم به بدن فرد. فقط افرادي كه ازنظراحساسي نظير والدين، فرزندان، دوستان بسيار نزديك اندمي توانند بدون ايجادناراحتي به اين حريم وارد شوند.وقتي فردي كه متعلق به اين گروه نيست به آن وارد مي شود، قلب فرد ممكن است شروع به زدن تندتركند.فردمعمولاسريعاپس مي زندتا از اين موقعيت خارج شود. حريم شخصی: فاصله ايكه،درآن فرداحساس راحتي كرده و مصاحبه دوستانه معمولي انجام مي دهد. مثلا دريک ميهمانی.

اسلاید 32: حریم4-3 در افرادحريم اجتماعی:فاصله ايست كه فرد دوست دارداز غريبه ها و افرادي كه خيلي خوب آنها را نمي شناسد حفظ كند. حريم عمومی: ضمن اين که به همگانی نيز معروف است، نشانگرفاصله اي است كه فرد براي خطاب كردن يك گروه بزرگ برمي گزيند.

اسلاید 33: تعامل با خويشتن-آرام باشيد و سعي كنيد در هر شرايطي آرامش خود را حفظ كنيد_با خود صادق باشيد تا از توانايي ها و ضعف هاي خود بي واسطه مطلع شويد ولي آنها را فاش نكنيد_مشغله هاي ذهني خود را يادداشت كنيد و به آنها بپردازيد_هنگامي كه عصباني مي شويد از خود دليل واقعي آن را بپرسيد

اسلاید 34: تعامل با درون سازمان _ مديربايد توسط نیروی كار رويت و در دسترس باشد_ نیرو بايد مدير را دركار همراه با خود احساس كند _ نیروی کارطوري تقسيم شودكه كسي از انجام نوع كار خود اكراه نداشته باشد _ يكنواختي نوع كار،كارآيي نیرورا كاهش مي دهد. براي بهبود كارآيي از آنان نظر خواهي شود

اسلاید 35: تعامل با درون سازمان _ نیروها بايد احساس كنند مدير جدي و پر تلاش است وبه منافع آنان نيز توجه دارد_ مدير بايد بدون هيچ واسطه اي با نیروها صحبت كند_ شرح كار نیروبايد كاملا دقيق و زمان بندي شده باشد،وی دوست دارد بداند دقيقا بايد چه كاري انجام دهد _ نیرو بايد احساس امنيت شغلي داشته باشد_ نیروهایی را كه با هم مشكل دارند از هم دور نگه داريد

اسلاید 36: تعامل با درون سازمان _ به كاري كه هرنیروانجام مي دهد اهميت دهيد.او بايدبه نقش خود به ديديك كارمهم ضروري بنگرد._ مشكلات جانبي كار بايد توسط مدير حل و فصل شود_ به نیروها بايد فرصت جبران اشتباه داده شود

اسلاید 37: تعامل با بيرون سازمان _ تصويری ذهني از آينده ساخته وسعي شودبه طور منطقي و با توجه به شرايط موجود آينده را پيش بيني وتغييرات را منظور كرد_ به نیروهاخاطرنشان كرد تغييرات هميشه در راهند و طوري عمل كردكه همان طوركه مدیراز تغييرات نمي ترسد آنها نيز به آن ديد منفي پيدا نكنند_ استاندارد هاي كاري در هر بخش مستندشده و در پيشبرد اهداف به آنها توجه كرد_ درفرآيندتوليدكالاياخدمات روی نيازمشتري تمركزكرد

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید