پزشکی و سلامت تغذیه

مواد غذایی حلال

mavad-ghzayi-halal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مواد غذایی حلال”

مواد غذایی حلال

اسلاید 1: شرح غذای حلال1

اسلاید 2: غذای حلال2غذای حلال به خوراکی ها و نوشیدنی هایی گفته می شود که براساس قوانین اسلامی مجاز دانسته شده و اصطلاحا حلال باشد.در تولید و فرآوری غذای حلال ضروری است محصول مورد نظر حاوی هیچ ماده ای که طبق ضوابط شرع اسلام ممنوع و غیرمجاز شناخته شده اند، نباشد.در طی مراحل آماده سازی، فرآیند، حمل و نقل و ذخیره سازی با وسایل و تجهیزاتی که از جنس مواد غیرمجاز از نظر ضوابط شرعی هستند، در تماس نباشد.غذای حلال نمی تواند در کارخانه و خطوطی که غذای حرام، تولید و حمل و نقل و ذخیره می شود، تولید، حمل و نقل و ذخیره شود مگر آن که ناظر شرعی در تمام فرآیند تولید حضور داشته باشد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هر گونه تماس میان مواد غذایی حلال و حرام را در نظر گرفته باشد.

اسلاید 3: ادامه غذای حلال3ابزار و تجهیزات تولید، حمل و نقل و ذخیره در صورت مشترک بودن (برای تولید غذای حلال و حرام) در هنگام تولید غذایی حلال باید طبق ضوابط اسلامی مورد شستشو و آبکشی قرار گیرند و ناظر شرعی در تمام فرآیند تولید حضور داشته باشد.گواهی حلال، دارای اعتبار زمانی خاص می باشد که پس از انقضای آن زمان فاقد اعتبار است و درخواست کننده قبل از انقضا باید فرآیند صدور با تمدید مجدد گواهی را طی کند.

اسلاید 4: ادامه غذای حلال4از نظر دین اسلام تعدادی از منابع غذایی و محصولات تهیه شده از آن ها و یا مشتقات آن ها غیرمجاز محسوب می شوند که شامل غذاهای تهیه شده از حیوانات غیرمجاز می باشد مانند انواع خوک، گراز وحشی، سگ، مار، میمون، حیوانات گوشتخوار و دارای دندان های نیش نظیر شیر، ببر، خرس و سایر حیوانات مشابه، پرندگان شکارچی مانند عقاب، کرکس و سایر پرندگان مشابه، آفت ها مانند موش، هزارپا، عقرب و سایر حیواناتی که کشتن آن ها در اسلام نهی شده است مانند مورچه، زنبور عسل، دارکوب و حیواناتی که هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند (دوزیستان) مانند قورباغه، کورکودیل و تمام حیوانات دریایی بدون پولک و کلیه حیواناتی که طبق ضوابط اسلامی ذبح نشده باشند.

اسلاید 5: انواع غذای حلال5

اسلاید 6: گوشت و مرغ6فقط گوشت برخی حیوانات برای مصرف مسلمانان مجاز است. حیوان باید از گونه های حلال باشد تا به عنوان حلال کشتار گردد. حیوان باید توسط یک مسلمان بالغ و عاقل در حالی که نام خدا را یاد می کند کشتار شود. برای بریدن گلو به طریقی که سبب خروج کامل خون و مرگ سریع آن شود باید از یک کارد تیز استفاده کرد.

اسلاید 7: 7

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید