سایر تحقیق و پژوهش

نظریه رشد اخلاقی کلبرگ رشد قضاوت اخلاقی گلبرگ

nazrieh-roshd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه رشد اخلاقی کلبرگ رشد قضاوت اخلاقی گلبرگ”

نظریه رشد اخلاقی کلبرگ رشد قضاوت اخلاقی گلبرگ

اسلاید 1: نظریه رشد اخلاقی کلبرگ رشد قضاوت اخلاقی گلبرگارائه:

اسلاید 2: مقدمهکلبرگ نظریه پیاژه را گسترش داد. کلبرگ ۶ مرحله مجزای رشد اخلاقی را مشخص کرد که ۳ مرحله از آنها بعد از پیدایش اولیه اصول اخلاقی خود مختار شکل می گیرند. کلبرگ از روش مصاحبه بالینی استفاده کرد. کلبرگ داستان هایی که تضاد بین ۲ ارزش اخلاقی را نشان می دادند ارائه می کرد و از افراد می پرسید شخصیت داستان باید چه کاری انجام بدهد.معروف ترین مسئله کلبرگ به نام (مسئله هینز) ارزش اطاعت کردن از قانون (دزدی نکردن را در برابر ارزش جان انسان ( نجات دادن فردی که در حال مرگ است) قرار می دهد. کلبرگ تاکید کرد که نحوه ای که فرد در باره ی این مسئله استدلال می کند نه محتوای پاسخ ها (این که دزدی بشود یا نشود) پختگی اخلاقی را تعیین می کند. در ۴ مرحله اول نظریه کلبرگ افراد پاسخ میدهند دارو باید دزدیده بشود یا نه .

اسلاید 3: استدلال و محتوای اخلاقی فقط در ۲مرحله آخر به صورت یک نظام اخلاقی منسجم کنار هم قرار میگیرند یعنی وقتی حق انتخاب بین اطاعت کردن از قانون و دفاع کردن از حقوق افراد داده شود افرادی که از لحاظ اخلاقی بسیار پیشرفته هستند از حقوق فردی دفاع میکنند(دزدیدن دارو برای نجات جان یک انسان).عواملی که از نظر کلبرگ در رشد درک اخلاقی نقش دارند:• روبه رو شدن با مسایل اخلاقی و توجه کردن به نقاط ضعف استدلال های خودشان و پیشرفت در درک دیدگاه دیگران.سطح پيش عرفی (preconventional level )اصول اخلاقی به صورت بیرونی کنترل می شود. اعمال به وسيله پیامدهایشان ارزیابی می شوند. رفتار هایی که به تنبیه منجر میشوند بد و آن هایی که به پاداش می انجامند خوب در نظر گرفته می شوند. جهت گیری تنبیه و اطاعتدر این مرحله افراد نمی توانند دیدگاه های مختلف را در نظر بگیرند. مقاصد افراد را نادیده می گیرند. بر روی ترس از صاحبان قدرت و اجتناب از تنبیه تمرکز می کنند.

اسلاید 4: جهت گیری هدف - وسیلهافراد می توانند در مورد یک مسئله دیدگاه های مختلف داشته باشند و این آگاهی عینی است. ، قضاوت در مورد عمل درست بر اساس نفع شخصی است. در این مرحله مقابله به مثل به صورت لطف برابر است (تو این کار را برای من بکن من در مقابل آن کار را برای تو خواهم کرد).سطح عرفي (conventional level)و اطاعت از مقررات اجتماعی مهم است اما نه به خاطر نفع شخصی بلکه به خاطر حفظ کردن نظاماجتماعی موجود و روابط مثبت و نظم اجتماعی.b

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید