صفحه 1:
صفحه 2:
کار گاه نحوه اسکرین تکامل کودکان
صفحه 3:
:تعریف تکامل
* كسب حداكثر مهارت ها براى رسيدن
ظرفیت بالقوه کودک به بالفعل است
صفحه 4:
بنیان و اساس تئوری تکامل:
۶۰
صفحه 5:
قن مر
aan 20g 100
[موقع تولد 400
[ماهگی 18800
60 تماهكى 1100 ۱0
mae 1400
صفحه 6:
ASB rea
در طول ۱۰ سال اول زندگی مغز دو برابر بزرگسال فعال است و
فا
۶۰درصد تغذیه کودک در سال اول زندکی توسط مغز مصرف می شود
ا a) ee 000
ژنتیک و محیط اثر مکمل دارد که برای رسیدن به حداکثر تکامل
تغذیه زنتیک و محیط بسیار موثو است
صفحه 7:
سينايس ها:
|
۱
eyes Pentel cat 0 000
+ _یکسالگی : ۱۰۰۰ تریلیون
۱/۰
* در ٠اسالكى : 8٠٠ تريليون
-۵۰۰۰ سیناپس به ازای هر سلول
-علت کم شدن سیناپس ها فعال ماندن سیناپس های تحریک
1
وقت یر فعال نمي شود.
صفحه 8:
Oe ا te eae Lo)
واقعی سرمایه گذاری ها
11
الباز به سرمابه كذارى
مسا مس 9
00 7
ی
صفحه 9:
Rye Thee RPE a)
صفحه 10:
صفحه 11:
سیری منطقی در برنامه ریزی و مراقبت کودکان
این سیر ۳ مرحله دارد و کشورها در انتهای هر مرحله باید به فکر برنامه ریزی برای مرحله بعدی
باشند:
۱ eee OL Ede)
مرحله دوم: توجه به رشد فیزیکی کود ک: یعنی کودکان زنده مانده باید از شاخص های
Sl Daas ES ae ae CRD)
مرحله سوم: توجه به تکامل کود کان: یعنی اینکه کودکان کشور باید که از حداکتر
تكامل خدادادى برخوردار شوند.
صفحه 12:
دوره زمانى حساس در رشد مغزى كودكان خردسال
ات سالهاى بيش
مدرسه
ee
مهارت ارتباط
Sensitivity
صفحه 13:
ie ا ا CR لك
و ا ۱
صفحه 14:
:هدف اصلی
* هدف اصلی اجرای برنامه تکامل اقدام بموقع است
صفحه 15:
ارزيابى تكاملى
ارزیلبی تکاملی بایستی قسمتی از معابنات روتین هر کودک سالم
ا ا ا
مهم ترین راه برای تشخیص اختلالات تکاملی تست غربالگری است
'سنجش الكوى تكاملى كودك بوسيله يرسشنامه بين المللى
9650)نجام عى شودكه از دوران نوزادى.به بعد در نوزادان يرخطر و در
ا ل ی ال
مشكلات احتمالى را حتى قبل از والدين شناسايى مى كند
صفحه 16:
70-80% شناسایی3096
صفحه 17:
ASQ
Ages Stages
Questionnaires
هريرسشنامه ه حيطه تكاملى را در بر مى كيرند
حیطه حل مسئله مثل یادگیری وبازی با اسباب بازی
صفحه 18:
بايش تكامل
بر اساس برنامه كودك سالم || ! همه كودكان ا
( تیم سلامت: غير يزشك ) كود ۱
af رای کلیه شیر خواران
بر خر 8564 انجام میٍ
اقدامات ار تقای تکامل
در منزل» م رکز
بهداشتی درمانی با
م رکزجامع تکامل
كودكان
صفحه 19:
mS Cae yy Sasa
جوبهی مد ابا جول تک بای کوهای سی میس کید
اسثوال كني
آي رقتاركودك شمائئل سابركودكان هم سن خود فى باشد؟.
آتبافيج تكرانى درياره تحوه حرف ردن كودك خودداريد؟.
* آا هیچ ذكراتى درباره تحوه قهديدن جيزهاى كه به اومى aloes
pan * تكراتى درباره تحوه تفه ازنست هاوفکشتانش نار
ف آي هيج تكراتى درباره تحود استفاده لزباها وبازو هابش دار
براي تودكان 3 ساه وبالاتر سوال كنيد
* آيا هيج تكراتى درباره يادكيرى انام دادن كارها مائتدسسايركودكان
رت فاق بيش لإدبستاتى ودبسفاتى
ری اریز لس ده 1
صفحه 20:
۲-۱۵ ماهگی
7
wats
*بالآوردن لعظه ای
سر مکی
خواردوى شكم
خوابيده
۲-۴ ماهگی
جدول تکامل کودکان ۱/۵ماهگی تا۲۴ ماهگی
۶-۵ ماهگی
wid wie
۱۰-٩ ماهکی
vay
۵ ماهگی
۰ حداتل یک با
ادر كيه
۸ ماهگی
* استفاده
ازقاشق رجتكال
+ حداتل ۴ کلمه
5
eee
+ پرگردافدن
*دویدن
صفحه 21:
اقدامات ار تقای تکامل
در منزل: م رکز
بهداشتی درمانی با
مر مزجاضع تمل
كود كان
اقدامات ارتقاى تكامل
ی در منزل؛ مركز
گفتاری ارتباطی مر
مرکزجامع تکامل
کودکان
اجعه در گروه
صفحه 22: