مهدویت
اسلاید 1: مهدويت
اسلاید 2: مهدويت الهم عجل لوليك الفرجمهدويت
اسلاید 3: منابع ومئاخذقرآن كريمانجيل برنابا انجيل يوهناتوراتزبورنهج البلاغهتاريخ طبريتفسير الميزان (علامه طباطبايي)تفسير مجمع البيانبحار الانوارمفاتيح الجنانجنگ جهاني چهارم (دكتر حسن عباسي)سلسله دروس دشمن شناسي (حجة الاسلام مهدي طائب)سلسه دروس جريان شناسي (حجة الاسلام مهدي طائب)مهدويت
اسلاید 4: مهدويتيهوديان مخفي و فرقه بكتاشي (عبدالله شهبازي )صهيونيسم و جنبش روشنگري يهود(عبدالله شهبازي )دنيا بازيچه يهود (آيت الله العظمي سيد محمد حسيني شيرازي )زندگاني حضرت رسول (سيد هاشم رسولي محلاتي )شيعه (علي تهراني)تروريسم وجنگ (هاوارد زين )آنگاه هدايت شدم (دكتر تيجاني)مسيح يهودي و مفهوم حاكميت اسرائيلي( دكتر مني كاظم )از تلمود (مجلس اعلاي امور اسلامي)مناره اي بر افراشته از صحيح وضعيف (ابن القيم )آرمگدون نبرد آخر الزمان به روايت مسحيان صهيونيست(محمد النجيري )
اسلاید 5: مهدويتزرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران / جلد1 یهودیان و الیگارشی یهودی زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران / جلد2 الیگارشی یهودی و پیدایش زرسالاری جهانیزرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران / جلد3 آریستوکراسی و غرب جدیدزرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران / جلد4 نخستین تکاپوهای فراماسونریزرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران / جلد5 آریستو کراسی مالی و فرو پاشی نظام سرمایه داری ( عبد الله شهبازى)مسيحيت و جنگ :داستان بنياد گرايي صهيونيستي آمريكا و نزاع بر سر خاورميانه (دكتر رفيق حبيب )پرونده اسرائيل تحليلي بر صهيونيسم سياسي (روژه گارودي )اسلام دين آينده (روژه گارودي )بنياد گرايي انجيلي يا صهيونيسم مسيحي و ديدگاه آمريكايي آن (محمد السماك )يوم الله : جنبش هاي بنياد گرادر اديان سه گانه (گيل كيپل )
اسلاید 6: مهدويتصهيونيسم غير يهودي (رجينا شريف )ماهنامه بينا ارگان رسمي انجمن كليميان ايرانمجموعه آثار شهيد مطهري در خصوص صهيونيسمصهيونيسم از زبان رهبران آن (لئون دادياني)گنج نهوفته در رسوائي هاي تلمود (دكتر آگست راهلنگ )آيا ميان بازگشت يهود و دومين ظهور مسيح رابطه اي وجود دارد (كشيش اكرام لمعي)تاريخ صهيونيسم (ناهوم سوكولوف )آرماگدون : آخرين اطلاعيه جهان اسلام (امين محمد جمال الدين )بازي شيطان ”پروژه امپراتوري آمريكا – چگونه ايالات متحده زنجير از پاي اسلام بنياد گرا گشود ” (رابرت دريفوس)راز گسترش تمدن اسلام در اروپا-آيا شمشير عثماني عامل اصلي گسترش اسلام در اروپا بوده است (عبدالله شهبازي)
اسلاید 7: مهدويتچرا پروتكل هاي بزرگان يهود جعلي است ؟(عبدالله شهبازي )درباره يهود ( كارل ماركس – برنو بوئر)جستارهايي از تاريخ بهايي گري در ايران (عبدالله شهبازي )نقطه الكاف (ميرزا جاني كاشاني)150 صحابه ساختگي (علامه سيد مرتضي عسگري)عبد الله بن سبا (علامه سيد مرتضي عسگري)نقش عايشه در تاريخ اسلام (علامه سيد مرتضي عسگري)احاديث و ام المؤمنين عايشه (علامه سيد مرتضي عسگري)قلعه حيوانات (جورج ارول )خاندان سعودي را بشناسيم(ناصرالسعيد)............................................
اسلاید 8: سوال: معناي واژه آخرالزمان چيست؟مهدويتآخر زمان كه در كتابهاي لغت به » دوره آخر « و » قسمت واپسين از دوران كه به قيامت بپيوندد « معنا شده است، در فرهنگ و ادبيات بسياري از ملل و نحل به ويژه پيروان اديان ابراهيمي، از اهميت و جايگاه برجستهاي برخوردار است و آنها با حساسيت و دقت فراواني اين موضوع را دنبال ميكنند. شاهد اين موضوع، كتابهاي فراواني است كه از دير زمان در ميان اقوام و ملل مختلف در زمينة نشانهها و ويژگيهاي آخرالزمان نوشته شده است.
اسلاید 9: سوال: معناي واژه آخرالزمان چيست؟دوران انتهايي حيات بشري را دوران آخر الزمان گوينددوران انحطاط و زوال حيات بشري دوران از بين رفتن نسل انسان و انقراض آنپايان عمر زمين و حيات در آن در كتب آسماني و اديان الهي به دوران پايان زندگي انسان در اين جهان آخرالزمان گفته ميشود. مهدويت
اسلاید 10: در فرهنگ اسلامى، آخر الزمان، هم دوران نبوت پیامبر اكرم (ص)، تا وقوع قیامت را شامل مى شود و هم دوران غیبت وظهور مهدى موعود(ع) را در دوران معاصرمهدويت
اسلاید 11: عده اى از مفسران ومتفكران مسلمان از قبیل : مرحوم علامه طباطبایى، استاد شهید مرتضى مطهرى، سید قطب، محمد رشید رضا، شهید سید محمدباقر صدر و... با اتكا به آیاتى از قرآن كریم اعراف: 138، انبیاء: 105، صافات: 171 و 172 استخلاف انسان در زمین، فرمانروا شدن نیكوكاران زمین وراثت صالحان وپیروزى حق بر باطل را به رقم جولان دائمى باطل، به عنوان سرنوشت آینده بشر مطرح كرده اند و آیات وروایات مربوط به تحولات آخر الزمان را بیانگر نوعى فلسفه تاریخ مى دانند و به اعتقاد ایشان، عصر آخر الزمان عبارت است از دوران شكوفایى تكامل اجتماعى و طبیعى نوع انسان.مهدويت
اسلاید 12: آخر الزمان قطعه معینى از تاریخ نوع انسان است كه او باید در آن، حركت تكاملى تدریجى خود را تا تحقق وعده الهی ادامه دهد.مهدويت
اسلاید 13: تحولات آخر الزمان امرى است غیر عادى كه در آخرین بخش از زندگى نوع انسان واقع می گردد وبه تحولات قبلى جامعه انسانى مربوط نمى شود.مهدويت
اسلاید 14: مهدويتدر افسانههاي قديمي يونان، تاريخ انسان به پنج دوره زير تقسيم شده بود:دوره طلايي دوره نقرهاي دوره برنزي دوره قهرمانان دوره آهنعصر طلايي، دوره رفاه، آسايش، خوشبختي و بركت بود. ولي در دورههاي بعدي، زشتيها و بديها رخ نشان داده و با گذشت ايام، جاي خوبيها را ميگرفت. تا اينكه در دوره آهن، بدي به بيشترين حدّ خود ميرسيد. هسيودوس، اين دوره را، به عنوان دوره تلخيها، جنگها، مرارتها و ناخوشيها معرفي ميكند. البته دوره بعدي، دوباره دوره طلايي خواهد بود و انسانها برادروار، در كنار يكديگر، به زندگي خود ادامه خواهند داد.
اسلاید 15: مهدويتدر افسانههاي هند قديم نيز، دورههاي حالت مشابهي نشان ميدهد. بنا به عقيده آنان، زندگي به بشر، در اعصار مختلفي طبقهبندي شده است. اولين دوره ‹‹كريتايوگا›› (عصر طلايي) است. در اين عصر انسانها عمر طولاني بوده، و در ميان آنها بدي، كينه، نفرت، غرور و مانند آن پيدا نميشود. در دوره بعدي،‹‹ ترتايوگا››، درستي و امانتداري، كم ميشود. در دوره ‹‹دواپرايوگا›› بشر از اصالت دور ميشود و انحرافات بروز ميكند. خوبيها به انتها ميرسد و سقوط انسانها شروع ميشود. در نهايت هم، ناخوشي و بدبختي و ذلت، خود را ظاهر ميسازد. دوره كالي يوگا (دوره آهن)، دوره سقوط و انحراف است. ترس، مرض، فقر و گرسنگي، حاكم بر سرنوشت بشر است. ولي از پي آن، دوباره دوره ‹‹كريتايوگا›› ظاهر خواهد شد. عصر كمال و زيباييها، مجدداً از راه خواهد رسيد.
اسلاید 16: علت اعتقاد انسانها به اين امر چيست ؟مهدويتامر عقلي شروع و پايانتوجه به موضوع تكامل و به پايان رسيدن احتمال تكاملاعتقاد به علت و هدفمند بودن خلقت انساناعتقاد به عدالت و پايان ظلماعتقاد به نجات بخشياعتقاد به منجي
اسلاید 17: مهدويتنگاهى به دردها وآلام بشر اندیشمند امروز وقربت او در زوال فطرت پاک آَدمى، چنین مى نمایاند كه در میان همه خواسته هاى ضد ونقیضش، امروز یكى هست كه همه در آن مشتركند همه اقوام و ملل یكصدا خواهان آزادى اند.
اسلاید 18: آخرالزمان خود به دو مرحله كاملاً متفاوت تقسیم مى شود: دوران نخست كه در آن انسان به مراحل پایانى انحطاط اخلاقی مى رسد . دوران بعد، عصر تحقق وعده هاى الهى به پیامبران و اولیاى خدا است و با قیام مصلح جهانى آغاز مى شود. كلیات عقاید مربوط به آخرالزمان تقریباً از سوى همه فرقه هاى بزرگ اسلامى پذیرفته شده است، ولى در خصوص وابستگى این تحولات به ظهور مهدى (ع) و نیز هویت او اختلاف نظر وجود دارد.مهدويت
اسلاید 19: مهدويت
اسلاید 20: عصر بلاهاي طبيعيتجربيّات و شواهد تاريخي حاکي از آن است که هرگاه بين امّتهاي گذشته نوع خاصّي از فساد و گناه رو به فزوني مينهاد، خداوند بر آنان عذابي مخصوص را فرو ميفرستاد. اينک که امّتهاي آخرالزّمان به انواع فسادها، گناهان، سرکشيها و ستمگريها روي آورده و از آفرينندة هستي غافل گشتهاند، انتظار ميرود به عذابها و بلاهاي گوناگون آسماني و زميني دچار گردند؛ چنانکه گذشتگان دراينباره گفتهاند: «زماني ميرسد که هر چهار عنصر (آتش، باد، آب و خاک) به انسان ضرر ميرسانند». در اساطير هند، از نابودي پاياني آفرينش، همراه با علائمي دهشتبار سخن به ميان آمده است که به اعتقاد نگارنده، با بروز بلاياي طبيعي در دورة آخرالزّمان مربوط ميباشد: «پس از صد سال خشکسالي و قحطي، هفت خورشيد بر آسمان پديدار ميگردد و همة آبها را ميخشکاند. آتش و در پيِ آن، باد سراسر زمين را جارو ميکشد و زمين و جهان زيرين را ويران ميسازد. بر آسمان ابرهايي چون پيل نمايان و تندر غرّيدن ميگيرد، دوازده سال پي در پي باران ميبارد و همة جهان را در خود غرق ميکند».1 سيسرون،2 در کتاب «در ماهيّت خدايان» از بالبوس، سخنگوي مکتب رواقي3 چنين نقل ميکند: «فلاسفة مکتب ما بر اين باورند که تمامي جهان در آتش خواهد سوخت و اين حادثه در آخرالزّمان روي ميدهد... سپس از اين آتش الوهي، جهان جديدي زاده ميشود و از نو با شکوه و جلال پديدار ميگردد».4 در کتاب «الدر ادا»5 که برگرفته از اساطير کهن ملّتهاي شمال اروپاست، به سرودهاي ارزشمند از بانويي خردمند برميخوريم که به بلاياي دورة آخرالزّمان اشاره دارد: «خورشيد به تيرگي ميگرايد و زمين در دريا غرق ميشود، و ستارگان داغ از آسمان فرو ميافتند، و آتش تا به آسمان زبانه ميکشد، آنگاه ملکوتي نو و زميني نو، با زيبايي شگفتانگيز دوباره متجلّي ميشود، و خانهها سقفي از طلا مييابند، و کشتزارها ميوههاي رسيده ميدهند و شادي ابدي بر همه جا سايه ميگسترد.6 در متون زرت مهدويت
javad hajian –
فوق العاده عالی بود ممنون از ادمین