کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

چگونه کسب و کار سازمان را اجتماعی کنیم

chegone_kasbo_kare_sazman_ra_ejtemayi_konim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چگونه کسب و کار سازمان را اجتماعی کنیم”

چگونه کسب و کار سازمان را اجتماعی کنیم

اسلاید 1: برنامه مشارکتی بین المللینام تهیه کننده: مهریاد شریف بختیارeLearnEver Academywww.elearnever.com

اسلاید 2: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyعنوان موضوع پروژه چگونه کسب و کار سازمان را اجتماعی کنیم How to socialize our business

اسلاید 3: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyچرا این موضوع را انتخاب نمودید؟ انجام این پروژه توسط شرکتها سبب ارتقای جامعه ، ایجاد امنیت و رفاه بیشتر در جامعه می گردد.برای انجام این پروژه (با روشهای مختلف) الزاما نیاز به هزینه های گزاف نمی باشد، که هیچ ، بلکه سبب ایجاد وزن بیشتر سازمان در جامعه ، طولانی شدن دوره عمر سازمانها و سود آوری بیشتر می گردد.

اسلاید 4: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyچه مسئله یا مشکلی وجود دارد که در این پروژه به آن پرداخته می شود؟ به عبارتی ضرورت اجرای پروژه خود را مشخص کنید ؟ اهداف شما چیست؟علیرغم مشکلات زیادی که سازمانهای خصوصی در دهه های اخیر در کشور داشته اند، هنوز دارای پتانسیل مناسبی برای گسترش کسب و کار خود در جامعه هستند.این مهم نه تنها سبب ارتقای مالی و فرهنگی و ماندگاری شرکتها می شود بلکه همین تاثیرات را در جامعه به شدت نیازمند(مالی و فرهنگی) ما نیز خواهد گذاشت.

اسلاید 5: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyچه گروهی مخاطب شما هستند (سنی، جنسی، شغلی و ...)هر چند مطالب عنوان شده می تواند برای مدیران ارشد شرکتها قابل تامل باشد اما به نظر می رسد درصد کمی از این گروه مایل به تغییر شیوه های خود باشند . لذا احتمالا این موضوع بیشترین تاثیر را روی دانشجویان و جوانانی که درصدد ورود به بازار کار(Self Employment) هستند خواهد گذاشت .

اسلاید 6: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyنتیجه اجرای پروژه چیست (فیلم، فایل صوتی، بازی مدیریتی یا برنامه کارگروهی)؟ چرا از این روش استفاده می کنید؟ لطفا به صورت کامل درباره نحوه تولید، استراتژی تولید و ... صحبت کنید.موضوع را از طریق فیلم به مخاطبین منتقل خواهم ساخت . این روش به علت تلفیق شیوه های سمعی و بصری تاثیر بیشتری دارد ضمن اینکه مخاطبین بیشتری را پوشش خواهد داد .

اسلاید 7: Online MBA Program.All rights reserved. Copyright © Iranian Academyمهم: بر اساس مدل فاکتورهای حیاتی کافمن، پروژه خود را تحلیل کنید. تنبلی نکنید. این بخش مهم است. برای هر فاکتور به صورت دقیق تحلیل کنید.

اسلاید 8: پارادایم های رایج را کنار گذاشته و حدو مرزهای جدید و وسیعی برای تفکر ، برنامه ریزی ، ارزیابی و بهبود مستمر ایجاد کنیمبسیاری از سازمانها از الگوی یا الگوهای استانداری برای گسترش کسب و کار خود پیروی می کنند:احداث یک کارخانه متمرکز و در صورت امکان ، مکانیزه ، برای انجام عملیات تولید ، بکارگیری چند نماینده فعال و ثروتمند برای فروش محصولات یا خدمات ، استفاده از تامین کنندگان محدود که احتمالا دارای آشنایی هایی با مسئولین سازمان هستند و همچنین استفاده از فن آوری رایج و محدود.اجتماعی کردن کسب و کار میطلبد که سازمانها خلاق باشند و لازمه خلاق بودن ، کنار گذاشتن پارادایم های فعلی می باشد . فاکتور اول

اسلاید 9: نمونه هایی از تغییر پارادایم های رایج(آنچه در اسلاید قبلی ذکر شد):استفاده از کارگاههای مختلف به جای تمرکز کار در یک جا . این اقدام علاوه بر بکارگیری افراد بیشتر و ارزان تر ، ریسک تولید را نیز کاهش می دهد.(به شرط اینکه فن آوری خیلی پیشرفته نباشد)استفاده از توزیع کنندگان و فروشندگان متعدد در نقاط مختلف کشور هر چند ریسک نقد شدن وجوه را بالا می برد اما با توجه به محدود بودن دادو ستد با هر یک از این نماینده ها ، عملا خطر ضررهای هنگفت و نیز خطر بایکوت شدن توسط یک گروه کوچک از توزیع کنندگان را کاهش می دهد ضمن اینکه نفوذ محصولات سازمان را در لایه های مختلف جامعه ،کاملا افزایش می دهدتغییرات بر اساس فاکتور اول

اسلاید 10: استفاده از تامین کنندگان محدود که هر روز شرایط و قیمت کالا یا خدمات خود را افزایش می دهند یکی از سندرم های رایج سازمانها می باشد . با برهم زدن این پارادایم ، می توان از تعداد بیشتری تامین کننده کوچک تر (به شرط تایید کیفیت ) استفاده کرد. این اقدام زمینه ساز مانورهای آتی سازمان در محیط کسب و کار می باشد.

اسلاید 11: بین فرجام و انجام تمایز قایل شویم هدف این پروژه ، اجتماعی کردن کسب و کار است یعنی نفوذ کسب و کار در لایه های درونی جامعه و بکار گیری بیشترین اقشار جامعه در گسترش کسب و کار.بدون شک ، عدم اتخاذ روشهای صحیح تصمیم گیری اجرایی ، عدم مشورت با افرادی که این مسیر را تجربه کرده اند و همچنین نداشتن برنامه های بلند مدت و عدم کنترل آن در ایستگاههای زمانی مختلف ، نه تنها مجموعه را به هدف فوق نخواهد رساند بلکه سبب نابودی و اضمحلال سازمان خواهد شد.بطور مثال در صورتیکه به تعداد نمایندگان فروش کالا ویا ارائه خدمات افزوده گردد لکن آموزشهای لازم داده نشده باشد و همچنین سیستمی برای نظارت و کنترل آنها وجود نداشته باشد ، کالا یا خدمات ارائه شده صرفا وسیله ای برای انتفاع عده ای می شود و عملا سبب آسیب ، رنجش و آزار جامعه می گردد.فاکتور حیاتی دوم

اسلاید 12: بین سطوح برنامه ریزی مگا ، ماکرو و میکرو ارتباط برقرار کنیماجتماعی کردن کسب و کار شاید بیشتر صبغه یک برنامه ریزی مگا را داشته باشد چه اینکه هدف آن ، گسترش نفوذ کسب و کار در کل جامعه می باشد.اما می بایست در نظر داشت گاه با کسب و کارهایی سرو کار داریم که از ابعاد ماکرو و میکرو ، ویژگیهایی دارند که با برنامه ریزی های مگا ، همخوانی چندانی ندارند . مثلا وقتی با محصولی که دارای فن آوری پیچیده است سرو کار داریم و یا محصولی که ذاتا طیف خاصی از جامعه را پوشش می دهد !فاکتور حیاتی سوم

اسلاید 13: خیال پردازی جهت اندازه گیری نتایج آتیدر تکمیل فاکتور حیاتی سوم ، می بایست حتما فاکتور چهارم را در پروژه اجتماعی کردن کسب و کار ، بکار بست .اینکه در هر سطح برنامه ریزی ، می خواهیم به چه نتایج ملموسی دست پیدا کنیم بسیار مهم است . مثلا یک تلقی این خواهد بود:در سطح مگا: میخواهیم بیشترین اقشار و درونی ترین لایه های جامعه نه تنها از کسب و کار ما منتفع شوند بلکه به نوعی درگسترش آن دخیل باشند.فاکتورحیاتی چهارم

اسلاید 14: در سطح ماکرو: میخواهیم استفاده کنندگان از محصولات و خدمات سازمان ، علاوه بر توجیهات اقتصادی (ارزش) ، توجیهات اجتماعی رو به تزاید ، برای علت استفاده خود از محصولات ما را داشته باشند.در سطح میکرو: میخواهیم افراد درون سازمانی ، هدف شرکت از اجتماعی نمودن کسب و کار را درک کرده از این جهت به خود ببالند لذا خلاقیت و بصیرت بیشتری در کار بروز دهند و آینده ای مطمئن برای خود در سازمانی با ریشه های قوی و مستحکم تصور نمایند.

اسلاید 15: از یک چشم انداز مطلوب استفاده کنیمچه چیز مهمتر از این است که فکر کنیم کسب و کار ما چه نقشی در بهبوددنیای آینده فرزندانمان (همه فرزندان جامعه مان) خواهد داشت ؟هرچند ، شرکتهایی در ایران هستند که تا حدی تلاش نموده اند کسب و کار خود را در اقشار مختلف جامعه نفوذ دهند ، اما سازمانهایی در کشورهای مختلف دنیا هستند که اگر این چشم انداز را در چندین سال گذشته نداشتند هم اکنون نه تنها خودشان رشد امروز را شاهد نبودند بلکه بسیاری از اقشار جامعه شان در فقر و فلاکت می زیستند . کافی است نگاهی به شرکت TATA در هند بیاندازیم و عمق گسترش فعالیتهای این شرکت و نقش مثبتی که در ساخت و ساز جامعه داشته است را بیابیم تا نمونه ای باشد برای یک چشم انداز مناسب در سازمانهای ما.فاکتور حیاتی پنجم

اسلاید 16: نیازها را به عنوان شکاف بین نتایج موجود و نتایج مورد انتظار ، تعریف کنیم.طبعا هر کدام از سازمانها ، از فعالیتهای اقتصادی خود ، به نتایجی دست یافته اند . برخی نتایج از نظر اقتصادی رضایت بخش بوده اند و برخی کمتر.در اجتماعی کردن کسب و کار ، به دنبال نتایجی بسیار متفاوت از آنچه در زندگی روزمره اقتصادی رخ می دهد ، هستیم لذا نیازها را برهمان اساس تعریف خواهیم کرد.مثلا یک شرکت تولید کننده سی دی از فروش محصولات خود در فروشگاههای مشخص منتفع می شود اما چنانچه نتیجه مورد انتظارش بسیار فراتر از این باشد و تصور کند چگونه مشتریان بتوانند محصولات این شرکت را در هر فروشگاه مایحتاج عمومی پیدا کنند و چگونه افراد بسیار بیشتری درگیر گسترش کسب و کارش شوند ، نیاز به تغییر محصول ایجاد می شود . چیزی روی این سی دی ذخیره می شود که بسیاری مایل به توزیع و خرید آن خواهند بود(گروه صنعتی گلرنگ).فاکتور حیاتی ششم

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید