علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

نظریه های انتظاری در انگیزش یادگیری در بحث یادگیری و آموزش

صفحه 1:
و سم ژر «اوربره Aes ‏سرا‎

صفحه 2:

صفحه 3:
دای اتب نز ۰ 7 ۰ ‎ADb ri gS GE‏ وی دمک دی مراد ‎AG‏ ‎Ab, Sli Pt‏ ای اقب شرف تب مس تک = OE Pag Wb) we SII oly

صفحه 4:
رو اس رش عن ارات & ۵

صفحه 5:
#اورای خر ‎sige spe‏ سیم من دز اطلزوات دسي ايده ریات ‎wie cist‏ یبیل کل ینید مش ‎GC Sinz‏ ملاعات مروط مزا ما ات یک ‎ely ۳‏ وه از ‎J (si‏ فا نار تا یک ری ‎wal Bee‏ ‏تب یی سای اس تک فاد ند د امام ا ملاعات ب وممك ‎sie Salis 8 ME OL donk‏ , ‎

صفحه 6:
a Je A DP gil sigs FO cpr! LEA, IP! 1 ‏كيرب وان كبالى‎ ١ ‏سبت‎ Lbs ‏د مييق‎ PTE sii gore?

صفحه 7:
ch Ge Yu sleep gi Fite F Seow gh. GOP iris يك د الى دكار ری ؛ اردور لب على خا ارا ‎oe‏ ‏ور مینست رسای وی وی اماكاساز ‎wl‏

صفحه 8:
5 8 ولي دان برطو اماه ارولو ‎Pies‏ ‏فى دج از ‎SVP‏ وان نها ری کل اسب ‎gpl‏ من مت رانرای تور د انب ثال ستو رای و رل وان بر رل شام وم رادار ‎op.‏ موم خو کر ری ‎OLA nee)‏ مدای دیلک را کار مک مت .کرو ی از ‎kak ot Cine}‏ كانت اد یرک ری فط وسد ام ‎bests‏ وت و ‎

صفحه 9:
ساد سي راو از ور ی درا لون امار وى دروفي است, ولراك 1 ال ی .وی گر شا ee

صفحه 10:
0 م( ‎tA BIg‏ بای ,حرف ‎ZB Bu‏ ل عا سراي ‎Leo‏ ام رز ‎to)‏ ‎wig‏ اساسا اس ارب بی. رای مشب و سار بای لش اور اجان ‎ut. ile,‏ Son or LBL, ‏نويروغ كار لى بان‎ Ck 7 ‏ات شروو وبال رات‎ oe. Wis dg sos ‏اكنال رقا‎ we tLe fer ‏ار‎ <<

صفحه 11:
رای تاش رسای مور و اسشاده راد و فو درام يوز 97 سنا وان اسان 7 ‎wi‏ Ch SET ‏اي مر‎ hie ابت ب كديري اتاو اق إرقارى رسب وت فل نمسا تیال دام كاد بده

صفحه 12:
Sos WGC g Theis ‏امس وبسكا ممان‎ 7 Nt JOSH Bi ‏#دكادامى‎ این عال رن اور كي اناوت مرول | ‎per cites‏ ان ‎Shoes‏ وی« اراک ۶ کرام شری امه

صفحه 13:
aa FO her ee SAN Ae he 9 SUI PUL Ae» Aye ‏کي را اي ند اموهتاي طقس و ایکا‎ Wa leona gba eo? ‏ازدواج نوا نوو ست‎

صفحه 14:
a aS age slide Fl Fsbo ‏لم لجرك‎ Yi S51 ‏یرای لام‎ SO LI aie ofl en ‏سار وان و کال و رش نفد است و اما‎ EMI ‏زان یلها ای باه اس نا عالق متا و اتطراب ای‎ ۱ ‏عاد در ووا ان اصطراب و ری مت م فوالی لبیل رو وارنردا رم ی‎ ۰ x ‎١ 3‏ ان ورد سودق ى تورث اين ریا نان ای > ‎7a eee‏ 2 ‎ale‏ و کیک یسیع رای مین ‎

صفحه 15:
LGC Engi Mechiedyod 7” ‎ee 0‏ وروذ ۲ 20200 ب مر ‎eae sly ‏د‎ ‎eZ! Seen ech ae ‎

صفحه 16:
2 . #دكار امرى “حرصي ارول ۳ السروان 1 كر ته ‎oe id‏ ‎Sule‏

صفحه 17:
Sete ‏اذآن‎ Gor gone ‏ی‎ ff ‏ای وتات مان خر‎ SOU ‎Lie (Ce Sig‏ - اذ الات مالي نود وامسندنا یی کار ار را ‎Jy AM lL abe isle‏ ‎Poe bb bap Sle, Boe‏ وت ره ‎lid‏ وی ای و ی رتاش اتعالات انال ترا لوزن هقرت تایب یم او ‎

گ ن گی ی نظرهی اهی انت زش یاد ری ا رد ظاری مِ بح گی رد ث یاد ری و آ وزش :رگدآورنده سم ی را ربومند رفآینداهی شناختی باوراهی خود- کارآدمی از نظر بندورا رفآینداهی انگیزشی رفآینداهی عاطفی رفآینداهی انتخاب نت رفآینداهی ا خاب ن ع ح ن نت گ ل م ن م خل شت *ره وع ی هک روی ا خاب ا سان ارث دا ه باشد هب و ورثی رد زند ی وی دما ه می کند. نق نف جت ع ف لیت مح ی نت نت فق ط س ب * ش وذ ا ما ی رب عا ها و های ا خاب شده ،ط عد از ا خاب ا ت هک نق مهم انتخابها می توانند ش ی رد زندگی و ارجا می شود. رشد رفد ایفا کنند. *رفآینداهی انتخاب جمزا از رفآینداهی شناختی،عاطفی و انگیزشی رد نظر رگفته می شوند. مس ی گ قدرت باوراهی خود-کارآدمی رد ارثگذاری روی ر زند ی رد ش ل غ چگ س زمینه انتخابهای ی ارفاد وهن ا ت؟ نس ب ی خ رههچ ردک ارفاد ت هب ود-کارآدم شان ش ل غ ام کاانت ی ع ل م ک عالهق و رد ش ک گی گ ن خ چگو ی ل ری باوراهی ود-کارآدمی *باوراهی خود-کارآدمی حاصل رفآیند دیچیپه خود متقاعد سازی ا مسست هک رب تج ب ملم غی تق ی م اساس رپدازش اطالعات هب دست آدمه از ر یات وس ،ر م ،شاهده جت ع فی ی ل یک ش ک گی م ای،ا ما ی و ز و وژ ی ل ی رد. رپدازش شناختی اطالعات رمبوط هب کارآدمی از واکنشهای جمزایی نشات می گیرد: شخ ص م الف -استفاده از اطالعاتی هک ارفاد آنها را نشانگراهی کارآدمی ی ی دانند. جم س ط ب ب -چگونگی رتکیبهایی است هک ارفاد رد ع ندی و ادغام ا العات هب د ت خ م م ب ب تل آدمه از منابع ف کار ی ربند ات باوراهی خود را سازند. م همی نظ نش خت ح م نیس م باور بندورا رد ورد ا ت رهی روا نا ی رد وزه کا های خود-کارآدمی او رب این باور است هک: هم خت ی ش نظ نظ فق ش ا ت یک رهی روان نا ی ط ان ی از قدرت آن رهی رد ی پ ع بی ی ن س ن ت نظ بل ت مل ف ک توهج و ش ی ر تاراه ت .ه باید وان یا ی آن رهی رد تقویت کنشهای انسانی را نیز رد نظر رگفت.é خت ع جت نظر بندورا رد مورد نظرهی شنا ی-ا ما ی یس ی گ ت ت هب باورتنوی ،نظرهی شناختی-اجتماعی رد مورد چگونگی تقویت شا ی ،واان ی ت صی ع خ ظیم م ص ل م خ ود -ی و باوراهی ود-کارآدمی ،ارفاد و ه اهی ی خا ی اراهئ ی دهد هک می توانند رد جهت رضایتمندی روانی و شکوافیی آنها کارساز باشند. انتقاد دسای هب نظرهی بندورا رد مورد خود-کارآدمی ارداک شده *کنترل و کنترل داشتن رب باوراه و فعالیتها هچ از نظر ردون رفدی و هچ از نظر ربون م مک س رفدی و هچ از نظر بین رفدی و اجتماعی از نظر بندورا ارمی ن ا ت .اما دسای، بیشت ی هم ئ کن ت نت شت ی ی خ س ر ن ا ت را ربای وردا ی رد ا خاب اق ل ا ت و ربای او رل دا ن رب نتیج ع م ه ل مقام دوم را دارد. مب هب نظر دسای ،مفهوم خود-کارآدمی ارداک شده هب چیه عنوان تنی رب اپداش ردونی هک مف بی ه ن س یل همراه با کارآدمی باشد ،نیست .کارآدمی از نظر بندورا یک وم رو ی و و ه ای است.او می گوید کارآدمی فقط وسیله ای است ربای دستیابی هب تقویت و اپداش. گ ن ی ش نظر بندورا رد مورد خود ا ز ی کس منظور او از خود انگیزشی ،دارا بودن استاندارداهی ردونی است .ی هک دارای ن س ع ن م سن قت عملک من ب ل م ط ک خ مب استانداراهی ردو ی ا ت ،رداهی ود را رب نای آ ها ی جد .و ی رد ق با استانéدارداه باشد ،رضایتمندی حاصل می شود. دو بعد خ ود-کارآدمی ارداک شده: ن ک ت رل شناختی تواانیی مقابله رفعتاری ئ مک éکارتی و نیوکومب بین تواانیی مقابله شناختی و تواانیی مقابله ملی یا رفتاری تفاوت اق ل هستند. جی بع قع ض ق ی شی م ت م م رچا رد ی وا ع و و ها ارفاد رت ح ی دهند با وه ای بع ض بی ق شی ن ن م مقابله و سازگاری جویی رو ی و ردو ی و رد ی وا ع هب وه ف آورند؟ روی تاری ر مه نت ی ب ج ه ست م * هب نظر نیوکومب و مک کارتی ،یان یک هدف éم و ه آن هک مان د یا ی هب هدف است،واسطه اهیی رقار دارند هک چالش ربانگیز بوده و سازگاریابی و مقابله با آنها رضوری است .ماهیت اساسی این چالشها یا شناختی است یا رفمتاری .رفتاراهی مناسب و سازگار ربای ردگیر شدن با این ش ح م ک چالشها می توانند یا هیجان-مéحور باشند و یا ل -ور! (ارداک •مقابله و سازگارجویی هیجان-محور شامل رفتاراهیی چون: کارآدمی شناختی) دوری جویی و احتراز -عقالنی سازی -حذف رکدن -منزوی éساختن -تفکرات سحرآمیز م ش ح م م ک ی ی ( ارداک تواان ی رفتاری •مقابله ل -ور شا ل رفتاراه ی چ ون: ب متقا ل) ع ح جست م • جورگی éاطالعات -ل شناختی مسئله -جلوگیری از ل ارداک رفد م گ ی خت ی ن م ت س رفآéینداهی شنا ی هچ زما ی ورد ا فاده رقار رند؟ ش خت بیش قع گی ت ی م ی ت م م ت س رفآینداهی نا ی ر رد و ها ی ورد ا فاده رقار ی رند هک رفد خود را رد ربوز رفتار مطلوب نسبتا انتوان احساس می کند. م ی ب ش ش ح قع ک ت ی ت م استراژتیهای متمرزک رب ل ل ر رد و های کاری مورد استفاده رقار می گیرند. همی نس حس ت خ ب ست گی ب ی ف ش ا ت ی کار ری ا راژت های نا éی یا ر تاری رب ب بیش ح جنس ست ت نی ی م ن ک م ت ز رفق ی ند.رمداه ر از ز ها ا راژتی ل ش ک م ب ل را کار ی ربند. نیوکومب و مک کارتی میان ارداک خود-کارآدمی شناختی و ارداک ئ خود-کارآدمی رفتاری تفاوت اق ل شده اند. با این حال رباین باورند هک: این تفاوت هب خارط مطالعه دقیق ارثات زمینه یا بافت موقعیت ،زمان و خصیصه اهی رفدی رد ارداک خود-کارآدمی مفید می باشند. خت شی ف کارربد تمازی میان شیوه اهی شنا ی یا وه اهی ر تاری رد غ ت ی ی م طل ایجاد رات وب رفتاری هب باور نیوکومب و مک کارتی ،توهج هب تفاوت شیوه اهی شناختی و رفتاری از یکدیگر رد مقابله با عنارص استرس زای محیط ،انعطاف مث قع ب ت ی م ی ت طل م ش م بل پذریی ی را رد رو های قا ه با و های ان وب و ا جاد تغ ی مث ه ی ب ی م ن م ف رات ت ر تاری رفا م ی آورد .ثال با و ی هک از ازدواج خود انخشنود است. ح ب ن ی نظ ل ف رچا را ی رت ن سا ها از ر رگ تاری هب ی ب س سی بی گ ل اعتیاد،سالهای ن زده ات ت و جنپ سا ی با مت س سط ت؟ ا ه و دوره رد آن اوج تص م ش ط ی گی ج ل غ گ مهارتهای الزم ربای زند ی از مله م ری،مهارتهای ارتبا ی و مهارتهای ی رد میان نوجواانن هنوز انکامل و رشد نیافته است و آنها رب زلوم این مهارتها رد زندگی آگاهی پیدا می کنند اما این آگاهی همراه با احساس نیاز حالتی متضاد و اضطراب انگیز را ایجاد می نگ ن نس ی پ ق ب م ی کند .این تضاد رد نوجواانن اضطراب و را ی ت هب رفدا ی هک ش رو دارند را ر م ی زند. تحمی توانند رب این اضطرابها افئق آیند. نوجواانن رد دو صورت ص ی م ط ی م ن م ت ک کن کن اول کسانی هک خوب ل ی ند و دوم سا ی هک سندرم کا ل رس ع را ی ی ند. ت حلی ب ح ع جت ی ن ف رد ل را ها و انسازگار های ر تاری و ا ما ی چی م ی غل ش ست نوجوان،éا ب هب هچ زاه ی ا ناد ی ود؟ هم خ خت م ه ن ن هی ج ن عدم وا ی و زما ی میان آگا های یک و وان و رشد شنا ی او هک نس یع ت ب س ن ت ،ورود او هب جامعه و پذریش ت هب زما های گذشته رس ر شده ا تح صی کس مسئولیتهای اتخجتماعی هک بعلت طول دمت ل و زلوم ب نس ص ص خی ب م ی ع ف مهارتهای ی الزم هب ات ر ی ا تد هک ا ن ارم با ث شده هک ت هم خی بیش خ خت ت م ه ن ن هی هب گذشته وا ی و زما ی میان آگا های او و رشد شنا ی اش ات ر ر وجéود داشته باشد. فس گ خود-کارآدمی و ا رد ی خود-کارآدمی ضعی ف فس گ ا رد ی فس گ ا رد ی خود-کارآدمی ضعیف فس گ ا رد ی ع ل م ک رد خود-کارآدمی ضعیف هی ن خ آیا حاالت جا ی رب ود-کارآدمی ارثی دارند؟ ن ی تح ک ی ق م س ی تا ج قات رد ا ن ورد حا ی از آن ا ت هک: ش ن ج طف ج ت گ ن خ دا ویا ی هک ایپدماهی +را رد تعامالت عا ی ود رد زند ی ،رهب رکده بودند،رد مقایسه با کسانی هک تجرهب – از تعامالت عاطفی خود داشتندمیانگین را نشان دادند.عالوه رب آن ،ارث حاالت خود-کارآدمی هیجانی فقط هب فعالیتهای رمب وط هب تعامالت عاطفی معطوف نشده بلکه هب هم چ ت یی عم ن ط ی ن ی ع م یت جت ن م ت ت ف واان های و ی ا ما ی و ن عا ها ی هک ار با تعی با عا الت ا سا ی ع ن ه م مث ه ی ب نداشتند ل کا ش وزن و یا قدرت ضال ی م م یافته ودند.

51,000 تومان