نظریه بازی ارتباطات جمعی – Play Theory of Mass Communication Stephenson
اسلاید 1: نظریه بازی ارتباطات جمعیPlay Theory of Mass Communication StephensonMGTools.ir
اسلاید 2: عنواننظریه بازی ارتباطات جمعینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعتغییرات و سازمانسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: نظریه بازی ارتباطات جمعی نظریه ای است که نخستین نقش رسانه را فراهم کردن تفریح و ارائه ی سرگرمی در نظر می گیرد. نظریه ی بازی ارتباطات جمعی توسط دانشمند اجتماعی ویلیام استفنسون، بر اساس کارهای پیشین هوئیزنگا، هومو لودنز، و روانشناس مجارستانی به نام سزاس، توسعه پیدا کرد. این مفهوم در کتاب نظریه ی بازی ارتباطات جمعی انتشارات دانشگاه شیکاگو مطرح شد. در این کتاب نویسنده مفهوم مورد نظر را برای مقابله با اشخاصی که تنها بر روی اثرات مخرب و مضر ارتباطات جمعی را تاکید دارند، مطرح می کند و این نظریه را با نظریه ی کاربردها و ارضاء ، مقایسه می کند. براساس نظریه ی استفنسون، رسانه در خدمت مخاطبان است تا در درجه ی اول برای آن ها ایجاد سرگرمی کند و تجربه های بازی فراهم کند.با توجه به روزنامه ها، استفنسون نظریه ی مطالعه ی اخبار لودنیک را توسعه داده و از آن دفاع کرد. وی بیان داشت که افراد جهت فراهم آوردن لذت و راحتی به جای کسب اطلاعات و آگاهی، به مطالعه ی روزنامه می پردازند و تا کنون بسیاری از نویسندگان و مطالعه کنندگان رسانه ها در این باره تصورات اشتباهی را داشته اند. به طورکلی رسانه ، به دنبال فراهم آوردن لذت ارتباطات می باشد و تمرکز آن بر روی تغییر شرایط خاص به شرایط مثبتی است که در غیر این صورت منجر به شرایط نگران کننده خواهد شد. افراد با هر نوع فرهنگ ملی به موضوعی برای بحث نیاز دارند تا احساس نیاز خود به تفریح ، سرگرمی، بازی و لذت را ارضاء کنند. ارتباطات جمعی چنین چشم اندازی می تواند دو هدف را فراهم کند:1.ماکزیمم سازی لذت ارتباطات در دنیا 2. نشان دادن میزان استقلال قابل حصول از شخص با توجه به کنترل اجتماعی اعمال شده توسط سیستم اجتماعی و فرهنگی خود.آنچه که تحقیقات استفنسون را منحصر به فرد می سازد، روش نوآورانه ایست که وی در این راستا اتخاذ کرده است: جهت ارزیابی چگونگی دریافت فرآیندهای ارتباطی توسط افراد وی ارتباطات جمعی را از دیدگاه ذهنی و روانی مورد مطالعه قرار داد درحالیکه سایر افراد از منظر عینی و جامعه شناسی به این مقوله پرداخته بودند.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتکنیک ارتباط اجباری Forced Associationمزایاافزایش یافتن لذت ارتباطاتکاربردهاکاربرد و نقش رسانه در فراهم کردن تفریح و سرگرمی معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.