کسب و کارمدیریت و رهبری

نظریه های روابط انسانی در مدیریت

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 34 اسلاید نظریه های مدیریت و سازمان با رویکرد ورزشی 34 اسلاید بسیار بسیار آمده و قابل ارایه قالب اماده دانشجویی ،،،،،،، قابل ویرایش خیلی کامل ،،استفاده از انیمیشن، ترانزیشن و اشکال و عکس و جدول توضیحات ، شماره گزاری صفحه و …

farzadtirandazz

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشگاه آزاد اسلامی Telamic Azed University دانشگاه آزاد اسلامی واحد استاد : جناب اقای دکتر نجف نا زگردآورنده ابط ا 5

صفحه 3:
7ب 0[ باشد در حال حاضر توفق سازمان ها به طور مستقيم به استفاده موثر از منايع انسانی > از نظر ايمونز هوش معنوى كاربرد انطباقى اطلاعات معنوى با هدف تسهيل حل ‎DOSE DU LAr‏ 0 ابعاد هوش عبارت اند از (( آكاهى , اعتماد . كل نكرى , و ...)) ویتلی در این موضوع ادعا دارد که نیاز به اتحاد میان معنویت,رهبری و کار . پیامد

صفحه 4:
۱ دو تعریف : کیت دیویس و دیویی ۱ 00 نی برای حل مسائل انسانی که ایجاد می شود ۱ روابط أن نی را چنین تعریف کرده اس یت ‎Lal‏

صفحه 5:
اهطیت روابظ انسانی( dy ego OLS b wb Gill Luly, cual 5 adn, بطوری که شخص متکی بر خود از مدیران موفق نخواهد شد و به مقصد نخواهند رسید مديران موفق در ورابط انسانى مى دانند كه ييروزى انان در بيرو ِ پیروزی دیگران است

صفحه 6:

صفحه 7:
4 عمدهإثرين بتلاخه هلا عبارتنذ از با ۳ شاخه اجتماعورولبط لنسانى: 2 ‎Pomearee ar‏ ل

صفحه 8:
9 ۳ مشاهده ‎DCD‏ افراد ‎oe)‏ ‏محیط سازمان شکل كرفت ۳ هدف از این : شناسایی مبانی رفتار د 7 پوده,است ل a oar 52000 9 4 ۰

صفحه 9:
۲ 5 توسط وارنر یکی از پژهشگران را ۱ ۶ ‎nou 1 ey‏ لنسانی رز یشهای ژورن و کمیته روا؛ ۹ wibuil 5 مطرح و به مشکلات جامعه و طبقات ۳ اجتماعي توجه داشت

صفحه 10:
شاخه تعاملعرولبط -3 ۱ ‎aes‏ ای را بر مشاهده و آندازه گیری رفتار عملی و واقعی افراد در داخل سازمان است

صفحه 11:

صفحه 12:
نهضپكت انسالی .۱ 7 ۸ در طول سالهای اواخر دهه 1920 تا1930 میلادی مجموعه مطالعاتی در کارخانه وسترن در شهر هاژورن صورت پذیرفت. که این مطالعات به نام هاژورن معروف بوده .سرانجام به .جنبنش روابط انسانی جرک که این مطالعات زیر نظر التون مایو نیز بوده که با ) ت ‎Jl olf‏ شد و دراین مطالعات ۹4 روشن

صفحه 13:
آزمایشات:روشنایی آزمایشات,اتاق نصب ,ور اتصال,تقوبت, کننده,های الکتریکی آزمایشات اطاق سیم پیچی کلید های تدیل کننده تلفن یک از این مراحل از مرحله ی پیشین ناشی می شد و بر آموخته های ‎TS‏ ‏2 می 29591 ‎hi‏ ‎٠‏ الف) مايش درباره ارتباط بين نور محيط با ‏يقات تجربى اوليه در دان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
5 | الف)آرطايش دربازه ارتباظ بين نورإأمحيط ‎Rp Net‏ 3 ب اين موضوع نمونه تعداد كاركنان بودند كه به دو دسته تقسيم شدند وا الت تاثير ميزان مختلف نور در محبط کار ۳۳۶ , گروه کنترل یا ‎ener‏ بودند که در محیط با ن ت مورد بررسی قرار

صفحه 15:
‎aA eels east‏ دا ‎5 ‎ ‏اين تحقيقات درتوسط محققين دانشكاه هاروارد انجام شد. در ‏اين تحقيق تعدادى از كاركنان بصورت داوطلبانه قرار بر اينكه در " منطقه هاى مختلف كارخانه كار انجام دهند تقسيم شدند و در 8 کی ماد حرارت. رطوبت, استراحث || ۲۳ — اين شد كه اثر عوامل مذكور در ‎

صفحه 16:
1 ) برنامه مهاحبه! ۰ ۱۱ ‎oY‏ تبت اين تحقيق برا ى كسب اطلاعات بيشتر درباره ى برداشتها . احساسات و عواطف انسانى محققين به . انجام يى برنامه وسيع مصاحبه كنند 0 طرق مى توان به احساساتٍ انين اداراك و2

صفحه 17:
5 حقطق در بورد كللابى كزوها رم اين ‎i‏ تحقیق آخرین تحقیق مورده نظر بوده که 14 کارگر به .تمايندكى از 3 شغل انتخاب شدند د‌ مرحله ى اول محققين دريافتند كه افراد مايل به افز

صفحه 18:
تتلوری ناشی از فحقیقاك هازوزن ۱ يقات هاثورن به صورت نظریهایی ظاهر گردید که بعضی ان راز مینامند که به سه عنصر زیر تقسیم می شوند الف)توجه به تفاوتهای فردی ب)جنبه های اجتماعی گروههای کاری (سازمان غیر رسمی) ج)مدریت مشارکتی

صفحه 19:
8 ۴ انسانی بیش از سایر نظریه ها به تفای" ۳ 8 تابراین براساس نظریه روابط انسانی نو ۳۲۲ 8 آنسانی موجود در کار ارتباط بیشتری نسبت ۲ ۳۲۲ فیزیکی و اقتصادی دارد بطورکلی افراد با توجه به مهارتها - ۹ 1 تفاوت دارند و هر کدام انتظارات متفاوتی ‎te‏ 5 شناسايى اين تفاوتها و در نظر كرفتن شرايط فردى ميتواند موجبات افزايد 51

صفحه 20:
6 _راصلی نظریه روابط انسانی تاکید بر جنبه ها ۳۳۲ گروههای کاری دارد در این نظریه سازمان غیر رسمی که در خلال ساختار سازما ن رسمی به وجود می اید مورد تاکید وتایید قرار میگیرد . نظریه روابط انسانی به نیاز فرد به کنش و واکنش در داخل گروههاد می ورزد و عواملی چون تعامل گروهی- ارتباطا ی درون گروهی را در اعتلای انگیزه و می

صفحه 21:
این نظریه بر گروههای کاری مدیریت مشارکتی را الزام اور می سازد مدریت کتی عبارت است از بحث و تبادل نظر کارکنان با سرپرستان در تعبین - برنامه ریزی- واتخاذ تصمیمی که درامور انان تاثیرگذار است در منظور هر تغییری در برنامه ریزی سازمان نیروی انسانی ال گید این مشارکت در تصمیم گیرت ۱۳۳ و روحیه آنان را تقویت مک 25 را اهداف که ‎a‏ ۳ تعیین انها )

صفحه 22:
مت ‎oe 5)‏ روابط ‎SRL ice od‏ سم بروز انقلاب صنعتی و توسعه شهر نشینی استفازه از اصول قدیریت توسط مالکان کار خانه ها و اقراظ آنان درا استفاده از کارگران پیدایش و گسترش جنبش های کارگری تفکیک مدیریت به دلیل تخصصی شدن فراهم شدن نیازهای اجتماعی و روانی کارگران و ایجاد امنیت بکارگیری علوم رفتاری و گسترش روانشناسی تغییر ارزش جامعه کارگری از فرد پرستی به احساس وابستگی

صفحه 23:

صفحه 24:
6 * از مکنب روابط انساتي مي شود اغلب داراي ماهیت مرا ۴۳۲۲۲ زیرا بسياري ازمنتقدین بدون توجه به شاخه ها و مراحل تحول این مکتب آن را به مثابه پدیده ي واحد و یکپارچه اي به طور یکجا مورد انتقاد قرار مي دهند. حال آنکه اين انتقاد. ‎OS‏ است تنها در مورد يك شاخه يا يك مرحله از روند تحولات ‎yl‏ صادق باشد. منداول که پیروان مکتب روابط ابا ۲ 3 ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
عضي اززانتقادهای) وارد بر مکتب رواط انسان اال لل ‎cet.‏ ‏هماهنگي و تضاد 4 تاكيد بيش از حد بر روحيه كاركنان = ) جد - ‎ae‏ تت

صفحه 26:

صفحه 27:
نقش رهبری توس ۲۳۱۰ ۷ ا سر - 7 ‎Cale cry‏ 0 ‎Bee See eore non re p oe son new Seu Sl ieee Car] Rose)‏ مورد انسان در صورتى كه براى وى شرايط مطلوب كار فراهم شودء او در جستجوى ‎J ۳‏ مسئوليت و طالب كار خواهد بود و براى كنترل او نيازى به اجبار و ارعاب نيست. اش 4 =) ad 1 : 3 i 1

صفحه 28:
121111111 ه ها (1927-1929) مرحله سوم: اتاق سیم پیچی(1932-1935)

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
50 ‏ا ل‎ ee TIN 1 | peaere ie ‏میکند در واقع هنجار های گروهی و روابط غیر رسمی امکان حذف‎ ‏شدن فرد در مقابل فشارهای خارجی را موجب می شود‎

صفحه 32:
اهميت اين مكتب فكري را مي توان بالاخص در موارد زير دانست: براي اولين بار عامل انساني به طور عميق مورد مطالعه علمي قرار فت و سنتي ير ارزش را دراين زمينه يايه ريزي كرد. أححت دده وات رلك ب ملكتت اسان در اك سا رجاتي مضي شناخته و بیان شد ONS Ete eRe eee ae Roe Pe MTs eC Lenn mC eee) و افزايش بهره وري ایفا نماید تشخیص داده شد

صفحه 33:
8 glo: روابط انساني در سازمان هاي آموزشي, دکتر غلامعلي سرمد, تهران, سمت ۰۱۳۷۸ مبانی سازمان و مدیریت, دکتر علی رضائیان,تهران.سمت۱۳۸۳. 3 اصول مدیریت ‏ دکتر علی رضائیان,تهرآن,سمیت ۱۳۸۳ مبانی سازمان و مدیریت, طاهره فیضی,تهران , دانشگاه پیام نور,۱۳۸3

صفحه 34:

39,000 تومان