هواپیمایی ماهان
اسلاید 1: به نام خالق آسمان ها
اسلاید 2:
اسلاید 3: شناسنامهتآسیس : 1992 میلادی / 1371 شمسیکد یاتا : IRMکد ایکائو :W5 ناوگان : 38 فروندمرکز فعالیت : فرودگاه بین المللی امام خمینی/ فرودگاه مهر آباددفتر اصلی : تهران - ایرانبرج ماهان - تهران
اسلاید 4: تقویم ماهانرویدادسالتأسیس شرکت به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی ایران1371آغاز فعالیت جدی در کشور با برقراری پرواز های تهران- کرمان / تعدادکارکنان به 100 نفر رسید1372اولین پرواز بین المللی ماهان با پرواز تهران به دمشق1373در این سال تعداد مسافرین حمل شده به 1 ملیون نفر رسید1375فعالیت پرواز باری با دو فروند هواپیمای ایلوشین آغاز گردید 1376پرواز های برنامه ای دو بار در هفته به دبی آغاز گردید 1377اولین هواپیمای ایرباس مدل 300 به ناوگان ماهان ملحق شد.1378عضویت در سازمان یاتا شروع پرواز های برنامه ای از تهران به بانکوک 1379ورود ایرباس های مدل 310 به ناوگان شرکت و افزایش توان برای پرواز ها به مقصد خاور دور1380افزایش مقاصد جدید مانند دوسلدرف آلمان / دهلی در هند1381دهمین سالگرد تأسیس شرکت و حمل بیش از 5 میلیون مسافر 1382مسیر بیرمنگام در انگلستان به عنوان دومین مقصد اروپایی1383
اسلاید 5: تقویم ماهان
اسلاید 6: ناوگانی قدرتمند و ایمن !ماهان با استفاده از هواپیما های پهن پیکر بویینگ و ایربا س توانست سه هدف را محقق سازد و از این جهت نیز موفق بوده است .1بالا رفتن ایمنی پرواز ها2 انجام پرواز های طولانی و دوربرد3 کم کردن مقدار تأخیر پرواز هانوع هواپیماتعداد ایرباس a 300-60014ایرباس A300-B46ایرباس A310-3008بویینگ 300-747 2بویینگ 400-7473Bae 1465
اسلاید 7: طراحی آرم و ناوگانآرم : آرم هواپیمایی ماهان یک قوی سبز رنگ است که در کنار نام هواپیمایی ماهان نقش بسته .است و روی بال هواپیما هم کشیده شده استرنگ آمیزی : رنگ هواپیما سفید است و نام هواپیمایی ماهان با رنگ مشکی و به انگلیسی بالای پنجره مسافران نوشته شده است . و با اندکی فاصله در همان مکان نام شرکت به فارسی و کوچک تر نوشته شده است .پرچم جمهوری اسلامی نیز به موازات اسم شرکت به لاتین نزدیک پنجره کابین کشیده شده است.
اسلاید 8: مسیر های پروازیداخلی از تهران : ماهشهر – عسلویه- کیش- اصفهان- شیراز – بندر عباس- سیرجان- کرمان- ایرانشهر- زاهدان- زابل- مشهد- کرمانشاه- سنندج- خرم آباد- اهواز – اردبیل- قشم- بیرجند داخلی از رشت : مشهدداخلی ازمشهد : تهران – رشت- عسلویه- کرمان- زابل- کرمانشاه- اهواز- اردبیل- بندر عباس- اصفهان – کیش – تبریز- داخلی از کرمانشاه : مشهد – عسلویه- تهران – بندر عباس داخلی از زنجان : مشهد مسیر های متفرقه : سیرجان با ایرانشهر و کیش با عسلویهبین المللی : بانکوک ( از تهران و مشهد)- دهلی – دبی – امریتسار- اربیل- بحرین- دمام ( از مشهد)- بیشکک- دوسلدورف- استانبول ( از تهران و اصفهان ) – کویت- بغداد- نجف- کولالامپور ( از شیراز و مشهد)- آلماتی- مسقط- شانگهای- گوانگژو
اسلاید 9: کلاس عادیکلاس عادی ماهان با داشتن صندلی های 31 اینچی فضای بیشتری را برای مسافران این کلاس فراهم می آورد. تعداد صندلی ها در این کلاس در مقایسه با کلاس تجاری بیشتر بوده و حجم بیشتری را می پذیرد. در کلاس عادی سرو غذا ها بدون منو انجام می گیرد از نظر قیمت نیز این کلاس اقتصادی نام دارد
اسلاید 10: کلاس تجارینکته مهم در مورد این کلاس کم بودن تعداد صندلی ها نسبت به سایر کلاس ها است که آرامش بیشتری را فراهم می آورد .صندلی های این کلاس در هنگام نشستن فضای بیشتری دارند که امکان استراحت در طول پرواز را به وجود می آورد .سرو غذا ها در این کلاس بر اساس انتخاب شما از روی لیست غذا ها انجام میگیرد و علاوه بر غذای اصلی نوشیدنی- نان تازه- و سینی پیش غذا نیز جزء سرویس می باشد . حوله های گرم و سرد نیز جهت آرامش قبل از پروازبه مسافران داده می شود
اسلاید 11: سرویس پذیراییاین شرکت با به کار گیری تکنولوژی روز سعی در ارائه بهترین سرویس پذیرایی در پرواز را دارد و در فضایی در حدود 8000 متر مربع که در حال حاضر 600 نفر پرسنل دارد و با تهیه 24000 پرس روزانه غذا سعی در پاسخگویی به نیاز پرواز های داخلی و بین المللی دارد .مرکز کترینگ ماهان به تازگی قادر به دریافت گواهینامه بهترین کترینگ ایران شده است.سرویس داخل پرواز برای مسافران کلاس تجاری علاوه بر غذای اصلی شامل نوشیدنی- سینی پیش غذا و سبد نان نیز می باشد. برای مسافران کلاس عادی نیز سینی غذای اصلی متناسب با زمان پرواز سرو می شود
اسلاید 12: مهمانداریمهمانداران ماهان نمونه ای از مهمان نوازان ایرانی هستند که با گذراندن دوره های سرویس و ایمنی بین المللی آماده اند تا مسافران بهترین سفر را تجربه کنند و نمونه واقعی مشتری مداری را شاهد باشند .مهمانداران کلاس تجاری با گذراندن دوره هایی خاص ،خود را برای پذیرایی این کلاس آماده کرده اند تا مسافران طعم واقعی بالاو برتر بودن و سفر با کلاس تجاری را حس کنند .
اسلاید 13: کارکنانفعالیت این شرکت با جمعیتی در حدود 140 نفر آغاز شد و پله های ترقی در این صنعت را پیمود تا همکنون ماهان حدود 3800 نفر پرسنل دارد . این شرکت با برگذاری 4 دوره آموزشی برای مهمانداران سعی در بهبود کیفیت خدمات دارد . ماهان همچنین از سیستم های شبیه ساز پرواز پیشرفته جهت آموزش و ارتقاء خلبانان و پرسنل پرواز استفاده می کند
اسلاید 14: وقایع ناگوارپرواز 306 که از تهران راهی دبی بود در هنگام پوش بک روی آن سقوط می کند و دماغه آسیب می بیند اما حادثه جانی نداشته است .پرواز 5038 ماهان که از دبی راهی تهران بود به دلیل تنگی نفس یک کودک و برای نجات جان او در فرودگاه شیراز فرود اضطراری نمود.پرواز 1035که مهر آباد را به مقصد مشهد ترک کرد بعد از 15 دقیقه به دلیل تکان های شدید و صدای غیر عادی موتور به مهر آباد بازگشت.یک فروند ایرباس ماهان در فرودگاه مهر آباد با مشکل باز نشدن چرخ دماغه مواجه شد که با مهارت خلبان سالم به زمین نشست.یک فروند ایرباس ماهان که آماده فرود در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد بود بدون چرخ جلو سالم به زمین نشست.
اسلاید 15: سالن انتظاراین شرکت برای آسایش مسافران کلاس تجاری تا زمان سوار شدن به هواپیما سالن انتظار جدای از سایر مسافران را در فرودگاه مهر آباد و فرودگاه امام خمینی در اختیار قرار داده است . تا مسافران از امکانات آن مانند : استفاده از اینترنت- انواع نوشیدنی- مبلمان راحتی و... استفاده کنند .
اسلاید 16: باشگاه مسافران کثیر السفرماهان خدمات ویژه ای را برای مسافران کثیر السفر خود ارائه می نماید که شامل دو امتیاز از قبیل 1 خرید بلیط رایگان 2 ارتقاء رده عضویت می باشد در ارتقا رده عضویت شما کارت رنگ های سبز – نقره ای و طلایی را بر اساس تعداد پرواز و جمع آوری امتیاز مورد نیاز آن دریافت می کنید. مزایای کارت سبز : امکان خرید بلیط رایگان / امکان قرارگیری در دریافت امتیاز – امتیاز مورد نیاز : 1500 مزایای کارت نقره ای : امکان ذخیره جا- استفاده از سالن پذیرایی – اولویت در سوار شدن به هواپیما- 25% افزایش امتیاز- امکان حمل 10 کیلو بار مجانی – و کارت الصاق به بار امتیاز مورد نیاز : 25000 مزایای کارت طلایی : دریافت 50 % امتیاز با هر پرواز – ترانسفر فرودگاهی- داشتن جای قطعی در نکلاس عادی یا تجاری – استفاده از سالن پذیرایی فرودگاه + یک همره در فرودگاه امام خمینی ( ره) امتیاز مورد نیاز : 500000
اسلاید 17: ابتکار نو بزرگترین مشکل ساکنان شهرستان ها در زمان سفر های بین المللی رفت و آمد به شهر مبدأ پرواز است یکی از سیاست های ماهان برقراری پرواز های بین المللی از شهر هایی بغیر از تهران است. که راحتی مسافران را فراهم می آور د مانند مسیر های بانکوک و دمام از مشهد دوسلدرف از اصفهانکولالامپور از شیراز و مشهد
اسلاید 18: ماهان ، دبی را ارج می نهد با افزایش تقاضا برای سفر به دبی . این شرکت برآن شد تا رفت و آمد را برای مسافران این مسیر تسهیل کند و در این راستا برنامه پروازی دوبار در هفته به دبی را از سال 1377 آغاز کرد. و همکنون این پرواز ها به سه بار در روز افزایش یافته است.. و دبی در چند سال اخیر به مسیری راهبردی و بسیار مهم برای ماهان تبدیل شده است. بویینگ ماهان – فرودگاه دبی
اسلاید 19: رکورد شکن پروازی ایراندر 21 نوامبر 2009 یک فروند بویینگ 400-747 ماهان به شماره پرواز 5056 با انجام یک پرواز 14 ساعت ونیم از فرودگاه امام خمینی به سمت فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس طولانی ترین پرواز تاریخ ایران را به نام خود ثبت کرد .این پرواز با عبور از فضای هوایی ایران – ترکیه- یونان – آلبانی- ایتالیا – فرانسه – پرتغال – ترنیداد – توگو به ونزوئلا رسید . این هواپیما 8 ساعت را روی اقیانوس اطلس گذراند .هدایت هواپیما را کاپیتان غفوری – کاپیتان جهرمی – و هیدالگو به عهده داشتند به همراه 19 مهماندارکه کابین مسافران را مدیریت می کردند . مقدار مورد38000 پاارتفاع از سطح دریا 195000 لیترسوخت مصرفی 15308 کیلو بار حمل شدهنهار – شام- صبحانه- نوشیدنی وعده های غذایی سرو شده600پتو و بالش219 لیترنوشیدنی68 کیلو گرم نان
اسلاید 20: ما آماده ایم تا شما بهترین ها را تجربه کنید
اسلاید 21: تهیه کننده و تدوین : مرتضی ایمانیانتخاب موسیقی : امیر بیات سال : 1391
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.