کسب و کارمدیریت و رهبری

نظریه های سیستم

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 35 اسلاید 35 اسلاید بسیار کامل و اماده برای ارایه قابل ویرایش از سرفصل های دانشگاهی اصول و مبانی مدیریت سیستم و تفکر سیستمی نگرش سیستمی نظریه سیستم ها مکتب سیستمی سازمان ویژگیهای سیستم انواع تقسیم بندی سیستم ها نامتغیرهای سازمانی در سیستم طبیعی خصوصیات مشترک و مهم سیستمها مشخصات عمومی سیستمهای باز تفاوت سه نظریه در مورد سازمان به عنوان سیستم

farzadtirandazz

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشگاه آزاد اسلامی Islamic Azad University دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز استاد : جناب 2091 ذكثراتراقى :گردآورنده ‎eres eo‏ ا ‎eS‏ ‎DPCP ee Omori re i ree rar veri g)‏ ‎jly‏ | آرمستان 99

صفحه 3:

صفحه 4:
تفاوت 3‘ ‎me‏ ره در مورد سا

صفحه 5:
مفهوم سيستم ؟ واژه 5۷5۲6۳۱ در لفت به معنای دستگاه, سیستم, نظام, قاعده, دستگاه حکومت و ... می‌باشد. ۳ ۱ سیستم حجنوعه‌ای از اجرا و روایط ‎ales‏ آن‌هاست که توس ۱ ویژگی‌های معین, به هم وایسته یا مرتبط می‌شوند و اين اجزا با محیط‌شان یک کل را تشکیل می‌دهند. مثال یی كا نا ‎١‏ ان اسان 1 اكراء در راك سفق ی هی رک مىكنند و يكديكر را در جهت تحقق اين هدف كامل مىنمايند..

صفحه 6:
وی 1۱ 7 S Ea ‏سيستم عبارتند | ۱۳ تعدادی عنصر که با یکذیگر ارتباط دارند.‎ برخى سيستم را مجموعه اى از اجزاء به هم پیوشته می الا سام سر عرو ار ا رن مى بذيرند , برهم اثر مى كذارند , به صورت كل عمل مى

صفحه 7:
+ نگرش سیستمی دیدگاهی است که به ما اجازه می د ‎I ee‏ (Pei Er eC PN a9 ‏م‎ 7 + در سازمان پی ببریم . نگرش تريح لازن اداره سازمانها موجب ‎Poor)‏ نمودن و یکپارچگی در ایجاد یک چارچوب کلی می شود و جنبه + های گوناگون شناخت سازمانها را عملی می سازد . از نظر مديريتى , نكرش سيستمى موجب مى شود تا ‎ee‏ ال ا ااي بزرگتر توجه کنند0

صفحه 8:
| 3 نظریه سیستم ها نظریه سیستم‌ها به‌عنوان نوعی روش‌شناسی علمی و نگرش به جهان می‌باشد که بر پایه به‌کارگیری رویکرد سیستمی انجام می‌گیرد. این نظریه به ما می گوید که فعالیت هر جزء از سازمان بر فعالیت سایر اجزاء آن اثر می گذارد اس ای ور مت ون ‎lala a Sls.‏ بصوزت کل و بعش از یک سيستم ترركت و متائر ار فحرظ توحه که براى مثال سازمان اداری را بعنوان یک سیستم باز معرفی ‎wo‏ 28/35

صفحه 9:
۷ re ree er ere ere 0M POLES] ET PVT ‏ا ا ا ا ا‎ ‏ارو مد‎ ‏شرح زيربيان مى كند.‎

صفحه 10:
| ‎ales‏ کنترل و ارتباطات:بر به کارگیری تفکر سیستمی با توجهبه مسائل کنترل اظات داکید دارد. *رویکرد سیستمی: بر نجو ه ی به کارگیری نظریه عمومی سیستمها و علم کنترل و ارتباطات در مسائل صنعتی و اجتماعی دلالت دارد. در تفکر سیستمی سازمان بصورت یک منظومه ی واحد که متشکل از اجزای ‎ee‏ 1 ۳ گرفته می شود و اضل,وابستگی متقایل,مهمترین خاضیت آنرا تشکیل می دهد . نحوه ی نگرش جدیدی برای مطالعه پدیده های طبیعی به مثابه یک سیستم ,بشمار مي آید

صفحه 11:

صفحه 12:
اين اجزاء ۳ جزا ‎Soy‏ سيستم اثر مى كذارند ن است

صفحه 13:

صفحه 14:
J 0 an CRO Re ١ ‎EE RM‏ سير اي دا الم م ادر ال ‎TES Ceo‏ اس ارس رس و ار م ‎eH)‏ ل ا ا ا ا ا ل ا ا ار ‎AN‏ ‏طبقات بالا صدق می کنندردر ال آر تا تال ‎SIO‏ ‏خاصی دارند که طبقات بان قاقر | 117 كل ی ‎igs‏ ‎re conv Pea‏ ۳[

صفحه 15:
ecru MM Toe a GRR TR gee re Peer ‏دوجرخه.ماشين و...جرخش منظومه شمسى نيز در ابن سطح قرار مَى‎ Bre eee 1 ۱۳۳ 2 ‏گیریند.اين طبقه راطع‎ ‎aM RRR‏ كر رب وري ار ل ا ‎i) (Lice‏ ‏نامند.ترموستات نوع ساده و کامپیوتر نوع پیشر: ‎ ‏ا ا ا ا 7 كافى انرا ظيقه سلول نيز من :701

صفحه 16:
ل سا تس طبقه پنجم.سسطح ژولیدنی یا ‎eat gel ere terre‏ رد ‏طبقه ششم,زندگی حیوانی است 7 دارای گیرندهای اطلاعاتی مخصوصی همچون چشمٌ وگوش است وسیستم اعصاب.مفز که حیوان ل ‎ee‏ را ب ا وقوفی و رفتار هدف دار ‎Hie o‏ ‎a ‎vibe e@ter acre rear See pe ree el ea ere ‏ا ااا ا‎ ‏ااا‎ eee ‎ ‎PT‏ اذ ‎PCa ern‏ ااا ب رعو ا او ا ا ال ا ‎۲ ۰ ۲ Gag Gol! ‏وی‎ STE tl by aS LAL skis a, bg roveg! aide ‏7 ال م

صفحه 17:
ا ا ا 1 ا 00 003 سر لظام ان فيزيك كلاسيى طرح شده است,به صورت/نتوزيك ودر ل ا ا ۱ هااست كه با محيط خارج خود رابطهاى ندارند ودر صوزت ارتباط ل جر ی ره ی شود ‎ee ae‏ ا ات ‎Te eee‏ ‎EV KOs PCP RON S Vw TCT eee pee Lye)‏ طور کلی در علوم انسایی ما ۱۳ | 2 ۲

صفحه 18:
سیستم باز سیستمی است که با محیط خود به یک تعادل ‎bigs‏ 0 5) ريده باشد. بدين ترتيب که از تغییبرات محیط متالر شده و خود نيز روى محيط اثر مى كذارد و تعادل ان ييوسته در حال تغيير است. در سيستمهاى باز به دليل ارتباط دائم با محيط خود تمايل به نم وجود دارد و سيستم در حا حال رشد ان و من سس از از طرية

صفحه 19:
محدوده و مرزهای یک سیستم,قراردادی است ۰ = سیستم می تواند جزئی از یک سیستم بزرگ: 9 اين صورتسيستم بزركتر را سيستم اصلىُ و سيستمهاى ‎PUt DIED reerte]‏ ل ا | 0 ‏ا ا ا‎ Rete RO TCS) S 99> YLuil Mic ‏ا ا ل ل‎ ‏ما ا لات ا‎

صفحه 20:
اين تقسيم بندى توسط استافورد بير انجام, شذه است وق ا ا ا 33 سیستم را می توان کاملا پیش بینی کرد در خالی که در 052 0 ‎ae ere‏ ور رد کرت که دا رای هی رآ ‎ever‏ توان با در دست داشتن اطلاعات كافى از مواد ‎puree lee er is Pt rere moet te mre rey‏ شده را ‎Oey,‏ بينى كردءاما 0 اين كارخانه ييجيده ‎

صفحه 21:
یکی از طبقه بندیهای دیگر سیستم ها ,طبقه بندی آنها به سيستمهاى طبيعى و مصنوعى مى باشد/كه,توسط اروين ‎peer irs Dy Rowe Peer IN‏ 00 واژه مصنوعی (نه واژه ۳۳ بركزيده انيت و ا ا ا 0 ‎PS) | oe Le Rena re ee Screen ne eg‏ مدیون برنامه ‎Beyer Row eneen Pesci yce Pee mes‏ خود انسان و بسيارى از نا انسان ‎re) ie)‏ شرکت دارد

صفحه 22:
۱ ‎Bry teehee bol‏ از نا متغير ها وجوه ثابت و لايتغير يديده ها اسبت.براى بيدا كردن 0 ‏ل ات‎ b oxy sybS sl ‏ا م‎ yy! ‏رابعنوان نامتغيرهاى اساسى از ساير جنبه هايديدة جداكرد.اين‎ ‏نامتغیرها را که نامتغیر های سیستم هستند بعنوان (نامتغیرهای‎ سازمانی)می شناسند. لازلو ,چهار تامتفیر سازمانی روا تسش کب اما بیعی مورد بررسی قرار می دهد.اما قبل از اینکه به وضیح این | DprrmC peter le] ‎ee‏ ی ات تس ما ارو ‏بندى بيشتر جنبه سازمانى دارد تا جنبه برسى ماهيت وجوهر ‏پدیده سطح دون ارکاننی 5 مر اک ‏از اتم شروع می شود و به ویروس منتهی می 5 ‎

صفحه 23:
خاصیت تقلیل ناپذیری سیستمهای طبیعی خاصیت حفظ خویشتن در محیط متغیر خاصیت خود آفرینی در مقابله با هماورد طلبی Sele eee

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
نظریه گونه اول.سازمان به صورت سیستمی بسته در نظر گژفته شده و رفتار ا ال ار ‎SiglS‏ > ار ‎es‏ ا ‎WS‏ ‎es ny SA I a Re ee‏ ی را ال ل و ل و ا لعا ا ا ل ار ل را زرا 7 فعاليتها به کمک روشهای مطالعه کار کوسید تا کارائی را در سازمانها به حداکثر ممکن ارتقاءدهد.مونی و رایلی با مطرح کردن اصل هماهنگی بعنوان اصل اساسی در عملکرد متوازن و موزون سازمان,و فایول با اصول 14 گانه کوشیدن برای ۱ ‏ال را‎ ere ‏محیط بیرون سازمان نداشت و صرفا در درون سازمان قابل تحقق بود‎

صفحه 27:
‎PRE Cae TROT CoM TE EG TV TPIT NE‏ و رفتار‌سازمان اجتماعی ل تا و ‎oil, iy Reger eee ie ae‏ اد رواتی؛ اساسی ا اي رمدت ا روي ار ‎CETL‏ ا ا ا 0 م ا ا ا ا 0 ۱ و صَميميت در سازمان دارند. ‎0 ‏ا ا‎ Ky 00 ‏ا‎ eS COs P SCO) ‏ی ی‎ LE I i Pe Pe 0 ‏ل‎ tr wi RCT CBr (Oren pe ve oD yrCy ‏سطح را برای هر سازمانی قائل است,برای هر سطح نوعی سیستم‎ ‏طلوف د وا‎

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
۱ ‏قنی: سیستم عقلایی نظام مناسب و مطلوبی‎ a ‏شمار می رود.سطح فنی سطحی است که در ان‎ ‏وارده ها به کالا یا خدمات تبدیل می شوند و‎ ‏متختصصان و کارشناسان فنی در ان مشفول بكار‎

صفحه 31:
۱ سطح مدیریت:ارتباط بین سطح اول و 6 مشتریان(ارباب رجوع) را بوجود می اورد و وارده .مورد نیاز از سازمان را تهیه و تدارک می بیند سیستم اجتماعی نظام مطلوبی برای این سطح در نظر گرفته می شود

صفحه 32:
۱ سطح نهادی:سازمان را با محیط فراکیر خارجی ‏ ۳ پیوند می ‎12D)‏ ارتباط سازمان با جامعه, فرهنگ وسیاست در این سطح برقرار است وسیستم باز نظام متناسب اين سطح به شمار مى رود

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:
coll

39,000 تومان