پایگاه های فرهنگی هنری مساجد
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- آیین نامه
- اردوی تفریحی
- اردوی زیارتی
- اوقات فراغت
- پاورپوينت پایگاه های فرهنگی هنری مساجد
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- پایگاه های اوقات فراغت
- پایگاه های فراغتی
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- دبیرخانه کانون مساجد
- شیوه نامه
- ظرفیت های فراغتی پایگاه ها
- ظرفیت های فراغتی کانون ها
- فرم های کانون فرهنگی مسجد
- فرم های کانون فرهنگی هنری مسجد
- فرم های کانون هنری مسجد
- کانون فرهنگی مسجد
- کانون فرهنگی هنری
- کانون های تخصصی
- مساجد
- مسجد
- نظارت و ارزیابی پایگاه ها
- نمونه فرم های اوقات فراغت
امتیاز
پایگاه های فرهنگی هنری مساجد
اسلاید 2: 2آئین نامه و شیوه نامه اجرایی اوقات فراغت «آسمانی ها» دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان- 1393
اسلاید 3: پایگاه های فراغتی کانون ها پایگاه های فراغتی به کانون های فرهنگی هنری اطلاق می گردد که مجری برنامه های فرهنگی و هنری در ایام اوقات فراغت بوده واین فعالیت با تبلیغات مناسب به مخاطبین محلی اعلام می گردد. پایگاه های اوقات فراغت می بایست حداقل های ذیل را داشته باشند تا با یک کانون فاقد پایگاه فراغتی متمایز شوند.1- تشکیل ستاد اوقات فراغت در کانون و برنامه ریزی در جهت اوقات فراغت حداقل 3 جلسه(سنجه: وجود صورت جلسات مکتوب)( فرم شماره 17 )2- ثبت شناسه ی کانون در پایگاه آسمانی ها(فرم شماره 1) تکمیل و به دبیرخانه استان ارسال شود. 3- نصب پلاکارد یا بنر و شناسه ی اوقات فراغت کانون ها(آسمانی ها) در محل مسجد و وجود این شناسه در کلیه ی فعالیت های تبلیغی و اجرایی فراغتی کانون به عنوان هویت واحد(در گزارش مصور مشخص شود عکسها مختص سال 1393می باشد.)3
اسلاید 4: 4- تدوین و اطلاع رسانی برنامه ی اوقات فراغت کانون5- توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق و نیز اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت های مذهبی و فرهنگی مقارن با ایام اوقات فراغت- برنامه ریزی جذب حداقل 30 عضو جدید در مقاطع مختلف- برگزاری حداقل 7 دوره ی علمی آموزشی- برگزاری حداقل 2 اردوی فرهنگی تربیتی- برگزاری حداقل 2 برنامه ی فرهنگی ورزشی مستمر- برگزاری حداقل 2 مسابقه ی فرهنگی- برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه- مستند سازی، ارائه ی آمار و اطلاعات به ستاد اوقات فراغت استان (در قالب فرم های پیوست در شیوه نامه )4
اسلاید 5: جهت ارائه گزارش و آمار به دبیرخانه کانون مساجد استان فرم شماره 1 (فرم شناسنامه پایگاه اوقات فراغت آسمانی ها )فرم شماره 5 (فرم پذیرش اساتید و مربیان کانونهای فرهنگی هنری مساجد )فرم شماره 10 (نمونه جدول برنامه هفتگی (آموزشی و تربیتی ) کانون - فرم شماره 11 (فرم گزارش موضوع کلاسهای تشکیل شده در پایگاه اوقات فراغت )- فرم شماره 16(نمونه فرم جمع بندی فعالیت های پایگاه اوقات فراغت آسمانی ها )- فرم شماره 18 (فرم در خواست مجوز اردو )- CD مصور گزارش عملکرد در قالب عکس (به تفکیک رشته های آموزشی مثل: قرآنی ، ورزشی ، فرهنگی و هنری ، فنی و حرفه ای ، اردوها ، مسابقات فرهنگی و هنری ،افتتاحیه ، اختتامیه ، مناسبتهای مذهبی )5
اسلاید 6: ظرفیت های فراغتی کانون ها-کتابخانه های مساجد:کتابخانه های مساجد(مخزن باز، مخزن بسته) می توانند با تعریف برنامه های مختلف فرهنگی نظیر جشن کتاب، مسابقات، معرفی کتاب، نذر کتاب، جلسات نقد و نظر، خلاصه نویسی کتاب و... در کنارسرویس دهی کتابخانه درجهت تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت اقدام نماید.- طرح چهره به چهره: فصل تابستان فرصتی مناسب جهت جذب متربیان جدید به کانون و ساماندهی آنها در گروه های تربیتی چهره به چهره (بر اساس جنسیت و سن متّربی) می باشد.حلقه های تربیتی وظیفه ی ارتقای متربیان کانون را در طول سال بر عهده دارند و اوقات فراغت زمانی مناسب برای ایجاد و یا تقویت این حلقه هاست. چرا که اعضای حلقه زمان آزاد بیشتری دارند تا در برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی شرکت کنند. اگر کانون ها از فرصت ایجاد شده در فصل فراغت در قالب طرح چهره به چهره به خوبی استفاده نمایند می توان شاهد تداوم حضور اعضا در فعالیت های کانون در طول سال بوده و ریزش کمتری در پایان اوقات فراغت خواهیم داشت. - مناسبت ها وهیئت مذهبی: وجود مناسبت های مذهبی مختلف در طول ایام فراغت فرصت مناسبی است تا به این واسطه برنامه ریزان بخشی از فعالیت های فراغتی کانون را بر اساس آن تنظیم نمایند.6
اسلاید 7: - دوره های آموزشی: برگزاری دوره های علمی و آموزشی در طول اوقات فراغت از فعالیت های فراغتی کانون ها است که بر اساس تقاضا و نیازسنجی مخاطبان برنامه ریزی و به اجرا در می آید.- هسته های پژوهشی: هسته های علمی و پژوهشی یکی دیگر از توانمندی های کانون ها جهت غنی سازی اوقات فراغت است؛ که می تواند با جذب جوانان مقاطع تحصیلی مختلف بویژه دانشجویان، ضمن مرتفع کردن نیاز های پژوهشی کانون(نیاز سنجی، نظر سنجی،آسیب شناسی و...) به عنوان فعالیت فراغتی کانون به کار گرفته شود.- خانه های نور: جلسات و محافل قرآن و معارف کانون که در طول سال در حال اجراست می تواند در ایام اوقات فراغت تقویت و در سنین مختلف به اجرا در آید.وجود مخاطبین گسترده از ویژگی های این ظرفیت و توانمندی کانون هاست.- گروه های فرهنگی و هنری: گروههای فرهنگی هنری کانون ها نظیر نشریه، سرود و تئاتر می توانند به عنوان ابزاری جهت جذب نوجوانان و جوانان در غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت به کار گرفته شود.لازم به ذکر است ماحصل ایجاد شده توسط این گروهها، خود ابزاری جهت غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ابزاری جهت انتقال معانی فرهنگی می باشد.- مسابقات فرهنگی و هنری: برگزاری مسابقات مختلف حضوری و غیر حضوری به عنوان ابزاری با گسترش مخاطب بالا یکی دیگر از ظرفیت های فراغتی است که در کانون های فرهنگی هنری مساجد به کار گرفته می شود.7
اسلاید 8: - اردویی و گردشگری: اردوهای علمی، فرهنگی، زیارتی، سیاحتی و جهادی از ظرفیت های فراغتی کانون هاست که با توجه به استقبال عمومی جهت غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان به کار گرفته شده و هر اردو دارای بسته های فرهنگی و تربیتی خاص خود است.- خانه های دیجیتال و فعالیت های سایبری(وبلاگ یا وب سایت کانون):وبلاگ ها ،وب سایت های کانون ها، گیم نت ها و کافی نت ها یکی دیگر از وجوه فراغتی کانون هاست که می تواند با جذب جوانان علاقه مند و متخصص زمینه ی حضور این افراد را در فعالیت های سایبری کانون فراهم آورد.- کانون های تخصصی : وجود کانون های تخصصی در سطح استان ها یکی از ظرفیت های بالقوه فراغتی است که می تواند در جهت تقویت فعالیت های فراغتی کانون ها بالفعل گردد. به عنوان نمونه کانون تخصصی گردشگری وظیفه پشتیبانی از اردو های کانون ها(وسیله نقلیه، اسکان، راهنما، بیمه و ..) برعهده بگیرد.کانون های تخصصی قرآن و عترت، نماز، آموزش، پژوهش، فن آوری اطلاعات، مهدویت، عفاف و حجاب، نظارت و ارزیابی، سمعی و بصری و... از جمله تخصص های فعال هستند که می توانند در موضوع تخصصی خود از سایر کانون ها پشتیبانی نمایند.- جشنواره ها : جشنواره قرآنی مدها متان- جشنواره های موجود در سایت جشنواره ها www.javananemasajed.ir - نشریات تجربی : فصل نامه ، ماهنامه – گاهنامه – ویژه نامه (60 درصد تولیدات کانون در نشریه درج شود و ارسال یک نسخه از نشریه هر ماه به دبیرخانه استان )8
اسلاید 9: ستاد اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری مسجد ستاد اوقات فراغت کانون به منظور برنامه ریزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان کانون(کودک، نوجوان وجوانان)درسطح مسجد و با عضویت فعالان فرهنگی کانون به شرح ذیل تشکیل می گردد.الف)اهداف:ساماندهي فعاليت هاي اوقات فراغت كانونهماهنگ سازي و ايجاد وحدت رويه در فعاليت هاي مسجداستفاده از كليه ی ظرفيت های موجود در تشكُل هاي حوزه ی مسجدبرنامه ریزی در جهت غنی سازی زمان اوقات فراغت کانون هاایجاد هم افزایی و دوری از موازی کاری با سایر نهاد های مستقر در مسجد.9
اسلاید 10: ب)اعضای ستاد:ستاد اوقات فراغت در سطح کانون با عضویت حداقل6 و حداکثر 10 نفر از افراد مستعد و علاقمند با مسئولیت مدیرمسئول کانون تشکیل می شود.الف)مدیر مسئول کانونب) مسئول فرهنگی کانون به عنوان دبیر ستادج)مسئول آموزش کانوند)مسئول جذب و تشکیلاته)مسئول روابط عمومیو)مسئول اداری و مالیتوضیح: از امام جماعت مسجد، رئیس هیأت امنا و فرمانده ی پایگاه بسیج مسجد جهت حضور در ستاد و مشارکت در برنامه ریزی ها دعوت شود.بر اساس نیاز از سایر ارکان کانون جهت برنامه ریزی تخصصی و بخشی جهت شرکت در ستاد دعوت شود.10
اسلاید 11: ج)شرح وظایف و نکات ضروری:1- ستاد اوقات فراغت کانون باید حد اقل 3 جلسه تشکیل شود.2- تحویل درخواست ثبت پایگاه فراغتی کانون بر اساس قالب مندرج در پیوست شماره 1 نظام نامه به دبیرخانه استان 3- ايجاد وحدت رويه و جلوگيري از موازي كاري و احتمال بروز اختلافات داخلي ناشي از آن در ميان مراكز فعال در مسجد4- تدوين برنامه ها با توجه به اصل صلاح و صرفه در فعاليت هاي كانون و فرهنگ سازي اصلاح الگوي مصرف در فعاليت ها5- مسئولیت هر یک از اعضای ستاد، طی حکم کتبی از سوی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری به آنان ابلاغ شود.(پیوست شماره22 نظام نامه)6- تدوين برنامه ها و فعاليت هاي اوقات فراغت مساجد متناسب با اصول و سیاست های مندرج در نظام نامه و نیازسنجی محلی و نیز برنامه هاي ابلاغي یا پیشنهادی دبيرخانه(مندرج در فصل 5 نظام نامه) یا ستاد اوقات فراغت شهرستان7- شناسايي ظرفيت هاي موجود در كانون(کتابخانه، هسته های پژوهشی، خانه های نور، فعالیت های قرآنی،نشریه تجربی،گروههای سرود و تئاترو...)،شهر،شهرستان،استان(مدارس ، اردوگاه ها،مركز ورزشي،سالن ها، سينماها ، آموزشگاه ها و...) جهت برنامه ريزي مناسب11
اسلاید 12: 8- شناسايي ظرفيت هاي موجود در ميان اعضا ، نمازگزاران و . . . جهت برنامه ريزي مناسب9- توجه ويژه به نوآوري علمي ، فرهنگي و هنري در فعاليت هاي اوقات فراغت10- برنامه ریزی طرح اوقات فراغت كانون بر اساس ويژگي هاي قومي و جغرافيايي و محلي.11- تدوين برنامه ی اوقات فراغت كانون در دو سطح داخلي(ويژه ی اعضا و متربیان ، برنامه های عمومي ويژه نمازگزاران و اهالي محل با توجه ويژه به سطوح سني مختلف و مقاطع تحصيلي مخاطبين ) (پیوست شماره 10 نظام نامه)12- در برنامه ریزی ها الگوی تربیتی چهره به چهره مندرج در نظام نامه(ص84-85) اجرایی شود.13- توجه جدی به نامگذاری سال 1393 به عنوان« اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» در برنامه ریزی های اوقات فراغت14- در برنامه ریزی ها فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ مطالعه، فرهنگ ایثار و شهادت و... در اولویت برنامه ریزی های اوقات فراغت قرار گیرد.15- با توجه به اينكه برنامه هاي اوقات فراغت كانونهاي مساجد با رويكرد ديني انجام مي شود انتظارميرود توجه به شعائراسلامي از قبيل نماز جماعت،قرائت قرآن، آموزش احكام اخلاق واعتقادات، پاسخگويي به شبهات ديني، مسائل شرعي، حجاب برتر و ساير موارد مشابه در رأس فعاليت هاي كانون طراحي شود .12
اسلاید 13: تبصره: نظر به تقارن ماه مبارک رمضان با تابستان؛شایسته است برای این ایام پر برکت بسته برنامه ای منطبق با فضای معنوی شهرالله طراحی شود.(رویکرد قرآن و اهل البیت علیه السلام)16- توجه ويژه به اردوهای جهادی (بويژه در كانون هاي حوزه ی شهري مناطق برخوردار) جهت حضوردر مناطق محروم 17- تدوين برنامه ی جذب و تبليغ اوقات فراغت كانون(نصب بنر آسمانی ها در اولویت قرار دارد) تذکر :فعالیت های تابستانه کانون ها(اوقات فراغت)با عنوان رسمی «آسمانی ها» می باشد . لذا در تبلیغات عمومی، مکاتبات،مستندات و...از عنوان مذکور استفاده شده و ذیل آن با امضا و آرم رسمی کانون ها مشخص گردد.18- برنامه ها و فعالیت های فراغتی کانون از طریق خبرگزاری شبستان، برد خبری کانون و نشریه کانون اطلاع رسانی شود.19- برگزاری با شکوه مراسم افتتاحیه و اختتامیه اوقات فراغت کانون در دستور کار قرار گیرد.20- معرفي توانمندي هاي مسجد و كانون به صورت فعاليت هاي نمايشگاهي یا برگزاری جلسه با والدین متربیان13
اسلاید 14: 21-ارائه گزارش فصول برنامه ها ، گزارش ماهيانه و فصلي و معرفي ستاد اوقات فراغت كانون به ستاد اوقات فراغت استان (لازم است گزارشات به همراه صورت جلسه هاي برگزار شده در پايان اوقات فراغت ارسال شود .)(پیوست شماره16-17- 21 نظام نامه)22-تلاش در جهت بازديد مسئولين از فعاليت هاي كانون و ديدار چهره به چهره با نمازگزاران و اعضا و ... وتلاش در جهت رفع مشكلات محل و . . .23-توجه ويژه به نظارت و ارزيابي دقيق فعاليت ها24-شفافیت مالی ستاد در حوزه ی درآمد و هزینه (پیوست شماره 8 نظام نامه)14
اسلاید 15: آیین نامه آموزشی پایگاه های اوقات فراغت - فعالیت های آموزشی مهم ترین فصل از فعالیت های فراغتی پایگاه های اوقات فراغت را تشکیل می دهد؛ لذا لازم است در جهت استاندارد سازی این فعالیت ها گام برداشت.هدف: هماهنگ سازی و سیستم دهی به فعالیت های آموزشی کانون هاشیوه و ضوابط اجرایی:- برنامه ریزی بر اساس نیازوظرفیت های منطقه ای.- معرفی دوره های آموزشی در قالب تقویم اجرایی.- استفاده از مربیان مجرب و متخصص (با عنایت به شرایط و ضوابط خاص مربیان).تبصره:در حد امکان از اعضای کانون به عنوان مربی استفاده شود.- در صورت نیاز با هماهنگی از مربیان هلال احمر، صنایع دستی، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش استفاده شود.-انعقاد قرارداد با مربیان در قالب فرم جذب و پذیرش اساتید و مربیان (پیوست شماره 5).- تدوین و مشخص کردن مباحث تدریس در هر دوره و اعلام به مربی و متّربی.15
اسلاید 16: - مربیان در پایان هر دوره ی آموزشی توسط مسئول آموزش کانون و متربیان ارزشیابی شوند(پیوست شماره6-7).- ثبت نام از متقاضیان در قالب فرم ثبت نام طرح تابستانه و فرم عضویت کانون (پیوست شماره 3).- برای متربیان کارت شناسایی صادر گردد(پیوست شماره2).- درصورت نیازبه دریافت شهریه بهتر است مبلغ به حساب کانون واریز گرددو فیش واریزی هنگام ثبت نام ، تحویل مسئول ثبت نام کانون شود.(در غیر این صورت وجود سیستم مالی شفاف الزامی است. پیوست شماره8)توضیح: براي افراد خاص مانند فرزندان محترم شهدا و جانبازان ، اعضا ثابت كانون، خانواده های محروم، فعالان فرهنگی هنری،نخبگان و. . . تخفيف مقتضي لحاظ مي گردد .- در هنگام ثبت نام در دوره های خاص (ورزش های رزمی، استخر، اردو ها و...) رضایت نامه ی والدین دریافت و در پرونده ی متربی(خواهران و افراد زیر سن قانونی) نگهداری شود.- تشکیل پرونده برای هر متربی ودرج روند فعالیت وی در آن.- خلاصه ی مشخصات متربیان در قالب پیوست شماره ی 4 در دفتر آموزشی نگهداری شود.16
اسلاید 17: - وجود یا هماهنگی فضای آموزشی متناسب با موضوع آموزشی.تبصره:در صورت امکان با نزدیک ترین مدرسه به مسجد برای استفاده از ظرفیتهای آن تفاهم نامه منعقدگردد.- تشکیل منظم جلسات آموزشی و دقت در ارائه ی مطالب.- حضور و غیاب منظم متّربیان. (پیوست شماره 9)- برگزاری آزمون پایانی و ارائه کارنامه به والدین.- ارائه ی گواهی نامه ی پایان دوره و درج نمره ی متربی در آن.(پیوست شماره13 ).- ارائه ی کارنامه ی فراغتی برای متربیان طرح تابستانه و اعلام به والدین(پیوست شماره12).- برگزاری جلسه ی اختتامیه با حضور متربیان و والدین آنها و تقدیر از برگزیدگان و فعالان طرح اوقات فراغت.- شرکت کنندگان در طرح تابستانه، تحت پوشش بیمه ی حوادث قرار گیرند.- طرح های تربیتی به صورت مکمل فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شود.- درطول انجام طرح معرفی کانون و دعوت از متربیان جهت حضور مستمر در فعالیت های کانون در قالب حلقه های تربیتی چهره به چهره دنبال شود.- مسئولیت فرایند آموزشی طرح اوقات فراغت با مسئول آموزش و پژوهش کانون می باشد.17
اسلاید 18: شرايط مربيان و اساتيد تابعيت جمهوري اسلامي ايران ، اعتقاد و التزام به اسلام ، احكام اسلامي و ولايت فقيهتبصره:در مناطق مخاطب ویژه با هماهنگی امام جماعت مسجد می توان از مربیان با تابعیت غیر ایرانی استفاده شود.حسن شهرت ، دارا بودن صلاحيت هاي اخلاقي ، تخصصي ، سابقه و توانايي تدريس موضوعاساتيد بايد به صورت منظم در كلاسها حضور داشته باشند و كلاسها رأس ساعت مقرر شروع و اتمام مي پذيرد. رعايت ضوابط و مقررات و اخلاق اسلامي جهت ارائه ی الگوي عملي براي دانش آموختگان از سوي اساتيد زيبنده مي باشد.براي كلاسهاي خواهران از مربيان خواهر استفاده شود .18
اسلاید 19: آیین نامه اردویی کانون های فرهنگی هنری مساجد- یکی از فعالیت های جذاب که از سوی متّربیان در خواست می شود و مورد توجه برنامه ریزان طرح تابستانه ی اوقات فراغت قرار می گیرد؛ برگزاری اردو ها در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، تفریحی و زیارتی است که می تواند یکی از مهمترین ابزارجذب متربیان به مسجد باشد .لذا لازم است جهت هماهنگی، هدایت و بهرهبرداري مناسبتر اردوهاي کانون ها با شرايط مندرج در اين دستورالعمل برگزار ميشوند. - تعریف :اردوهاي کانون ها ، سفر جمعي گروهي از اعضاء، متربیان یا سایر مخاطبان کانون است كه با مجوز دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار ميشود.- هدف: ساماندهی فعالیت های اردویی کانون ها- شرايط عمومي برگزاري اردو:1- در برگزاري اردوها، تدارك برنامهها ميبايست به نحوي باشد كه منجر به تقويت و گسترش معيارها و ارزشهاي اسلامي شود.2- در برنامهريزي و اجراي اردوها ميبايست جذابيت، تنوع، نشاط، و شادابي و نيز مشاركت فعالانه شركتكنندگان مورد توجه قرار گيرد.3- دورههاي آموزشي مستقيم و غير مستقيم كوتاه مدت و مباحث تربیتی در اردوها مورد توجه قرار گيرد.19
اسلاید 20: ضوابط اجرایی:- قبل از انجام اردو تیم اجرایی تشکیل شود.-ازمخاطبین با دریافت مشخصات شناسنامه ای(نام و نام خانوادگی ، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی و شماره تماس) ثبت نام شود.- مقصد اردو از قبل شناسایی و هماهنگی های لازم صورت پذیرد.- شرکت کنندگان در اردو تحت پوششش بیمه ی حوادث قرار گیرند.( نامه ی درخواست بیمه را با پیوست لیست مشخصات متقاضیان شرکت در اردو به شرکت بیمه ی طرف قرارداد ارائه کرده تمام نفرات را بیمه نمایید)- با معرفی سرپرست اردو، مقصد، تعداد نفرات و فاصله ی زمانی از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مجوز دریافت شود(پیوست شماره 18-20).- رضایت نامه از والدین اعضا کسب گردد (پیوست شماره19).- برگزاری اردو ها به صورت مختلط ممنوع می باشد.- جنسيت سرپرست اردو بايد با جنسيت شركت كنندگان در اردو مطابقت داشته باشد.- تبصره: در اردوهای برون استانی مختص بانوان انتخاب یک نفر از آقایان متأهل و متعهد برای حل مشکلات احتمالی همراه گروه باشد.20
اسلاید 21: - سرپرست اردو و عوامل اجرایی موظف به رعایت مقررات آئین نامه ی اردویی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد می باشند- سرپرست اردو ضمن عمل به شرح وظایف ، مسئولیت کامل برگزاری ، نظارت و اجرای دقیق برنامه را برعهده دارد و تنها در صورت حوادث پیش بینی نشده و بنا به مصالح می تواند در برنامه اردو تغییراتی ایجاد کند.- درطول برگزاری اردو شرکت کنندگان نمی توانند بدون اجازه ی سرپرست ، اردو را ترک کنند .- محل برگزاری اردو و مسیر آن در اطلاق مقررات به منزله ی محدوده کانون محسوب می شود و در مدت برگزاری رعایت مقررات انضباطی ومفاد این آئین نامه الزامی است .- برگزار کننده ی اردو موظف است نکات مربوط به ایمنی سفر را رعایت کند ازجمله :استفاده از اتوبوس دارای برگه ی معاینه فنی و بیمه نامه ی همراه با رانندگان صلاحیت دار مسیرهای بین شهری (حتماً از شرکتهای مسافر بری دارای مجوز استفاده شود)استفاده از دو راننده برای مسیرهای طولانی (بیش از 500 کیلومتر)جلوگیری از حضور سرنشین اضافه بر ظرفیت در وسیله نقلیهتوجه به بهداشت عمومی ( غذا و خوراکیها و مکان و...)21
اسلاید 22: - درپایان گزارش برگزاری توسط مسئول اردو تهیه و ضمیمه ی مجوز اردو تحویل معاونت فرهنگی کانون نماید.- معاونت فرهنگي کانون همه ی سوابق و مستندات هراردو اعم ازدرخواست برگزاري اردو،مجوز اردو، فهرست اسامي شركتكنندگان وعوامل اجرايي، بیمه نامه ی حوادث، رضایت نامه ها، برگههاي امضاشده شرح وظايف و فرمهاي تكميلشده نظرسنجي را نگهداري نماید.- مسئولیت حقوقی در برگزاری اردو ها بر عهده ی مدیر مسئول کانون می باشد.22
اسلاید 23: راهکارهای برنامه ریزی در ایام اوقات فراغت الف) کلاس آموزش تئوری در قالب؛سخنرانی (معلم و شرکت کنندگان)میزگرد (متربیان)مصاحبهمباحثهمناظره تدریس (توسط استاد و شرکت کنندگان) بسیارروشن است که مواد آموزشی در این کلاس ها مطالب علمی، فرهنگی، تاریخی، اعتقادی و مانند آن میباشد.ب) کارگاه آموزش فنی و علمی (حرفه ای)این روش برای فعالیت های صرفاً عملی و یا فعالیت هایی که با علم و عمل آمیخته است، به کار گرفته می شود و بیشتر در زمینه های شناختی، حسی، حرکتی، هوشی و مانند آن دارای کارآیی مؤثر است. در این شکل، باید تمام شرکت کنندگان فعالانه وارد کار شوند وگرنه نمایش و تماشا کفایت نمی کند.23
اسلاید 24: ج) اردوهای تفریحی و آموزشیاین روش بیشتر در پرورش حالات روحی و روانی مؤثر است؛ مانند پرورش روحیه ی تعاون، ایجاد روابط اجتماعی، مشارکت اجتماعی و زدودن ترس(از جمع و محیط جدید و...) به عنوان نمونه، ارائه درس شجاعت و دلیری درکلاس ممکن نیست. محیط لازم برای پرورش روحیاتی از این قبیل فقط با ایجاد زمینه ی آن در اردوها و مانند آن ممکن است؛ همین طور است آموزش آداب و رسوم اجتماعی، مذهبی و مانند آن. البته از اردو برای آموزش تئوری نیز بهره برداری می شود که در این صورت باید به عنصر تنوع و تفریح و گردشگری آن توجه نمود و الّا تأثیر آن آسیب پذیر می گردد.د) بازدید علمیاین روش در اموری به کار می رود که از خصایص زیر برخوردار باشند:محتوای برنامه ی علمی و عملی باشد.انجام عملی آن در کارگاه کوچک به هر علتی ممکن نباشد (هزینه ی بالا و دانش اندک)24
اسلاید 25: محتواباید محتوای برنامه های اوقات فراغت را با توجه به تنوع سلیقه، نیاز، خواسته ها و علائق شرکت کنندگان، تدارک نمود. به یقین، اگر شرکت کنندگان و افراد برخوردار از اوقات فراغت جملگی کارمند هستند، محتوای برنامه ی آنها با زمانی که شرکت کنندگان دانش آموز می باشند، کاملاً متفاوت است و از آنجا که این نوشتار به اوقات فراغت دانش آموزی نظر دارد، لذا محتوای برنامه ی اوقات فراغت بر این اساس ارائه می گردد.در یک برنامه ی آزاد دانش آموزی، محتوای فعالیت ها ابتدا به دو نوع آموزشی و پرورشی(تربیتی) تقسیم می شود که اینک هر یک را به طور مستقل شرح می دهیم:الف) آموزشیمی توان فعالیت های فوق برنامه ی آموزشی در یک فرصت آزاد را به قرار زیر برشمرد؛1- با هدف آموزشی شامل:- آموزش ترمیمی و پایه ای پیش بینی شده طی سال تحصیلی:این دسته از آموزش ها مربوط به دروسی که طی سال تحصیلی در مدارس تدریس می شود و هدف از اجرای آن در فعالیت های فراغتی برای آن دسته از افرادی است که در طول سال تحصیلی موفقیت لازم در گذراندن دروس مربوطه را نداشته و با تجدیدی و مردودی مواجه شده اند و یا می خواهند برای ورود به سال تحصیلی جدید تقویت شوند.25
اسلاید 26: - آموزش نیازهای علمی پیش بینی نشده طی سال تحصیلیاین گروه از موارد آموزشی براساس فرهنگ، سن و جنس دانش آموزان متفاوت می گردد که در اینجا به فهرستی از آنها اشاره می کنیم:آموزش قرآنآموزش زبان دومآموزش کامپیوترآموزش احکام دینیآموزش اصول اعتقادی (توجه به مقطع سنی ضرورت خاص دارد)آموزش نقاشیآموزش عکاسیآموزش خطاطیآموزش فنون (صحافی، نجّاری، قاب سازی، دوزندگی، سبدبافی، سفالگری، بافندگی، گلسازی، گلدوزی، قلمزنی، قالی بافی، کاردستی، پیکرتراشی، حصیربافی، کمک های اولیه، تعمیر لوازم خانگی و...)آموزش سیستم های الکترونیکیآموزش مکانیک26
اسلاید 27: - با هدف زمینه سازی آموزشی؛مقصود از این نوع فعالیت ها آن گروه از اعمال و افعالی است که آموزشی شناخته نمی شوند، ولی زمینه ی یک آموزش و تحصیل کارآمد و مؤثر و مفید را فراهم می آورند که به قرار زیر می باشد:آموزش روش مطالعه آموزش روش تحقیقآموزش روش یادداشت برداریآموزش روش مباحثه ی علمیآموزش روش مشاهده ی علمیآموزش روش نقد و بررسی علمیآموزش روش نویسندگی و نگارشآموزش روش ویرایشآموزش روش ابراز هیجان و خوشحالی که موجب نشاط و تجدید قوا می گردد.آموزش روش برقراری ارتباط علمی27
اسلاید 28: ب) پرورشیفعالیت های پرورشی در یک برنامه ی آزاد به قرار زیر می باشند:- پرورش تنمقصود از پرورش تن، بدنسازی و یا اندام سازی نیست، بلکه فعالیتی فیزیکی منظور است که نشاط روحی میبخشد، تن را سالم می سازد، نه اینکه آن را خسته نماید؛ درآنجا هدف، تربیت بدنی است و نه مفهوم ورزش؛ مانند: شناکوهنوردیتیراندازیاسب سواریدوچرخه سواریتمرین و نرمش های سبکفوتبالبسکتبالوالیبالتنیس روی میزو... .28
اسلاید 29: - پرورش ذهن و فکربازی های فکریاجرای انواع تست هوش (نه به منظور سنجش، بلکه به قصد پرورش)تمرین به خاطر سپاریتمرین انجام عملیات ریاضی(بدون استفاده از کاغذ و مداد)تفکر در به دست آوردن اشیاء مشابه و متفاوت.- پرورش روحی و روانینکته ای که قبل از پرداختن به این نوع فعالیت ها در خور توجه می باشد آن است که در اینجا پرورش جداگانه ی روان و تن مقصود نیست که یک گروه فعالیت ها صرفاً بر تن و گروه دیگر بر روان تأکید داشته باشد، بلکه روان و تن در تعامل با هم از تمام فعالیت های انجام شده بهره مند گردند. مقصود این است که با انجام برخی اعمال می توان بعضی توانمندی های روحی را شکوفا ساخت همان گونه که در پرتو پرورش تن، برخی استعدادهای جسمانی بروز می کنند؛ مانند:1- سپردن مسئولیت نظافت مسجد، کلاس، تقسیم کار در اردوها، واسپاری مسئولیت های فرهنگی مسجد(طرح تلاوت نور، تابلو اعلانات) و... به برخی متّربیان، روحیه ی مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی آنها را رشد می دهد.2- انجام فعالیت های خنده آور که موجب از بین رفتن افسردگی، اضطراب و هراس توهّمی و... میگردد.29
اسلاید 30: 3- کمک به هم نوع که باعث رشد عواطف می گردد و کمبود محبت را جبران می کند.4- تفریح و بازی (علمی و غیرعلمی) که موجب نشاط می گردد.5- فضاسازی:فضاسازی حقیقی: ماننداردورفتن،درمراسم خاص شرکت نمودن، در یک مشارکت اجتماعی حضور فعال داشتن،انجام این امور باعث تجدیدقوای روحی، تمدّد اعصاب، پرورش روحیه ی جمع گرایی و همراه شدن با جمع، ایجاد روحیه ی نظم پذیری، شجاعت و دلیری و مانند آن... (به حسب نوع فضاسازی) می شود.فضاسازی مصنوعی و ساختگی؛ مانند ساختن یک نمایشنامه و یا بازی کردن نقش معلم و شاگرد و تدریس کردن که همان اثرات فضاسازی حقیقی را به دنبال دارد و چه بسا از برخی روحیات زشت، مانند بد دهان بودن، پرخاشگری، بی صبری و... نیز جلوگیری می کند و در عمل، درس و تمرین صبر، شجاعت، شکیبایی می دهد و رفتار فرد را اصلاح می نماید.6- دید و بازدید از دیگران(از نزدیک ترین تا ناآشناترین فرد)این عمل به شکل گسترده در روحیات افراد تأثیر دارد ؛مانند ملاقات با برجستگان مذهبی، علمی و هنری، سیاسی، خانواده ی شهدا، محرومان و ایتام و... و ایجاد یک فضای صمیمانه، تا بدین وسیله تک تک افراد مستقیماً سئوالات خود را بر اساس ضرورتی که احساس می کنند، مطرح نموده، پاسخ بگیرند و از تجارب گران قیمت آنان بهره مند شوند. 30
اسلاید 31: فعالیت های تربیتی اوقات فراغت( گروه های چهره به چهره)همانگونه که درفصول قبل اشاره گردید اولویت برنامه های فراغتی کانون ها فعالیت های تربیتی است از این رو این برنامه در قالب طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره به اجرا در می آید.بر اساس این طرح متربیان و اعضای کانون در قالب گروه های10-12 نفره همسالان گروه بندی می شوند. برای هر گروه از میان اعضای باتجربه و با صلاحیت کانون یک مربی در نظر گرفته می شود. مربی از طریق ایجاد انس و الفت با متربیان و ظیفه ی ارتقای معرفتی و تربیتی هرعضو را برعهده دارد.ارتباط صمیمانه ی مربی با متربیان و شرکت در برنامه های اردویی، ورزشی و تفریحی عامل جذب، حفظ و نگه داشت افراد در گروه می شود.برای هر گروه یک طرح درس بر اساس نیاز های فردی اعضا طراحی و توسط مربی از طریق روش های مستقیم و غیر مستقیم پیگیری می شود. به این منظور کتاب 4 جلدی درسنامه تربیتی جوانان و نوجوانان به قلم حسین میرزایی سیچانی و مهرداد آقاشریفیان اصفهانی، 1386 از انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سفارش می شود.همچنین ارتباط مستمر مربی با خانواده و مدرسه ی متربیان(طرح مسجد، مدرسه و منزل) و پیگیری روند آموزشی و تربیتی متربیان می باشد.31
اسلاید 32: برگزاری حلقه های تربیتی منظم، سیر های مطالعاتی، اردو ها و برنامه های جذاب، گروه های هنری و ورزشی، جشن تولد اعضا و... از دیگر فعالیت هایی است که در طول سال جهت حفظ، نگه داشت و ارتقای متربیان قابل انجام است.پیشنهاد می شود مربیان نیز در یک گروه تربیتی سازماندهی و با بهره گیری از اساتید رشد معنوی و تربیتی مربیان نیز دنبال شود.تذکر با توجه به اینکه مربیان در کلیه ی حوزه ها دارای تخصص نمی باشند؛ استفاده از اساتید مجرب در کنار گروه ها بر اساس نیاز سفارش می شود.تشکیل گروه های هم علاقه و تخصصی از دیگر روش های تشکیل گروه های تربیتی چهره به چهره می باشد.نظیر گروه سینمایی، گروه نشریه، گروه های ورزشی گروه های هنری و...می توان بر اساس ویژگی های سنی، جنسیتی و تخصصی هر گروه یک نام برای هر گروه انتخاب نمود.گروه جوانان علی اکبر، گروه حضرت زهرا، گروه بصیرت و.... نمونه ای از نامگذاری گروه های تربیتی است.32
اسلاید 33: نظارت و ارزیابی پایگاه های اوقات فراغتملاک های ارزیابی:ارزیابی پایگاه های اوقات فراغت با حضور ارزیابان ستاد بر اساس ملاک های ذیل در قالب فرم بازدید و ارزیابی پایگاه های فراغت آسمانی ها( پیوست شماره 15) انجام می شود.استفاده از ثبت نام و تکمیل فرمهای مندرج در نظام نامه ی اوقات فراغتتشکیل ستاد اوقات فراغت و شورای اجرایی و آموزشی کانون ومستند سازی صورت جلساتنظم و انضباط دراجرای برنامه هاارتباط مستمر مسئول پایگاه با دبیرخانه استان و شرکت در جلسات استانی و پاسخ گویی به موقعنحوه ی استفاده از نظام نامه و فرم های پیشنهادی مندرجهماهنگی مستمر برنامه ها با امام جماعت مسجدهمگرایی مؤثر با سایر نهاد های مستقر در مسجد به منظور جلوگیری از موازی کاریاستفاده از ظرفیت های فرهنگی، آموزشی کانون به منظور غنی سازی اوقات فراغت(کتابخانه و...)تنظیم برنامه ی آموزشی و نصب در تابلو اعلانات جهت اطلاع متربیان33
اسلاید 34: برنامهریزی به منظور تشويق و ترغیب نوجوانان و جوانان جهت حضور در برنامه های آموزشی و تربیتیتنظیم موضوعات آموزش بر اساس نیاز منطقهتوجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبین در موضوعات قرآنی ، اعتقادی، اخلاقیجذب اساتید و مربیان مجرب،متعهد و متخصصکیفیت تدریس مربیان و مدرسان از نظر آموزشی از رئوس سرفصل ها و منابع آموزشیتوانمندی مربیان در برقراری ارتباط با متربيان و دانشآموزانایجاد زمینه ی مشارکت فکری و معنوی اولیاء متربیوجود برنامه ی منسجم، نظام مند و مدون براساس الگوی تربیتی چهره به چهرهبرگزاری آزمون پایان دورهبرگزراری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی با شیوههای متنوع جذابشرکت متربیان درنماز جماعت و جمعه و مراسم مذهبیتبلیغات مناسب (نصب پلاکارد، پوستر،اطلاعیه و...)نمایش فیلم , بازدید های علمی, اردو و...34
اسلاید 35: برگزاری نمایشگاه کتاب ، روزنامه دیواری،آثار متربیان و نشستهای فرهنگیابتکارات و نوآوری و خلاقیت در ایجاد فضای مطلوب و با نشاطاهتمام به بزرگداشت مناسبت های مذهبی،ملی و فرهنگی مقارن با ایام فراغت جذب حداقل 25 نفر عضو جدید در مقاطع مختلفبرگزاری حد اقل 5 دوره علمی آموزشیبرگزاری حداقل 2 اردوی فرهنگی تفریحیبرگزاری حداقل 2 برنامه فرهنگی ورزشبرگزاری حداقل 2 مسابقه فرهنگیرعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از طرف عوامل اجرایی و آموزشیتهیه و استفاده از فضا و امکانات آموزشی(تلویزیون ویدئو،ویدئو پرژکشن،کتابهای لازم، دفاتر حضور وغیاب)تأمین امکانات رفاهی مانندآب سرد امکانات ایمنی و بهداشتی و... جذب کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی و حق ثبت نام و استفاده از ظرفیت های نهاد های پشتیبان(آموزش و پرورش، تربیت بدنی، شهرداری ها و...)35
اسلاید 36: نمونه برنامه های الگوییاوقات فراغت 36
اسلاید 37: برنامه الگویی شماره 1 37پرورش - روح و روانعنوان برنامهکرامتپرورش - روح و روانتعریف برنامهبرنامه ای جهت تکریم و ایجاد فضائی مناسب برای تمرین مدیریت در جامعهپرورش - روح و روانهدف کلیشکوفائی توانمندی های بالقوه جوانان و نوجوانان ، مشارکت در مدیریت کانون ، و پاسداری از ارزشها و دستاوردهای فرهنگی، ایجاد نشاط ، پویائی و تحول گرائیپرورش - روح و روانمخاطبانجوانان و نوجوانانپرورش - روح و روانشیوه اجرا 1-انتخاب نوجوان و جوان توانمنداز اعضای فعال کانون برای واگذاری وظایف موجود در چارت کانون2-توضیح وظایف مشخص هرفردتوسط مدیرکانون برای آشنایی بهتر فرد 3 – تهیه حکم مسئولیت با امضای امام جماعت 4-دعوت ازعموم نمازگزاران به خصوص خانواده های افراد برای شرکت در برنامه اعطای حکم مسئولیت 5-اعطای حکم مسئولیت به نفرات انتخاب شده در مسجد پرورش - روح و روانپیشنهاداتپیشنهاد میشود در این برنامه از تنگ نظری ها و نگاه های فامیلی و ... پرهیز شود. بهتر است در یک مراسم و مناسبت خاصی اعطای حک مسئولیت انجام شود
اسلاید 38: 38آموزش- اصول اعتقادیعنوان برنامهپرسمان مسجدآموزش- اصول اعتقادیتعریف برنامهپرسمان مسجد برنامه ای برای ایجاد فرصت جهت پاسخگوئی به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان و نمازگزاران ، میباشد.آموزش- اصول اعتقادیهدف کلیپاسخگوئی مناسب و درست به سوالات و شبهاتآموزش- اصول اعتقادیمخاطبانجوانان و نوجوانانآموزش- اصول اعتقادیشیوه اجرا این برنامه به دو صورت مجزا یا توامان می توان اجرا کرد:1-تهیه صندوق و تعبیه آن در یک مکان مناسب و قابل دسترسی برای عموم نمازگزاران2-اطلاع رسانی چگونگی استفاده از صندوق برای دریافت پاسخهای سوالات و شبهات3-پاسخگویی به سوالات به صورت هفتگی و منظم توسط امام جماعت یا فردتوانمندقابل اعتماد مردمبرگزاری جلسات پرسش و پاسخ1-برگزاری جلسات برای برادران و خواهران به صورت مجزا صورت گیرد2-انتخاب فرد با توانمندی علمی بالاو دارای سعه صدر برای پاسخگویی3-انتخاب فرد توانمندو منصف برای مدیریت جلسه پرسش و پاسخبرنامه الگویی شماره 2
اسلاید 39: برنامه الگویی شماره 339تربیتی عنوان برنامهافلاکیان خاک نشینتربیتی تعریف برنامهبرنامه افلاکیان در صدد است جوانان و نوجوانان را با بزرگان دینی و علمی و اجتماعی این مرزبوم آشنا نمایدتربیتی هدف کلیآشنائی نسل جوان و نوجوان با مفاخر و بزرگان دینتربیتی مخاطبانجوانان و نوجوانانتربیتی شیوه اجرا 1-مشخص نمودن تعدادنفرات گروه ومربی هرگروه2-کسب اطلاعات نسبی درباره مفاخر دینی و علمی و...توسط مسئول اجرای طرح برای هدایت بهتر گروهها در ابتدا3-انتخاب یکی از مفاخربا اولویت مفاخر محلی و اعلام آن به گروهها4-تعیین مهلت لازم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مفاخر توسط اعضای گروهها5-تشکیل جلسه با حضور گروهها (حداکثر3 گروه)و تبادل نظرات و اطااعات کسب شده درباره شخص عالمتربیتی پیشنهاداتگروهها می تواند 5 -8 نفره باشند در صورت اجرا نمودن این برنامه در بخش خواهران بهتر است اولویت انتخاب مفاخر علمی و دینی از میان خواهران باشد
اسلاید 40: برنامه الگویی شماره 440آموزشیعنوان برنامهپنجرهآموزشیتعریف برنامهپنجره به دنبال ارائه آگاهی و دانش و اطلاعات در زمینه حوزه رسانه و معرفی رسانه های پاک به مخاطبان خود است.آموزشیهدف کلی ارتقاء سطح دانش و آگاهی های جوانان و نوجوانان در زمینه رسانه های دیجیتال وفضای مجازیآموزشیمخاطبانجوانان و نوجوانانآموزشیشیوه اجرا 1-انتخاب و دعوت از کارشناس خبره حوزه رسانه و آشنا به آسیبهای اجتماعی و دینی 2-انتخاب بخشهایی از فیلم، انیمشین و ...باهماهنگی کارشناس برنامه3-برگزاری جلسات نقد و بررسی شبکه های مختلف به خصوص فارسی زبان ماهواره و انیمیشنهاآموزشیپیشنهادات اجرای این برنامه در فضای مشارکتی و تعامل متربیان اثرات فراوانی در پی خواهد داشت . یعنی نتیجه گیری از داستان فیلم و یا نقد بازی های رایانه ای و یا انیمیشن ها و یا وبلاگ ها و وبسایت ها توسط خود مخاطبان موثر خواهد بود.بهتر است از والدین نوجوانان برای حضور در این جلسات دعوت به عمل آید
اسلاید 41: نمونه فرم های اوقات فراغتکانون های فرهنگی هنری مساجد41
اسلاید 42: پیوست شماره 1: شناسنامه پایگاه اوقات فراغت آسمانی ها 42
اسلاید 43: پیوست شماره 3: درخواست عضویت در طرح تابستانه(آسمانی ها) 43
اسلاید 44: پیوست شماره4:ثبت مشخصات اعضای کانون فرهنگی هنری 44
اسلاید 45: پیوست شماره 5 :فرم جذب و پذیرش اساتید و مربیان 45
اسلاید 46: پیوست شماره 6 :فرم ارزیابی استاد ( مربی) توسط مسئول آموزش کانون (مورد استفاده از کلاسهای اوقات فراغت)46
اسلاید 47: پیوست شماره 7 :فرم ارزیابی مربی توسط متربیان(مورد استفاده از کلاسهای اوقات فراغت) 47
اسلاید 48: پیوست شماره 8 : جدول ریز هزینه های فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت (آسمانی ها)کانون ------- 48
اسلاید 49: پیوست شماره 9: نمونه فرم حضور و غیاب کلاسهای تابستانه 49
اسلاید 50: پیوست شماره10 :نمونه جدول برنامه هفتگی(آموزشی و تربیتی) کانون 50
اسلاید 51: پیوست شماره 11 : فرم گزارش موضوع کلاسهای تشکيل شده در پایگاه اوقات فراغت 51
اسلاید 52: پیوست شماره 12: نمونه کارنامه متربیان طرح تابستانه اوقات فراغت آسمانی ها 52
اسلاید 53: پیوست شماره13: نمونه گواهینامه پایان دوره آموزشی 53
اسلاید 54: پیوست شماره14: نمونه متن لوح سپاس 54
اسلاید 55: پیوست شماره 15: نمونه فرم بازدید و ارزیابی پایگاه های فراغت آسمانی ها 55
اسلاید 56: پیوست شماره 15: نمونه فرم بازدید و ارزیابی پایگاه های فراغت آسمانی ها 56
اسلاید 57: پیوست شماره 16: نمونه فرم جمع بندی فعالیت های پایگاه اوقات فراغت «آسمانی ها» 57
اسلاید 58: پیوست شماره 17: صورتجلسه ستاد اوقات فراغت58
اسلاید 59: پیوست شماره 18: نمونه فرم درخواست مجوز اردو 59
اسلاید 60: پیوست شماره19: نمونه فرم رضایت نامه اردو و بازدید 60
اسلاید 61: پیوست شماره20: نمونه مجوز اردو و بازدید61
اسلاید 62: پیوست شماره21: نمونه فرم ارائه گزارش فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد 62
اسلاید 63: پیوست شماره22: نمونه حکم مسئولیت اعضای ستاد اوقات فراغت کانون 63
اسلاید 64: صحیفه استقامت ای سید ما، ای مولای ماما آنچه باید بکنیم، انجام می دهیم؛ آنچه باید هم گفت هم گفتیم و خواهیم گفت.من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندک آبرویی هم دارم؛ که این را هم خود شما به ما دادید.همه این ها را من کف دست گرفتم؛ در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ این ها هم نثار شما باشد.سید ما، مولای ما، دعا کن برای ما؛صاحب ما تویی، صاحب این کشور تویی، صاحب این انقلاب تویی، پشتیبان ما شما هستید؛ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد.در این راه ما را با دعای خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانی بفرما.امیر قافله بصیرت و استقامترهبر فرزانه انقلاب اسلامیحضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)64
اسلاید 65: ازتوجه شما سپاسگزاریمدر پناه ایزد منان پیروز و سربلند باشید 65
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.