کسب و کار مهارت‌های شخصی

پنکه مفهومی Concept Fan

Concept-Fan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پنکه مفهومی Concept Fan”

پنکه مفهومی Concept Fan

اسلاید 1: پنکه مفهومیConcept Fan

اسلاید 2: عنوانپنکه مفهومینوعابزارمراحل استفادهطراحی/ اجراموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: وقتی که تمامی راه‌ حل های موجود برای حل یک مسأله، رد شوند؛ تکنیک پنکه مفهومی به عنوان یک تکنیک جدید در حل مسائل، می‌تواند به‌کار گرفته شود. این مفهوم برای اولین بار در کتاب خلاقیت جدی ، توسط ادوارد بونو مطرح گردید. این کتاب بیان می کند که برای رسیدن به یک دید وسیع‌تر بهتر است از قانون یک قدم به عقب بردار استفاده شود.برای شروع در وسط یک صفحه بزرگ، دایره ای که دربرگیرنده مسأله مورد نظر است، رسم کنید. در سمت راست شکل، خطوطی مورب برای نمایش راه حل های مسأله، اضافه کنید.این مسأله هم می تواند یک مورد فرضی باشد و هم یک مسأله واقعی. در هر صورت برای ایجاد یک دید وسیع‌تر برای حل مسأله، یک قدم به عقب بردارید.برای این کار یک شکل دایره ای دیگر به سمت چپ شکل مرحله اول اضافه کرده و در درون این دایره جدید، تعریفی گسترده تر از مسأله اولیه یادداشت کنید. با یک پیکان که مشخص می کند دایره جدید از کجا نشأت گرفته است، دو دایره به یکدیگر وصل خواهند شد.اکنون دایره جدید را نقطه شروع فرض کرده و برای آن راه‌حل ارائه کنید. دقیقاً مشابه با کاری که در مرحله اول انجام دادیداگر تا این مرحله باز هم به ایده‌های جدیدتر دست پیدا نکردید، این گام‌های رو به عقب را هم‌چنان تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال کنید.پنکه مفهومی در شرایطی که راه حل های موجود، موثر واقع نشوند، می تواند یک تکنیک کاربردی برای گسترش دامنه جستجوی راه حل های بیش‌تر باش برای شروع، در دایره وسط صفحه، مسأله را نوشته و راه حل های موجود را به صورت پرتوهای ناشی از آن، در سمت راست نشان دهید.چنانچه هم‌چنان راه حل مناسبی پیدا نشد می توانید مسأله را به صورت وسیع تر تعریف کنید و آن را در دایره ای در سمت چپ مسأله اولیه قرار دهید. به کمک یک پیکان رابطه میان این دو مسأله نشان داده خواهد شد. سپس برای مسأله جدید نیز راه حل هایی به صورت پرتو هایی ناشی از آن، رسم می شود. این روند گسترش یافته و تعریف مجدد مسأله، تا جایی ادامه پیدا می کند که به یک راه‌حل مناسب و مؤثر برسید.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنوآوری تحول آفرین Disruptive Innovationارزیابی خلافیت Creativity Assessmentمزایاچهارچوب این تکنیک با برداشتن پی‌در‌پی گام هایی به عقب، امکان ایجاد نگاهی وسیع تر درمورد مسأله را فراهم می کند.کاربردهاپنکه مفهومی در شرایطی که راه حل های موجود، موثر واقع نشوند، می تواند یک تکنیک کاربردی برای گسترش دامنه جستجوی راه حل های بیش‌تر باش برای شروع، در دایره وسط صفحه، مسأله را نوشته و راه حل های موجود را به صورت پرتوهای ناشی از آن، در سمت راست نشان دهید.چنانچه هم‌چنان راه حل مناسبی پیدا نشد می توانید مسأله را به صورت وسیع تر تعریف کنید و آن را در دایره ای در سمت چپ مسأله اولیه قرار دهید. به کمک یک پیکان رابطه میان این دو مسأله نشان داده خواهد شد. سپس برای مسأله جدید نیز راه حل هایی به صورت پرتو هایی ناشی از آن، رسم می شود. این روند گسترش یافته و تعریف مجدد مسأله، تا جایی ادامه پیدا می کند که به یک راه‌حل مناسب و مؤثر برسید.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان