کسب و کار مدیریت و رهبری

هزینه های کیفیت ۲ (COQ)

hazinehaye_keifiat_COQ

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هزینه های کیفیت ۲ (COQ)”

هزینه های کیفیت ۲ (COQ)

اسلاید 1: به نام خالق پروانه هزینه های کیفیت COQ

اسلاید 2: طبق آخرین بررسی ها ، ارزش کیفیت باید مبتنی بر توانایی های آن در افزایش سود سازمان باشد .در دنیای سودگرای امروز، تصمیم ها براساس گزینه ها و تأثیر هر گزینه بر هزینه و درآمد واحد تجاری اتخاذ می شوند . کارایی هر کسب و کاری با پول سنجیده می شود. بنابراین همانطور که هزینه های نگهداری ، تولید، طراحی، بازرسی، فروش و فعالیت های دیگر شناخته می شوند، هزینه های کیفیت هم باید شناخته شود . از آنجا که این هزینه هیچ فرقی با دیگر هزینه ها ندارد، می تواند مثل آنها در جهت نیل به اهداف کیفیت بهتر و رضایت مشتری با هزینه ی پایین تر، مورد برنامه ریزی، بودجه بندی ،سنجش و تجزیه و تحلیل قرار گیرد؛ چرا که کاهش هزینه های کیفیت ، منجر به افزایش سود می شود .مقدمه

اسلاید 3: هزینه های کیفیت کدامند؟ سه دیدگاه اصلی در مورد تعریف هزینه های کیفیت وجود دارد که عبارتند از: هزینه های رسیدن به کیفیت مطلوب از طریق طراحی و سازماندهی هزینه های عملیاتی واحد کنترل کیفیت تجهیزات، حقوق و دستمزدهزینه هایی که از کیفیت پایین و نامطلوب محصول ناشی می شود ( شامل ضایعات، افت قیمت محصول و ... )هزینه های کیفیت، همان هزینه ی محصولات یا خدمات نامطلوب هستند.

اسلاید 4: دسته ها و عناصر ( مدل PAF ) 1. دسته هزینه پیشگیری 2. دسته هزینه ارزیابی3.دسته هزینه شکست داخلی4.دسته هزینه شکست خارجی

اسلاید 5: نمایش دسته های مختلف هزینه های کیفیت در سازمان

اسلاید 6: دسته هزینه پیشگیری هزینه هایی است که سازمان جهت جلوگیری از تولید محصولات فاقد کیفیت متحمل می گردد..1.1. بازاریابی /مشتری / استفاده کننده 2.1. توسعه محصول / خدمت / طراحی3.1. خرید4.1. عملیات ها (ساخت یا خدمت) 5.1. امور اداری کیفیت 6.1. سایر هزینه های پیشگیری

اسلاید 7: دسته هزینه ارزیابی هزینه های مربوط به تعیین و سنجش میزان دستيابي داده ها , پردازش ها و ستانده های فرایندها با مشخصات طراحی شده. 1.2. هزینه های ارزیابی خرید2.2. هزینه ارزیابی عملیات (ساخت یا خرید )3.2. هزینه های ارزیابی خارجی 4.2. بازنگری داده های بازرسی و آزمون5.2. ارزیابی های متفرقه کیفیت

اسلاید 8: دسته هزینه شکست داخلی هزینه های ناشی از عدم کیفیت مناسب محصول که قبل از انتقال مالکیت به خریدار کشف می شود.1.3. هزینه های شکست (داخلی )در طراحی خدمت یا محصول2.3. هزینه های شکست خرید3.3. هزینه های شکست عملیات (محصول یا خدمت)

اسلاید 9: دسته هزینه شکست خارجی هزینه های ناشی از عدم کیفیت مناسب محصول که بعد از انتقال به خریدار کشف می شود. 1.4. رسیدگی به شکایت های مشتریان یا استفاده کنندگان از خدمت2.4. کالاهای بازگشت داده شده 3.4. هزینه های دوباره کاری و تنظیم دوباره4.4. هزینه ضمانت نامه ها5.4. هزینه های قابلیت اطمینان 6.4. جریمه ها 7.4. توقعات زیاد مشتری یا استفاده کننده 8.4. فروش از دست رفته

اسلاید 10: زمان کشف نارسایی!

اسلاید 11: سیستم COQعبارتست از سیستم تحلیل و برآورد مجموعه هزینه های حصول اطمینان از کیفیت محصولات و خدمات.این فن ( تکنیک ) در اوایل دهه 1951 توسط جی .ام . ژوران و سایر رهبران در حرفه کیفیت به وجود آمد .

اسلاید 12: مدل های هزینه یابی کیفیتمدل PAFمدل هزینه یابی فرایندیمدل کوه یخ مدل BSC

اسلاید 13: مدل هزینه یابی فراینداين مدل در سال 1979 توسط کرازبی پيشنهاد شد.اين مدل هزينه‌های کيفيت را ناشی از فعاليتهای کيفی می‌داند. منظور از فعاليتهای کيفی تمام فعاليتهايی است که در جهت بهبود کيفيت محصولات،خدمات و فرآيند ها انجام می‌شود.

اسلاید 14: مدل کوه یخاضافه کاریضایعاتدوباره کاریبازرسیاز دست دادن مشتریموجودی اضافیارزیابی کیفیتبهبود برنامه کیفیمدل کوه يخي توسط «پلانکت» و «ديل» در سال 1995 ارائه شد. اين مدل در حقيقت هزينه هاي کيفيت را مانند يک کوه يخي در نظر مي گيرد که بيننده در نگاه اول فقط بخش کوچکي يا به عبارت ديگر فقط قله کوه را مي بيند، غافل از اين نکته که بخش اعظمي از کوه يخ در زير اقيانوس قرار گرفته است

اسلاید 15: مدل BSCاین روش پیشنهاد می کند مدیران اطلاعات عوامل هزینه زا در امر کیفیت را از 4 منظر به طور هماهنگ یادداشت کنند.اين 4 منظر عبارتند از : 1) منظر مشتری 2) منظر فرايند 3) منظر رشد، نوآوری و يادگيری سازمانی4) منظر مالی

اسلاید 16: مراحل برپایی سیستم COQاستقرار این سیستم از یک فرآیند چند مرحله ای تشکیل شده است که در هر مرحله مجموعه ای از فعالیت های منسجم در جهت پیاده سازی سیستم انجام می پذیرند .

اسلاید 17: آماده سازی1) شکل گیری و ایجاد کمیته COQ 2) تعیین مسئول 3) آموزش 4) تعریف دامنه برنامه 5) تعهد تامین منابع لازم

اسلاید 18: تعیین موارد هزینه عدم انطباق1) تهیه چک لیست هزینه عدم انطباق2) ارزیابی هزینه های عدم انطباق شناسایی شده3) تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباق4) تطابق حسابهای مالی باهزینه های عدم انطباق

اسلاید 19: جمع آوری داده ها 1) تعیین موارد هزینه کیفیت2) گزارش وضعیت: از کارت امتيازي مي توانيد براي گزارش دهي به مديريت در مورد وضعيت موارد هزينه کيفيت شناسايي شده، استفاده نماييد.کارت امتیازی هزینه کیفیت برای هزینه عدم انطباقکارت امتیازی هزینه کیفیت برای هزینه عدم انطباقکارت امتیازی هزینه کیفیت برای هزینه عدم انطباقکارت امتیازی هزینه کیفیت برای هزینه عدم انطباقکارت امتیازی هزینه کیفیت برای هزینه عدم انطباق  هزینه های شکست برون سازمانیهزینه های شکست برون سازمانیهزینه های شکست برون سازمانی                  %ریال     هزینه های شکست درون سازمانی هزینه های شکست درون سازمانی هزینه های شکست درون سازمانی                   %ریال   %ريالجمع هزینه عدم انطباقجمع هزینه عدم انطباقجمع هزینه عدم انطباق

اسلاید 20: تجزیه و تحلیل داده های هزینه کیفیت1) اولویت بندی موارد هزینه کیفیت جهت بهبود 2) هدف گذاری برای بهبود

اسلاید 21: بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها 1) تخصیص متولیان نظارت بر موارد اولویت بندی شده هزینه های کیفیت2) بحث و تبادل نظر در مورد کارکرد هزینه های عدم انطباق3) اعمال بهبودها 4) محاسبه هزینه موارد انطباق

اسلاید 22: بهبود مستمر در عملکرد سیستم1) طرح ریزی یک برنامه زمانبندی برای اقدامات بهبود2) به روزآوری کارت امتیاز هزینه های کیفیت

اسلاید 23: الزامات محیطی در بکار گیری هزینه های کیفیت توسط شرکتهارقابتی بودن صنعتاعمال نظارت توسط دستگاههای ذیربط در جامعهتاکید مشتریان در مصرف محصولات با کیفیت

اسلاید 24: اولويت بندي موارد هزينه کیفیت جهت بهبودسه روش معمول جهت اولويت بندي موارد براي بهبود عبارتند از:تجزيه و تحليل روند هزينه هاي کيفيتتجزیه و تحلیل انحرافتجزیه و تحلیل پارتو

اسلاید 25: معمولا تجزيه و تحليل روند هزينه هاي کيفيت موارد زير را برجسته مي سازد:روندهاي قابل ملاحظه و حايز اهميت در موارد هزينه هاي کيفيت که بايد مورد توجه قرار گيرند. کاهش/ افزايش در داده هاي هزينه عدم انطباق به واسطه نوسانات فصلي. هزينه هاي کيفيتي که فقط يك بار روي مي دهند، نظير توقف توليد به علت عدم آشنايي با طرز استفاده از ماشين آلات جديد.

اسلاید 26: نمونه اي از کاربرد تجزيه و تحليل روند در تحليل داده هاي هزينه کيفيت.

اسلاید 27: تجزیه و تحلیل انحراف اين روش در شرايطي که مقاصد يا اهداف براي عملكرد سيستم مشخص شده باشند، ازکارايي بالايي برخوردار است.تجزيه و تحليل انحراف با جدول بندي داده هاي هزينه کيفيت و مقايسه آنها با اهداف تعيين شده، آغاز مي گردد.سپس انحراف ميان داده هاي واقعي و اهداف مورد نظر، تجزيه و تحليل مي گردند.

اسلاید 28: مثالي از کاربرد روش تجزيه و تحليل انحراف

اسلاید 29: تجزیه و تحلیل پارتو تجزيه و تحليل پارتو با مرتب کردن هزينه هاي کيفيت براساس بزرگي سهم آنها در هزينه هاي کيفيت آغاز مي گردد.سپس مواردي که بيشترين سهم را در هزينه هاي کيفيت دارند، جهت بررسي و انجام اقدام (اقدامات اصلاحي) موردبررسي قرار مي گيرند.بدين ترتيب درنخستين گام ها، بهبودهاي قابل ملاحظه اي مشاهده خواهد شد.

اسلاید 30: مثالي از کاربرد روش تجزيه و تحليل پاراتو

اسلاید 31: هزینه های بهینه هدف مدیریت از به کار بردن تجزیه و تحلیل هزینه های کیفیت، پی بردن به بهترین و مطلوب ترین وضعیت هزینه هاست .تجزیه و تحلیل رابطه های بین دسته های هزینه کیفیت، راهی برای تعیین هزینه بهینه است.

اسلاید 32: پایینسطح کیفیت100%هزینه های اختیاریهزینه های تبعیهزینه های کلکیفیت بهینه درنقطه کمینه هزینه

اسلاید 33:

اسلاید 34: فواید سیستم COQبزرگی و اهمیت مشکل کیفیت را با بهترین زبان شناخته شده مدیران –یعنی پول – بیان می کند.تعهد مدیریت را نسبت به کیفیت به ارمغان می آورد.شناخت هزینه های پنهان و فراموش شده .فرصت های بهبود کیفیت و اولویت های سرمایه گذاری را نمایان می سازد .مدیران را قادر می سازد با استفاده از ابزار قدرتمند پولی با مدیران ارشد ارتباط برقرار کنند.

اسلاید 35: منابعکتاب ابزارهای استراتژِیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر. دکتر مصطفی جعفری http://www.CIVILICA.comhttp://emodiran.comسایت انجمن حسابداری خبره ایران(www.iranianica.com)intranet.sazehgostar.com

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید