نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه
اسلاید 1: نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه
اسلاید 2: روابط عمومی تشکیلاتی که:سکون در آن معنی ندارد.هرگز تعطیل نمی شود.فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارد درحالیکه با تمام پیکر سازمان مرتبط است.نهادی باور مدار و اندیشه مدار است.چشم و گوش و قلب سازمان است نه فقط زبان آن.
اسلاید 3: روابط عمومی چه می کند؟توزیع اطلاعاتارتباط دوسویه تجزیه و تحلیل بازخوردهابررسی نقاط ضعف و برتریانجام تبلیغات
اسلاید 4: روابط عمومی عصای دست سازمان استنقش های روابط عمومی1- آینده نگری2- بحران ستیزی3- اعتبار سازی برای سازمان4- فرهنگ سازی
اسلاید 5: مدیریت ارتباط با رسانه ها ارتباطی دو سویه هم تعهد هم توقعاز یک سو روابط عمومی ها بر اساس یک سنت و آموزۀ کهن و منسوخناچار به ”پنهان کاری برخی حقایق و واقعایات“ مرتبط با کار خود هستند...... و از سوی دیگر رسانه ها با توجه به مسئولیت خطیر و رسالتشان ملزم به آشکار کردن بیشتر اطلاعات دریافتی از روابط عمومی هستند.... در حالی که این دو قرار است باهم همکاری نزدیک و صمیمانه داشته باشند.
اسلاید 6: برای حل این مهم تا به امروز چند کار انجام شده:1- داد و ستد غیر اخلاقی و غیر حرفه ای بین روابط عمومی ها و رسانه ها2- گزینشی کردن اخبار و ارسالِ کنترل شده
اسلاید 7: علیرغم همه این مشکلات و با آنکه در نگاه اول:منافع و مصالح دو گروه مغایر با هم جلوه میکندولی به واقع:این دو، شاخه های اطلاع رسانی و اخبار به مردم هستند
اسلاید 8: مشکلات کار کجاست؟نداشتنِ نیروی انسانی متخصص و آشنا جهتِ ایجاد ارتباط حرفه ایعدم شناخت حال و هوا، آداب و رسوم و اخلاق رسانه ایضعف ما رسانه ای ها در مقابلِ شما روابط عمومی ها:حذف روابط عمومی و ارتباط مستقیم با مدیران برای نتیجه گیری سریع تر!
اسلاید 9: دسته بندی همکاران رسانه ای و نقلِ اسراری از آنها برای شما1- احساساتی و جنجالیجنجال آفرینی تخصص آنهاست2- مطلع و منطقیاین گروه می توانند دوستان خبری برای شما باشند3- دنباله رو هادنباله روی میکنند و میل ندارند جلوی چشم باشند4- ستون پُر کن هااظهار نظر می کنند و به دنبال جلب مخاطب هستند5- جامعه گرا هابومی هایی که به دنبال رساندن خبر به هم محلی ها هستند، انتقادی ندارند و درگیر مباحث نمیشوند
اسلاید 10: برای داشتن روابط خوب با ما رسانه ای ها باید:1- انتقاد پذیر باشید.2- صادق باشید و از دادن اطلاعات درست طفره نروید3- بدانید چه می خواهید بگویید:زیاد صحبت نکنید، شروع صحبت بدون هدف و صحبتِ بی جهت برای مطرح شدن درد سر آفرین است.4- مفید باشیدمفید سخن بگویید.5- واقع گرا باشداگر در حوزۀ شما ایراداتی وجود دارد، چشمتان را بر واقعیت نبندید.6- در دسترس باشیدفرار از دست ما به ضرر شماست.
اسلاید 11: کارکرد مطلوب روابط عمومی:1- همراه کردن کارکنان با سیستم2- تقویت روابط عاطفی مدیران و کارکنان3- اطلاع رسانی دولت و فرهنگ سازی در سازمان هاکارکرد موجود روابط عمومی:1- اقتدار گرایی مدیران2- دانای کل جلوه دادن مدیران3- ناباوری، بی توجهی و یا کم توجهی به طرح های پژوهشی و افکار سنجی
اسلاید 12: انتظار می رودبا گماردن مدیران علمی و ارزش گرا، مدیرانی در صدر امور روابط عمومی ها قرار گیرند که از همه لحاظ تواناییِ جلب اعتماد افکار عمومی را داشته باشند.
اسلاید 13: باید باور داشتروابط عمومی اصلی ترین حلقۀ ارتباط بین مدیران و کارکناناست.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.