مهارت‌های شخصی

چتر بازی(سقوط آزاد)

soghoot-azad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چتر بازی(سقوط آزاد)”

چتر بازی(سقوط آزاد)

اسلاید 1: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 

اسلاید 2:

اسلاید 3: نام دانشجو:نام استاد:موضوع سمينار:چتر بازي(سقوط آزاد)

اسلاید 4: تاریخچه چتربازی سقوط آزاد جهان تا ظهور روش های نوین آموزشی AFF1اولین پرش با چتر را چینی ها انجام دادند:اولین اقدام ثبت شده بشر برای پرش از ارتفاع به ۹۰ سال قبل از میلاد در کشور چین مربوط به شود.  شواهد موجود حاکی از آن است که چینی ها در حین انجام حرکات سرگرم کننده در جشنها و مناسبت ها از وسیله ای مانند چتر استفاده می کردند که به کمک آن از بلندی ها و یا طناب های تعبیه شده پرش انجام می دادند و به آرامی بر روی زمین فرود می آمده اند.اواین طرح چتر نجات توسط لئوناردو داوینچی کشیده شد:صدها سال بعد لئوناردو داوینچی، طراح، مجسمه ساز و نابغه ایتالیائی در حدود سالهای ۱۴۸۳ تا ۱۴۹۵ اقدام به کشیدن یک طرح از وسیله هایی شبیه به چترهای نجات و سقوط آزاد امروزه کرده بود که در حاشیه آن نیز نوشته های به این مضمون وجود دارد:(اگر کسی پارچه محکمی به اندازه ۱۱ متر از هر طرف و بندهائی به طول ۱۱ متر تهیه کند و به یکدیگر وصل نماید، می تواند بوسیله آن از هر ارتفاعی پرش انجام دهد و بدون آسیب بر روی زمین فرود آید)*این طرح, پارچه ای کشیده شده را بر روی چارچوبی مخروطی نشان می داد. لئوناردو هیچ وقت اقدام به پرش با وسیله طراحی شده خود نکرد.

اسلاید 5: تاریخچه چتربازی سقوط آزاد جهان تا ظهور روش های نوین آموزشی AFF2ساخت چتر نجات لئوناردو داوینچی و پرش با آن:در سال ۲۰۰۰ میلادی آدریان نیکولز برای تست کردن همان طرح لئوناردو داوینچی اقدام به ساخت یک چتر و پرش با آن نمود. چتر ساخته شده توسط آدریان  حدود ۸۴ کیلوگرم وزن داشت و از طناب، برزنت و چوب ساخته شد. آدریان از ارتفاع ۱۰۰۰۰ فیتی اقدام به پرش با این چتر کرد و بعد از رسیدن به ارتفاع ۷۰۰۰ فیتی آن را رها نمود و بقیه مسیر را با استفاده از چتر پیشرفته امروزی تا رسیدن به زمین طی نمود.در سال ۱۵۹۵ میلادی Fausto Veranzio که بعضی او را مجارستانی و بعضی اهل کرواسی می دانند با الهام گرفتن از طرحهای اولیه داوینچی و با تغییر شکل چتر از شکل مخروطی به شکل مسطح، طرح جدیدی ارایه  داد که بسیار شبیه چترهای پیشرفته امروزی می باشد. وی ادعا کرد که تعداد زیادی پرش با استفاده از این چتر از بلندای برجی در ونیز انجام داده است که هیچ موقع شواهدی برای اثبات این ادعا یافت نشد.در سال 1783 میلادی Louis Sebastian Lenormand  فرانسوی اولین پرش ثبت شده را به انجام رساند. Louis این پرش را بوسیله یک چتر شامل ۴/۵ مترپارچه مقاوم که بر روی یک چارچوب چوبی ساخته شده بود و از روی برج رصد خانه مون پولیه در فرانسه انجام داد و بدون هیچ گونه جراحتی سالم بر روی زمین فرود آمد.

اسلاید 6: تاریخچه چتربازی سقوط آزاد جهان تا ظهور روش های نوین آموزشی AFF3چتر ساخته شده از ابریشم:در سال ۱۷۸۵ هوانورد فرانسوی به نام Jean Pierre Blanchard اولین چتر را با استفاده از پارچه ای از جنس ابریشم و بدون استفاده ازچهارچوب ساخت و پس از آزمایش آن بر روی حیوانات ، ادعا کرد در سال ۱۷۹۳ اقدام به پرش با آن نموده است ولی هیچ شواهدی برای اثباتادعای خود ارائه نکرد jean نام ‘ Parachute ‘ را برای وسیله ابداعی خود انتخاب کرد که شامل کلمه لاتین ’ Para ’ به معنای « مخالف » و« ضد » و کلمه فرانسوی ‘ Chute ’ به معنای « سقوط » می باشد.در ماه اکتبر سال ۱۷۹۷ یک فرانسوی دیگر به نام Andre Jacques Garnerin با استفاده از چتر ساخته شده از ابریشم و پرش از بالون از ارتفاع ۶۰۰ متری بر فراز شهر لندن در کشور انگلستان اولین پرش ثبت شده در دوران جدید را با نام خود به ثبت رساند. Andre با قرار گرفتن درون یک سبد که بوسیله بند به پارچه ابریشمی متصل بود و با جدا شدن از بالون این پرش را انجام داد.این پرش بوسیله Joseph Lalandes مشاهده شد Joseph متوجه شد که چتر Andre در حین فرود تکانها و چرخشهای زیادی داشت بنابراین پیشنهاد ایجاد یک سوراخ را در انتهای بالایی چتر داد که هوا بتواند به طور یکسان و یکنواخت از آن خارج شود تا حالت پایداری چتر حفظ بشود . استفاده از اینتکنیک تا به امروز نیز معمول است و کمک زیادی به کم کردن حرکت نوسانی چترها می کند. Andre همچنین در سال ۱۸۰۲ با گذشتن از دریا بوسیله بالون و رسیدن به انگلستان یک پرش دیگر بوسیله چتر در داخل کشور انگلستان انجام داد..

اسلاید 7: تاریخچه چتربازی سقوط آزاد جهان تا ظهور روش های نوین آموزشی AFF4نخستین هواپیمایی که برای چتر بازی معمول شد:در سال 1937 نخستین پرواز یک فروند هواپیمای Twin Beech در کشور آمریکا انجام شد. این هواپیما بعدها و در طی سالهای ۱۹۶۰ بسیار مورد توجه باشگاهای چتربازی سراسر جهان قرار گرفت. این هواپیما قابلیت حمل ۱۰ چترباز را داشت.پیدایش کلمه اسکای دایوینگ (چتربازی - سقوط آزاد):در سال ۱۹۵۶ کلمه  Skydiving  برای اولین بار ابداع گردید.طی مقاله ای که Jacques Andre Istel  در آوریل این سال در مجله Flying Magazines نوشت برای اولین بار از کلمه  Skydiving برای توصیف مهارت کنترل بدن در حین سقوط استفاده کرد که از آن زمان این کلمه مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 8: تاریخچه چتربازی سقوط آزاد جهان تا ظهور روش های نوین آموزشی AFF5مرتفع ترین سقوط آزاد جهان:در ۱۶ آگوست ۱۹۶۰ Joseph Kitlinger  افسر نیروی هوائی ارتش آمریکا با پرش از یک بالون از ارتفاع ۳۱۴۰۰ متری زمین ، رکورد بلندترین سقوط آزاد جهان را به ثبت رساند. Joseph Kittinger  قبل از باز کردن چتر خود در ارتفاع ۵۵۰۰ متری به مدت ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه سقوط آزاد انجام داد و در طی سقوط خودبه سرعت ۹۸۸ کیلومتر در ساعت رسید.نخستین تونل باد شبیه ساز سقوط آزاد:در سال ۱۹۴۵ Jack Tiffany  در این سال به عنوان اولین انسان پرواز در تونل باد عمودی (vertical Wind Tunnel ) را تجربه کرد. آقای Tiffany این مهم را در تونل باد پایگاه هوای Wright Peterson ایالت اوهایو به انجام رساند.پیدایش انجمن چتربازی آمریکا:در سال 1967 کلوپ چتربازی آمریکا در این سال به نام انجمن چتربازی آمریکا USPA تغییر نام داد. دفتر اصلی این انجمن در شهر Monterey ایالت کالیفرنیا واقع شده بود. United State Parachute Associatio

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید