صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
0 اطوار عااقدى رلا + يك موضوع مانو ايجاد رتياط ie
سبيت به أن سوگیری خاصی تشان د aks به ایجاد رابطه
أسيب مىزند. وقتى دان شآموز جندين موضوع را مطرح كرد
خشاور نباید موضوع مورد بحت را اتتجاب کند. پلکه ibe
موضوع را به دانشآموز واگذار نماید. برای نمونه مشاور از
وی میپرسد «مایلی اول در مورد کدام موضوع صحبت
کنیم؟» بدینصورت دانشآموز احساس میکند مشاور
sae خاصی ندارد و وی حق انتخاب دارد.
oe ار و LS
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
ae
1
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
م: من دکتر«۸» هستم. شما با این مصاحبه موافقید؟
ب: بله.
م: خیلی خوب. چند سال دارید؟
ح: برادر و خواهر هم دارید؟
ب: منظور شما چیه؟
م: برادرها و خواهرها.
ب:بله.
م: چند نفرید؟
ب: سه AG
م: آیا شما کوچکترین هستید؟
ب: نه. ۰ 8
صفحه 24:
[تال سولات بر این است که ممکن استبه پاسشهایی.پبانجامدکه,طرلانی. نامعتیر مهم و
ol ot Rt et کنید که در سیلی از اطلاعات بسمار خرف شدءايد و هنر ز اطلوعاتٌ
کانی برای مطرح کردن یک تشخیص را ندارید.
مريت زالهاى بسبته در این است که به پبنخها سريع. وان معتررد در موددریک سدع
gee te توانجامند. استفاده از مجموعهای از سوالهای بسته و دقیق به مصاحبه گر کمک میکند که
باب تشم یکی انجام دهد و در مقایس با مصاحبههای آزادپیشتربه وضمیت روانى بيمار إجاطه
بنت کا ۳3 و همکاران (۱۹۸۱) گزارش دادند زمانی که علالم قلیدی حاصي در اخذ اطلاعات وجود
oe لصافم از روش جهتدارن مستیم مزتر رآ روش آزاد است. همچنین انان در ینت باانشفاده
از پرسشهای جهتدا تگران شلات رمیته. طوّل مدت و کیقیت علا تا مشکلات. بهتر ارزیابی
میشوند ولی در موردآرزیابی علانم جدید و با مشکلات خانوادگی چنین مطلبی صدق نمی کند.
نواقص سالهای بسته چیست؟ کامي این سزالها به پاسجهای مثبت کاذپ منتهی میشوند و آزادي
“در مورد بیمارانی که بیش از حد شکایت دارند, افرادی PECs
بیمار رآذر بیان تمود: دود می:
موره پست. مصاحبه گر قرار گیرند. سژالهای بسته اطلاعات کمی از پیمار به دست میدهند. بال عم
پاسخها ممکن است با تصور قبلی مصاحبه گر از ار منطبق شوند و در نتیجه تصوير صحیحی از درک
بیماراز واقعیت پدست نمیدهند. جدول ۳2۲ مزایا و ممایب سژآلهای باز و بسته رانشان میدهد.
بهترین رویگرد. ترگیب واستفاده از هر دو نوع پرسش,در جریان پپوستگی پرسشهای وسع به
محمرگز در مصاحبه است. به این ترتیب که د رآبتدا سوالها به صورت باز مطرح شوند و سوس به تدريج
محدودتر و احتصاصیتر گردند. بنابراین هر عون و C5 pe جذید رآبا يك سؤال باز و وسيع شروع
نید؛ سپس با سزالهای هدفدار پیگیری تمائید؛ در نتهءبایک سریسوالات با طیف باریک و گامی با
سوالهای بسته» نوع بله يا خيرء مصاحبه را بهپایان برسانید. سؤالهاى بله با خير براى تأئيدكردن»
احتصاصیکردن یا چالش یک پاسخ به کار ميروند. اگر میخوآهید از سوالهای بسته بطور كلى أجتناب
کنید میتی از سزالهای معطوف به موضوع نی SNe See SSN IL Ss Se
as
صفحه 25:
احصاصیکردن ی تصیح.
apt به اطفاعات صزيح. دقيق و زوش اند ولی گاهی پیمار بهم ستحبت م ىكند و
پاسهای تک کلمهای میدهد: دز این مورهبهتراست مصاحبه گر به سوالهای بسته تغيير مير دا
مانند آنچه که (در سوالهای 6۳-۶ مطرح میشوه:
۱سم: آهای وارتر!!
۸ جوا
-م: جه جين خوابتان افتضاحه؟
:مه يش
م موقع به خواب وفتن مشكلى داريدة
she
۳-م: چقدد طول میکه تا خوابتون پیده؟
موقعها يك ضاعتء گاهی سه سساعت,گاهی هم لصا نمی تولتمتمام شب را یخوایم: gets
+ ۵-م:شبهایی هم بوده که وب خواییده باشید ولی چند بر ان خواب بیدار بشید
- مدای ینشور پیش آمده که صبح زود از خراب بیدار بشید ديكه نتونيد يخواييدة. زو
بی دقیقی از بیمار استخراج میکنند. اعتبار این
سوالهای ۵۳و ۶ سالهای بسته هستند ولی پاسخها
شکایت دارد از اینکه:
جوابها با درنظر گرقتن کل مصاحبه ارژیابی میشود. ما کر بیسار
پیشتر وتات لحساس پدع دام
"خوایم اتضاحه:
oT لور که یاید غذا تمیخویم:
نید (منند سالهای ۲ و
انيد (إسؤال © زير» اكر
صفحه 26:
‘Sli ali
"در این مورد بيشتر بكيدا
آخوب. ّ
دیکه غیر از این
س0
'مىخوام بيشتر دراين مُورد بشئوم
"فكر موكنم اين موضوع مهد
"ادامه بديدا
"به صحبتهاتون oui بدید"
اهوم
صفحه 27:
Sas gh lai, اصلاخال و حوصلاش نار وت كه كار هم تكرنه مويخوام كلمشي
ی
a ia cual gaa کت ده کشت هی کردم روز مشکلزمر داش
کردم شوه همقل درک حتل دوباره دارم مريض ميشم,
te ؟-م: دوبازة ممكنة مريض بشید
Snel ee
So Gabe
20
م جطور شدكا جين فكرى كردي
he! سج Ma
بمو تون كأرفاى خون راشجام بد باشؤفزم ربجاهام بدفتارى موكنر وشكىبامن بابد خيلى عنابأود
باه ولي بقاري اناشتهاموكه روزي روز برداشتمباتون بخونم.ميخواديد أنهاراداشت بشید
؟-م:كفتيدبا شوفرتون بدرفتارى مىكنيدة
صفحه 28:
یکنم ولى همهرو اين تو يادداشتهام نوشتم.
۵-م:پس با شوهوتون تندی میکنید؟
باه با چام هم بدرفتاری متیکنم: بیخود سیشون ناد میزتم.تتش دارم و تخریک پذیوم: ینجا تو
يادداشتهام هم نوشتم كه وقتى بسر كوجيكم دو دفعه يك سؤال را ازمن برسيد كتكش زدم وقتئخوب
تمىخوايم: حالم بدتز ميشه ,
*-م: نموتونيد بخوابيد؟
پ: ۲/۲۰ صنبح بیدارمیشم و ديكه ذه
میشنم. ام ارو اینجا [به يادداشتهاى روزانه اشاره مىكند] خيلى اصولىتر.
مد
,خوامآنها زر از شما بشتوم.میتونیدیادداشتهاتوتو پیش من بگذارید و من ب+
بداياشه ولى اين جيزهابى که ميكم خيلى مرتب نیست:خیلیبه شودم فشسار میرم که حواسمو چمع کنم.
متام تواست وو یک موخنوع خوب نکه دارم شوهرم مه که همیتطیری اس بندی دوبازه
بیمارستان میبرمت.
vy
-م:كقتيد كارائ خونه زاتمىتونيداتجام بديد؟.
ب دؤسته: شروع به آشهزئ مىكنم: خياطى را شروع مبىكتم: به جند نفر تلفن مىز: روع مكنم به شستشي
ولی فیچگدرمر تموم نتىكنم: هيجكدوم اتجام نميظله.
نام ينى شما كازهاى زياد رانشروع مىكفيْد وى آنهاررَ تمم تميكتين؟ ٠١١١ +
ب: درست اين بطور تيبيك در حالتهاى سرخوشى مثقى من رغ میده. مكح
مصاحبه گرب طورانتخانی برحی فرمولبیهای بیماز ره منظوز بیرون کشیدن علاتم خلقی از
خبز eae یه نعایت و
۱ بش Soe
بیمازان دوقطبی وجود دارد
صفحه 29: