کسب و کار مدیریت و رهبری

نظام پیشنهادها و خلاقیت سازمانی

nezame_pishnahadha_va_khalaghiyatha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام پیشنهادها و خلاقیت سازمانی”

نظام پیشنهادها و خلاقیت سازمانی

اسلاید 1: نظام پيشنهادها و خلاقيت سازمانيسعيد فتح الهي رادخرداد 90

اسلاید 2: فهرست توضيحاتي در زمينه نظام پيشنهادها نگاهی به موضوع بررسي پیشنهادها خلاقيت در خانواده

اسلاید 3: ۱) شناخت نظام پيشنهادها (فرايند،فلسفه،اهداف،ضرورت ، تاريخچه و...)

اسلاید 4: نظام پيشنهادها نظامي است كه طبق آن فرايندهايي براي دستيابي به مقاصد زير در سازمان ايجاد مي‌شود: ارائه و دريافت بررسي و اعلام نتيجه اجراي پيشنهادهاي مصوب پاداش‌دهي و انگيزش و دبيرخانه (ستادي) براي انجام فعاليت‌هاي زير ايجاد مي‌شود: آموزشي ترويجي نظارتي و گزارش دهي(ارزيابي عملكرد واحدها/ افراد) ضمنا سيستم اطلاعاتي براي مكانيزه كردن فرم‌هاي نظام پيشنهادها و تهيه گزارشات به روز استقرار مي‌يابد.نظام پيشنهادها چيست؟

اسلاید 5: ماموريت اصلي نظام پيشنهادهاماموريت اصلي نظام پيشنهادها ايجاد فضايي در سازمان است كه كليه كاركنان را ترغيب نمايد تا در زمينه كاري خويش گامهاي كوچك مستمر رو به جلو بردارند.

اسلاید 6: مسير حركتي نظام پيشنهادهابهبودهاي كوچكدر حيطه كار خود

اسلاید 7: جهان:. اجراهاي موردي و نادر طي دو قرن گذشته( فولاد سازي كروپ آلمان: 1867- كالازمو انگليس 1908 و ...) . بكارگيري موفق در صنايع ژاپن طي دهه هاي 1950 ميلادي به بعد. صدور به سازمانهاي غربي از نيمه دوم دهه 1970 ميلادي . فراگير شدن در جهان از دهه 1980 ميلاديايران:. آغاز در 4 سازمان ايراني در سال 1368 در بخش صنعت طي پروژه اي وزارت صنايع و گسترش آن به ساير سازمانها.اعطاي ماموريت گسترش نظام پيشنهادها در سازمانهاي دولتي به سازمان مديريت دولتي.ايجاد الزام استقرار نظام پيشنهادها در سازمانهاي دولتي توسط هيات وزيران ( سال 1372).آغاز همايشهاي ساليانه نظام پيشنهادها ( از ابتداي دهه 1380).ايجاد رويكرد جديد (كايزني/مدرن) نظام پيشنهادها در سازمانهاي پيشرو و گسترش آن به ساير سازمانها. رواج بكارگيري سيستم اطلاعاتي نظام پيشنهادها در سازمانها از نيمه دوم دهه 1380. ايجاد انجمن نظام پيشنهادها.الزام به استقرار نظام پيشنهادها طي ماده 20 قانون خدمات كشوري.ايجاد جايزه ملي نظام پيشنهادها از سال 1387 در كشورتاريخچه نظام پيشنهادها

اسلاید 8: نظام پيشنهادها چيست؟۱- نظامي براي بهره مندي بيشتر ازظرفيتهاي و توان فکري و خلاقيت موجود کارکنان در بهبود محصولات،خدمات،فرايندها ...۵-نظامي براي شتاب و استمرار بخشيدن به چرخه بهبود و مبارزه با سکون زدگي در سازمان۴- نظامي براي افزايش سطح همکاري و همدلي بين مديران و کارکنان۷-نظامي براي بهبود اطلاع رساني اقدامهاي بهبود صورت گرفته توسط افراد و واحدها توسط ديگر واحدها ۳-نظامي براي افزايش رضايت شغلي کارکنان از طريق فراهم کردن زمينه مشارکت آنها در اداره سازمان و بهره مندي از مزاياي مشارکت۶-نظامي براي ارتقا راندمان سازمان(شناسايي و حذف اتلافها،دوباره کاريها،افزايش سود، بهره وري و ...) از طريق اجراي پيشنهادها۲-نظامي براي ايجاد فضاي مناسب و پويا براي گسترش يادگيري و خلاقيت در کارکنان و همچنين زمينه سازي براي استقبال و بکارگيري آنها توسط مديران در سازمان۸-ايجاد بانک اطلاعاتي از اقدامهاي بهبود و گسترش و تعميم ان در ساير بخشهاي سازمان

اسلاید 9: فلسفه وجودي نظام پيشنهادها: نظام پيشنهادها ابزار ايجاد چه نوع بهبودهاي سازماني است؟

اسلاید 10: اهداف استقرار نظام پيشنهادها۲) بهبود فرهنگ سازمانی - ارتقای روحیه مشارکت فردی و گروهی کارکنان در بهبود سازمانی - همسو نمودن منافع فردی کارکنان با منافع سازمانی - افزایش دانش شغلی کارکنان - ایجاد بستر مناسب برای تبلور خلاقیت و استعدادهای کارکنان۱) کسب مزاياي اقتصادي-صرفه جویی اقتصادی از طریق حذف اتلافها -بهبود فرآیندهای کاری در سازمان با اجرای پيشنهادهاي مفید کارکناناهداف استقرار نظام پيشنهادها۳)ايجاد بانک اطلاعاتي قابل دستيابي همگاني به گامها و فرصتهاي بهبود

اسلاید 11: مزایای مورد انتظار از استقرار نظام پيشنهادها در سازمانمزایای برای سهامداران و مدیران: -مزایای اقتصادی ناشی از رفع اتلافها،کاهش هزینه ها -جلب رضایت بیشتر مشتریان بابت رفع مسائل و سرعت بخشی به انجام کارها-بهبود شگرف در فرهنگ سازمانی و رضایتمندی شغلی کارکنان مزایای برای کارکنان-ایجاد فرصتی ارزشمند برای طرح نظرات و پیشنهادها -دریافت پاسخ مستدل ،قدرشناسانه و سریع به پیشنهادها از مسئولین مربوطه-وجود امکان درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهاد -امکان کسب رضایتمندی و غرور شغلی از مشاهده مزایای به اجرا رسیدن پیشنهادها-امکان کسب درآمد بیشتر از منشا فکر و خلاقیت برای کارکنان بعنوان پاداش پیشنهادهای پذیرفته و اجرا شده-افزایش شادابی،جذابیت و مفرح بودن محیط کاری-نهادینه شدن روحیه عارضه بینی ،تحلیل گری ، مشارکت جویی و مسئله ستیزی در کارکنان بجای روحیه خمودگی و مسئله گریزی-بازآفرینی روحیه دانش اندوزی و افزایش دانش و آگاهیهای شغلی کارکنان به واسطه جستجوی همیشگی کارکنان برای یافتن زمینه های بهبود در کار خود و ارائه پیشنهاد

اسلاید 12: نظام پيشنهادها درشرکتهاي ژاپني،غربي و ايراني نگاه مقايسه اي به نظامهاي پيشنهادها دستيابي به سرانه يک پيشنهاد در ماه در ساپکودريافت ۲۰ ميليون پيشنهاد ظرف ۴۰ سال درشرکت تويوتا سرانه يک پيشنهاد در هفته در کشور ژاپندريافت ۶ ميليون پيشنهاد ظرف يک سال در ماتسوشيتا الکترونيکمتوسط ارائه پيشنهاد سالانه شرکتهاي ايراني :۱/۵ پيشنهاد براي هر نفرسرانه ارائه پيشنهاد در شرکتهاي آمريکايي:3/2بالاترين سرانه ارائه پيشنهاد ژاپن: توهوکي الکترونيک 831

اسلاید 13: وضعيت نظام پيشنهادها درشرکتهاي ايرانيشاخص مطلوب در 5 سال بعدحداقل در 150 شرکت ايرانيحداکثر در 150 شرکت ايرانيمتوسط در 150 شرکت ايراني نوع شاخص 503/0145/11- نفرپيشنهاد در سال50%2%82%27%2- درصد پيشنهادهاي تصويب شده90%10%45%57%3- درصد پيشنهادهاي اجراشده90%4%98%20/04- درصد مشاركت كاركنان90%10%80%40%5- درصد پيشنهادهاي گروهي90%4%98%22%6- درصد مشارکت كاركنان در عضويت گروهها30 روز7- متوسط زمان تصميم گيري در رد يا قبول پيشنهاد50 روز8- متوسط زمان اجراي پيشنهاد آماراعلامي موسسه توسعه مشارکت در ارديبهشت ۸۵

اسلاید 14: www.themegallery.comتصويري از سيستم اطلاعاتي: فرم ارائه پيشنهاد

اسلاید 15: www.themegallery.comتصويري از فرم بررسي پيشنهاد

اسلاید 16: www.themegallery.comتصويري از فرم اجراي پيشنهاد

اسلاید 17: ارکان نظام پیشنهادها و آسيب شناسي مبتني بر آن۴-کارکنان و فرهنگ سازماني۲-مديريت نظام پيشنهادها۱-رويکرد و حمايت مديريتي۳-وضعيت طراحي نظام پيشنهادها و آيين نامه

اسلاید 18: 9- مروري بر مفاهيم و فنون خلاقيت وپيشنهاديابي

اسلاید 19: ضرورت خلاقیت:دنیای امروز به قدری پیچیده ، پویا و نامطمئن است که ما مجبوریم برای رشد ، پیشرفت و حتّی بقا هر لحظه مشکل جدیدی را حل کنیم.

اسلاید 20: دلایل عدم ارائه پیشنهاد توسط برخی از کارکنانچرا برخی از کارکنان پیشنهاد نمی دهند؟فقدان مهارتهای پیشنهادیابی و خلاقیتنارضایتی از سازمان و مدیراننارضایتی از نظام پیشنهادها ویا بی اعتقادی به آنبی اطلاعی از امکان و چکونگی پیشنهاددادنبی توجهی به موضوع بدلیل مشکلات عدیده کارکنانعدم وجود فرصت ارائه پیشنهاد بدلیل ترافیک کاریبیکاری

اسلاید 21: مديريت انگيزه فرديمديريت دانش و تخصصمهارتهای خلاقیت(مدیریت ذهن،رفتار خلاقانه و فنون خلاقیت)خلاقيت عوامل رفتاری

اسلاید 22: بخش اول:مديريت انگيزه فرديانجام كار با تمام وجودعاشق كار خود شدن (انطباق شغل با شوق)نارضايتي از وضع موجود بهبود طلبي هميشگيخود برانگيختگي راه حل گرايي به جايي مشكل گرايياجتناب از بي حوصلگي در فرآيند تفكراجتناب از شتابزدگي در فرآيند تفكرحفظ شادابي و مفرح بودن محيط و فرآيند كارگرايش به همدلي و بهبود روابط به جاي تشنج و تعارض بالا در محيط كاريگرايش به ارزش آفريني در انجام كار به جاي رفع تكليفعمل گراييارتباط با انسانهاي باانگيزه و دوري از محيطهاي انگيزه كش

اسلاید 23: بخش اول:مديريت انگيزه فردي: انجام كار با تمام وجود تنها راه لذت بردن از كار انجام آن با تمام وجود است.از تمام دانش ، تجربه ، تمركز، احساس و ارتباطات خود براي انجام كار بهره بگيريد.در انجام كارها كم فروشي نكنيد.كار را براي نفس كار و نه فقط براي نتيجه آن انجام دهيد.در يك زمان به يك كار بپردازيد

اسلاید 24: بخش اول:مديريت انگيزه فردي عاشق كار خود شدن (انطباق شغل با شوق) خلاقيت هديه خداوند به انسانهايي است كه عاشق كار خود هستند.در انتخاب رشته تحصيلي و شغل بايستي به انطباق شغل با شوق توجه داشت.عشق از جنس تلاش است . براي عاشق بودن بايد آداب آن را دانست.اگر تاكنون دل به رشته تحصيلي ، زمينه شغلي و ... نسپرده ايد پروژه آشتي و به تدريج علاقمندي را تعريف كنيد.

اسلاید 25: بخش اول:مديريت انگيزه فردي :نارضايتي از وضع موجود رضايتمندي از وضعيت موجود دشمن بزرگ بهبود است.سازمانهاي موفق در عرصه رقابت تمركزشان را بر ضعفهايشان قرار مي دهند.جمله اي از هوندا: دليل رضايت مشتريان از محصولات ما نارضايتي ما از خودمان است.

اسلاید 26: بخش اول - مديريت انگيزه فردي : بهبود طلبي هميشگي انسان شبيه به چشمه است و نه مردابانسانهاي موثر همواره در زندگي خويش در حال خودارزيابي و تعيين و اجراي اقدامها / پروژه هاي بهبود هستندرهبران سازمان بايستي همواره مطالبه بهبود از مديران و واحدهاي سازمان داشته باشند.

اسلاید 27: بخش اول - مديريت انگيزه فردي :خود برانگيختگي موتور محرك انگيزش انسانهاي موثر در درونشان است.نمي توان انگيزه انسانهاي موثر را به سادگي دزديد.دانش مديريت در سالهاي اخير از تاكيد خود بر سيستمها و فرآيندها كاسته و به افراد و روشهاي انتخاب افراد خودبرانگيخته پرداخته است.ضرورت يادگيري اصول مديريت خودبرانگيختگي

اسلاید 28: بخش اول - مديريت انگيزه فردي : راه حل گرايي به جايي مشكل گرايي انسانهاي خلاق به جاي تمركز بر مشكلات به راه حلها تمركز مي كنند.انسانهاي خلاق حتي در شرايط بحراني هم دل بد نمي كنند و معتقدند كه اين نيز بگذرد.

اسلاید 29: بخش اول - مديريت انگيزه فردي اجتناب از بي حوصلگي در فرآيند تفكر بي حوصلگي دشمن اصلي خلاقيت در بسياري از افراد است.بي حوصلگي هنگامي روي ميدهد كه ما ديگر به اطرافيان، اشياء پيرامون خود و فعاليتهاي روزمره خود علاقه مند نبوده و از آنها لذت نميبريم. بي حوصلگي در واقع فقدان تنوع و انگيزش در زندگيست.اصول مديريت حوصله را فرا بگيريم

اسلاید 30: بخش اول - مديريت انگيزه فردي اجتناب از شتابزدگي در فرآيند تفكر شتابزدگي در تفكر، افتادن در دام راه حلهاي كليشه اي و غير موثر را در پي داردشتابزدگي در يافتن راه حل آفت جريان خلاقيت در علت يابي و انتخاب راه حل بهينه است.

اسلاید 31: بخش اول - مديريت انگيزه فردي حفظ شادابي و مفرح بودن محيط و فرآيند كار امروزه اصل بر برگزاري مفرح هر اقدام سازماني( جلسه ، آموزش و ...) است.شادابي محيط كار موجب سرزندگي و خلاقيت ميگردد.

اسلاید 32: بخش اول - مديريت انگيزه فردي گرايش به همدلي و بهبود روابط به جاي تشنج و تعارض بالا در محيط كاري همدلي و روابط خوب موجب ارتقا سطح خلاقيت و شادابي افراد مي گردد.روابط نامناسب موجب ايجاد استرس و حتي كاهش طول عمر فرد مي گردد.روابط خوب امكان طرح و تكميل ايده ها در جمعهاي دوستانه را فراهم مي اورد.

اسلاید 33: بخش اول - مديريت انگيزه فردي گرايش به ارزش آفريني در انجام كار به جاي رفع تكليف انسانهاي خلاق تمام تلاش خود را بكار مي گيرند كه فراتر از انتظارات مشتري عمل نموده و به كار ارجاعي ارزش بيفزايند.معمولا ارتقا افراد در محيطهاي كاري به اين ويژگي آنها برمي گردد.

اسلاید 34: بخش اول - مديريت انگيزه فردي عمل گرايي انسانهاي موثر اهل عمل وتجربه هستند.يكي از ويژگيهاي انسانهاي خلاق پرخروجي بودن آنهاست.

اسلاید 35: بخش اول - مديريت انگيزه فردي ارتباط با انسانهای با انگیزهارتباط با انسانهاي باانگيزه و دوري از محيطهاي انگيزه كشاگر می خواهید با عقابها پرواز نمایید نباید همنشین لک لکها باشید.

اسلاید 36: بخش دوم:مدیریت دانش و تخصصبهينه كاوي مستمرتمايل هميشگي به يادگيريانس همیشگی با کتاباشتراك و مطالعه مستمر نشريات تخصصيبهره گيري از كنفرانسها و همايشهاي تخصصيعضويت در انجمنهاي علمي مرتبطبهره گيري موثر از فرصتهاي آموزشيتخصص گرايي به جاي همه چيز دانياستفاده از ظرفيتهاي پژوهشهاي اينترنتيتمرکز مطالعات مرتبط با شغل و تخصص

اسلاید 37: بخش سوم-مهارتهای خلاقیت مهارتهای مدیریت ذهنحضور در لحظهمديريت ذهن بهداشت ذهن تصميمي گيري بر مبناي خرد و هوشياري به جاي تصميم هاي واكنشي و عادتيتحمل ابهام و تناقض هااجتناب از ديدگاه تك گزينه اي مبارزه با قالبي شدن ذهنبکارگیری تفکر منطقی و خلاقانه در زمانهای لازمتقویت حس کنجکاویتقویت قوه تخیلآشنایی و بکارگیری ظرفیتهای ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب

اسلاید 38: بخش سوم-مهارتهای خلاقیت مهارتهای رفتاری خلاقیتثبت ايده ها به هنگام ورود به ذهناختصاص زمانهايي براي تفكربهينه كاوي مستمرتوجه به جزيياتارزش قائل شدن به ايده ها هر چند ايده هاي مربوط به بهبودهاي كوچكتعيين ضرب الاجلاجتناب از علافي و معطلیمهارتهاي ارتباطي در مجاب كردن ديگران به ايده خودتبديل ايده به پيشنهادقائل بودن به استخراج آموزه از هر تجربه بويژه تجربه هاي ناموفق

اسلاید 39: 39برخی از فنون خلاقیت مورد کاربرد در نظام پیشنهادهابخش سوم-مهارتهای خلاقیت: آشنایی با برخی از فنون و تکنیکهای خلاقیت5H+1HSCAMPERطوفان ذهنیگراهام والاستوهم خلاقخواب خلاقتصویرسازیاستعارهدرنگ خلاقفهرست خصوصیاتچک لیست ایده سازی ویسواژه تصادفیشش کلاه تفکرموداشناسیبهینه کاویآنالیز فرآیندWanted systemتکنیک piclتحلیل مورفولوژیکتکنیک شکوفه نیلوفر

اسلاید 40: 5-تكنيك 5W و 1 H 1-سوالات خالق أيده هاي بي شمار بهبود: WHAT WHYWHEREWHENWHOHOW

اسلاید 41: تكنيك سوال كردن:سرچشمه خلاقيت و پيشنهاديابيتمامي اختراعات و تحولات از يك سوال ذهني افراد آغاز شده اندسوال كردن هنرمندانه و متهورانه نه تنها فرد را به بن بست نمي برد بلكه بن بستها را مي گشايد. مدرسين،‏معلمين‏،والدين و رهبران مي بايستي مشوق پرسشگري در زيردستان باشند و به سوالات گوش فرادهند.آيا تا بحال از خود پرسيده أيد كه چرا علامت سوال به شكل گوش(؟) مي باشد چيست؟SCAMPER

اسلاید 42: تكنيك اسکمپر دكتر آزبورن براي خلق سوال و أيده هاي خلاقانه SCAMPERSUBSITITUTIONجانشين سازيCOMBINEتركيب كردنADAPTتعديل كردنMAGNIFYبزرگسازيPUT TO OTHER USESاستفاده در ساير مواردELIMINATIONحذف كردنREVERSمعكوس سازي

اسلاید 43: SCAMPER SUBSTITUTION چه چيزي را مي توان جايگزين X كرد؟مثالها:جايگزيني نفت جاي زغالسنگجايگزيني انرژي خورشيدي جاي نفتجايگزيني شكر مصنوعي جاي شكر طبيعيجايگزيني قطعه خودكفا شده جاي قطعه جديد در مدلهاي جديد خودروهاي مشابه

اسلاید 44:

اسلاید 45: SCAMPER COMBINE X را با چه چيزي مي توان تركيب كرد؟مثالها:دستمال كاغذي معطر(تركيب دستمال كاغذي و عطر)سيستمهاي صوتي/تصويري كنوني(تركيب تلويزيون، راديو،ضبط صوت،VCD ،MP3 و …)گسترش مجموعه سازي بجاي تامين تك تك قطعات در خودروسازيارتباط سيستم پيشنهادها با سيستم مكانيزه پرسنليارتباط سيستم پيشنهادها با سيستم مكاتبات مكانيزه

اسلاید 46: SCAMPER ADAPT آيا نمي توان X را كمي تعديل نمود؟ (جهت زيبايي،راحتي و … بيشتر)مثالها:أيده نوشيدن نوشابه با ني و خميده كردن آن بصورت Lكوچك كردن دوربينهاي فيلمبرداريافزودن نمايشگر ميزان بار در وانت توسط شركت تويوتاپيشنهادگيري تلفني در برخي از سازمانها

اسلاید 47: 1

اسلاید 48: SCAMPRE MAGNIFY آيا نمي توان X را بزرگ نمود؟ مثالها:طرح تبليغاتي نوشابه بزرگ در سردر كارخانهكاريكاتورمدارس شبانه روزي

اسلاید 49: SCAMPER PUT TO OTHER USES چه استفاده ديگري از X نماييم؟ مثالها:اختراع موتورگازي از ماشين چمن زني توسط هوندااستفاده از شاخصهاي مشاركت افراد در نظام پيشنهادها در نظامهاي ارزيابي عملكرد و ارتقااستفاده از فرم پيشنهادها در قسمت ارائه پيشنهادهاي نظرسنجيهاي سازماني

اسلاید 50: SCAMPER ELIMINATION آيا نمي توان X را حذف كرد؟ مثالها:حذف سيم از ميكروفنحذف سيم از تلفن(موبايل)مقررات زدايي از سازمانهاحذف كاغذ از نظام پيشنهادها

اسلاید 51: .

اسلاید 52: SCAMPER REVERS اگر X را برعكس كنيم چه مي شود؟ مثالها:جنس فروخته شده پس گرفته مي شود.ما فقط جارو برقي مي سازيم.مراجعه دكتر به پزشكارائه پاداش به پيشنهادهاي پذيرفته نشده

اسلاید 53: چک لیست هریس در مورد محصولتکنیک بهره گیری از چک لیست بهبود محصول رابرت هریسبهره گیری از سبک و شکل جدیدساده سازیکاهش هزینه هاراحتی کاربردافزایش محصولافزایش ظرفیت و کارآییبزرگتر کردن اندازهکوچکتر کردن اندازهسبک تر کردنافزایش انعطاف و تنوع پذیرییکپارچه سازی کارکردهاافزایش سرعت کارکردافزایش دوامکاربرد جدیدظریفتر کردنحذف اضافات و آثار منفی قئرتمند کردنافزایش کارکردهاشیک تر کردنمقبول کردنROBERT HARRISجذابتر کردنایده آل سازی برای اهداف کوتاه مدتافزایش جدابیت هیجانیپرتابل تر سهولت نظافتافزایش دقتآهسته تر

اسلاید 54: زمینه های بهبود کار کارشناسیبهبود در شرایط فیزیکی محیط کار(ساختمان،رنگ و ...)حذف کارهای فاقد ارزش افزوده بهبود در تعیین مسئولیت انجام کارهااستانداردسازی فعالیتهابهبود در منابع جمع آوری اطلاعاتبهبود در روشهای ارتباط و تعامل با مشتریانمان (داخلی و بیرونی)اضافه کردن کارهای جدید دارای ارزش افزوده بهبود در فرآیندهای کاری(تولید،خدمات،بازاریابی،مالی و...)بهبود در روشهای انجام کارهابهبود در استانداردزمانی انجام کارهابهبود در استاندارد مکانی انجام کارها و یا قرار گرفتن اقلامبهبود در سیستمهای مدیریتی(تصمیم گیری،کنترل،ارزیابی عملکرد و...)بهبود در نرم افزارهای مورد استفادهبهبود در استفاده و یا نگهداری ماشین آلات و تجهیزاتبهبود در تامین،تدارک و مصرف مواد ، ملزومات و منابع(برق،آب وانرژی)بهبودهای 5sایجاد ویا بهبود در فرمهاایجاد و یا بهبود بانک اطلاعاتی و پارامترهای آنایجاد و یا بهبود در گزارشاتایجاد و یا بهبود در سایت و یا نشریه بهبود در آموزش و ارتقا دانش کارکنان بهبود در برگزاری جلسات بهبود در روشهای جبران خدمات کارکنان(حقوق،وام،رفاهی و...)

اسلاید 55: 3- خلاقيت در خانواده

اسلاید 56: خلاقيت در خانواده نظام پيشنهادهاي خانوادهميهماني خلاقسفر خلاقجلسات استخراج آموزه و ثبت آنخلاقيت در رابطه با همسركتابخواني خانوادگيجلسات موضوعي طوفان ذهني در خانوادهمديريت هنر در خانوادهمديريت ورزش در خانوادهمديريت شادي در خانوادهخلاقيت در استفاده از تلويزيون و سينماخلاقيت در آشپزي و سفره آراييخلاقيت در چينش اسباب در خانهساماندهي و پاكسازي در خانه

اسلاید 57: خلاقيت در رابطه با فرزند تئاتر مسابقه داستان سراييروزنامه ديواريفيلمسازي خانوادگينگهداري حيوانبازيهاي فكرينگهداري گل و گياهدمونتاژ لوازم خراب و يا بدردنخورحسابرسي خلاقيت از كودكانبازيهاي فكريمسابقه پژوهش

اسلاید 58: www.fathollahi.ir info@fathollahi.ir

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید