نظریه خبرپردازی و پردازش اطلاعات

ppt.ir

28 صفحه
883 بازدید
19 بهمن 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
زپ ردا زشاطلاعالخبرپرد از 6* معروفترين نظريه اى است كه در دوره كنونى ‎ete ape‏ اكه م ا ل 0 520 | ۱ #سب‌های 5 ۳3

صفحه 3:
دراين نظریه ذهن انسان به كامييوترى تشبيه مى حم ف كعات رهطا ۳ oe urs J? S909 ‏شوندكه اين اكات‎ می شوند وحاصل آن به صورت پاسخ یا .رفتاری ظاهرمی شود

صفحه 4:
* ‏سوه‎ 551 Gli wll jlaze a aslo 3 ‏حافظه‎ كوناة مدت 00

صفحه 5:

صفحه 6:
فراموشی فراموشی

صفحه 7:
درنظریه خبرپردازوسپردناطلاعانبه حافظه* آودبافسن‌طمو مرحله زيرامكانيذيراست فراخوانى از حافظه نكهدارى درحافظه سيردن به حافظه

صفحه 8:
Feild 5 joy: ‏برای اينکه اطلاعات بتوانند واردحاقظه شوند‎ ‏بایدبه صورتی درایندکه قابل ضبط در حافظه‎ ‏باستد ان کار را کدگداری با رمرگردای مت‎ .كويند رم ز کردلنیشبیه به کاردستگاه ضبط ‎Ago‏ .است

صفحه 9:
kK برلءماندن‌اطلاعانورحافظه درازمدنتطبیر* :زیرلازم است تمرين 0

صفحه 10:
50 el ‎sly‏ سنجش حافظه3 روش وجود دارد ‎

صفحه 11:
وقتی قرارباشداطلاعات رابه همان صورت که به حافظه سيرده ايم به صورت اصلى خود بازسازى به خاطرآوریم می گوییم یادآوری صورت گرفته رات ‎Le‏ ل با ‎

صفحه 12:
IQA 0 ۱ ‏رعاینفرتید.‎ er re | یادآورعآزاد از 2 ‎sl.‏ teers

صفحه 13:
‎nomen‏ ا ‏سپرده است ازبین برخی اطلاعات دیگرشناسایی کند بازشناسی انجام گرفنه ‎cul... ‏را ‏سوا لاتچندگزینه ‎acl‏ ‎

صفحه 14:
:بازآموزک لین‌روش‌دقیقن رین‌روش‌سنجش‌حافظه * استناما به علندشوارء‌های‌عملیدراجرای آازهمه يا علیمدد روشها کمتربه کار می .رود خولندتا بتواندانرا بدون‌اشتباه از حفظ تکرار کند.پسزمدتیدوباره همان‌کار را .تكرار ميكند

صفحه 15:
* تعداد دفعات یا زمان صرفه ‎wig?‏ شده, معیار دقیقی است ازمیزان مطالبی که در حافظه ‎URW.‏ مانده است

صفحه 16:
اف راموشی فراموشی عبارت است ازناتوانی دردسترسی به .اطلاعاتی که ازپیش ذخیره شده است

صفحه 17:
0172 ۳ . (حافظه نظریه(2 تن نظریه(3 5 ‎A‏ حافظه دی "رتیه ‎Z‏ ‎a‏ بیج ‎١‏ نظريه(4 / بطري |7 تاج عدم دستيابى | ‎NS‏ مسا

صفحه 18:
نظریه زوا (جافظم(محو(1 دود ‎(alesis‏ ‎nea ele‏ ی و ی 0۱ص ‏مثا-لدانشجوياندانشكدم* ‏نكته: شواهدى وجود داردكه نشان مى دهدنظريه زوال حافظه كه به علت گذشت زمان صورت میگیرد, درست نیست وبه دشوارى مى توان ادعا كرد كه مطالب درحافظه زوال مى ‎500 ‎

صفحه 19:
طبقلینن ظریه اطلاعاناز حافظه محو نمیک* شوند.ءبلكه تغيير شكلمىدهند ۳3 تغییرشکل‌تابه ‎Peril Rerpeee iret ull‏ ويك اس م ور حافظه By) ‏شدهء‎ o- ies نت قرينه ها ومطالبى است كه شخص ‎ee a‏ آمیشود ون اطلاعات

صفحه 20:
ap) ere ‏طور‎ aug ‏خودراعمدا‎ Pen pesy Mean AR ارادقطبق مكانيسم دفاعوولي سزنىوبه ناخودآكام ‎Pet pare)‏ تا به ان Pre te) Pere in PORTE Ne مييوأ٠‎ ‎marge git pep anne‏ ل ا ‎

صفحه 21:
وم طبق اين نظریه,فراموشی حاصل تداخل مطالب آموخته شده دریکدیگراست,یعنی مطالبی که در2نوبت آموخته شده اند.مانع یادآوری یکدیگر .مى شوند

صفحه 22:
:نوع تداخل‌وجود دارد2*

صفحه 23:
وقتی ‎aS cul‏ مطالب آموخته شده قبلی مانع .یاداوری مطالب آموخته شده بعدی شوند آاردار یی کس؟ سر زمانی که مطلبی که بعدا آموخته شده درمطلب قبلا آموخته شده تداخل کند ومانع یادآوری آن شودمیگوبیم بازداری پس گستر صورت گرفته .است

صفحه 24:
© این نظریه نسبت به نظریه های دیگر .قابل قبول تر است زد ‎Wir.‏ فراموشی پیری رانیز توجیه میکند

صفحه 25:

صفحه 26:
نکاتی‌دمور دبهبود بخشیدن‌حافظه* :وجلوگیرعاز فرلموشی ع استفاده(4 ازوسایل‌کمک بحافظمایادیادهال] ‎(by‏

صفحه 27:
ت-قسیم وقتو دادر6 قاصله هاعاستراحتی آموزیش‌دادنبه دیگرار(9

صفحه 28:

51,000 تومان