کسب و کار فروش و بازاریابی

نگارش طرح تجاری

negareshe_tarhe_tejari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگارش طرح تجاری”

نگارش طرح تجاری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: نگارش طرح تجاريتهيه و تدوين : دكتر عليرضايوسفي

اسلاید 3: عنوان طرح كسب و كار ................................................................ لوگو يا آرم تجاري ..................................نام تهيه كننده / تهيه كنندگان : ..................................................نام هنرآموز : .....................رشته مهارتي : .....................نام واحد آموزشي : ...................نام استان و منطقه : ..................سال تهيه : .....................

اسلاید 4: 4فهرست عناوينشرح كسب و كارامكان سنجياهدافمأموريتكليدهاي موفقيتمحصولات/ خدماتمنابع انسانيمنابع فيزيكيطرح بازاريابيطرح مالينمودارهاجدول زمان بنديضمايم

اسلاید 5: 5فهرست مطالب - 1شرح كسب و كارامكان سنجياهدافمأموريتكليدهاي موفقيت

اسلاید 6: 66. محصولات/ خدماتشرح محصولات/خدماتهدف از توليدويژگي هاي محصولات / خدماتمحدوديت هاي محصولات / خدماتتعهدات شركتمجوز و حقوق قانونيفهرست مطالب -2

اسلاید 7: 77. منابع انسانيساختار مديريتينيروي انساني مورد نيازچگونگي استخدامنمودار سازمانيفهرست مطالب - 3

اسلاید 8: 88. منابع فيزيكيفرآيند توليدتجهيزاتفهرست تجهيزات ( توليد)فهرست تجهيزات ( اداري)مكان كسب و كاركروكي استقرار تجهيزاتمواد اوليهتوسعه كسب و كارفهرست مطالب -4

اسلاید 9: 99. طرح بازاريابيمشخصات رقبابازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاريقيمت محصولات / خدماتكانال توزيع محصولات/ خدماتتبليغاتخدمات پس از فروشمكان فروشفهرست مطالب - 5

اسلاید 10: 10فهرست مطالب - 610. طرح ماليروش تامين منابع ماليوام بانكيبدهي هادارايي هاهزينه استهلاكهزينه هاصورت حساب هزينه هاقيمت محصولات / خدماتتحليل نقطه سر به سرپيش بيني ميزان درآمدپيش بيني ميزان سودترازنامه شركت

اسلاید 11: 1111. نمودارهانمودار فروشنمودار هزينه هانمودار سود12. جدول زمان بندي13. ضمايمفهرست مطالب- 7

اسلاید 12: 12شرح كسب و كارمشخص كنيد ايده شما چيست؟ آيا فكر اين كسب و كار، عملي است ؟ايده كسب وكار دقيقا آن چيزي است كه مي خواهيد انجام دهيد . در اين قسمت، خواننده بايد دقيقا بفهمد كه ايده كسب و كار شما چيست؟شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات يا خدماتجنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه

اسلاید 13: 13امكان سنجيبا پاسخ به سؤالات زير، توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت:ايده شما چه نيازي را برآورده يا چه مشكلي را حل مي كند؟ ( ارزش موضوع )چه كساني مشتري شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف )از چه طريقي درآمد به دست خواهيد آورد ؟كسب و كار شما با كسب و كارهاي مشابه در بازار چه تفاوتي دارد؟موانع ورود شما به اين كسب و كار چيست ؟در بازار، چند رقيب داريد و كيفيت كار آنها چطور است ؟فكر مي كنيد چند درصد بازار را مي توانيد به دست بياوريد ؟اين كسب و كار، چه نوع خصوصيات منحصر به فردي خواهد داشت؟هزينه هاي راه اندازي چقدر است ؟آيا براي استفاده از وام ها و كمك هاي دولتي و خصوصي برنامه اي داريد؟

اسلاید 14: 143 يا 4 هدف اين كسب و كار را بنويسيد . اين اهداف بايد قابل اندازه گيري باشند. براي مثال : - ميزان فروش از اين محصول روزانه 200 عدد خواهد بود.- ميزان سود در پايان ماه 100000 تومان خواهد بود.- پس از گذشت 6 ماه ميزان توليد به 2 برابر افزايش خواهد يافت.اهداف

اسلاید 15: 15آرمانهاي كسب و كار خود را توصيف كنيد. درباره مزايايي كه به مشتريان خود ارايه خواهيد داد، كاركنانتان و خودتان به عنوان صاحب كسب و كار بنويسيد. براي مثال؛ اگر عقيده داريد رضايت مشتري و خدمات به مشتريان برايتان مهم است، اگر رشد و سود بيشتر مهم است، اگر مي خواهيد كاركنانتان منصفانه برخورد كنند يا اگر خلاقيت در كارشان پاداش دارد، اينها را بنويسيد.مأموريت

اسلاید 16: 16كليدهاي موفقيت سه يا چهار برتري كسب و كار خود نسبت به سايرين را بنويسيد.چه عواملي باعث موفقيت كسب و كار شما خواهد شد؟ كليدهاي موفقيت براي هر كسب و كاري متفاوت است؛ مثلا در ارايه خدمات تعميرات و عيب يابي كامپيوتر، سريع بودن يا شبانه روزي بودن خدمات يا نگرفتن هزينه اياب و ذهاب ممكن است كليد موفقيت شما باشد.

اسلاید 17: 17محصولات/ خدماتشرح محصولات/ خدماتمحصولات يا خدماتي كه در اين كسب و كار ارايه مي شود عبارتند از: ..............................

اسلاید 18: 18هدف از توليد محصولات / خدماتهدف از توليد محصولات / خدمات شما چيست؟آيا محصولات / خدمات شما سودي به حال مشتريان دارد؟محصولات / خدمات شما مشكل خاصي را حل مي كند يا فرصت جديدي را بوجود مي آورد؟آيا محصولات / خدمات شما جزو اقلام ضروري است يا جزو اقلام لوكس و غير ضروري است؟

اسلاید 19: 19ويژگي هاي محصولات / خدماتخصوصيات ويژه محصولات / خدمات شما از لحاظ هزينه، طراحي، كيفيت و ... چيست؟آيا در بازار كنوني مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه هاي موجود چيست؟

اسلاید 20: 20محدوديت هاي محصولات / خدماتمحدوديت هاي محصولات / خدمات خود را شرح دهيد.نقاط ضعف محصولات / خدمات را بنويسيد.مشكلات احتمالي، هنگام ارايه محصولات / خدمات به بازار چيست؟

اسلاید 21: 21تعهدات شركتشركت شما در قبال ارايه اين محصولات / خدمات به مشتري، چه تعهداتي را قبول خواهد كرد؟ ( گارانتي ها)

اسلاید 22: 22مجوزها و حقوق قانوني1- براي توليد اين محصولات يا ارايه خدمات به چه مجوزهاي قانوني دولتي نياز داريد و چگونه بايد آنها را به دست آوريد؟ آيا شرايط دريافت اين مجوزها را داريد؟به چه مداركي نياز است؟چه مراحلي بايد طي شود و چه مدت زمان مي برد؟2- آيا براي ارايه محصولات خود نياز به امتيازات قانوني( مانند ثبت اختراع ، حق امتياز و ... ) داريد؟

اسلاید 23: 23منابع انسانيساختار مديريتيساختار مالكيت كسب و كار را شرح دهيد.اعضاي هيات مديره (و يا مشاوران كليدي خارج از كسب و كار مانند حسابداران و وكلا و ... ) چه كساني هستند؟كاركنان كليدي تيم مديريتي چه كساني هستند و صلاحيت هاي فني و حرفه اي آنها كدام است؟روش پرداخت مزايا و پاداش به تيم مديريتي چگونه است؟

اسلاید 24: 24نيروي انساني مورد نياز دستمزدسابقهتخصص / مهارتتحصيلاتسمترديفريالمجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدها

اسلاید 25: 25چگونگي استخدامدر اين بخش در مورد تخصص هاي مورد نياز نيروي انساني و چگونگي انتخاب و استخدام هر يك توضيح دهيد.

اسلاید 26: 26نمودار سازماني

اسلاید 27: 27منابع فيزيكيفرآيند توليددر اين قسمت، به شرح كامل مراحلي كه به توليد محصولات يا ارايه خدمات منجر مي شود بپردازيد.آيا كليه مراحل در داخل شركت انجام مي شود يا بخش هايي به ديگران واگذار خواهد شد؟ميزان توليد ماهانه را بنويسيد.

اسلاید 28: 28تجهيزات تاسيسات، تجهيزات مورد نياز توليد چيست؟هزينه خريداري اين تجهيزات در مجموع، چه ميزان خواهد بود؟ ( سرمايه گذاري ثابت )چه تجهيزات اداري ديگري مورد نياز است؟

اسلاید 29: 29فهرست تجهيزات بخش توليد

اسلاید 30: 30فهرست تجهيزات بخش اداري

اسلاید 31: 31مكان كسب و كارمكان لازم براي توليد محصولات يا ارايه خدمات را شرح دهيد.هزينه مورد نياز براي اين مكان چقدر است؟

اسلاید 32: 32كروكي استقرار تجهيزاتنقشه اي بكشيد كه محل استقرار تجهيزات و امكانات اين كسب و كار را در محل مورد نظر نشان دهد.

اسلاید 33: 33مواد اوليهمواد اوليه مورد نياز چيست و از كجا تامين خواهد شد؟به چه ميزان مواد اوليه متناسب با توليدتان نياز داريد؟هزينه مورد نياز براي تهيه اين ميزان مواد اوليه چقدر است؟هزينهمواد اوليهرديف ريالمجموع هزينه مواد اوليهمجموع هزينه مواد اوليه

اسلاید 34: 34توسعه كسب و كارآيا محصولات / خدمات وابسته مشابه يا فرعي ديگري وجود دارد؟آيا امكان توسعه محصولات / خدمات شما در آينده وجود دارد؟چه محصولات / خدمات ديگري را تصميم داريد در آينده ارايه دهيد؟

اسلاید 35: 35طرح بازاريابيمشخصات رقبابازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاريقيمت محصولات / خدماتكانال توزيع محصولات/ خدماتتبليغاتخدمات پس از فروشمكان فروش

اسلاید 36: 36مشخصات رقبارقباي موجود در بازار را شناسايي كرده و چگونگي جمع آوري اين اطلاعات را شرح دهيد.( تحقيق بازار يابي)مشخصات رقباي خود را شرح دهيد.( توسعه – بزرگي بازار- قيمت- ميزان فروش و ... )

اسلاید 37: 37بازار هدف و مشتريانبازار هدف محصولات يا خدمات شما چيست؟مشخصات مشتريان احتمالي خود را از نظر سن، طبقه اجتماعي، محل و فرهنگ/ مذهب شرح دهيد.مشتريان شما احتمالا چه واكنشي به محصولات / خدمات شما نشان خواهند داد؟

اسلاید 38: 38شيوه قيمت گذاريشيوه قيمت گذاري محصولات / خدمات خود را شرح دهيد.چرا از اين روش استفاده مي كنيد؟

اسلاید 39: 39كانال توزيعاز كدام كانال هاي توزيع براي ارايه محصولات يا خدمات خود استفاده مي كنيد؟

اسلاید 40: 40تبليغاتاز كدام روش ها و رسانه هاي تبليغاتي استفاده مي كنيد؟هزينه تبليغات چقدر است؟يك نمونه از تبليغات

اسلاید 41: 41روش هاي بهبود فروشبه غير از تبليغات، از چه روش هاي ديگري براي افزايش فروش و جذب مشتريان استفاده خواهيد كرد؟

اسلاید 42: 42خدمات پس از فروشضمانت نامه ها و خدمات محصولات شما پس از فروش چه خواهد بود؟

اسلاید 43: 43مكان فروشمحل فروش كجاست و چه اهميتي در بازار يابي دارد؟

اسلاید 44: 44طرح ماليروش تامين منابع ماليبراي تامين منابع مالي خود از چه روشي استفاده خواهيد كرد؟تا اين تاريخ چه ميزان سرمايه جذب كرده ايد و منابع تامين آن كدام است؟سرمايه هاي جذب شده را چگونه باز پرداخت خواهيد كرد؟

اسلاید 45: 45وام بانكيدر صورت برنامه ريزي براي دريافت وام شرح كاملي آورده شود:وام دهندهشرايط و مدارك لازمميزان وامچگونگي بازپرداخت وام

اسلاید 46: 46بدهي هابدهي هابدهي هاريالاسناد پرداختنيبستانكاران

اسلاید 47: 47ميزان سرمايهسرمايهسرمايهپس انداز شخصيقرضوام بانكيوام قرض الحسنه...ريالمجموع

اسلاید 48: 48دارايي هادارايي هاي جاريدارايي هاي جاريدارايي هاي ثابتدارايي هاي ثابتريالصندوق ( بانك)مواد اوليهموجودي كالاملزوماتبدهكاراناسناد دريافتنيريالزمينساختمانتجهيزات/ماشين آلاتاثاثه اداريوسيله نقليه

اسلاید 49: 49هزينه استهلاك ارزش اسقاط ................ ريال – قيمت تمام شده دارايي ................ ريالسال هاي عمر مفيد ............. سال هزينه استهلاك =

اسلاید 50: 50هزينه هاريالهزينه هاي ثابتهزينه هاي ساختمان تاسيسات كارخانه حقوق مديراندستمزد (بخش اداري)ريالمجموعريالهزينه هاي متغيركليه هزينه هاي توليد:مواد اوليهدستمزد (بخش توليد)آب و برق و ... هزينه استهلاكريالمجموعمجموع هزينه ها= هزينه هاي ثابت + هزينه هاي متغير

اسلاید 51: 51 صورت حساب هزينه هاريالعنوانهزينه دستمزد هاهزينه اجاره هزينه تلفنهزينه آب هزينه برق هزينه سوختهزينه آگهي/ تبليغاتريالمجموع هزينه هاريالهزينه دستمزدمديرانمعاونانكارگران كاركنان...ريالهزينه دستمزدها

اسلاید 52: 52قيمت محصولات / خدمات

اسلاید 53: 53پيش بيني ميزان درآمد

اسلاید 54: 54پيش بيني ميزان سود

اسلاید 55: 55نام شركتتراز نامهتاريخنام شركتتراز نامهتاريخبدهي ها :بستانكاراناسناد پرداختنيجمع بدهي هاسرمايهدارايي ها :صندوقمواد اوليهتجهيزاتزمينساختمانبدهكاران

اسلاید 56: 56نمودار فروشپيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟

اسلاید 57: 57نمودار هزينه هاپيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟

اسلاید 58: 58نمودار سودپيش بيني هاي سود را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟

اسلاید 59: 59جدول زمان بنديدر اين قسمت بايد كليه مراحل راه اندازي كسب و كار از ابتدا تا مرحله فروش را فهرست كرده و هر يك را زمان بندي نماييد. مثال :

اسلاید 60: 60ضمايمتصوير مدارك مربوط به :دريافت واممجوز هالغت نامه تخصصينقشه ها و اطلاعات تخصصي ديگر

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید