graphic (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارت گرافیک”

کارت گرافیک

اسلاید 1: به نام او...كارت گرافيكتهيه كننده: کاظم شاطری نسبEmail:kazem_shaterinasab2000@yahoo.com

اسلاید 2: براي اين كه بتوان در صفحه نمايش رايانه تصويرهاي مربوط به داده ها را ديد بايد ارتباط بين نمايشگر و مادر برد رايانه برقرار شود.براي اين کار هر رايانه براي هر نمايشگر يک کارت دارد که در يکي از شکاف هاي توسعه (گسترش) مـــــــــــادربرد قرار مي گيرد وبا کابلي که به آن وصل مي شود جريان نمايش اطلاعات بر روي صفحه نمايش را کنترل مي کند.بنا براين کارت گرافيکي قطعه اي سخت افزاري است که نمايش تصويرها ومتن ها را بر روي نمايشگر رايانه کنترل مي نمايد.کليه ي اطلاعات ارسالي از پردازنده به کارت گرافيکي انتقال داده مي شود ودر آن جا ترجمه وبراي نمايش به نمايشگر ارسال مي شود.کارت گرافيک با نام هاي زير شناخته مي شود :1-کارت ويدويي.2-کنترلگر گرافيکي يا ويدويي.3-آداپتور گرافيکي يا ويدويي.4-شتاب دهنده گرافيکي يا ويدويي.کارت هاي گرافيکي جديد همه از خانواده وگا[1] (وي جي اي)هستند. 1- VGAمقدمه

اسلاید 3: يك كارت گرافيك پيشرفته يك برد مدار چاپي بهمراه حافظه و يك پردازنده اختصاصي است.پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نياز گرافيكي طراحي شده است.اكثر پردازنده هاي فوق داراي دستورات اختصاصي بوده كه به كمك آنها مي توان عمليات گرافيك را انجام داد.كارت گرافيك داراي اسامي متفاوتي نظير:كارت ويدئو- برد ويدئو – يرد نمايش ويدئوئي – برد گرافيك – آداپتور گرافيك وآداپتور ويدئو است.كارت گرافيك چيست؟

اسلاید 4: استانداردهاي گرافيكاولين كارت كرافيگ در سال 1981 توسط شركت IBM عرضه گرديد. كارت فوق بصورت تك رنگ و با نام MONOCHROME ارائه گرديد.صفحات نمايشگري كه از كارت فوق استفاده ميكردند ,متني بودند. رنگ نوشته سفيد يا سبز وزمينه سياه بود.در ادامه كارتهاي چهار رنگ HGC ارائه گرديدند.سپس كارت هاي هشت رنگ CGA و كارت هاي شانزده رنگ EGA ارائه گرديدند. توليد كنندكاني ديگر نظير كمودور كامپيوترهائي را معرفي كردند كه داراي كارتهاي گرافيك از قبل تعبيه شده و ساخته شده در سيستم بودند.كارتهاي فوق قادر به نمايش تعداد زيادي رنگ بودند.

اسلاید 5: استانداردهاي گرافيكزمانيكه شركتIBM در سال 1987 كارت VGA را معرفي كرد استاندارد جديدي دراين راستا مطرح گرديد. نمايشگرهاي VGA قادر به ارائه 256 رنگ و وضوح تصوير400*720 بودند. يك سال بعد استاندارد SVGA مطرح گرديد. استاندارد فوق قادر به ارائه16/8 ميليون رنگ با وضوح تصوير1024*1280 است.كارتهاي گرافيك از استانداردهاي متفاوتي پيروي مي نمايند.توليد كنندگان كارت گرافيك همواره سعي در افزايش تعداد رنگ و وضوح تصوير با توجه به راهكارهاي اختصاصي خود دارند. كارت هاي گرافيك مي بايست قادر به اتصال به سيستم باشند. كارت هاي گرافيك قديمي اغلب از طريق اسلاتهاي ISA وياPCI به سيستم متصل مي شوند.اغلب كارتهاي گرافيك جديد از پورت AGP براي اتصال به كامپيوتر استفاده مي نمايند.

اسلاید 6: تفاوت VGAبا كارت گرافيكهاي قديمي EGA & CGAدر کارتهاي قبلي از سيگنالهاي قياسي (آنالوگ)براي ارسال اطلاعات از کارت به نمايشگر استفاده مي شود.ولي در خانواده وگا از سيگنالهاي پيوسته رقمي (ديجيتال)براي اين کار استفاده مي شود.از روي نوع درگاه پشت کارت مي توانيد اين خانواده را از انواع قديمي ايگا , سگا و... تشخيص دهيد .چرا که درگاه کارتهاي خانواده وگا از نوع سه رديفه وداراي 15 سوراخ به صورت مادگي هستند در صورتي که در انواع قديمي, درگاه داراي دو رديف سوراخ به صورت مادگي است.

اسلاید 7: انواعکارت هاي وگا :اين نوع کارتها تا به حال متداول ترين کارتهاي مورد استفاده بوده اند. بنا براين يک نمايشگر جديد تک رنگ به کارت وگا نياز دارد . 2. کارت هاي 8514 اي [1]:اين کارت نخستين استاندارد گرافيکي با دقت بسيار زياد بود . 1- A-85143. کارت هاي زگا(ايکس جي اي)[2]:اين کارتها بسيار بهتر از کارتهاي وگا بود . 2-XGA 4. کارتهاي سوپر وگا(سوپر وي جي اي)[3]:معروف ترين نوع کارت گرافيکي که امروزه در رايانه هاي شخصي مورد استفاده قرار مي گيرد اين نوع کارت ها هستندکه درهر سطر 1024 نقطه ودر هر سطر 768 نقطه را نمايش مي دهند.در حالي که کارتهاي وگا در هر سطر صفحه نمايش 640 ودر هر ستون آن 400 نقطه را نمايش مي دهند. SVGA-4

اسلاید 8: انواع5. کارتهاي سرخود [1]:در برخي از مادر بردها اين امکان وجود دارد که از کارت گرافيکي مستقل استفاده نکرد . دراين صورت مي توان از تراشه گرافيکي روي مادر برد استفاده کرد که مانند يک کارت گرافيکي سر خود عمل مي کنند.بايد توجه داشت معمولا نمي توان دو کارت گرافيکي از خانواده وگا را با هم به کار برد .بنا براين اگر بخواهيد از کارت گرافيکي مستقل وقوي تر استفاده کنيد بايد با استفاده از جامپر پردازنده گرافيکي روي مادربرد را از کا ربيندازيد. 1- Onboard graphic card

اسلاید 9:

اسلاید 10: محل نصببنا براين مي توان گفت کارت هاي گرافيکي به طور اغلب از نظر محل نصب به دو دسته زير تقسيم مي شوند:1- کارت هاي گرافيکي از نوع کارتهاي توسعه قابل نصب در شکاف هاي توسعه.2- کارت گرافيکي از نوع سرخود قابل نصب بر روي مادر بردکارت هاي گرافيکي نوع اول بر حسب نوع شکاف توسعه اي که براي آن طراحي مي شوند به انواع زير تقسيم مي شوند: 1- انواع آيزا : اين گذرگاه 16 بيتي بوده وباسرعت 8مگا هرتز کار مي کند .در نتيجه قادر به انتقال سريع داده ها بين کارت گرافيکي وپردازنده نيست. 2-انواع ويزا:وظيفه انتقال اطلاعات بين کارت گرافيکي وپردازنده را با سرعتي در حدود 50 مگا هرتز به صورت 32 بيتي به عهده دارد.

اسلاید 11: 3- انواع اي جي پي : داده ها را تا 266مگا بايت در ثانيه انتقال دهند. داراي سرعت انتقال بيش از 500 مگابايت در ثانيه هستند.در نتيجه رايانه هاي جديد مجهز به فن آوري اي جي پي به استفاده از شکاف هاي پي سي اي ادامه مي دهند ودر آينده گذرگاه -هاي پي سي اي به عنوان گذرگاه ورودي – خروجي اصلي کار خواهند کرد.محل نصب

اسلاید 12: اجزاي كارت گرافيكبه طور کلي مي توان گفت که کارتهاي گرافيکي امروزي داراي اجزا زير هستند: 1- رم داک(واگردان رقمي به قياسي )[1]کارتهاي سوپر وي گاي پر رنگ جديد مي توانند هزاران رنگ را در آن واحد نمايش دهند زيرا داراي يک نوع تراشه مخصوص براي تبديل جريان ديجيتالي به جريان آنالوگ هستند که به آن رم داک مي گويند.کيفيت تصوير ها به رم داک بستگي دارد .وظيفه اين قطعه توليد علايم الکتريکي براي نمايشگر از روي مقادير عددي ذخيره شده در حافظه کارت گرافيکي است.يعني اطلاعات ديجيتالي رايانه را به سيگنالهاي آنالوگ تبديل مي کنند.اين تبديل براي ارسال اطلاعات به صفحه نمايش لازم است.همچنين اين وسيله مي تواند تفنگهاي الکتروني وانحراف دهنده هاي پرتو الکتروني نمايشگر را راه اندازي کند. 1-RAM DAC (RAM digital to analog convertor)

اسلاید 13: رم داکها به دو دسته زير تقسيم مي شوند:1-1 )رم داکهاي مجزا :اين نوع رم داکها مواردزير را مشخص مي کنند: 1-1-1) زمان بندي تصويرها.2-1-1) وضوح وتکرار تصويرها.2-1رم داک هاي غير مجزا:اين نوع رم داکها در درون پردازنده کارت گرافيکي قرار دارند و به صورت يک قطعه مستقل بر روي کارت گرافيکي قرار ندارن. 2- تراشه بايوس(BIOS):طرز کار بايوس کارت گرافيکي شبيه طرز کاربايوس مادربرد است که يک برنــــامه نظم دهنده وکنترلگراســــــــــــت که به صورت سخت افزاري نصب شده است.در کارتهاي سوپر وي گا و وي گا برنامه کنترلگر در يک تراشه مخصوص قرار دارندکه روي خود کارت نصب مي شود. اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 14: 3- حافظه کارت گرافيکي:مقدارحافظه کارت گرافيکي تعدادرنگ را مشخص مي کند.در حال حاضر 32مگابايت حافظه SDRAM براي کارت هاي گرافيکي به صورت استاندارد در آمده اســــــــــــت. براي پي بردن به مقدار حافظه کارت گرافيکي مي توانيد تعداد تراشه هاي حافظه روي کارت را شمرده و در مقدار حافظه هر تراشه ضرب کنيد.در کل براي محاسبه مقدار حافظه گرافيکي در يک تفکيک پذيري خاص ويک عمق رنگي از رابطه زير استفاده مي شود: 8÷( تفکيک پذيري عمودي × تفکيک پذيري افقي × تعداد بيت ها(عمق رنگ) )= مقدار حافظه گرافيکيدراين فرمول عمق رنگ (Color Depth) عبارت است از تعداد رنگ هاي مختلفي که نرم افزار يا سخت افزار مي تواند نمايش دهند.عمق رنگ هاي متداول عبارتند از:1-16 رنگ 2- 256 رنگ 3- 65536 رنگ 4-7/16 ميليون رنگ.*عمق رنگ تعداد بيت هاي مورد نياز براي هر پيکسل را تعيين مي کند. اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 15: a)حافظه هاي DRAM :اکثر کارتهاي گرافيکي از حافظه هاي DRAM براي ذخيره تصويرهااستفاده مي کنند بازدهي آن نيز پايين است زيراپيوسته به عمل نوسازي وتجديد اطلاعات نيازمند است.بنابراين نمي تواند عمل خواندن ونوشتن را به طور همزمان انجام دهد. يعني هر بار فقط اجازه انجام يک کار را مي دهد. زيرا داراي يک درگاه است که شتاب دهنده و رم داکAnalog Converter) RAM Digital to)هر دو به طور مشترک از آن استفاده مي کنند.به هرحال موقع خواندن رم داک پردازنده گرافيکي اجازه نوشتن چيزي را ندارد.اين نوع حافظه نيز در سه مدل عرضه شده است:دي رم استاندارد 2- دي رم درايو 3- دي رم همزمانb) حافظه هاي ويدويي(VRAM) :از آنجايي که لازم است سرعت بازسازي وتجديد اطلاعات حافظه کارت گرافيکي افزايش پيدا کند تا نمايش بدون لرزش و موج بدست آيدنوع خاصي از حافظه براي بهبود عمليات گرافيکي طراحي شده است که وي رم يا رم ويدويي نام گذاري شده است .اين نوع حافظه اختصاصا براي امور گرافيکي ساخته شده است.به تراشه هاي وي رم تراشه هاي دو گذرگاهي نيز مي گويند.زيرا دو مسير جداگانه براي عملات نوشتن و خواندن وجود دارد.اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 16: c) حافظه هاي ويندويي(window RAM):اين نوع حافظه شکل خاصي از وي رم است که نمايش گرافيکي و متحرک سازي را شتاب مي دهد و مانند وي رم ها داراي دو گذرگاه است .ولي پهناي باندآن 25 درصد بيشتر از وي رم ها است وعمليات 24بيتي را ممکن مي سازد.d)حافظه هاي گرافيکي همزمان (SGRAM):اين نوع حافظه در کارت هاي گرافيکي داراي پردازنده گرافيکي به کار مي رود و داراي يک گذرگاه است .اين نوع حافظه توانايي باز کردن دو صفحه اطلاعات را دريک لحظه دارااست وبراي گرافيک سه بعدي مناسب است.e) حافظه Rambus :جديد ترين نوع حافظه هاي قابل مصرف در کارتهاي گرافيکي حافظه هاي پيشرفته Rambus DRAM است که انتقال سريع داده را امکان پذير مي سازد و نوع ديگري از دي رم ها است که توسط شرکت Rambus ساخته شده است.اجزاي كارت گرافيك

اسلاید 17: در نتيجه هنگام خريد کارت گرافيکي بايد توجه داشت که برخي از شتاب دهنده هاي سه بعدي عمليات دو بعدي را انجام نمي دهند و همين طور بعضي از کارت هاي گرافيکي منحصرا براي ويندوز95 و98 ساخته شده و ويندوز ان تي را پشتيباني نمي کنند . بنا براين سه نوع کارت گرافيکي خواهيم داشت: 1- کارت گرافيکي دو بعدي که با 2D مشخص مي شود.2- کارت گرافيکي سه بعدي که با 3D مشخص مي شود.3- کارت گرافيکي دو بعدي و سه بعدي که با 2D/3D مشخص مي شود.کارت هاي سه بعدي در دو نوع کلي زير در بازار وجود دارند: 1-کارت مکمل سه بعدي:اين نوع کارت ها به کمک يک کابل کوچک به کارت گرافيکي موجود در رايانه وصل مي شوند.2- کارت سه بعدي :اولين سري تراشه هاي گرافيکي سه بعدي مثل (اس تري) کيفيت چندان جالبي نداشتند.نسل دوم اين کارتها بهترو در نسل سوم به روشني جهشي در کيفيت تصويرهاوسرعت به چشم مي خورد.

اسلاید 18: نحوه كار كارت گرافيكهردونوع کارت گرافيک (تکرنگ ورنگي) بر اساس جاروب[1] يک اشعه از چپ به راست و بالا به پايين صفحــــــــه نمايش کار مي کند. حداکثر نسبت مودلاسيون[2] (پهناي باند) قدرت تفکيک افقي صفحه نمايش را تعيين مي نمايد. صفحه نمايش هاي تکرنگ داراي 720نقطه وصفحه نمايش هاي رنگي (CGA) داراي 640نقطه در جهت افقي مي باشند.هر کاراکتر به وسيله يک الگوي نقطه اي محدود در يک مستطيل تعريف شده است. به عنوان مثال شکل زير کاراکتر A را براي نمايش تکرنگ نشان مي دهد. حرف A به طول وعرض 9×7 در يک ماتريس 9×14 جاي گرفته است. 1-Scan2- Modulationدراين مجموعه دو نوع نقطه روشن وخاموش تعريف شده است که به ترتيب به عنوان متن وزمينه تلقي مي شود.براي ساختن الگوي[1] هر حرف و فرستادن آن بر روي صفحه نمايش از يک تراشه ميکرو کنترلر به نام (6845) کنترلر CRT و يک حافظه ROM در کنار آن استفاده مي شود. اين کنترلر در کارتهاي مختلف وجود دارد. مخصوصا کارتهاي جديد XGAوSVGA داراي کنترلر هاي مختلف از کمپاني هاي متفـــاوت مي باشند. 1- Pattern

اسلاید 19: در کارت تکرنگ و رنگي به اتفاق از اين تراشه براي کنترل قسمت ويديوي سيستم توسط IBM استفــــــــــــــــاده شده است درسيستم هاي رنگي هر حرف در يک مستطيل 14×8 قرار گرفته است و همچنان که از شکل پيدا است هر حــــــرف داراي 8 بايت مي باشد. اين 8 بايت براي تمام حروف قابل نمايش بر صفحه نمايش در حافظه ROM تعريف شده است. کارت هاي تکرنگ داراي مقدار 4KB حافظه RAM بوده و داراي سرعت انتقال اطلاعات 1/8 MB در ثانيه مي باشد. اين کارت داراي 256 کاراکتر مختلف را پيش بيني مي نمايد وداراي يک حافظه ROM به مقدار 8KB براي تعريف فونتها و حروف مي باشد . در کارتهاي تکرنگ فرکــــــــــانس کار افقي 18KHz مي باشد که يکي از پارامترهاي مهم در يک کارت گرافيک و يا يک صفحه نمايش مي باشد.هنگام جاروب صفحه نمايش هر بايت در يک خط نشان داده مي شود و هر بايت به 8 بيت تبديل شده و به صورت سريال به صفحه نمايش ارسال مي شود. در کارتهاي گرافيک تکرنگ CGA وEGA اطلاعات به صورت ديجيتال به صفحه نمايش فرستاده مي شود و اين در حالي است که در کارتهاي گرافيک VGA ،SVGA و XGA اطلاعات به صورت آنالوگ به صفحه نمايش ارسال مي شود.نحوه كار كارت گرافيك

اسلاید 20: اشكال زدايي كارت گرافيكپس از نصب يک کارت گرافيکي ويا پس از مدت ها کار مناسب با کارت گرافيکي ممکن است در آن اشکال هايي مشاهده شود که مهم ترين آنها عبارتند از:با هر بار روشن شدن رايانه تصوير نمايشگر بعد از چند بار پرپرزدن محو مي شودولي بعد از خاموش و روشن کردن رايانه تصوير دوباره ظاهر مي شود.اين حالت وقتي اتفاق مي افتد که به دليلي کار پردازنده گرافيکي مختل شده باشد .در نتيجه پردازنده يک سيگنال بي معنا به نمايشگر مي فرستد. به اين ترتيب کارت گرافيکي نمي تواند کارش را انجام دهد و تصوير محو مي شودکه با خاموش و روشن کردن رايانه پردازنده گرافيکي سيگنال درست را ارسال مي کند.دراين صورت ممکن است کارت گرافيکي درست درجايش نصب نشده باشد ويک لرزه خفيف جريان داده ها را از پردازنده به کارت گرافيکي قطع مي کند. براي رفع اشکال لازم است که کارت گرافيکي را در يک شکاف ديگر نصب کنيد.درموقع استفاده از بازي ها صداي خش خش وجود دارد ولي بازي پخش مي شود وبرنامه هم به کارش ادامه ميدهد.دراين صورت راه انداز کارت گرافيکي با بازي مشکل دارد.بايد راه انداز جديد ومناسبي براي کارت گرافيکي نصب شود.

اسلاید 21: آيا مي توانيم روي يک کامپيوتر دو کارت گرافيک داشته باشيم؟جواب: يک کارت تکرنگ مي تواند در کنار يک کارت VGA به سيستم اضافه شود ولي کارت هاي EGA و CGA نمي توانند همزمان با VGA در يک سيستم وجود داشته باشند.وقتي يک نرم افزار کاربردي(PCTOOLS و NORTON و...) اجرا مي شود مقدار حافظه ويديو را 256KB نشان مي دهد در حالي که روي کارت مقاديري ديگروجود دارد؟جواب:به دليل پذيرفته شدن نوع EGA به عنوان يک استاندارد ويديو تقريبا اغلب نرم افزارها مقدار استاندارد فوق را که بر روي هر کارت VGA به عنوان حد اقل حافظه ويديو بايد وجود داشته باشد پذيرفته و نشان مي دهد ولي در نرم افزارهاي تست جديد اين مشکل وجود ندارد.

اسلاید 22: نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک تشريح مشخصات : در زمان تهيه يک کارت گرافيک مي بايست موارد متعددي همچون هسته گرافيکي ، سرعت پردازنده ، ميزان حافظه ، سرعت حافظه ، نوع اينترفيس ها ، تعداد پورت هاي ورودي و خروجي به دقت بررسي و مشخص گردد . قيمت يک کارت گرافيک با ميزان کارائي آن ارتباط مستقيم دارد . کارت هاي گرافيک از تراشه هاي ATI ياNVIDIA استفاده مي نمايند که داراي کارائي مناسب در ارتباط با نمايش تصاوير سه بعدي مي باشند . جايگاه و نقش هسته گرافيکي و Core Clock (سرعت پردازنده) در کارتهاي گرافيک بسيار حائز اهميت بوده و اولويت آنها نسبت به ساير گزينه ها موجود به منظور گزينش يک کارت گرافيک ، بيشتر است . بازيهاي گرافيکي پيچيده و گرافيک بالا ، نيازمند استفاده از کارتهاي گرافيک با هسته هاي گرافيکي و سرعت پردازش بالا مي باشند .

اسلاید 23: ويژگيهاي مهم : هسته گرافيکي(Chipset) : از مهمترين بخشهاي يک کارت گرافيک هسته گرافيکي آن مي باشد که توسط شرکتهاي ATI يا NVIDIA در انواع مختلف مانند : RADEON 9200 , 9600 , 9800 , FX 5200 , 5700 , 5950 . . . توليد مي شود و در واقع عملکرد اصلي کارت گرافيک به اين پردازنده بستگي دارد . اين هسته ها در 3 رده متفاوت توليد مي گردند که شامل1- رده High-end که بالاترين رده اين پردازنده ها مي باشد که کارتهايي همچون Radeon 9700 , 9800 , FX 5950 , ... در اين رده قرار دارند . 2- رده Main stream که رده متوسط پردازنده ها را تشکيل مي دهد و کارتهايي همچون Radeon 9500 , 9600 FX 5500 , 5600 در اين رده قرار دارند . 3- رده Low-end که کارتهاي سطح پائين تر همچون Radeon 7000 , 9000 , 9200 , FX 5200 , … در اين رده قرار دارند . در واقع مشخصه اصلي يک کارت گرافيک را هسته گرافيکي آن تعيين مي کند نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 24: سرعت پردازنده(Core Clock) : سرعت پردازنده گرافيکي بعد از هسته گرافيکي ، مهمترين عامل افزايش کارائي يک کارت گرافيک بوده که بيشترين تاثير را در رابطه با انجام عمليات تصاوير سه بعدي متحرک بطور کامل فراهم شده است . زمانيکه بازيهاي رايانه اي با سرعت 60 فريم در ثانيه و يا بيشتر نمايش داده شوند ، وضعيت مطلوبي فراهم و تصاوير فاقد هرگونه لرزشي خواهند بود . ( و در واقع چشم انسان در چنين سرعتي قادر به تشخيص لرزش تصاوير نخواهد بود) . کارتهايي که قادر به توليد فريم ها با سرعت بيشتري باشند ، امکان مشاهده تصاوير و بازيهاي رايانه اي درResolution بالاتري را فراهم مي سازند . حافظه(Ram) : در موارديکه از رايانه به منظور انجام عمليات حجيم گرافيکي نظير بازي هاي رايانه اي و يا ويرايش تصاوير ويدئويي استفاده مي شود ، اطلاعات مورد نياز به منظور نمايش تصاوير در حافظه کارت گرافيک ذخيره مي گردد . کارتهاي گرافيک به منظور انجام مطلوب و سريع اينگونه فعاليتها به حجم بالايي از حافظه نياز خواهند داشت . به موازات افزايش پيچيدگي بازيهاي رايانه اي يا حجم عمليات گرافيکي به حافظه بيشتري نياز خواهد بود . براي بازيهاي قديمي ، حافظه اي به ميزان 32 MB کافي بوده ولي کيفيت و سرعت انتقال تصاوير در آنان نسبت به بازيهاي جديد خصوصاً در Resolution : 1200 * 1600 مطلوب نخواهد بود . به منظور استفاده از بازيهاي گرافيکي پيشرفته مي بايست از کارتهاي گرافيکي که داراي حداقل 128MB حافظه مي باشند ، استفاده کرد نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 25: Memory BUS : پهناي مسير انترفيس حافظه مي باشد . به عبارت ديگر به عرض مسير حرکت ديتا در حافظه گفته مي شود . اين گزينه نقش مهمي در کيفيت و راندمان کارت گرافيکي بازي مي کند . هر چه اين عرض بيشتر باشد (256Bit , 128Bit , 64Bit) سرعت جريان ديتا در حافظه بالاتر بوده و به طبع قدرت کارت بالاتر رفته و برنامه ها و بازي ها روانتر اجرا مي شوند . Memory Clock : به فرکانس حافظه کارت گرافيک گفته مي شود . اين گزينه نيز نقش مهمي در کارت گرافيک بازي مي کند AGP : اين درگاه مسئوليت ارسال ديتا به کارت گرافيک را دارد . تقريباً تمامي سيستمهاي جديد داراي يک اسلات AGP به منظور اتصال کارت گرافيکي مي باشند . سيستمهايي که طول عمر آنها بيش از 4 سال بوده و يا بعضي از سيستمهايي که داراي کارت گرافيک به صورت onboard مي باشند ، ممکن است اين اسلات در آنها وجود نداشته باشد . کارتهاي گرافيکي که از اسلات AGP استفاده مي کنند قادر به حمايت از سرعتي بالغ بر 4x تا 8x مي باشند . در صورتيکه سيستمي داراي اسلات AGP با سرعت 2x يا 1x باشد ، امکان استفاده از کارت هاي گرافيکي با سرعت 4x يا 8x وجود نخواهد داشت . نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 26: DirectX : اين تکنولوژي پس از گذشت مدت زماني اندک به يک تکنولوژي فراگير در بازي هاي رايانه اي جديد تبديل شده است . اين برنامه در حقيقت رابط بين برنامه با بازي و کارت گرافيک است مي باشد در واقع DirectX بين نرم افزار با بازي و سخت افزار گرافيکي رابط مي شود . هم اينک کارتهايي ارائه شده است که از DirectX9 پشتيباني و استفاده مي نمايند . در صورتيکه تصميم به استفاده از جديدترين بازي هاي رايانه اي داريد. مي بايست کارت گرافيکي انتخاب گردد که قادر به سازگاري با DirectX9 باشد . خروجي DVI : با استفاده از اينترفيس DVI امکان اتصال کارتهاي گرافيک به انواع مانيتورهاي ديجيتال ، آنالوگ و دستگاههايي که سيگنال ديجيتال دريافت مي کنند فراهم مي گردد . به منظور اتصال رايانه به دو مانيتور و يک تلويزيون ( مشاهده دو تصوير متصل و يا حتي سه تصوير جداگانه) مي توان از اين پورت استفاده کرد . همچنين با استفاده از تبديل DVI to VGA مي توان امکان اتصال همزمان به دو مانيتور آنالوگ را فراهم آورد . خروجي S-Video : اين پورت امکان ارسال سيگنالهاي ويدئويي را به تلويزيون ، VCR ، و ساير دستگاههايي که سيگنال ويدئويي دريافت مي کنند را فراهم مي سازد . لازم به ذکر است که رنگ بورد کارت گرافيک هيچ نقشي در کيفيت آن ندارد و فقط براي تشخيص ظاهري کارت مي باشد . نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 27: Overclocking: اجراي پردازنده موجود بر روي يک کارت گرافيک سريعتر از سرعت مشخص شده توسط توليد کننده ، به امري متداول توسط برخي بازي هاي کامپيوتري تبديل شده است . وضعيت فوق ، باعث فشار بيش از حد مجاز به کارت گرافيکي در ارتباط با توليد خروجي شده و در نهايت مي تواند سوختن كارت گرافيكي را بدنبال داشته باشد .برخي از توليد كنندگان نظير ATI,NVIDIA ، كارت هايي را ارائه نموده اند كه داراي ويژگي Overclocking مي باشند . برخي ديگر از توليد کنندگان نرم افزارهاي Overlocking را بهمراه کارت گرافيکي خود عرضه نموده قبل از فعال نمودن ويژگي Overlocking مي بايست دستورالعمل هاي ارائه شده توسط توليدکنندگان مربوطه به دقت مطالعه گردد . کانکتورهاي نمايشگر : حداقل : يك کانکتور VGA براي نمايشگر CRT پيشنهادي : يك يا دو کانکتور VGA براي نمايشگرهاي CRT حداکثر : يك يا دو کانکتور VGA يا يك خروجي ديجيتال اضافه براي نمايشگرهاي تخت بمنظور استفاده از کارت گرافيکي ، مي بايست کارت گرافيکي داراي کانکتورهاي لازم بمنظور ارتباط با مانيتور باشد . كارت هاي گرافيك ، حداقل داراي يك پورت VGA بمنظور اتصال مانيتورآنالوگ به كامپيوتر مي باشند (مانيتورهاي فوق در زمره مانيتورهاي CRT يا LCD آنالوگ تخت محسوب مي گردند ) . كارت هايي كه داراي يک کانکتور مي باشند ، امکان استفاده از چندين تصوير و بالطبع چندين عمليات را فراهم مي نمايند مثلا مي توان بر روي يك صفحه برنامه حسابداري را فعال و بر روي صفحه ديگر برنامه Word را فعال نمود. نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 28: پورت هاي ورودي و خروجي : حداقل : موجود نيست پيشنهادي : S-Video يا مركب حداکثر : تنوع اينترفيس ها در صورتيکه قصد ويرايش تصاوير ويدئويي وجود داشته باشد و يا بخواهيم از کامپيوتر بمنظور ذخيره تصاوير ويدئويي استفاده نمائيم و يا تمايل به استفاده از تلويزيون براي انجام بازي هاي كامپيوتري وجود را داشته باشيم ، مي توان از يک کارت گرافيک پيشرفته که داراي مجموعه اي از پورت هاي ورودي ، خروجي و يا يک TV Tuner است ، استفاده نمود. :Anti-aliasing در گرافيك كامپيوتري به هموار نمودن ( صاف و يکدست ) ظاهر ناهموار و پلکاني اشكالي چون خطوط مورب،‌منحني ها و دواير اطلاق مي گردد . استفاده از ويژگي فوق در موارديکه داراي يک Resolution پائين مي باشيم ، مفيد خواهد بود. علت بروز اين ناصافي ها ، به دليل پايين بودن كيفيت تفكيك پذيري بوده و مي توان بمنظور برخورد با مشکل فوق ، از امکانات سخت افزاري و يا نرم افزاري خاصي استفاده نمود . برخي از کارت هاي گرافيک جديد از ويژگي فوق حمايت مي نمايند.در صورت فعال نمودن ويژگي فوق ، سرعت نمايش فريم ها در يک ثانيه كاهش خواهد يافت .بنابراين استفاده کنندگان بازي هاي کامپيوتري ، مي بايست بين نمايش سريعتر و استفاده از تصاوير هموار، يكي را انتخاب نمايند . نکاتي دررابطه با تهيه کارت گرافيک

اسلاید 29: www.parsibook.4t.comwww.p30world.com

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید