موتور استرلینگ
اسلاید 1: Stirling engine
اسلاید 2:
اسلاید 3: موتور استرلینگ یک موتورحرارتی است که اختلاف زیادی با موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل دارد که در سال 1816 توسط رابرت استرلینگ اختراع شد. موتور استرلینگ قابلیت بازدهی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارد.گاز استفاده شده در داخل موتورهای استرلینگ هیچ وقت موتور را ترک نمیکند و مانند موتورهای دیزل و بنزینی سوپاپ دود که گازهای پر فشار را تخلیه میکند و محفظه احتراق وجود ندارد .به همین علت موتورهای استرلینگ بسیار بی صدا هستند آشنایی:
اسلاید 4: موتور استرلينگ اولين بار در 27 سپتامبر در سال 1816 توسط رابرت استرلينگ در اسكاتلند (چنسري، ادينبرگ) اختراع شد كه امنتر و اقتصاديتر از موتورهاي بخار آن روزگار بنظر ميرسيد (از نظر انفجار). اولين نمونه قابل توجه در سال 1850 توسط پروفسور Mc Quorne Rankine ارايه شد و تقريباٌ 100 سال بعد به عنوان موتور استرلينگ به انواع موتورهاي گازي با چرخه بسته اطلاق شد. تاریخچه:
اسلاید 5: A typical late nineteenth/early twentieth century water pumping engine
اسلاید 6: انواع:Alpha type Beta TypeGamma Type
اسلاید 7: مقایسه موتورهای آلفا، بتا و گاماقدرت خروجیفرآیند ساختسرعتنوع موتورخوبمشکلبالاآلفا αخوبتقریبا آسانخوببتا βمتوسطآسانمتوسطگاما γ
اسلاید 8: الف)موتورهای نوع آلفا موتورهای نوع آلفا دارای دو سیلندر مجزا برای فضاهای تراکم و انبساط بوده و در هر سیلندر یک پیستون قرار دارد. دو سیلندر مجزا به واسطه هیتر، بازیاب و کولر به هم متصل شدهاند. پیستون گرم در کنار منبع گرم و پیستون سرد در کنار منبع سرد قرار می گیرد. این نوع از موتورها، از لحاظ مفهومی، سادهترین ترکیب را در میان انواع ترکیبات موتور استرلینگ دارند. گرچه احتیاج به آب بندی هر دو پیستون از معایب آن به شمار می رود و مسئله آب بندی پیستون گرم به دلیل تماس با منبع گرم از مشکلات فنی آن می باشد. موتورهای آلفا دارای نسبت توان به حجم بالایی هستند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.