کسب و کار مدیریت و رهبری

نگاهی اجمالی به مباحث استراتژی

farayande_strategy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگاهی اجمالی به مباحث استراتژی”

نگاهی اجمالی به مباحث استراتژی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي محمد و آله الطاهرينبه مسیر آينده خوش آمديدنگاهی اجمالی به مباحث استراتژیتهیه کننده: احمدرضا هدایتی – کارشناس ارشد مدیریت

اسلاید 2: در باره استراتژيدر باره استراتژی

اسلاید 3: امام خميني (ره) : در هنگام نبرد مجال پرداختن به همه جهات قوت‌ها و ضعف‌ها و طرح‌ها و برنامه‌ها و در حقيقت ترسيم استراتژی دفاع همه جانبه نبوده است ولي در شرايط عادي بايد با سعه صدر و به دور از حب و بغض‌ها به اين مسائل پرداخت و از همه اندوخته‌ها و تجربه‌ها و استعدادها و طرح‌ها استفاده نمود.صحيفه نور – جلد 21 – صفحه 19 رهنمودهای راهبردی

اسلاید 4: مقام معظم رهبري : ترسيم وضع مطلوب ، شناخت وضع موجود ، بكارگيري شيوه‌هاي علمي و تحقيق شده و پيگيري حركت از وضع موجود به وضع مطلوب، كار بسيار خوبي است.رهنمودهای راهبردی

اسلاید 5: مقدمه: راهبرد (نقش و ضرورت ،تاریخچه و مفهوم) مدیریت راهبردی (الگوی عملی) تفکر راهبردیمباحث مقدماتی

اسلاید 6: سازمان بدون هدف و ارزش های روشنتیم ها یا گروه هایی که درون یک سازمان راههای خودشان را طی می کنندنقش و ضرورت استراتژی

اسلاید 7: تیم ها یا گروه ها بدلیل وجود هدف نهایی وآرمان مشترک در یک راستا قرار گرفته اند سازمان با هدف و ارزش های روشن شدهنقش و ضرورت استراتژیهدف نهاییآرمان /منشور مشترک

اسلاید 8: تیم ها یا گروه های متحد شده در یک سیستم عمومی برای پیشرفتسازمان دارای استراتژی مشخصهدف نهاییآرمان /منشورمشترکاولویت های مشخصبرنامه مدوننقش و ضرورت استراتژی

اسلاید 9: 1234شناخت شرايط محيط و خودمان مشخص شدن هدف ، جهت و شيوه فعاليت مان فراهم شدن مبنايي براي مشاركت سازمان يافته همه بخش ها و اعضاي سازمان در موفقيت آن فراهم شدن امكان ارزيابي مستمر خود مزایای استراتژی5سازمان را برای آینده آماده می سازد

اسلاید 10: بدون داشتن یک استراتژییک مسیر تــــــفکر شده برای دنبال کردن ندارندنقشه راه ندارندبرنامه مبنایی برای فعالیت های هماهنگ و یکپارچه ندارندسازمانها و مدیران

اسلاید 11: كجا هستيم چگونه همسويي توجهات و تلاشها و بسيج و تخصيص مناسب منابع در راستاي تحقق مطلوبيتهاي سازمان استراتژي ،طرح كلي عمليات و تدابير لازم جهت نيل به مطلوبيتهاي اساسي يك سازمان را از طريق تعيين اهداف ، اتخاذ شيوه كار و تخصيص منابع مشخص مي كند استراتژي مشخص مي سازد به کجا می خواهیم برویم از چه راهی

اسلاید 12: استراتژی یعنی هنر پيش بردن و هدايت عمليات ها استراتژي عبارت است از به كارگيري رزم به عنوان وسيله اي براي دستيابي به اهداف جنگ استراتژي عبارت است از هدايت جنگ به عنوان هنر بكارگيري همه قدرت كشور براي دستيابي به پيروزي استراتژي به عنوان طرحي فراگير براي بهره برداري از ظرفيت و قابليت كشور براي اجبار مسلحانه (در تركيب با ابزارهاي اقتصادي،رواني،سياسي، و ديپلماتيك قدرت) به منظور موثرترين پشتيباني از سياست خارجي با ابزارهاي آشكار،پنهان و آرام مي باشد استراتژي به عنوان استفاده از همه قدرت كشور براي كسب همه اهداف سياسي استراتژي عبارت است از هنر هدايت جامع قدرت براي كنترل وضعيت ها و مناطق به منظور كسب اهداف عمليات محور جنگ محور جنگ محوروتوسعه در ابزار جنگ محور، توسعه در بعد زمان صلح و جنگ توسعه دربعد ابزار وهدف ديالكيتكي ديدن و كنترل محور تعاریفبرداشتتحول مفهومی استراتژی درحوزه ی سیاسی نظامی

اسلاید 13: زماناندازه سازمانوضعیت محیطنقش مدیرالگوی اساسی مدیریت وبرنامه ریزیگذشتهکوچکایستاتصمیم گیربودجه بندی(یکساله)ورود مفهوم استراتژی و سیر تحول آن درعرصه سازمان و مدیریت

اسلاید 14: مفهوم استراتژي اساساً استراتژي مجموعه‌اي از قواعد تصميم‌گيري براي جهت دادن به رفتار سازماني است. «آنسف» يك استراتژي تعهدي است به انجام يك مجموعه اقدام مشخص به جاي اقدامات ديگر. در واقع تاكيد استراتژي بر چيستي و چگونگي بافت فعاليت هاي سازماني است . بنابراین استراتژي ابزار بسيار قوي براي مواجهه با شرايط متغيري است كه موسسه امروز را احاطه كرده است ولي طراحي آن پيچيده، ارائه آن در سازمان هزينه ‌بر واجراي آن پر خرج است.

اسلاید 15: نمودار جریانی فرآیند مدیریت راهبردیبیان واضح ارزشهادرک و فهمیدن /تدوین رسالتخلق چشم انداز تحلیل وضعیتاولویت های راهبردی(چالشها / مسایل / موضوعات)استراتژی / هدفهاطرح اقدام اصول،استانداردها و کیفیت های مطلوب(ارزشهای اساسی و کارکردی)فلسفه وجودی / غرض سازمان (چرا)واقعا چه(وضعیت مطلوبی) می خواهیم؟ توصیف آینده مطلوب شدنیآلان کجا هستیم؟تمرکز /تاکید شکاف ،حال و آیندهچه انجام می دهیم (چگونه)مراحل عملی واقعی (عینی )

اسلاید 16: نمودار جریانی فرآیند مدیریت راهبردی - ادامهتهیه برنامه های اجراییمراقبت / مرورارزیابیتجدید نظر/ دعوت مجددفعالیت های معین با قید منابع و روش جهت اجرا در زمان و مکان محدودتعقیب / اصلاح سنجش تاثیر فاز 2: اجرافاز 3 :ارزیابی و تجدید نظرنوآوری

اسلاید 17: مدیریت راهبردی مدیریت استراتژیک علم و هنر تدوین, اجرا و ارزیابی تصمیمات کلان (جامع)که سازمان را قادر می سازد به مطلوبیت های بلند مدت خود دست یابد مدیریت استراتژیک عبارت است ازدوراندیشی تحول گرا ی اقتضایی با تاکید بر شناخت محیط وتاثیر گذاری بر آن برای تحقق رسالت سازمانی مدیریت استراتژیک، روندی پیوسته و تعاملی است که هدف آن حفظ تناسب و هماهنگی کلیت سازمان با محیط اطراف آن می باشد

اسلاید 18: 2- به آینده دراز مدت سازمان مربوط باشد4- منابع زیادی مصروف خود سازد3- به کلیت یا بخش عمده ای از سازمان مربوط باشد5- برای حریف و رقیب از اهمیت برخوردار باشد6- معمولا ساختار نایافته هستندویژگی های تصمیم استراتژیک1-از اهمیت بالایی برخوردار باشد

اسلاید 19: توجه به تغییرات محیطاهداف بلند مدت و کوتاه مدتآگاه شدن از فرصتها و تهد یدهاچشم انداز و ماموریتاهداف استراتژیکآمادگی برای آیندهعدم تمرکز صرف بر درون سازمانرقابت همیشگی در جهت تعالییک فرآیند مستمرپویاییکنش و واکنش سنجیدهایجاد یک هویت سازمانی قویمدیر عالی سازمانمدیریت استراتژیککار آفرینی خوببازنگری دوره ایآنچه مدیریت استراتژیک تداعی می کند

اسلاید 20: مدل تفکر راهبردیچشم انداز مشترکدیدگاه بال گردیتفکر در زمان واقعیمشارکت ذی نفعانتفکر راهبردیورودی های قابل انعطافنیروی انسانیسیستم و روشساختارمنابعحل مسایل راهبردی در زمان واقعی

اسلاید 21: ویژگی های تفکر راهبردینگرش سیستمیتمرکز بر هدف (غایت مطلوب)فرصت جویی هوشمندانهتفکر پیوسته در زمان (گذشته – حال – آینده )فرضیه سازی خلاقویژگی های تفکر راهبردی

اسلاید 22: نگرش استراتژیکردیفنگرش راهبردینگرش عملیاتی1تاکید برکار درست انجام دادنتاکید بر درست انجام دادن کار2ساختار وشرائط محیطی متغیر استساختار ثابت وشرائط محیطی نسبتا ثابت3روشهای کارغالبا نو وتازه به عرضه گذاشته شده استروشهای کار نوعا وغالبا متکی بر تجربه ودستاوردهای گذشته4توانایی ومهارتهای ادراکی وبینش عمیق وهمه جانبه مدیر کار ساز استتوانایی ومهارتهای تخصصی فنی مدیران کار ساز است

اسلاید 23: 1- تدوین مطلوبیت های اساسی(راهبردی) ارزشها رسالت چشم اندازگام اول از تدوین راهبر

اسلاید 24: ارزشها ارزشها عبارتند از اصول، استانداردها یا کیفیات مطلوب در نظام اعتقادی فرد / سازمان که آنها را عملی می سازد . ارزشها و باورهای ما مبنای حرکت و تلاش ما به سوی آینده واقع می شوند. آنها مبنای مفهوم سازی ما از وقایع ومسایل و معنی بخشی به آنها واقع می شوند و لذا رفتار ما را در قبال آنها متاثر می سازند و جهت می دهندارزشها:

اسلاید 25: رسالتهر سازمانی برای موجودیت خود دلیلی منحصر به فرد دارد و هدفی خاص دنبال می کند؛این ویژگی در رسالت سازمان منعکس می گردد.لذا نخستین مسئولیت استراتژیست ها آن است که رسالت سازمان را به شیوه ای روشن بدون ابهام و قابل درک بیان نمایند.رسالت

اسلاید 26: مزایای تدوین رسالت سازمانتدوین وابلاغ رسالت سازمان به صورت یک سند کتبی مزایای زیر را به بار خواهد آورد: تایید غایت مطلوب سازمان به اتفاق آرا ارائه مبنا و معیاری برای تخصیص منابع سازمانی حاکم ساختن جوی شناخته شده بر سازمان

اسلاید 27: ایجاد نقطه اتکایی برای همسازی و همنوایی بخشها و اعضای مختلف سازمان در راستای توفیق سازمان ارائه یک چارچوب یا ساختار کاری برای تحقق مطلوبیتهای غایی سازمان ارائه مبنایی برای ارزیابی و کنترل هدفها ,جهتگیری ها و تلاشهای سازمانمزایای تدوین رسالت سازمان - ادامه

اسلاید 28: تعریف چشم اندازچشم‌انداز عبارتست از: آیــــــــــــــــــنده‌ای واقــع‌گـــــــــــــــــــــرایانه، تحقق‌پــــذیر و جذاب برای سازمان

اسلاید 29: رابطه رسالت و چشم اندازحالآیندهچشم اندازرسالتفلسفه وجودی و فعالیت اساسی سازمان چیست؟

اسلاید 30: چشم اندازبراي هدايت يك سازمان به سمت تعالي و موفقيت دراز مدت هيچ موتوري به توانمندي چشم اندازي جذاب ‘ ارزشمند ‘ قابل دستيابي و همراه با مشاركتي فراگير براي آينده نيست.

اسلاید 31: فقدان چشم انداز مديران فاقد چشم انداز:نمي دانند چه بايد بكنند و چه نبايد بكنند.آگاه نيستند چگونه موفقيت رقابتي را بايد ايجاد كنند.عملكرد كارايي از خودشان نمي دهند.

اسلاید 32: گام دوم از تدوین راهبرد 2- تجزیه و تحلیل راهبردی ارزیابی عوامل محیطی ارزیابی عوامل درونی ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردی

اسلاید 33: نقاط ضعف نقاط قوت تهدیدات فرصتها

اسلاید 34: شناخت راهبردي شناخت راهبردي در حكم قلب مديريت و برنامه‌ريزي راهبردي است و نقش محوري در تصميمات راهبردي ايفا مي كند.

اسلاید 35: فرصت ها ارزیابی عوامل محیط بیرونی : تهدید هاارزیابی عوامل محیطی

اسلاید 36: ارزیابی عوامل محیطی ارزیابی عوامل محیط درونی: قوت ها ضعف ها

اسلاید 37: گام سوم از تدوین راهبرد 3- راهیابی راهبردی احصای اولویت های راهبردی تعیین اهداف راهبردی (بلند مدت) طرح اقدام

اسلاید 38: احصای موضوعات ( اولویت ها یا مسایل ) راهبردی در ایــــن مرحله موضوعات استراتژیکی که در سر راه گذر از وضع موجود به وضع مطلوب در افق زمانی مورد نظر وجود دارد را احصاء می نماییم

اسلاید 39: راه كارها و راهبردها باعث مي شوند كه سازمان با طي مراحل تدريجي از حالت كنوني خود پا را فراتر گذارده و به پايگاه مورد نظر( در آينده ) دست يابد مگر اين كه ناگهان با وضعي ناگوار روبرو شود. کارکرد راهبردها

اسلاید 40: استراتژی راه رسیدن به آیـــــــــــــــــــــنده

اسلاید 41: کارکرد های هدفروشن سازی جهت حرکتمعیار ارزیابیانگیزش

اسلاید 42: طرح اقدام Action Planطرح اقدام نحوه رسیدن به هدف های راهبردی را به طور سازمان یافته مشخص می سازد. در این طرح اقدامات یا فعالیت هایی کـه برای تحقق هدف ها لازم است تعریف می شود.طرح اقدام مشخص می سازد که برای نیل به هدف های راهبردی- در راستای تحقق اولویت راهبردی مربوطه- چه اقداماتی ، درچه زمانی ، توسط چه کسی ، و با استفاده از چه منبعی باید به عمل آید.

اسلاید 43: به این ترتیب در فرآیند تفکر و برنامه ریزی استراتژیک سازمان نمی گوید که با امکانات موجود می تواند چه برنامه هایی را انجام دهد، بلکه می گوید که به کجا می خواهد برسد و برای رسیددن به آنجه چه وسایل و امکاناتی را باید تامین نماید.

اسلاید 44: صلوات

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید