نمایشگاه هنرهای معاصر
اسلاید 1: به نام یگانه معمارهستی مطالعات طراحی معماری موضوع : نمایشگاه هنرهای معاصر
اسلاید 2: تعریف موزه: موزه واژه يوناني است كه اصل آن بصورت « موز» و به معني فرشته و الهه بكار رفته. تعريف موزه (نمایشگاه) بر طبق اساسنامه آيلوم : موزه ها ونمایشگاه ها موسسه هایي هستند دائمي یا موقت و بدون هدف مادي كه درهاي آن به روي همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پيشرفت آن فعاليت مي نمايند نخستين نمایشگاه اختصاصي ايران در سال 1290 ه.ق در داخل بناهاي سلطنتي و در يكي از تالارهاي وسيع عمارت خارجي كاخ گلستان تاسيس شد.
اسلاید 3: اصول موردتوجه درموزه ها _ نمایشگاه دردرجه اول بايد به شناخت وحفظ هويت فرهنگ جامعه كمك كند _ نمایشگاه ها بايد كانون علمي ،فرهنگي وآموزشي باشد
اسلاید 4: اصول توسعة صنعت نمایشگاه داري در كشور1_ ارزش ديني وتاريخي2_ ارزش ايرانگردي وجهانگردي (جاذبه بازديد )3_ نفوس گسترده جغرافيايي 4_ نزديكي به مراكز علمي وفرهنگي5_ البته درمناطقي هم ويژگيهاي مختص همان حوزه جغرافيايي يا فرهنگي مي تواند ملاك ارزش قرار گيرد
اسلاید 5: هنر. هنر آشناترين واژه اي است كه در روزگار ما به غريبانه ترين شكل به حيات خود ادامه مي دهد. . اين غربت هنر معلول ناشناخته ماندن آن يا بهتر بگوييم شناخت سطحي از آن در جامعه است . . هنر ارتباط و انتقال محتواي درون به بيرون است .
اسلاید 6: تحلیل گرافیکی چند نمایشگاه
اسلاید 7: موزه ایران باستان
اسلاید 8: نمایشگاه آبگینه
اسلاید 9: نمایشگاه فرش
اسلاید 10: نمایشگاه هنرهای معاصرتهران
اسلاید 11: گنجینه دوران اسلامی
اسلاید 12: نمایشگاه صنعت نفت گچساران
اسلاید 13:
اسلاید 14:
اسلاید 15: تحلیل پلان ها، نماها ومقاطع نمایشگاه صنعت نفت گچساران
اسلاید 16: پلان تراز 3- متر
اسلاید 17: پلان تراز5/2
اسلاید 18: پلان تراز 7 متر
اسلاید 19: پلان تراز 11 متر
اسلاید 20:
اسلاید 21:
اسلاید 22: نما غربی و نمای جنوبی
اسلاید 23:
اسلاید 24:
اسلاید 25:
اسلاید 26: مبانی نظری و فلسفی : . معماري قبل از هرچيز عبارت است از فرايند نوعي آفرينش؛ يعني بيان طرح و ايده و فكري كه معمار در ذهنش دارد. مدرنیسم و ایجاد شکاف بین مبانی زیبایی شناسی سنتی و دگرگونی جوامع به عنوان یک روند که در هنر بسیار ملموس است.. اندیشه های جدید که هر روز به طریقی تغییر جهت داده و راه جدیدی را در پیش میگیرند.( ایسم های فراوان در زمینه های گوناگون ). غیر اصیل بودن و زود گذر بودن روند های جدید در هنر.
اسلاید 27: ايده و هدف هاي كلي. سنت و گذشته . روند تغییرات از سنت تا دوران حاضر. گشایش های فضایی. اقليم و جغرافيا. برهم کنش ( تقابل عوامل تاثیر گذار ... ) . هندسه ( عامل نظم دهنده )
اسلاید 28: روند تغییرات از سنت تا دوران حاضر برای نشان دادن این ایده در طراحی از فرمهای ملهم از هر کدام از روندهای کلی در هنر استفاده شده است.1- فرم منحنی به عنوان نماد روح و احساسی که در سنت یافت میشود2- فرم مکعب به عنوان نماد مدرنیسم ( شیشه و بتن )3- فرم خطی و شفاف به عنوان نماد گرایش های جدید که مرتب تغییر مسیر میدهند و راهی جدید در پیش میگیرند.
اسلاید 29: روند طراحی :1- انتخاب فرم منحنی به عنوان نمادی از روح واحساس نهفته در سنت
اسلاید 30: - اضافه شدن فرم مکعب به عنوان نمادی از جریانات مدرن
اسلاید 31: 3- اضافه شدن نماد جریانات جدید
اسلاید 32: 4- برهم كنش خطوط و فرمها
اسلاید 33: هندسه به عنوان عامل نظم دهنده خطوط را تحت تاثیر قرار میدهد
اسلاید 34: اضافه شدن خط نهایی
اسلاید 35: ورودیها برای بهینه کردن عملکرد قسمتهای گوناگون دو ورودی مجزا برای عموم و کارکنان درنظر گرفته شده ورودی اصلی در جبهه ای که از نظر ترافیک سبکترین حالت را دارد قرار گرفته است
اسلاید 36: فرم کلی فرم منحني كه به 2 هشت ضلعي نيمه تبديل شده است و يك فرم مكعب در دل آن به همراه يك فرم كشيده شفاف كه به كل مجموعه حالت وحدت و انسجام بيشتري مي دهد تشكيل شده است فرم كشيده و شفاف كه به صورت شبكه شبكه درآمده است در كل مجموعه امتداد يافته و از نظر عملكردي در بخشي به عنوان سازه و در بخشي رابط عمودي (پله ) را در خود جاي داده است.
اسلاید 37: نقشه ها و تصاویر
اسلاید 38: طبقه همکف
اسلاید 39: طبقه اول
اسلاید 40: طبقه دوم و سوم
اسلاید 41: نمای جنوب غربینمای غربی
اسلاید 42: سایت
اسلاید 43: مقاطع
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.