سایر تحقیق و پژوهش

پروپوزال نویسی

propozal_nevisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروپوزال نویسی”

پروپوزال نویسی

اسلاید 1: پروپوزال نویسیمدرس: نیما محبوبیمرکز پژوهش های علمی دانشجویاندانشگاه علوم پزشکی تهران

اسلاید 2: انواع مطالعاتمطالعات مشاهده ای:توصیفی (descriptive): جمع آوری اطلاعات در مورد یه موضوع خاصه که تصویر روشنی از اونو نشون بده. مثل نگرش مردم به تنطیم خانواده، مسواک زدن...تحلیلی (analytic): این مطالعه علل خطر برای ایجاد یه مسئله ی خاص رو با دقت بیشتری از یه مطالعه ی توصیفی بیان می کنه. این کار اغلب از مقایسه دو گروه (یا بیشتر) بر اساس متغیرهای مورد علاقه انجام میشه.

اسلاید 3: مطالعات توصیفیهدف از مطالعات توصیفی:1) تعیین وضعیت و میزان صفات کمی و کیفی2) تعیین روابط بین صفات مختلف و نوع این روابط

اسلاید 4: مطالعات توصیفی دو نوعند:1) پژوهش های کیفی: شامل تعدادی از متغیرهاست که غالباً بهم مرتبطن و منجر به شناخت وضعیت یا موقعیت خاص تو یه مسئله ی خاص میشن.2) پژوهش های کمی: توزیع متغیرهای خاصی رو تو جمعیت مورد مطالعه بررسی میکنن و معمولاً خیلی راحت قابل انجامن.

اسلاید 5: مراحل اساسی برای انجام یه مطالعه ی کیفی:1) جستجو و پیدا کردن صفات مورد مطالعه و روش تعیین و اندازه گیریش به کمک علم روش تحقیق2) تعیین مقدار یا وضعیت این صفات و شکل رابطه شون با استفاده ار روش تحقیق3) نتیجه گیری

اسلاید 6: در مورد تحقیقات کیفی در صورت امکان بهتره جمعیت مورد مطالعه تمام و کمال وارد طرح ما بشه. اما اگه نشد نمونه ی تصادفی با حجم کافی می گیریم. بازم اگه نشد میریم سراغ نمونه گیری غیر تصادفی. تو انتخاب نمونه های غیر تصادفی باید مواظب باشیم bias رو به حداقل برسونیم. استفاده از یه روش اندازه گیری پایا و روا شدیداً توصیه میشه!اگه بعضی اصطلاحات این قسمتو نفهمیدین نَگُرخین! از پای گیرنده هاتون تکون نخورین که به زودی همه شو از بر میشین!

اسلاید 7: نکته!زمان انجام مطالعه:الف) آینده نگر (prospective)ب) گدشته نگر (retrospective)جهت مطالعه:الف) جلونگر (forward)ب) پس نگر (backward)پ) بدون جهت (non-direction)

اسلاید 8: مطالعات تحلیلی انواع مطالعات تحلیلی:1) همگروهی (cohort)2) مورد-شاهدی (case-control)3) مقطعی (cross-sectional)

اسلاید 9: مطالعات همگروهی (cohort, longitudinal, follow-up)یک گروه از افراد رو داریم. دو دسته میشن: در معرض خطر قرار دارن (R+) و ندارن (R-). در طول زمان پیگیری شده و بروز بیماری یا هر اتفاق مورد نظر دیگه ای درشون بررسی میشه. پس این نوع مطالعه ها از عامل خطر شروع و به بیماری ختم میشن.

اسلاید 10: این نوع تحقیق ها معمولاً آینده نگر هستن.هر وقتی مطالعه ی هم گروهی بر اساس اطلاعات و مواد موجود از گذشته انجام بشه، همگروهی تاریخی یا گذشته نگر نام میگیره. تو این سبک از پژوهش ها با وجود اینکه وقایع مورد بررسی قبل از شروع مطالعه افتاده، جهت تحقیق به سمت آینده ست.

اسلاید 11: مزایای مطالعه های همگروهیدقت بالااشراف محقق رو مطالعهثبت تقدم و تأخر حوادثتو مواردی که عامل خطر کمیاب باشه خیلی ارزشمندهاثرات مختلف یه عامل خطر رو ارزیابی میکنهBias کمتر میشه، چون که اول مطالعه هنوز پیامد مورد نظر رخ نداده

اسلاید 12: معایب مطالعه های همگروهیخرج زیادزمان طولانیکم شدن نمونه هاکارآیی نداشتن برای ارزشیابی بیماری های نادردر مورد انواع گذشته نگرش نیازمند دسترسی به مدارک فراوانه

اسلاید 13: مطالعات مورد-شاهدی (case-control, case-referrent study, retrospective study)این مطالعه ها از معلول به علت میرسن. پس دو گروه داریم: مبتلا به بیماری خاص (یا نتیجه ی دیگه ای) در برابر غیر مبتلا. این دو گروه از نظر تماس با ریسک فاکتورها بررسی میشن. این سبک مطالعه ها پس نگر، بی جهت یا اجباراً گذشته نگر هستن. بزرگترین مشکل این نوع مطالعه ها انتخاب ناصحیح گروه شاهده.

اسلاید 14: مزایای مطالعه های مورد-شاهدیارزانسریعمفید برای بیماری های نادربدست آوردن عوامل خطر مختلف واسه ی یه معلول خاص

اسلاید 15: مطالعات مقطعی (cross-sectional)این گروه از پژوهش ها میتونند توصیفی یا تحلیلی باشن. تو این سبک از مطالعه ها جمع آوری اطلاعات و اندازه گیری علت و معلول تو یک بازه ی زمانی کوتاه انجام می گیره. اگرچه این مطالعه ها آسونتر و کم هزینه تر از مطالعه های تحلیلی دیگه هستن، اما کاربرد تحلیلی اونا منحصر به علل یا مشخصات دائمی یا تفریباً دائمی شخص هستش. مث رابطه ی بین گروه خونی و یک بیماری خاص.

اسلاید 16: مطالعات مقطعی اطلاعات مربوط به فراوانی یا خصوصیت یه بیماری رو مثل یه عکس فوری از وضعیت سلامتی گروه نشون میدن. مثل معاینه ی پزشکی قبل از استخدام بعضی شرکت ها.برای بدست آوردن اطلاعات در مورد شیوع بیماری یا سایر پیامدهای بهداشتی بعضی شغل ها هم میشه از این نوع پژوهش ها استفاده کرد.

اسلاید 17: مزایای مطالعه های مقطعی ارزانسریعراهگشا واسه مطالعه های بعدی

اسلاید 18: مشکلات مطالعه های مقطعیبزرگترین مشکل: ضعف در تعیین رابطه ی علت و معلولوجود مداخله گرها که باید سعی کنیم گروه های مطالعه بجز فاکتور مورد مقایسه همسان باشن

اسلاید 19: مطالعات کارازمایی بالینی (clinical trial)قویترین مدرک رو در مورد روابط علت و معلولی قرار میده. کارازمایی های بالینی که از تصادفی کردن مثل تصادفی کردن بیماران برای مطالعه، انتساب دادن تصادفی بیماران به روش درمانی و ... استفاده می کنن قویترین نوع مطالعات هستن.مهمترین مشکل این پژوهش ها هزینه ی زیاد و دوره ی زمانی طولانیه.

اسلاید 20: مهمترین فرق پژوهش های کارازمایی بالینی با انواع دیگه ی مطالعه های مقایسه ای مثل مورد-شاهدی یا کوهورت اینه که نحوه ی تقسیم افراد بین گروهها رو ابتلا به بیماری یا وجود ریسک فاکتور تعیین می کنه که از اختیار پژوهشگر خارجه. اما تو کارازمایی بالینی گروهها بر اساس بر اساس روش های درمانی تقسیم میشن. پس محقق میتونه نحوه ی تقسیم افراد رو کنترل کنه.

اسلاید 21: مطالعه های کارازمایی بالینی میتونن رو هر روش درمانی خاصی آزمایش بشن، اما بیشترین کاربردشون کارازمایی های بالینی داروییه.

اسلاید 22: روش های جمع آوری اطلاعات1) استفاده از اطلاعات موجود2) مشاهده3) مصاحبه الف: رو در روب: پرسشنامه ی کتبی

اسلاید 23: نمونه گیریتو پژوهش هایی که تعداد افراد مورد مطالعه کم هستن، میشه از همه شون استفاده کرد، اما معمولاً چیزایی که ما روشون کار می کنیم بیشتر از حدی هستن که بشه رو تمام واحدها کار کرد. پس مجبوریم از نمونه ای از جمعیت استفاده کنیم. این «نمونه» باید تا جایی که ممکنه تمام خصوصیات کل جامعه ای که ازش نمونه گیری شده رو داشته باشه.

اسلاید 24: نمونه گیری احتمالینمونه گیری تصادفی ساده: ساده ترین شکل نمونه گیری احتمالیه. تو اون هر کدوم از واحدها شانس مساوی واسه انتخاب شدن دارن.تو این نوع نمونه گیری از جدول اعداد تصادفی یا قرعه کشی استفاده میشه.اگه متغیرهامون کم و زیاد نشه و جامعه ی هدف کوچیک باشه این روش، روش خوبیه.

اسلاید 25: مشکلات نمونه گیری تصادفی1) محقق اسم همه ی افراد جامعه رو باید داشته باشد2) ممکنه تو یه گوشه شهر یا واحد نمونه ها شانس مساوی برای ورود نداشته باشن3) تو این نمونه گیری مطمئن نیستیم نسبت کسایی که ویژگی خاصی رو تو حجم نمونه دارن برابر همین نسبت تو جامعه هستش

اسلاید 26: نمونه گیری طبقه ای یا تصادفی لایه ای (stratified-random sampling)تو این سبک نمونه گیری اگه وجود زیرگروه هایی از افراد اهمیت داشته باشه چارچوب نمونه گیری با توجه به این ویژگی ها به طبقاتی تقسیم میشه. اونوقت از هر طبقه حجم نمونه ای از پیش تعیین شده بر پایه ی روش تصادفی ساده انتخاب میشه.

اسلاید 27: مزایای نمونه گیری طبقه ای1) می تونیم نمونه های نسبتاً بزرگتری را از گروه های کوچیکتر داشته باشیم2) مخصوصاً اگه حجم نمونه کم باشه نمونه نسبتاً به جامعه شبیه تره.3) دقت بالا

اسلاید 28: معایب نمونه گیری طبقه ای1) تعداد لایه هایی که میتونیم انتخاب کنیم محدوده2) تقسیم افراد به گروه های مختلف باید بر حسب مهمترین خصوصیتی که تو مطالعه ی ما تأثیر می ذاره انجام شه.

اسلاید 29: نمونه گیری خوشه ای (cluster sampling)انتخاب گروه هایی از افراد به جای انتخاب تک تک اون ها نمونه گیری خوشه ای نام داره. هم تو این روش و هم تو روش قبلی جامعه رو قسمت قسمت می کنیم اما فرقشون اینه که تو نمونه گیری طبقه ای، نمونه های هر طبقه خیلی شبیه هم و طبقه های مختلف با هم مختلفن، اما تو نمونه گیری خوشه ای تو هر خوشه همه چی هست، اما کلاً این خوشه با خوشه ی دیگه خیلی فرق نداره.

اسلاید 30: مزایای نمونه گیری خوشه ای1) نیاز به داشتن چارچوب نمونه گیری قبلی رو نداریم. مثلاً بجای داشتن اسم همه ی افراد جامعه از محله ها، روستاها و ... هستن.2) کم هزینه س!

اسلاید 31: معایب نمونه گیری خوشه ای1) ممکنه خوشه ها کاملاً شبیه نباشن2) دقت برآورد نمونه ها پایینه

اسلاید 32: نمونه گیری منظم، سیستماتیک (systematic)تو این نمونه گیری از افراد، فهرست و چارچوب نمونه گیری تهیه میشه. بهتره برای شروع کار از جدول اعداد تصادفی استفاده شه. ممکنه چند مرحله نمونه گیری با هم انجام بدیم. مثلاً اولش نمونه گیری خوشه ای انجام بدیم بعد داخل هر خوشه طبقه بندی کنیم. به این نمونه گیری چند مرحله ای (multiple sampling) میگیم.

اسلاید 33: نکته هایی از نمونه گیری منظم تو این روش نمونه گیری باید لیست همه ی افراد رو داشته باشیم. پس این شیوه مزیت مهمی نسبت به روش های قبلی نداره. مزایای مختصر این روش:الف: وقتی نفر اول انتخاب شد انتخاب بقیه ی نمونه ها ساده س.ب: گاهی این نمونه گیری باعث میشه نمونه ی خیلی خوبی از اجتماع داشته باشیم.

اسلاید 34: نمونه گیری غیر احتمالی تو این نوع نمونه گیری احتمال انتخاب اجزای مختلف جمعیت نامعلومه. پس ممکنه بعضی اجزا زیاد و بعضی کم انتخاب بشن. این روش اختصاصاً جهت پیش آزمایی طرحهای مربوط به رفتار و نظرات، اونم بعضی جاها که هدف فقط تصوری از پراکندگی متغیرهای اصلی جامعه س می تونه مفید باشه.

اسلاید 35: نمونه گیری غیر احتمالی گروه A؛ ساده: جمع آوری مطالب بر اساس افراد مراجعه کننده س. فقط یه ضابطه داره اونم اینه که نصف جمعیت مرد و نصف دیگه باید زن باشن. تنها خوبیش اینه که آسونه و بدیش اینه که نمونه می تونه معرف جامعه نباشه.گروه B؛ سهمیه ای: تو این سبک نمونه گیری از حضور کلیه ی اجزای شناخته شده جامعه و نمونه اطمینان بدست می آد. محقق در این روش تا جایی جمع آوری اطلاعات رو تو هر کدوم از اجزا ادامه می ده که سهمیه ای از اون گروه برای نمونه تعیین بشه و حجم نمونه ش هم تابع شرایط خاصیه.

اسلاید 36: انتخاب موضوعچه پژوهشی «بهتر»ه؟اگه ما عضو یه شورای پژوهشی می بودیم چه طرح هایی رو تصویب می کردیم؟...

اسلاید 37: معیارهای WHOدر انتخاب یک طرح تحقیقاتی1) مناسبت2) اجتناب از دوباره کاری3) قابلیت اجرا4) مقبولیت سیاسی5) هزینه-اثربخشی6) فوریت نیاز به داده ها

اسلاید 38: عنواناولین آشنایی فرد با پژوهش مورد نظر از طریق عنوان صورت می گیره.

اسلاید 39: مشخصات یک عنوان شادِ خوشحال!1) دقیقی باشه و از استفاده از اصطلاحات نا آشنا و کلمات اختصاری جلوگیری بشه2) خلاصه نویسی3) با توجه به نوع مطالعه مواردی مثل افرادی که مورد بررسی قرار می گیرن، متغیر های مطالعه و زمان و مکان انجام پژوهش رو باید شامل بشه4) پیش داوری نداشته باشه5) حتی الامکان فارسی باشه6) نکته ی عنوان های انگلیسی

اسلاید 40: کلید واژه هاواژه های کلیدی کلماتی هستن که میشه باهاشون کارتون رو به تنهایی توصیف کنین.مثلاً...

اسلاید 41: کار گروهیعنوان پروپوزالنوع طرحروش نمونه گیریکلید واژه

اسلاید 42: بیان مسئلهاین بخش اولین قسمت یه پروپوزاله که ما رو با کل مسئله ی مورد تحقیق، چطور مطرح شدنش، و همینطور چطور بررسی شدنش آشنا می کنهاز طرف دیگه، یه جورایی مهمترین قسمت پروپوزاله. تو همین قسمته که مشخص می کنیم «چرا باید این مطالعه انجام بشه».

اسلاید 43: نکات بیان مسئله ای!اول عللی که ارتباط مستقیم دارن رو مطرح می کنیم، بعد عوامل غیر مستقیمعوامل مرتبط به هم رو به شکل یه مجموعه درمی آریماینکه چطور از نتایج تحقیقمون استفاده می کنیم

اسلاید 44: مطالبی که باید تو بیان مسئله مطرح بشنتعریف مشکلاهمیت مشکل با ارائه ی آمار در دسترسنحوه ی برخورد با مشکل، راه حل ها و خدمات موجودعوارض ناشی از تداوم این مشکل هامعرفی عوامل مؤثر بر موضوعتناقض های موجودتوضیح اینکه تو این پژوهش چه کاری قراره انجام شه فواید اجرای طرح

اسلاید 45: مراحل 1 تا 6 تو اسلاید قبلی باید بر مبنایمطالعات گذشته و با ذکر مرجع باشن اما واسه قسمت های 7 و 8 نیازی به رفرنس نیست.

اسلاید 46: ترتیب و نوع اطلاعات موجود تو بیان مسئله به موضوع بستگی دارن و ممکنه متناسب با مطالعه ی خاصی عوض بشن اما این موارد رو باید شامل شنماهیت مشکل چیهمیزان و شدت مشکل چطورهتوزیع مشکلبررسی علل احتمالی

اسلاید 47: کار گروهیبیان مسئله میییینویییسیییمممم! 

اسلاید 48: بررسی متوناهمیت این بخش تا حدیه که خیلی از پژوهشگرها اونو مقدم به بیان مسئله و حتی انتخاب موضوع طرح می دونن

اسلاید 49: چند نکته در مورد بررسی متونمحقق اینجا نشون میده تو زمینه ی مورد نظرش از پیشرفت ها و مطالعات خبر دارهلازم نیس همه ی مطالعه های انجام شده به تفصیل پشت هم ردیف شن. فقط کافیه روش تحقیق چند تا پژوهش شبیه به موضوع مورد نظرمون و مهمترین نتایجشون بازنگری بشن.

اسلاید 50: اهمیت بررسی متونکمک به فهم بیشتر موضوع تحقیقاطلاع از کارهای قبلی و در نتیجه الگو گرفتن واسه کار خودمونجلوگیری از دوباره کاریحتی کمک به نوشتن مقاله ی کارمون!

اسلاید 51: نکات مهم در بررسی متونبررسی متون ما باید وسیع و همه جانبه باشهاز پایگاه های معتبر برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کنیمنظر خودمونو نباید داخل کنیما!هوای Bias رو داشته باشیم!

اسلاید 52: کار گروهیبررسی متون! همین!

اسلاید 53: اهدافهر تحقیقی که انجام میشه هدف های خاصی پشتش بوده و برای جواب دادن به سؤالای مشخصی اجرا شده.

اسلاید 54: هدف کلیهر مطالعه ای یه هدف کلی داره که یه جورایی همون عنوان پروپوزالن. حالا چه جورایی؟!از افعال عملی (action verbs) استفاده بشه: تعیین کردن، مقایسه کردن، اثبات کردن، شرح دادن، محاسبه کردن، توصیف کردن، برقرار کردن. بیخیال افعال مبهم مثل اعتقاد داشتن، درک کردن، گمان کردن، فهمیدن و ...

اسلاید 55: اهداف جزیی، اختصاصی (specific)بر حسب اینکه مطالعه چه جوری قراره می خواد انحام بشه تعیین می شه. مسئلةٌ!می خوام یه کار خفن انجام بدم! هدفامو زیاد کنم بهتره یا نه؟

اسلاید 56: خصوصیات اهداف پژوهشصریح، روشن و بدون ابهام باشن (logical)قابل اندازه گیری و در دسترس (feasible) در جهت منظور مطالعه باشن و با بخشای دیگه ی طرح ارتباط نزدیک داشته باشنواقع بینانه باشن و تو هر شرایطی بشه بهشون دست پیدا کردبه زبان عملی باشنروشن و بدون شک باشن؛ معلوم باشه چی قراره اندازه گیری بشه

اسلاید 57: اهدافففف!SMARTSpecificMeasurableAttainableReliableTimingness

اسلاید 58: کار گروهیپایه هدف نوشتن هستین؟!

اسلاید 59: سؤالات و فرضیاتفرضیات پژوهش همون قضاوت های ذهنی در مورد روابط بین عوامل مختلفه که عینی نیستن و فقط حالت نطری دارن.فرضیه یه جور پیشگویی در مورد اینه که چطور یه عامل میتونه عامل دیگه ای رو تحت تأثیر قرار بده.خیلی وقتا فرضیه ها آغاز کننده ی یه پژوهشن. پس کم الکی نیستن!

اسلاید 60: خصوصیات فرضیاتدور از ذهن نباشنبا موازین علمی مطابقت کننباید مث اهداف در جهت مقصود و منظور مطالعه باشنبا بخشای دیگه ی پروپوزال هماهنگ باشنروشن و واضح باشنبا آزمونای آماری قابل ارزیابی باشن

اسلاید 61: نکات باقیموندهمیشه به ازای هر فرضیه چن تا سؤالم مطرح کنیممجبور نیستیم واسه هر مطالعه ای فرضیه داشته باشیم. فرضیه مخصوص تحقیقای علّی و معلولیه.“یک طرفه یا یک دامنه” Vs “دوطرفه یا دو دامنه”تو پزشکی “اثبات” نداریم! فقط میتونیم “ارتباط” رو نشون بدیم

اسلاید 62: کار گروهیتا حالا فرضیه نوشتین؟!

اسلاید 63: متغیرها مشخصات یه نفر، چیز یا پدیده ای که قابل اندازه گیری باشه و میتونه مقادیر مختلفی بگیره. متغیرهای مطالعه از اهداف اختصاصی پژوهش و با توجه به تعاریف علمی و امکانات محقق باشد.

اسلاید 64: انواع متغیرهامتغیر های اسمی یا اعتباری: این متغیر ها شامل دو یا چند طبقه یا گروه هستند که از نظر کیفی با هم تفاوت دارند اما این تفاوت نشونه ی برتری هیچ گروهی به اون یکی نیست. داده های اسمی یا کیفی معمولاً به صورت درصد، نسبت، یا میزان ارائه می شود. مثل جنس، ماههای سال، نوع گروه خونیمتغیر های ترتیبی یا رتبه ای: اگه بین دسته ها ترتیب ذاتی وجود داشته باشه، برای اندازه گیری مشاهده ها از مقیاس ترتیبی استفاده میشه که برتریش به اسمی هااینه که طبقه ها تو اون درجه بندی شدن و هر طبقه نسبت به طبقه ی بعدی خود ارتباط خاصی دارد. داده های رتبه ای هم معمولاً به صورت درصد یا نسبت ارائه می شن. مثل scale درد.

اسلاید 65: انواع متغیرهامتغیر کمّی یا عددی: تو این مقیاس فاصله بین طبقه ها مساویه و در مقیاس عددی معنی داره. این نوع متغیر میتونه گسسته باشه (مث تعداد دندان های فرد، تعداد شکستگی های استخوانی بدن) یا پیوسته باشه (مث قد و وزن)متغیر نسبی: خصوصیت اضافی این متغیر نسبت به گروه بالا اینه که صفر این گروه نشونه ی فقدان هاصیت مورد نظره. پس نسبت بین اعداد تو این مقیاس، همون نسبت مقدار خاصیت مورد اندازه گیریه. مث سطح درآمد

اسلاید 66: نکته: حالت خاصی از مقیاس رتبه ای مقیاس «ردیف-رتبه ای» نام داره که تو این حالت متغیر ها رو به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب می کنن. مثلاً مدت زمان انجام اعمال جراحی مختلفی رو با استفاده از مقیاس رتبه ای مرتب میکنن تا بشه با توجه به اون به مشکل بودن روش های جراحی مختلف رسید.

اسلاید 67: نقش متغیرهامتغیر مستقل: متغیری هستش که رفتارش مطالعه میشه یا دستکاری میشه، تا اثر یا اثراتش مشخص بشه.متعیر وابسته: متغیری هستش که تغیرش در نتیجه ی تغییر یا تغییرات متغیر مستقل باشه.پس متغیر مستقل علت و وابسته معلول هستند.تعداد متغیرهای مستقل همیشه باید بیشتر متغیرهای وابسته باشد.

اسلاید 68: متغیر مخدوش کننده یا مداخله گر: هم روی متغیر مستقل اثر می ذاره، هم رو وابسته. در مورد این متغیر محقق باید تو مرحله ی اول اونو بشناسه و تو مرحله ی دوم اثر اونو تعدیل کنه یا مورد مطالعه قرار بده یا لا اقل تو گزارش نهایی خودش واردش کنه. گرفتاری اصلی که متغیر مخدوش کننده ایجاد میکنه اونه که با تأثیر گذاشتن رو نتیجه ی مطالعه، ما رو به این سمت می بره که فک کنیم متغیر مستقلمون بوده که مسبب این تغییر شده.

اسلاید 69: متغیر زمینه ای (background): این متغیرها معمولاً در همه ی مطالعه ها ارزیابی میشن تا خصوصیات گروهها یا جامعه ها بدست بیاد. مث سن، جنس، وضیت تأهل...مسئلةٌ: تعداد متغیرها خلاصه چقد باید باشه؟

اسلاید 70: کار گروهیجدددول متغیییرهاااا!

اسلاید 71: روش اجرادر مورد روش اجرا قبل از این خود به خود یه سری توضیحاتی دادیم... چطور؟!تو روش اجرا تک تک مراحل انجام کارمون رو باید ذکر کنیم. ذکر کردن نوع مطالعه، حجم نمونه، زمان انجام کار، روش های بدست آوردن اطلاعات، روش های آنالیز آماری، خلاصه هر چی که به فکرتون برسه نه تنها باعث خسته شدن خواننده نمیشه، بلکه خواننده رو متقاعد میکنه که شما چه اندازه نسبت به انجام کارتون جهت دهی شدین.

اسلاید 72: جامعه ی آماریجامعه ی آماری گروهی فرد یا جزء هستن که یه سری خاصیت یا ویژگی مشترک دارن و با هدف و موضوع تحقیق ارتباط دارن.برای ریختن طرح تحقیق؛1) اول جامعه رو باید درست مشخص کنیم و اگه بیشتر از یه جامعه واسه تحقیقمون وجود داره لحاظش کنیم.2) جامعه ی مورد نظرمون تعریف بشه و قلمروهاش رو مشخص کنیم.

اسلاید 73: حجم نمونهاین یادمون باشه که حجم نمونه باید با دلیل انتخاب شده باشه. حجم نمونه متناسب با نوع مطالعه باید باشه. مثلاً تو پژوهش های توصیفی، همبستگی و زمینه یابی معمولاً حجم نمونه بیشتره، درحالیکه تو تحقیقات آزمایشی این رقم کمتر میتونه باشه.حجم نمونه باید با ویژگی های جامعه تناسب داشته باشه. مثلاً اگه یه جامعه ای طبقات مختلفی داشته باشه باید از هر کدوم از گروه ها اونقدر نمونه باشه که اون گروه تأثیر خودش رو اعمال کنه.دلیل انتخاب یه سبک خاص تو حجم نمونه باید واسه محقق روشن باشه.

اسلاید 74: زمان بندی (جدول گانت)از اسمش نترسین! خیلی هم بی آزاره! شاید یکی از آسونترین و سریعترین مراحل نوشتن پروپوزال باشه. فقط بستگی به این داره که شما چقدر تونستین کارتون رو لمس کنین.نکته ی کنکوری: اینکه زمان اجرای کارتون رو کم تخمین بزنین هیچ هنری نیست! بعدش که کار انجام نشد رو هوا می مونین! بناربراین کاملاً منطقی تا جایی که می تونین زمان اجرا رو زیاد کنین!

اسلاید 75: کار گروهیروش اجرا + ضمایم و تعلیقات!

اسلاید 76: رفرنس نویسیبرای نوشتن رفرنس ها دو راه کلی وجود داره. لا اقل یکی این دو روش کلی تو شورای پژوهشی مجله های مختلف یا دانشگاه ها قابل قبول هستند.1)numbered: تو این روش بعد از نوشته شدن هر قسمت از یه متن خاص شماره ی منبع آورده میشه. تو قسمت رفرنس های متن منابع با شماره شون قرار می گیرن.2) annotated: تو این روش بعد از نوشته شدن هر قسمت از یه متن خاص اسم نویسنده ی منبع همراه سال انتشار آورده میشه. ممکنه اطلاعات کاملتری متناسب با مجله ذکر بشه. منابع بر طبق الفبای اسم نویسنده ی اول مرتب میشن.

اسلاید 77: فرمت رفرنس نویسی عددیمقاله: اسم نویسنده (ها)، عنوان مقاله، مجله، سال انتشار، volume، issue، صفحاتکتاب: اسم نویسنده (ها)، عنوان کتاب، چاپ چندم، اتشاراتی، محل انتشار، سال انتشار، صفحات

اسلاید 78: فرمت رفرنس نویسی اسمیمقاله: اسم نویسنده (ها)، سال انتشار، عنوان مقاله، مجله، volume، issue، صفحاتکتاب: اسم نویسنده (ها)، سال انتشار، عنوان کتاب، چاپ چندم، اتشاراتی، محل انتشار، صفحات

اسلاید 79: مثال1. The Global Burden of Hepatitis C Working Group. Global burden of disease (GBD) for hepatitis C. J Clin Pharmacol 2004; 44: 20–29.2. Lavanchy D. Hepatitis B virus epidemiology, disease burden, treatment, and current and emerging prevention and control measures. J Viral Hepat 2004; 11: 97–107.3. Shepard CW, Finelli L, Alter MJ. Global epidemiology of hepatitis C virus infection. Lancet Infect Dis 2005; 5: 558–567.4. Amin J, Dore GJ, OConnell DL et al. Cancer incidence in people with hepatitis B or C infection: a large communitybased linkage study. J Hepatol 2006; 45: 197–203.5. Amin J, Law MG, Bartlett M, Kaldor JM, Dore GJ. Causes of death after diagnosis of hepatitis B or hepatitis C infection: a large community-based linkage study. Lancet 2006; 368: 938–945.

اسلاید 80: مثالAlter, M.J., Margolis, H.S., 1990. The emergence of hepatitis B as a sexually transmitted disease. Med. Clin. North Am. 74, 1529–1541.Alter, M.J., Holland, P.V., Morrow, A.G., Purcell, R.H., Feinstone, S.M., Moritsugu, Y., 1975. Clinical and serological analysis of transfusion-associated hepatitis. Lancet 2, 838–841.Alter, M.J., Purcell, R.H., Gerin, J.L., London, W.T., Kaplan, P.M., McAuliffe, V.J., Wagner, J., Holland, P.V., 1977. Transmission of hepatitis B to chimpanzees by hepatitis B surface antigen-positive saliva and semen. Infect. Immun. 16, 928–933.Andre, E., 2000. Hepatitis B epidemiology in Asia, the Middle East and Africa. Vaccine 18, S20–S22.Beasley, R.P., Hwang, L-Y., 1983. Postnatal infectivity of hepatitis B surface antigen-carrier mothers. J. Infect. Dis. 147, 185–190.Benvegnu, L., Gios, M., Boccato, S., Alberti, A., 2004. Natural history of compensated viral cirrhosis: a prospective study on the incidence

اسلاید 81: Six thinking hatsWhat Is Six Thinking Hats?The Six Thinking Hats proposal analysis tool invented by Edward de Bono is particularly useful for evaluating innovative and provocative ideas. While most of our thinking is adversarial, the six thinking hats technique overcomes these difficulties by forcing everyone to think in parallel. As participants wear each hat – white, red, yellow, black, green, or blue – they all must think a certain way at the same time.

اسلاید 82: Six hats for thinkingThe White Hat is the information hat. This covers facts, figures, information needs and gaps. People can ask for more information or data to help analyze the proposal. The Red Hat represents emotions. This covers intuition, feelings and emotions. People have to say how this proposal makes them feel emotionally: scared, threatened, excited, energized, etc. It is important to get the feelings expressed, as they can be hidden reasons why people would oppose or support a proposal. The Yellow Hat is the hat of optimism. This is the logical positive: why something will work and why it will offer benefits. Everyone in turn has to say what is good about the proposal. Even if you think the idea stinks you have to find some good points and redeeming qualities about it. The Black Hat is the pessimism hat. This is the hat of judgment and caution. Everyone has to find fault with the idea. Even if it was your idea and you are very proud of it you have to point out some drawbacks and disadvantages. The Green Hat is the hat of growth and possibilities. This is the hat of creativity, alternatives, proposals, what is interesting, provocations and changes. Everyone has to suggest ways in which the idea could be adapted or improved to make it work better. The Blue Hat is the process hat. This is the overview or process control hat. It looks not at the subject itself but at the thinking about the subject. It is used to check if the process is working well. When you wear it, you discuss whether you are using the method in the most effective way.

اسلاید 83: KHASTE NABAWSHITTT!Nima_4144@yahoo.comNima.mahboobi@gmail.com

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید