هزینه یابی کایزن ۳
اسلاید 1: TITLE
اسلاید 2:
اسلاید 3: هزینه یابی کایزنحسابداری مدیریت استراتژیکاستاد مربوطه :دکتر محمد نورزاد دولت آبادیارائه دهنده : خدیجه یاری
اسلاید 4: مقدمهتاریخچه هزینه یابی کایزن تعریف هزینه یابی کایزن مفاهیم هزینه یابی کایزن بودجه بندی وکایزناصول بیست گانه کایزن کایزن وکنترل کیفیت جامع کایزن وسیستم پیشنهادهاکایزن دربرابر نواوری
اسلاید 5: مقدمه
اسلاید 6: مثلث بقا
اسلاید 7:
اسلاید 8:
اسلاید 9: کایزن = بهبود مستمرکایزن برهرچه کاراترکردن فرایندهای تولیدوارائه خدمات تاکیددارد .مدیران ژاپنی کاهش بی وقفه بهای تمام شده درطی مراحل تولیدوچرخه عمرمحصول رابه عنوان هزینه یابی کایزن توصیف کرده اند .
اسلاید 10: تعریف هزینه یابی کایزندرلغت نامه سرمایه گذاری : واژه کایزن به معنای فلسفه ای است که به صورت فرایندی تدریجی ونظام منددرجستجوی بهبودکارایی است .
اسلاید 11: دردیکشنری فریدل :
اسلاید 12: واژه کایزن دربرگیرنده ایده های زیادی است ازجمله: کاراتروموثرترکردن محیط کارازطریق ایجادتیم های کاری بهبودهرروزه فرایندها کامل تروامن ترکردن کارها اطمینان ازخشنودی کارکنان
اسلاید 13: هزینه یابی کایزن به معنای : حفظ سطوح هزینه فعلی برای تولیدمحصول های فعلی وانجام کارسیستماتیک برای کاهش مستمرهزینه ها تاسطح مطلوب است .هدف کایزن پیگیری سرسختانه فعالیت های کاهش هزینه در تمام مراحل ساخت وبه منظورکمک به حداقل کردن فاصله بین سود هدف وسودتخمینی است .
اسلاید 14: کایزن بر این فلسفه استوار است : بهبود به شرط آنکه پیوسته ومداوم باشدبهره وری رادرسازمان به ارمغان خواهد آورد .
اسلاید 15: اقدامات لازم برای تحقق بهبودتدریجی و مستمر در سازمان از نگاه کایزنی عبارتند از :
اسلاید 16: تعریف مودا : ازدیدگاه ژاپنی هابه هر فعالیتی اطلاق می شودکه برای سازمان ایجاد هزینه می کند، اماارزش افزوده تولید نمی کند .
اسلاید 17: انواع مدل مودا ازنظرآقای تایی چی نظریه پردازتئوری تفکر ناب :1) مودای تولیدبیش از نیاز بازار : تولید بیش از نیاز بازاربدترین نوع مودا می باشد .2) مودای انتظاروتاخیر : به دلیل نگهداری ضعیف وناصحیح ممکن است تجهیزات تولیدی دچاراشکال شوند وباعث تاخیردرتولیدگردند .3) مودای حمل ونقل : درزمان انتقال،محصول درمعرض خطراتی همچونی آسیب خوردگی ، مفقودشدن وضایع شدن است .
اسلاید 18: 4)مودای حرکت های اضافی : این مودابه تولیدکننده ، کارگروتجهیزات مربوط می شود . 5) مودای انبارش (موجودی) : تمام موجودی هاتازمانی که ارزش ایجاد نکنند مودا هستند . 6)مودای ایراد درفرایند : ایراددرموادیافرایندتولید 7) مودای تولید ضایعات ودوباره کاری : تلاش هایی که برای دوباره کاری وتعمیراین گونه محصولات انجام می شود، هدردادن منابع است .
اسلاید 19: ایمای درسال1986کایزن رابه عنوان ابزاری برای مداخله همه افرادبرای بهبود وپیشرفت تعریف کرد .
اسلاید 20: مثلث جوران
اسلاید 21: مراحل اجرای طرح کایزن : عملیات را استانداردکنید . عملیات استاندارشده رااندازه گیری وارزیابی کنید . اندازه گیری ها رابا الزامات مقایسه کنید .به وسیله کارآفرینی الزامات رابرآورده ساخته وبهره وری راافزایش دهید.عملیات جدیدوبهبود یافته رااستانداردکنید .چرخه بالا راتاابد تکرارکنید .
اسلاید 22:
اسلاید 23: پیام استراتژیکی کایزن : حتی یک روزرانیزنبایدبدون ایجادنوعی بهبوددریکی ازبخش های شرکت یاسازمان سپری کرد .
اسلاید 24: بودجه بندی وکایزن : بودجه بندی کایزن ،بهبود مستمرپیش بینی شده را دراقام بودجه وارد می کند .بسیاری ازکاهش هزینه هادراثرکاربردبودجه بندی کایزن وازطریق بهبودهای بسیارکوچک بوده تاازطریق یک جهش نجومی .
اسلاید 25: مقایسهتجدیدنظرمقایسهاجرابرنامهتجدیدنظرسیکل کایزنبرقراری مجدد برنامهاجراسیکل نگه داری
اسلاید 26: اصول بیست گانه مدیریت کایزن نگوییدچرااین کار انجام نمی شود.فکر کنید که این کار چگونه می توانید انجام دهید . درمورد مشکل به وجود آمده به خودنگرانی راه ندهید.همین الان برای رفع ان اقدام کنید . ازوضعیت موجود راضی نباشید.باورداشته باشیدکه همیشه راه بهتری هم وجود دارد . برای تحقق هدف به دنبال کمال مطلوب نگردید.اگر٪۶۰ازتحقق هدف اطمینان داریددست به کارشوید .
اسلاید 27: 5)اگر مرتکب اشتباه شدید،بلافاصله درصددرفع آن برایید . 6) برای پی بردن به ریشه مشکلات 5باربپرسید چرا؟ 7)سعی نکنیدازدفترکارخودمشکلات راحل کنید . 8)همیشه برای حل مشکل ازداده واطلاعات کمی وبه روزاستفاده کنید . 9)برای حل مشکل به دنبال هزینه کردن نباشید،بلکه ازخردخوداستفاده کنیدودرغیر این صورت ازخردجمعی استفاده کنید . 10)هیچ وقت جزئیات ونکات ریزرافراموش نکنید،ریشه بسیاری ازمشکلات بزرگ همین نکات ریزاست .
اسلاید 28: 11)حمایت مدیریت ارشدمنحصربه قول و کلام نیست مدیریت بایدحضور مشهودوملموس داشته باشد . 12) برای حل مسائل هرجاکه امکان داردازواگذاری اختیاربه زیر دستان خودداری نکنید . 13)هیچ وقت به دنبال مقصرنگردید.هیچ وقت عجولانه قضاوت نکنید . 14)مدیریت دیداری وانتقال اطلاعات بهترین ابزاربرای حل مسئله به صورت گروهی است .
اسلاید 29: 15)ارتباط یک طرفه دستوری ازبالابه پایین مشکلات سازمان راپیچیده ترمی کند.مدیریت ارشدبایدبالایه های پایین ترسازمان ارتباط دوجانبه داشته باشد . 16)انسان هاتوانایی های فراوانی دارند،ازالگوی چند مهارتی وعینی سازی شغلی برای شکوفا شدن انها استفاده می کنند . 17)تنهافعالیت هایی راانجام دهیدکه برای سازمان شماارزش افزوده ایجاد کنند . 18)فراموش نکنیدکه پنجSپایه وبنیان ایجادمحصولی باکیفیت است . 19)براساس الگوهای کارگروهی مسائل محیط کارتان راحل کنید . 20)حذف مودافرایندی اتلاف ناپذیری است ،هیچ وقت ازاین کارخسته نشوید .
اسلاید 30:
اسلاید 31: پنج Sنام ژاپنی شیوه مدیریتی سازمانی :تشخیص( sorting) : به معنی جداکردن آنچه ضروری است ازغیرضروری ترتیب(: (set in orderسروسامان دادن به آنچه ضروری باقی می ماند .تمرکزبرروی بهره وری است.تنظیف (sweeping or cleanliness) : پاک سازی وتمیز کردن محل وکلیه اشیاولوازم مورد نیازتنظیم(standardizing) : استانداردورویه مندکردن مستمر اقداماتتکلیف(sustaining the discipline) : ایجادبسترهای لازم برای رعایت وبازبینی این استانداردها
اسلاید 32:
اسلاید 33: کایزن وکنترل کیفیت جامعکنترل کیفیت جامع شامل فعالیت های سازمان داده شده کایزن است که بامشارکت کلیه کارکنان شرکت ودرسطحی فراگیروگسترده درپی بهبودمستمرعملکردشرکت درتمامی بخش هاوقسمت های مختلف کاری است .
اسلاید 34: کنترل کیفیت جامع شامل موارد زیر است : تضمین کیفیت کاهش هزینه ها حفظ سهم ازبازار رعایت دقیق برنامه زمانی تحویل کالا افزایش ایمنیساخت تولیدات جدید افزایش بهره وری مدیریت عرضه کالاومحصول
اسلاید 35: کایزن وسیستم پیشنهاد ها :
اسلاید 36: کایزن دربرابرنوآوری
اسلاید 37: نگه داری به فعالیت های تداوم بخش استانداردهای موجوددرفناوری،مدیریت وغیره اطلاق می شود.بهبودنیزبه تدابیری اطلاق می شود که برای بهبود این استانداردها به کار می رود .
اسلاید 38: مقایسه کایزن با نوآوری
اسلاید 39: قبله گاه مدیریت غربی نوآوری وجهش بزرگ است. کایزن ژاپنی پیشرفت مداوم ،بی وقفه وآرام است .
اسلاید 40: مطالعه موردی : توسعه محصول ازطریق بهبهود مستمردرشرکت کروس کروس بخشی ازگروه تیت استیل ششمین تولیدکننده استیل جهان است بادرامدسالانه حدود12میلیارد دلار .کروس ازبهبودمستمربرای پشتیبانی ازبهبودمحصولات جدید خودبه عنوان رفع نیازهای مشتریان استفاده کرد.بهبود محصولات خلاقانه ازطریق بهبود مستمردرمرکز ثقل استراتژی تجاری شرکت وجود دارد.
اسلاید 41: بهبود مستمربه سمت تولید ناب حرکت می کندتولیدناب جایی اتفاق می افتد که : ضایعات به حداقل برسند . جریان کارروان باشد. شرکت برروی نیاز های مشتریانش تمرکز کند.
اسلاید 42: عوامل بهبودمستمردرشرکت کروس :
اسلاید 43: مزایای بهبود مستمر در شرکت کروس
اسلاید 44: ایده های بهبودمحصول ممکن است ازمواردزیرناشی شود : رقبا : بهبودمحصول درجواب به رقباسبب بهبودصنعت وحرکت آن به سمت جلومی شود . تغییردرفناوری : که ناشی ازتحقیق وتوسعه است . خلاقیت : استفاده ازایده های جدیدبرای محصولات جدید . کارکنان : کسانی که موقعیت هایی رادرنتیجه کارکردن بامحصولات می بینند. بازار :جایی که نیازهای مشتریان سبب ایجادمحصولات جدیدمی شود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.