nazarie_raftare_barname_rizi_shode

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه رفتار برنامه ریزی شده”

نظریه رفتار برنامه ریزی شده

اسلاید 1: نظریه رفتار برنامه ريزي شده Theory of Planned Behaviorنظریه عمل استدلالی در شرايطي کاربرد دارد که کنترل ارادي قابل توجهی بر روی رفتار وجود داشته باشد (به عبارت دیگر موفقيت نظریه عمل استدلالی به میزان کنترل اردي بر روي رفتار بستگي دارد) در حالی که وقتي ميزان کنترل ارادي بر یک رفتار کاهش يابد (یعنی فرد علیرغم قصد رفتاری، توانایی انجام آن را نداشته باشد) کاربرد اين مدل چندان زیاد نیست.آیژن و همکارانش با مشاهده اين اختلاف الگوی جديدی را پايه گذاري کردند و آن را ”نظریه رفتار برنامه ريزي شده “ نام نهادند.

اسلاید 2: نظریه رفتار برنامه ريزي شده Theory of Planned Behaviorدر این نظریه، عامل سومی در کنار دو عامل ذکر شده در نظریه عمل استدلالی مطرح است که به آن کنترل درک شده گفته می شود. در شرايطي که قصد رفتاري براي انجام کاري کافي باشد و يا این که کنترل ارادي بر روی رفتار بالا باشد، از قدرت این عامل سوم کاسته می شود. (یعنی سازه های مدل عمل استدلالی) وقتی نگرش و هنجارهاي ذهني ثابت باشند، آساني يا مشکلي انجام يک رفتار بر روي قصد آن رفتار اثر قوی خواهد گذاشت.وزن هاي نسبي اين سه سازه در جوامع مختلف و رفتارهاي مختلف متفاوت است.

اسلاید 3: نظریه رفتار برنامه ريزي شده Theory of Planned Behaviorدر اين الگو بيان می شود که انجام یک رفتار با دو عامل همراه با هم ارتباط دارد: انگيزه (قصد رفتاري) و توانايي (کنترل رفتاري)آیژن نظریه خود را چنین بیان کرد: فردي که درک بالايي از کنترل بر روي رفتار خود دارد، و قصد انجام آن رفتار نيز در او وجود دارد به احتمال فراوان آن کار را انجام خواهد داد.

اسلاید 4: نظریه رفتار برنامه ريزي شده Theory of Planned Behaviorکنترل درک شده به وجود یا فقدان تسهيل کننده ها يا موانع انجام يک رفتار، یا توان درک شده بستگی دارد.در حضور ميزان بالاي باورهای کنترلي درباره وجود تسهيل کننده براي يک رفتار، توان درک شده فرد بر روي رفتار بالا مي رود.

اسلاید 5: اندازه گيري سازه ها در نظریه رفتار برنامه ریزی شده Theory of Planned Behavior اندازه سازه سوم (کنترل رفتاری درک شده) نیز با دو روش مستقيم و غير مستقيم اندازه گیری می شود.در نوع مستقيم، اندازه کلی کنترل درک شده بر روی رفتار (با مقیاس های معنایی مانند به اندازه خودم ... نه به اندازه خودم)در اندازه گیری نوع غير مستقيم، با اندازه گیری دو جزء مجزا: احتمال درک شده وجود هر وضعیت کمکی یا تحمیلی (با مقياس یک قطبی هفت درجه اي 3- تا 3+ یا 1 تا 7 احتمال دارد... احتمال ندارد) و اثر درک شده هر وضعیت در ایجاد آسانی یا سختی انجام رفتار(با مقياس دو قطبی هفت درجه اي 3- تا 3+ احتمال دارد... احتمال ندارد)

اسلاید 6: انواع باورها در نظریه رفتار برنامه ریزی شده باورهای رفتاري یا :Behavioral Beliefs حاصل نگرش فرد نسبت به يک رفتار است.باورهای هنجاري یا :Normative Beliefs حاصل هنجارهاي ذهني فرد است.باورهای کنترلي یا Control Beliefs : حاصل کنترل رفتاري درک شده است.

اسلاید 7: Behavioral BeliefsEvaluation of Behavioral OutcomesNormative BeliefsMotivation to ComplyAttitude towardBehaviorBehavioral IntentionSubjective NormsPerceived PowerControl BeliefsPerceived Behavioral ControlBehavior

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید