29 صفحه
549 بازدید
26 فروردین 1401

صفحه 1:
ولایت و ابعاد آن و بهشت ولایت

صفحه 2:
هدف ارسال پیامبران :تزکیه و تعلیم انسانها و فرلهم آوردن زمینههای حرکت تکاملی آنها به سوی خدای متعال و رساندن آنان‌به مقام بندنگی است. هدف خدایند متعال از تشییع شرلیع تن است که بینش‌ها و ارزش‌های انسان‌ها را از نادرست‌به درست تغیبر داده و بر اساسّن الگوی رفتارهای آنها در هعه عرصه‌های زندگی برای تحقق حرکت تکاملی همه انسان‌ها سامان یاید. مجموعه آموزه‌های اسلام در قرن و سیره و سنت پیلمبر(ص) و ائمه معصومین(س)برای تحقق چنین هدفی از سوی شارع مقدس بیان شده لست. و نظامند و مرتبط بااهم هستند,که مبانی فکری امامین انقلاب لسلامی بر گرفته از آن است. در این درس تلاش بر این است که به گوشه‌هایی از منظومه فکری امام خامنه‌ای پرداخته شود.

صفحه 3:
مسئله ولایت ادامه «معنای ولابت و ابعاد آن» ولایت شناسی اسلامی بحث نبوت است اگر یک ملت؛جمعیت وپیروان یک فکر و یک عقیده» دارای ولایت نباشد؛بیهوده زند گی می کنند. ولابت مومنين به معناى بيوستكى دراصطلاح قرآنى هم به ولایت در نگاه آقا ين 1 شماری از افراد است که فکر و معنای پیوستگی و اتصال انصال و ارتباط دو < ‎oe‏ ولايت نؤديكي .هدف وأحدى دارند شديد ميان دو طرف ‎Peat sane Sag‏ بودن دوچیز با یکدیگر

صفحه 4:
ولايت خدا و معصومین(ع) در نظام اسلامی» مبنای حکومت پیوستگی فکری» روحی و عملی مردم با حاکمان الهی است. پبوند ولایت؛ پدیده‌ای سیاسی و اجتماعی است که با تلاش؛ هجرت و کار جمعی به دست م یآیدِ لایت || = ولایت الهی وحدت لایت الهی کاربرد سا روحی؛اجتماعی»معنوی را ولایت الهی کاربرد سیاسی .در پی دارد ‎Lal Ly‏ الّذينَ آمَنُوا أَطيعغوا الله وَأَطيعُوا الرَسْولَ وَأولى الأمْرٍ منکن) (النساء: ‎)۵٩‏ ‎ ‎ ‏به معنای اقصال فکری» روحی و عملی با خدا و ائعه ‎ ‏ولایت الهی یعنی پیوند فکری و عملی با جریان توحيد ‏همه ذرات عالم در ولایت | تكوينى الهى هستند | ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
‎galt ga‏ و الوم و الولايّه ‎T ۱‏ رايطه ولابى مؤمنين جيوى 2 درمز ماندگاری جامعه تشی» نفوذ دشمنان را می‌گیرد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏»و عملی میان مومنین ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
دشمن خودتان را سرپرست خود قرار ندهید.ممتحنه۶۰ از نظرمقام معظم رهبری هر ولایتی غیر ولایت دی هد ایتی غیر وا مومنین باید خود را در برابر نفى ولايت اهل باطل قطع .هرجه انسان را از ولايت دش یوند و اتصال با آناست" غداو اد تارج امس نوت ات

صفحه 7:
بعشت به معنای انقللبی در جامعه که بدنبال انقلاب درینی پیاعبر رخ می دهد که نتيجه كن ببيند روحى وفكرى ازمنظ رآقا نبوت» گذاردن پیفام خداوند در میان بشر است مردم با نبی است. ‎hey cain‏ كت عملى براي مهمترين ويزركترين ‎Cen‏ 5-8 تس رساندن السآن به سر منول كمال اتفاق درطول تاريخ بش دين بدون نبوت هيع ‎ere ae‏ فردی و زندگی اجتماعی است بعت است ابى ندار شخص بركزد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
ایشان املمت را ضد سلطنت دانسته و تفاوت های آنها را چنین تبیین‌می کند املمت یعنی پیشولیی روحی و معنوی و بییند عاطفی و اعتقادی جا مردم اما سلطنت یعنی حکومت با زور و فریب و بدون هیچگونه عاطفه معنوی وایمانی امامت آمیزه‌ای از سه مفهوم

صفحه 9:
ویژ گیهای امام طبق آیه ۵۵مائده و ۱۷۳ ایمان واقعی که در عمل مستمرتأئید شده است پیشوایانی قرار و ‎aly‏ نماز و دادن زکات را وحی کردیم و آنان پرستنده ما بودند(۷۳)

صفحه 10:
نمايان ساختن عملى آموزه هاى دينى م حفاظت از ایدئولوژیتوحید و اسلام ناب سه شأن اصلى امام تلاش برايتشكيل ياحفظ جامعه وفظام ‏ | اسلامی

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
مهمترین شاخص‌های نظام ولایی پیامبر(ص) ‎pees ee este rs Beas ees eee |‏ تا ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی(عج)

صفحه 18:
ولابت فقیه از منظر امام خامنه‌ای

صفحه 19:
مهمترین نقش ولایت فقیهٍ باسدارى و دیدبانی حرکت نظام به سوی اهداف آرمانی است.

صفحه 20:

صفحه 21:
۱- پویایی و تحول پذیری ۲- آزادی فکر و اندیشه ۳- ساخت اجتماعی جامعه اسلامی بر پایه توحید ۴- امامت محوری ۵- هدایت محوری ۶- عدالت محوری ۷- فرهنگی محور ۸- معنویت محور ‎-٩‏ اخلاق محور ۱۰-جهاد گری و مبارزه ۱- اعتقاد به نقش مردم ۲- حرمت و کرامت انسانی در جامعه اسلامی ۳- تکامل گرایی در جامعه اسلامی ۴- ابزار بودن اقتصاد ۵- تخصص گرایی در جامعه اسلامی ۶- قانون گرایی ۷- اداره جامعه بر اساس رفنار عالمانه - نبود تناقض در جامعه اسلامی ‎-٩‏ برخوردار از عزت و قدرت ۰ - فظیلت محوری (۳۴۵و ۴۶)

صفحه 22:
مقام معظم رهبری در برابر جامعه اسلامی مطلوب » جامعه نامطلوب و جاهلی را قرار می دهد که دارای شاخص‌هایی است: ۱- مناسبت اجتماعی تحت حاکمیت طاغوت ۲- قاعده شدن خود فراموشی در جنين جامعه 3 0 = اد ‎-٩‏ ستمگری و ستم پذیری ۳- دوری از فطرت انسانی ( معنویت؛ اخلاقیت و فضیلت) +1— غرور و استبداه فردی جامعه ۴- ضعف معرفتی انسانها ۱- ترویج فساد اخلاقی و بی بند وباری ۲- تبعیض و بی‌عدالتی ۳- بی‌تقوایی و غرق شدن در منجلاب شهوات ۶- خروج جامعه از سنت‌های الهی ۴- خود فراموشی در جامعه ۵- طبقاتی شدن جامعه ۷- مصرفی شدن جامعه ۵- دور شدن از معنوبت و دین ۸- پوج گرایی اخلاقی افو دسا

صفحه 23:

صفحه 24:
جا > ‎Se ae‏ شاخصه هاى جامعه مطلوب اسلامى که در عصر ظهور معصومین (ع) محقق شده است وپس از دوره طولانى غيبت امام عصر (عج) محقق خواهد شد جامعه مطلوب» جامعه ولایی .دارای جند اصل است نبود فقر فکری و فرهنگی نبود نشانی از جمل و بی‌سوادی ‎ .‏ ارتقاء سطح اندیشه انسان

صفحه 25:
مقام معظم رهبری معتقدند برای تربیت انسان طراز اسلام لازم است | /هدف نهایی اسلام جامعه اسلامی تحقق یابد و ایجاد شود و این هدف سوم است.

صفحه 26:
هدف غائی ونهایی اسلام قرب الهمی هدف پیشین از آن انسان سازی است. و هدف اولیه ایجاد جامعه اسلامی است

صفحه 27:
فرموده است تحقق بخشد عبوديت و اطاعت ازخداست. يعنى همه كارها براى خداست و براى قرب الى الله .تعالی انسان : به این معنی که در مسیر پرداخته شود ترجیح اهداف اخروی بر سود مادی مجاهده و تلاش دائمی جهاد فی سبیل الّه و امید به پیروزی در همه شرایط

صفحه 28:
فرایند تمدن سازی محیا کردن زمینه ظهور قمدن نوين اسلامى جاممعه بردازى(جامعه مطلوب) خود سازی

صفحه 29:

39,000 تومان