علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت خلاصه کتاب کودک ، تربیت ، زندگی اثر دکتر عبدالعظیم کریمی

یکی از با ارزش ترین کتبی که در زمینه فرزند پروری مطالعه نموده ام این کتاب بوده است

fayigh50

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
الط

صفحه 4:
الا رل لوط سا ار ۱ ‎٠‏ اثر دكتر عبد العظيم كريمى

صفحه 5:
یلا رال 0 "اول بودن واول شدن براى رشد وتعالى | بچه ها خیلی خوب است اما اين اول بودن باید در دانش آموزان متفاوت باشد نه این که همه آنها در یک جیز اول باشند

صفحه 6:
ال تا لا سا |أبلکه هربک از آنها در یک چیز باید اول باشند ایکی | در درس خواندن یکی در سحر خیزی یکی در ورزش یکی در آراستگی سر وصورت یکی در نظافت ناخن ها یکی در خط زیبا یکی در حدای خوب دآشتن یکی در ادب اجتماعی یکی در نظم وانخباط یکی درخوش خلقی یکی در سخت کوشی ونلاش ..

صفحه 7:
ا را هط سا

صفحه 8:
۱۳ Lata | ‎Ms‏ درسى تا جه اندازه بين اين دانش ها وآن ‎Cowl 0095 515599 10 ro BLI I Lo rio‏ $ ‎

صفحه 9:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 10:
بشترین مدرسه برای آموزش ونوبيت ذشنى وشخصيت كود كان است .

صفحه 11:
ا را هط سا

صفحه 12:
پی تشک وبال تخيل به مقامى ا: شهود دست يا بح ۱۱ وقايع وحوادث زندگی را همان گونه که رخ داده | اپشت حس كند وببيند ودر عبن حال حاضر وناظر بر احوال گذشتگان باشد واز شکست ها . خلاف ها . پیروزی ها ۱ وخوبی ها درس زندگی بیاموزد .یکی از شیوه های 1 ۱ آموزشی در مدارس باید پرداختن به ابن موضوعات باشد.

صفحه 13:
ا را هط سا

صفحه 14:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 15:
" | نیکو ترین عادت در کودک تفکر ۱ ( است ونفکر زاینده حکمت است . | يس به كودكان ذود ياد بدهيم در ‎N‏ كنار مطالعه به تقكر نيز بيرد ازند

صفحه 16:
علم آموزی بدون خرد ورزی ارزش ندارد .جمع آوری اس ‎ee ee CC rr‏ ۱ معده است ( غذايى كه صرفا | وهضم وجذب نشده است)

صفحه 17:
ا را هط سا

صفحه 18:
شدف از یادگیری این است که کودکان بهتر | بتوانند با خود ومحیط خود سازگار شوند وقادر ‎nig ۱‏ وقادر گردند که وظایف وتصالیف خود را به ‎i |‏ درستی انجام دهند . نه این که از دیگری 1 ودیگران برای برتری جویی خود پیشی ۳ كيرند .مدرسه كانون تمرين زندكى سالم است.

صفحه 19:
الط سا "یرای این که کود کان اطلاعات خوبی را کسب کنند تنها شنیدن متن سخنان دیگران ‎error ey PO Po‏ ۱ دادن وشیوه درک كردن انها نيز مهم است .

صفحه 20:
0 الوا رطس 1 0 واكنش هاى كود كان به هنكام ‎gala gig‏ | سوالاتی که مطرم می کنند وکنش رفتاری آنان . | 1 همگی در دقیق شنیدن ودقیق فهمیدن موثر ۳ هستند .يكى از وظايف آموزش ويرورش ياد دادن این مهارت های اساسی به دانش آموزان است.

صفحه 21:
ال ليك از آنان به شيوه ناص ذود فكر فى كنند: فيح کید کی (fk, Fey revere] pre pr Dr ew rarer) Pm De ee Fe Per a Pre Ir er Cw | Perrier er ene er eer Ree wreerc nw eve yor Wwe PP we Pre eee Pe Pray

صفحه 22:
ا را هط سا

صفحه 23:
‎Hl‏ مضارت مفن, آهمزش خمانا هماهنگی این اناد ااست .شنحيت كودك . ترکیب بک پارچه ای از 1 صفت ها ونصلت های نیکو در قالبی موزون ۷ " وفماهنگ أست . نه ترکیبی مکانیکی از آن ها که بر اساس برش های خود خواسته ی بزرگسالان صورت مى گیرد. ‎ ‎

صفحه 24:
الط سا Pe) bre Pa epee TO eer 00 ee Rete eel eel ee PN ‏ل ا‎ eee OLE ‏زندكى . يكونه كشف كردن محيط را به‎ ‏لل‎

صفحه 25:
‎iy‏ این آموزش ها از طریق کناب ومشق ونمره ‎Mf‏ به دست نمی آید . بلکه از راه نگاه ‏۱ ۳ . مشاهده درست . شنیدن معنی دار ‏۱ ودقت وبحیرت درونی حاصل می شود ‎ ‎

صفحه 26:
1 UT Pet rrr eae vere | ay اا 1 ‎Pre‏ ا ‎Fy, ry‏ \ دانش آموزان می کنند

صفحه 27:
سر هل سس le ‏ل‎ al

صفحه 28:
| ۳ موفقیت گرایی وبرتری جویی از دیگران در رقابت ۱ ومسابقات علمی وفرهنگی میان دانش آموزان زمینه ای ۳ " است تا بیش از آن که میل داشته باشند که بیشتر 1 آبد انند* اتمایل دارند که دیگران بیش از آن ها " ندانند" واين آبین ‎Nt‏ در نزد دانش آموزان چیزی جز خود خواهی وخود پرستی وجاه ۲ طلبی به بار نمی آورد .

صفحه 29:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 30:
‎Mf ۱‏ نر باشد . سرعت پیشرفت او در مراحل || بعدی رشد بیشتر است واین تاخیر وتانی ‎a ۱‏ به پختگی وعمق فگکری او می اگزاید . ‎iv \ 1 ‎

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 34:
الط سا ۱ عبارت است از : خواندن . نوشتن وحساب کردن . 1 Pa See PROC Ph or atc Pe ۱ er LY us 1 Le

صفحه 35:
مدرسه ها باید از روش القای " برتری طلبی" وجاه طلبی فردی در رقابت های درسی جلوگیری کند

صفحه 36:
احساس همدردی وهمدلی ونوع دوستی که ویژگی بارز اخل ق ‎be Rr TL reared‏ 0

صفحه 37:
4 إصرفاة اورا به سوی رقابت تخریب کنند ه . به قیمت نابودی وحذف دیگران سوق می ‎WN)‏ دهد بنابراین بهتر است تعلیم وتربیت* ‎١‏ رقاقت مدار" " باید جایگزین تعلیم وتربیت ۱ ۱ " رقابت مدار " شود

صفحه 38:
ا را هط سا

صفحه 39:
الط سا FON Fare or Cw vere eer ‏ا‎ (۳ Peeered 0 ee Oe نی ‎g‏ سس اند

صفحه 40:
۳ آنفا به راحتی در باره منطقّ صحبت ‎utd‏ ‏+كنند 2 ادبیات وتاریخ را ‎da, bas‏ اند ولی در باره آینده زندگی خویش .

صفحه 41:
]| داده ال ‎IN Pree eee ee ere PS‏ | احساس کنند ود,رطرح یک مشکل وارانه راه ۹

صفحه 42:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 43:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم 1" بلكه از كسانى مستند ‎PA apn pes‏ ا ل ا 0 ا لم ا 0 ۱ بهداشت روانى وتعادل شنخحيتى انها نكرده است.

صفحه 44:

صفحه 45:
ا وتربیت ایجاد " نیاز" به | ۱ جویندگان علم ومعرفت به سب مجهولات نه ۱ خاحیت

صفحه 46:
الوا رطس بیشتر . کسانی موفق شده اند که کمتر یک شنیده اند استایش وتمجید بیش از ‎a‏ کودک در اغلب موارد نتیجه معحوس ‏را بدنبال دارد ‎

صفحه 47:
‎hy‏ ی است لذت درونى وانكيزه ها وتمايلات طبيعى ‎ee a Pere ve eee cr 16‏ 0 ا ا ا 2100 اگر در مقابل اين رفتارها دانم از بیرون تشویق شویم . ‎Rae Perm Moe eer icv‏ 9 ‏شود . ‎

صفحه 48:
۳ ا 1 تحقیگات روانشناسی نشان داده است که ] روش های آموزشی يددان وسادران وم

صفحه 49:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 50:
الط سا ° در مدارس ما خدمتگرار وسراید ار 00 ممكن " است خیلی بیشتر از مدیر ومربی مدرسه در اخلاق | وحالات روحی بچه ها موثر باشند توجه به عوامل حاشیه 1 گری می کند نگاه اولیا ومربیان را به تربیت تغییر می دهد .

صفحه 51:

صفحه 52:
7 ۳ ۱ 0 ¥) ee ee ۱ Ying ‏ل‎

صفحه 53:
ال تا لا سا : "أرياضيات آن ها را فکور وعلوم 1 طببعى آنها و عمیبق ۱ وموشكاق مى سازد .

صفحه 54:
الط سا *علم اخلاق وقار وحسن رکتار را به بار می آورد ب ل ‎rr‏ ل وحوحله می بخشد .

صفحه 55:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم *آیا گرزندان ما با درس هایی ۱ ۳1 3 ‏خوانند‎ OY | a ‏اند ؟‎ 7-۳ Ew ‏خود‎ j= ۳ ۳۳

صفحه 56:
2 ۱ | ]با آن چه که در زندگی واقعی با | آن روبرو هستند . ارتباطی وجود دارد ؟

صفحه 57:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 58:
الط سا نس نزدیک ونزدیکنر می سازد نه صرفا فربه سازى ذهن ومغز او بلكه لطيف سازى قلب و هنر عشق ورزی او نیز هست .

صفحه 59:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم 1 کاهشی هم دارد .چه بسا آنچه که از دانش | آموزدر قالب سوال ومجهول یابی کاسته می شود ‎hal |‏ ا 1 افزودن وسیراب کردن است. ‎

صفحه 60:
۳ فعالیت های فوق برنامه در مدارس بايد در ‎I‏ فضایی از " آزادی " " انتخاب " رغبت وخود انگیخته ولذت درونی همراه باشد .هرگونه 0 فعالیتی که بدون این سه عنصر مهم باشد . ۱ از اصالت واثرگذاری تربیتی خارج است

صفحه 61:
إدانش کل ۱ Pen ‏ا ال ا ل ا‎ ree) ‏ثردی در محیط مدرسه وتشکیل گروههای خود انگیخته‎ | ‏دانش آموزی باعث می شود که در تعادل با همسالان خود‎ ‏ل ا ا‎ ‏پارچگی وانسجام خویش را بیشتر دریابند‎

صفحه 62:
| ارت خواندن انسان را با افکار دیگران | 1 آشنا ۱ }| می سازد مهارت سذن كقتن به او حضور | ذهن وسرعت انتقال می دهد ومهارت نوشتن ۱ انسان را دقیق می کند

صفحه 63:
اد داشته باشیم که این مفارت ها هنگامی \ شحوفا می شوند که ریشه های آن در ‎ome‏ آبیاری شده باشد واز طریق 4 ‎al‏ ‏۳ کردن شرایط مناسب به رشد وتعالی بیشتر زا نزديك شود . 1

صفحه 64:
99 ۱ خرد ناب وانديشه خلاق از قلب ‎١‏ طربناک ‏ ودل زلال زاییده می ۲۱ شود خود آگاهی ‏ واقعی ریشه در آجان آگاهی دارد

صفحه 65:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 66:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم اين که فرزندان ما یاد بگیرند چگونه احساسات خود را کنترل کنند . چگونه اعتماد به نگس وعزت نقس در خود را ارتقا ءبخشند. چگونه دارای سعه صدر وسخاوت در زندگی باشند ‎Pree A ee a ree ee‏ ‎eer ER Meir ele VOL rere LBL erg re]‏ قالب محفوظات ذهنى ودروس مختلق به آنها ياد مى دهيم ۳

صفحه 67:
الط سا PY ey re rr ee Ply ee |e ‏ال ل‎ ااست .هر الکویی نا زمانی که با هد ها الکو ی دبگر ‎Ce Pee eg Pere)‏ ا ‎٠‏ ضرورت ييوند خانه ومدرسه از همين منظر وبراى همين منظور به طور دائم مورد تاکید قرار می گیرد.. ‎

صفحه 68:
ر مربی به منزله کار مامایی است .که کار ليش أن ويزى است كه متوبي به اقتضاى فسارن | نیا خويش ابستن آن است .بارورى . مهيا سازی . ۷ مراقبت ويرورش ابن نیاز واماده کردن برای | زایش , هنر لطيف يك مربى ظريف كار است i

صفحه 69:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 70:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم *حودک5. بسیاری از امور را که دبدنی نیست از راه دیده می آموزد . PAPE TS TCE ne ‏ومهربانى نجابت اخلاقى ووقار وبردبارى‎

صفحه 71:
الط سا 0 ا 0 ۳ ۳۱ گوش می شنوند مانندریا 0 ۱۳ ۲ 2 دروع 3 Fa ON ra Pree ra eT ete

صفحه 72:
| 'وقتى به كود كان ذود باد مى دهيم كه به ۱ ی دیدن عیب دیگران . خوبی ها ونقاط قوت آنفا را مد نظر قرار جهن . در حقیقت احساسات ‎gli alle |‏ را تقویت كرده ابم ويرورش داده ايم

صفحه 73:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم 0 در آن است كه جنبه ذوب اقراد ۱ Pel P| Ped eer Pere eer Pee AT Beer ae eee ET ‏خورشید وسایه وجود دارد.‎

صفحه 74:
الط سا ۱ ‏ل ا ل‎ oe he کنیم تا از دروغ گویی يرهيز كنند بايد | پیش از اين مراقب باشیم که با دروخ زندگی ا ‎fy re‏ ‎ee re)‏ دروغ گفتن است

صفحه 75:
1 1 اگر زندگی ساده وحصمیمی داشته ‎١ f‏ باشید عمق وزیبایی را به همراه خواهد ‎Me‏ داشت اک خلوص ‎ats am‏ در ‎is,‏

صفحه 76:
:اگر دیگران را دوست داشته باشید . رخایت درونی در ألما ايجاد مى شود . اگر به دیگران کمک کنید . آثار | مثبت آن متوجه خودتان خواهد شد .آنچه که به دیگران ۱ می دفید پیش از آن که به نفع دیگران باشد به نقع | . ‏شماست‎ ١ | ۳ نا جه مبزان ابن اصول را به کودکان خود آموخته اید ؟ ‎i‏ ‏1

صفحه 77:
الط سا eee reo ‏ا‎ ee ۱ eee er eer ere) Spero rey ere Bho ee Pe vay ee Oy ‏واسیر بدبینی ولا قیدی بشود .اين یکی از پیچیده‎ ‏توین رازهای توبیتی پرورش حس دینی وانسانی است‎

صفحه 78:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم ‎eer Lae YL eee wr‏ و همه افراد ذوبى كند بدون آن كه انتظار داشته باشد تا ۲ دیگران نیز به او خوبی کنند . 1 چنین روحیه ای را در خود و فرزندان خویش تا چه اندازه بارور ساخته ايم ؟ ‎ ‏۳ * کرامت وبزر كي . جيزى جز داشتن ‎ia‏ کضیلتی نیست.

صفحه 79:
۱ | هر کس آن چنان است که در دل خود فکر می کندهم چون ‎iN f\‏ گیاهی که جوانه می زند . نمی تواند بی بذروبی ريشه ۱ ‎٠١‏ باشد . هر عملی که از ما سر می زند از بذرهای اندیشه ‎١‏ |زهایمان نشات می گیرد .بنابراین آنچه که هستیم بر اساس ۱ ‎i ‏است نیک اندیشی را در فرزندانمان پرورش دهیم . که اگر‎ ۱ . ‏")نيك بينديشند نيك عمل خواهند كرد ونيك ذواهند بود‎ ‏| انديشه ای که ورزیده ایم . پرداخته وساخته می شود .خوب ‎

صفحه 80:
‎er)‏ تا لا سا ‎

صفحه 81:
آموزش این که گرزندان ما هر روز با ) محاسبه ومراقبه . اعمال ورقتار خود را " ارزيابى كنند بيش از آموزش هاى ‎aN‏ درسی ومدرسه ای اهمیت دارد 9

صفحه 82:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم ۱ وخود گردانی آن ها کمک می کند بنایراین خوب | است که هرشب هنگام خواب به آن ها یاد آوری کنیم ‎Cre CM ey eee Perr‏ كذرانده ام ؟ ‎٠‏ جه افکاری نسبت به دوستانم داشتم ؟ ‎

صفحه 83:
‎er)‏ تا لا سا ‎۱ ‏*همین بازنگری وباز اندیشی منجر به باز آقرینی ‎eer eee‏ ۱ كيرد كه ‎re‏ قرائر از آنهه كه هست حركت كند . ‎

صفحه 84:
‎A |‏ اگر خواهان فرزندانی حقیقت جو نيك ‏| آندیش وسلیم. النکس هستند . سعی کنید ۰ به آنها یاد آور شوید که در ذهن خود ‏| نسبت به کسی بد اندیشی نکنند ویا ‏1 پشت سر دیگران غیبت نکنند ‎ ‎

صفحه 85:
اه هط سا AL We peers we] ew ipower ry ew Ie pore Coe FL ‏روی خیر ونیکی باد کنیم . به کرامت وعظمت وجود خویش‎ ا ا ا نا 8 وسلا مت روانی تفی می سازد بدبینی وکح اندیشی نسبت به Ae Perc iy ae peered eer By Pe ‎BT Creede ere YLT BY err RSE‏ ره ‎

صفحه 86:
| ید نویسی . کاشی کاری . نیایش . ترتیل . تذهیب . \ معماری وصد‌ها نمونه دیگر از این دست . جلوه های , ژیبایی ۰ توازن ‎٠‏ هماهنظکی ۰ تناسب ۰ تقارن و. ..در اشيا | ۳ واصوات ورنك هاست که چنانچه به زیبایی درک شوند ۱ | أمنجر به زیبایی درون وفماهنگی ویک پارچگی شنصیت ۸ آدمی می شود . aN

صفحه 87:
الط سا ES Err a ‏ل‎ eT | وقابلیت ها ی فطری کود 5 را برمی انگیزد. ‎PvP pew Pa ro re‏ 1 ا ‎Ae perernyere re‏ ‎Bw] Fe wee Tey 0‏

صفحه 88:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم 210011111111 106 eee ewe ey ee | ۱ ee ere eer ey | ومضر جوبی در کودک5 رشد نکند حس دینی ‎Ll” rere‏ 0

صفحه 89:
الط سا *اگر محمم هسنید فرزندانی مستقل وازاد | اندیش داشته باشید واگر مایلید کودکان | شما در آرامش وامنیت درونی به سر برند . باید | ee eke vee ‏خویشتن را یاد بگبرند‎

صفحه 90:

صفحه 91:
الط سا *اگر به فرندان خود بياموزیم که چگونه بر ‎Cpe er] re‏ اس ‎pare—we (Pc ne Sree Pee Pet PI Ce‏ ‎

صفحه 92:
‎yes yea sal ala! Lal 1 |‏ کنند. احساسات خمدهان رز ‏جایگزین احساسات فرزندان شان کنند .هر كس تا | زمانی که بر خود مسلط است می تواند گراتر از خود ‎bh‏ حرکت کند وزمانی که تحت سلطه احساسات دیگری ۱ است نه تنضا بر خود هوشیاری ندارد . بلکه تمامی توان وانرژی خود را حرف کنترل وعوامل بیرونی می نماید ‎

صفحه 93:
۱ ۳۳ شایسته است به فرزندان خود اجازه دهیه تا با آرامش درونی واعتماد به نفس . ۱ احساسات خود را بیان کنند .ابزار وجود وحراحت در بیان احساسات عواملی برای و

صفحه 94:
الوا رطس

صفحه 95:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم [۳ N= PEW PE REE | ل 000 برای آنچه که اطاعت ویا تگلید می کنند دوست بداریم

صفحه 96:
۱ 0 این تقاوت شا را به رسمیت بشناسیم تا آه فاد ۱ شد بگوید : ممکن است من برجسته ترین شاگرد | در مدرسه نباشم اما بهفترین سرود خوان با نقاش با ' ورزشکار مدرسه — من هر چند گردی با هوش اما فردی مضربان هستم .

صفحه 97:
۶ مایت بیش از هد . مرقبت افراطی وحساسيت های بی اندازه نسبت به فرزندان ۱ اباعث مى شود که آن ها افرادی محافظه ۱ كار. ناتوان . وابسته . نا امن ومضطرب بار ۱ ~ ۱ ۲ ایند 1 سر ۱۳ 1 if

صفحه 98:

صفحه 99:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم PY Pen Pe ‏ا ل‎ ee ‏ا‎ ]| دانی وممکن است غرق شوی" به اين نکته مهم توجه ‎peer rer ey ee Py ۱‏ ‎ga: Jla4yjs eSga aug pulpal il along cud! pa‏ ‎Sool‏

صفحه 100:
| يدف اصلی تربیت لین نیست که فرزندانی بار آوریم مطیع دستورات ومقلد رکتارهای ما باشند. بلکه هدک . ‎٠‏ يوورش افرادی است که توانایی انجام کارهای بکر ونازه را داشته باشند وبه تکرار آنچه ۱ نسل های قبلی انجام داده اند قناعت نكرده . ۱ فرهنك خويش را باز1 فرينى کنند.

صفحه 101:
۳ ۸ كود كى كه باد ‎op‏ کیرد هميشه | احساس تقحیر واحساس گناه (خطا) کند . کودصکی بار خوافد آمد که 0 شخصیت او در بزرگ سالی با نگرانی . ۱ 3 اضطراب ونوميدى همراه ذواهد شد

صفحه 102:
POOR Ree Syed We rare cme Pee AUT] Cre name] Coe Pe ۱ *اراده های ضعیك . همواره به صورت شعار 1 rei Cece) Dery a 0 en ewe Cn ee ee ‏وعمل ظهور نمی یابد‎

صفحه 103:
lee ‏ی به گونه ای بار آوریم که‎ Vf rer les ‏همه جيز ,ا همان طور كه عا فى‎ / ‏ومى يسنديم . بدون مقأومت وبی هیچ‎ i ‏بیط برد . . نباید از او انتظار‎ al ‏ای‎ i ‏خلاقیت واستقلال داشته باشیم.‎ _ 5

صفحه 104:
| اج عول :اعتهات به تس : أحساس يقب ‎١/١١‏ بودن ومساله جویی وچراگویی . زیر ساز . ‎iy |‏ ذهنی آگریننده وخلاق است به کودکان | خود اجازه این فرهت ها واظهارات ‎NN‏ كستاخانه را بدفیم. ‎ ‎

صفحه 105:
الط سا ۱ 200 INT rere wer ear rere Py) Lee | , بگونه ای که هر چیز عادی وکهن را تازه ونو ببینندوشر معلوم ‎Ye rre— wn Cea Creer Pere err)‏ ۱۰7۳۱۱۱۱ بیافرینند . راه ورصز نبوغ را به آنان نشان داده ایم .زیرا نبوع نابغه ها نه در کثرت معلومات ومحفوظات آنفا بلکه در کثرت سوالات ومجضولات آنان از پدیده ها ومشاهدات اطراف خود بوده است

صفحه 106:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم Pre ۱۲ | Fe rarer Pm ‏الل‎ مى تواند افكارى كاملا تازه را كه هبيخ علمی پیش بینی نکرده است . ترکیب كند ابن تنها ممبزه از خلاقبت است

صفحه 107:
۱ 1 کردن . نه به معنای جایزه ویاداش . ۱ که به مغناق أبحات شود بانی است. دا | ۳ كودك از طريق لذت درونى وانكيزه ‎ls ||‏ طبیعی وقطری اش . به رفتار مورد ‎is ۱‏ نظر مشتاق کردد ۱۳ ۳ ۱

صفحه 108:
‎A‏ قدرت دانش هر كس در قدرت درک ‏|( مجهولاتی است که دارد واگر بخواهیم ۱ گوزندانمان را عالم بارآوریم باید دامنه ‏۱ مجهول! تشان را افزایش دهیم. ‎ ‎

صفحه 109:
‎er)‏ تا لا سا ‏۰ دشوارترین وپیچیده ترین لایه های حقیقت در ساده ترین وسطحی توين لابه هاى واقعيت نهفته است. ‏*" تنها كافى است ذهنى نيوتنى داشته باشيم كه عادى ترين ‏1 بديده . يون افتادن سيب از درفت . يكى از شكفت انكيزترين ‏قوانین علمی را کشف کنیم .اکر کودکان حس کنجکاوی خود را از دست ندهند. هر کد ام دانشمندی ‏با( ۱ ‎

صفحه 110:
37 توین وخطر ناک ترین جفل. احساس اشباع از دانش ۱۱ ت واكر كودكان ما احساس اشباع شدكى در ‎th‏ " وخلاقیت ذهنی رسیده اند .هنر اولیاومربیان نشنه كردن وتحريك كردن ذهن است. ‎ ‎

صفحه 111:
ا را هل سس Gale ol cus ae ‏كه بايد‎ Spat ‏تنها‎ ۱ | 3 به هبيخ جيز عادت نکند . ابن نوع عادت شحنی منجر به كسد ‎il‏ ‏ذهن وتحول در شخهیت کودک می شود .

صفحه 112:
به انتخاب محمد فايق مجيدى مولف كتاب :به آموزش بدبين نيستم واين پایان نیست آغاز تربیت واقعی است

20,000 تومان