نظریه عقلی -عاطفی

ppt.ir

10 صفحه
398 بازدید
19 بهمن 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
آلبرت آلیس بین سال های1950و1960 .این نظریه رامطرح کرد به نظراو مشکل فرد براثرافکار ونظام .اعتقادی نامعقول به وجود می آید هرگاه حادثه ای به وقوع پیونددفرد با توجه به تمایلات ذاتی خود ازآن واقعه می تواند2برداشت کاملا متفاوت ومجزا داشته باشد ‎a‏ واعتقاداتمعقولکه با رفتاررسام(1 6 لست ‎“Sal‏ واعتقاداتنامعقولكه به(2 ‏.اضط راب ونگرلنیمیانجامد

صفحه 3:
Ye yo - ‏پات‎ ye Xe انسان ازنظربيولوزيك تمايل شديد به « ۳ تفكرمعقول ونامعقول داردو مى تواند 7 .در2جهت كاملا متضادبينديشد عوامل فرهنگی به طور عام وارزش ها وعوامل خانوادگی به طورخاص,فرد رابه ۰ .سوی تفکرنامعقول می کشاند فرد براثرتلقین افکارنامعقول به خود اضطراب ونگرانی رانشدید می کند اگرانسان یادبگیرد که تلقین اين — افکارنامعقول رامتوقف سازد,اضطراب , ‎aL Saf‏ ا رف خواهدینید ‏تحت

صفحه 4:
ا ‎a‏ ‏بر ازجمله افکارنامعقولیکه موجباضطرابم 57 | : دد فردباید مورد توجه وتکریم همگانقرارگیرد وهمه(1 کارهایش‌موردتاییدباشد فردبراواحسا سار زشمندويايد اززهرنظ ركام ولايق وبدورا2 .نقضباشد جانچه امور بروفقمراد اونباشد مايه ى نهايتفكرلنول3 برخیافراد ذاتا شرورند وبایدبه شدنق وبیخ وسرزنشل4 .شوند .عواملبيرونوغيرقابلكنترلىموجباضطرابمىشوند(5 اجتنابازمشكلاتوفرارازمسئوليتها همواره بهترينوآسار[6 .ترین‌روش‌مواجه با نگرلنو‌هاست فرد برایب_قا وادلمه زندگیب‌اید به افراد قوعت رمتکول7 .باشد ت-جاربگذشته ب رچگونگی رفتارکنونیاثرقاطع(8 متغييرنابذيردارند ‎he aaa faba’ 5‏ جل ص جيجح وجوديارة ولتسا راف" اصط لساوبلاهای‌خط رتاک و تر بسا کاک وچود اسف وفرد( 10 بي ب ‎AONE‏

صفحه 5:
مشاوربراساسن ظریه* عقلانی‌عاطفیک ودک‌برای تغییرافکارنامعقولک ودک از 3روش

صفحه 6:
|| :درمان عاطفى ایجادرابطه باکودک که بااحساس امنیت واعتقاد همراه باشدیبرای دگرگونی درافکارنامعقول ضرورت دارد وموجب می شود که کودک مشکلش راخیلی صریح وروشن بامشاور درمیان بگذارد. مشاوربا برخورد مسئولانه کودک رامتقاعدمی سازد که خودش 4 ‎١‏ ‏ایحادو‌ادامه مشكل من_شود_ 7

صفحه 7:
:درمان شناختی 5 پاکمک درمان شتاختی کورکه اوقواشته ‎S‏ ‏هاوتوقعات نامعقولش آگاه می شود ویی می برد برای رهایی ازاضطراب ونگرانی لازم ۱ است خود را ازقید وبند باید ها ونباید ها تواضزارهای بن موزه آزاد سازد كاك هه رن فتك قزر راهن 3 .برای خواسته هاوتوقعاتش بیابد افکارمه‌قول زاازنامعفول تشخیص دهد ‎١‏ ‏ای علمی ومنطقی برای حل :مشکلش استفاده کند تواقعیت زا هرشتتاکوا مورک ور ل ره درزمینه موضوع موردبحثاززطریق بت وس ۳ 0 ‏هيد‎ : abe als ار

صفحه 8:
۲ ونا مشاور درجلسانمشاوره ب رای‌کاهش یامحو افکارنامعقولک ودکازفنون‌متعددی :استفاده می‌کند لیفاین سب راون شاند دنت لقینب ذیرین ادررسث کودکا مدل‌ساز ی( ب راعن_شان‌دادنن حوه ی پذیرش: ارززش‌هایگ وناگو6 شوخوويذله كويرليه منظورابطا (إفكارنامعقول: واسترسزا حت و رهم ‎a tee a‏ وخواسته هاین_امعقوا وهی و دکارعولف اه رمعقول*

صفحه 9:
رفتاردرمانی درمورد کودکان باهوش کارآمدی بیشتری دارد ودرمکانی آرام وساکت به صورت فردی وگروهی انجام می شود. کاربرد این شیوه درمورد کودکان دبستانی موثراست.

صفحه 10:

62,000 تومان