کسب و کار مدیریت و رهبری

نظریه قوی سیاه – Black Swan Theory Taleb

24-Black-Swan-Theory-Taleb

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه قوی سیاه – Black Swan Theory Taleb”

نظریه قوی سیاه – Black Swan Theory Taleb

اسلاید 1: نظریه قوی سیاهBlack Swan Theory TalebMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه قوی سیاهنوعنظریهمراحل استفادهطراحیموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مدیریت پروژه / استراتژیسطح گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: قبل از کشف استرالیا بدست اروپائی‌ها، دلیلی مبتنی بر باور وجود قوهایی به غیر از رنگ سفید متصور نبود، حال آنکه با فتح قاره استرالیا قوهای سیاه نیز کشف شدند و بنیان نظریه‌ای به نام قوی سیاه«(Black Swan) گذاشته شد. نظریه قوی سیاه ، اشاره به رویدادهای بسیار نادر و غیرمحتمل دارد که به طور معمول هیچ‌کس انتظار وقوع آن را ندارد. لذا آینده کسب‌وکار از آن سازمان‌هایی خواهد‌بود که قوهای سیاه را نادیده نگیرند و هزینه ریسک را بپذیرند. این قبیل سازمان‌ها علاوه بر سازمان‌های یادگیرنده، شامل سازمان‌های اشتباه‌کننده خواهدبود. سازمان‌هایی که از اشتباه هراسی ندارند و حتی آن را ترویج می‌کنند، چه آنکه به قول انیشتین هر آنکه اشتباهی را مرتکب نشده باشد، هیچ چیز تازه‌ای را نیازموده است. بر اساس نظریه طالب رویداد قوی سیاه سه ویژگی دارد: نخست، از انتظارات معمول ما جداست. چرا که هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای در گذشته وجود نداشته که احتمال وقوع آن را نشان دهد. دوم، تأثیرات شگرفی دارد. سوم، بعد از وقوع قوی سیاه انسان‌ها ادعا می‌کنند که چنین رویدادی قابل پیش‌بینی بوده. این نظریه توسط نسیم نیکولاس طالب برای توصیف موارد زیر توسعه داده شده است . 1 - نقش‌های نامتناسب با مشخصات بالا، پیش‌بینی‌های سخت، و رویدادهای نادر که فراتر از قلمرو انتظارات طبیعی در زمینه‌های تاریخ، علم، امور مالی، و فناوری می‌باشد. 2 - احتمال حوادث نادر مهم با استفاده از روش‌های علمی قابل محاسبه نمی‌باشند . 3 - تعصبات روانی که مردم کور، هر دو صورت فردی و جمعی، به عدم قطعیت و به نقش عظیم یک واقعه نادر در امور تاریخی است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتمایل به خطای برنامه‌ریزیPlanning Fallacy Bias مزایامزایای نظریه قوی سیاه : افزایش آگاهی از عدم قطعیت در هنگام تصمیم‌گیری ارائه راه‌های جدید برای مقابله با خطرات و عدم اطمینان جایگزینی برای نظام اقتصادی فعلیمعایباین نظریه در مدیریت ریسک، مالی، تصمیم‌گیری، استراتژی،سیستم‌های اقتصادی و برخورد با پیچیدگی کاربرد دارد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان