kargahe_khalaghiyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارگاه خلاقیت”

کارگاه خلاقیت

اسلاید 1: هوالخلاق

اسلاید 2: کارگاه خلاقیتارائه دهنده:دکتر صادق ملکی

اسلاید 3: 1 -آشنايي شركت كنندگان با مفهوم خلاقیت ، موانع و منابع آن.2-آشنايي شركت كنندگان با گزيده اي از كاربردي ترين تكنيكهاي خلاقيت .3- افزايش توان ايده پردازي شركت كنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل.اهداف آموزشی کارگاه:

اسلاید 4: تفکر و تفکر خلاق و خلاقیتپیاژه : اگر یک کودک یا دانش آموز برای رسیدن به حقیقتی 3 روز وقت صرف کند تا آن را شخصا کشف کند با صرفه تر از آن است که همان حقیقت را در یک ربع ساعت برایش توضیح دهیم.مولوی : آدمی همیشه عاشق آن چیزی است که ندیده ، نشنیده ، فهم نکرده ،که شب و روز آن را می طلبد.*کودک راباید همیشه در برابر ندانسته ها قرار داد نه دانسته ها

اسلاید 5: 1- تعریف فکرجریانی است که در آن فرد کوشش می کند مشکلی را که با آن روبرو شده مشخص سازد و با استفاده از تجربیات قبلی خویش به حل آن اقدام کند .در تعریف دیگر تفکر را توانایی عمومی بشر برای حل مساله عنوان کرده اند.

اسلاید 6: 2- مراحل فکرجان دیوئي جریان تفکر را شامل مراحل ابتدایی ، انتهایی و میانی می داند که عبارتند از :الف : مرحله ابتداییب : مرحله میانی : فرد برای رسیدن به پاسخ باید مراحل اساسی تفکر را که عبارتند از:1- پیشنهاد2- تعقل 3- فرضیه سازی4- استدلال5- کاربرد طی کند ج : مرحله انتهایی

اسلاید 7: 3- اهمیت و ضرورت فکریاد گیری زمانی ارزشمند است که از طریق درک و فهم و بصیرت که بر محور تفکر قرار دارد، صورت گیرد، تفکر پایه ادراک و یادگیری استپیشرفت انسان در زمینه های علمی ، ادبی ، هنری و اخلاقی و معنوی و ... نتیجه تفکر است.

اسلاید 8: 4- اساس تفکرالف: آزمايیش و خطاب : تفکر و تداعی معانیج : تفکر و بصیرتد : تفکر خلاق

اسلاید 9: 5- عناصر عمده تفکر1- تصورات ذهنی (ideas)2- تمییز (differentiation)3- وحدت دادن (integration)4- تجرید (abstraction)5- تعمیم (Generelization)6- زبان

اسلاید 10: 6-خصوصیات تفکر1- برخورد با مساله 2- تفکر به عنوان عکس العمل3- جنبه غیر تجریدی که قابل مشاهده نیست4- جهت مشخص 5- هدف معیین ( کشف و اختراع )

اسلاید 11: 7-انواع و ابعاد تفکر1- تفکر قیاسی : نتیجه گیری جزئی از کلیات2- تفکر استقرایی : نتیجه گیری کلی از جزئیات3- تفکر همگرا (منطقی) : فرد به دنبال یک جواب صحیح است4- تفکر واگرا (خلاق) : فرد به راه حل های مختلف یک مساله توجه 5- تفکر انتقادی :5-1 : توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب5-2 : بررسی آگاهانه و روش‌مند هر گونه رویکرد و پدیده اجتماعی

اسلاید 12: 8-سازمان دهی و طراحی فضای کلاس برای تفکر1- هر جلسه با طرح یک یا چند مسئله شروع کنید2- برای تشویق دانشجویان به تعمق از سکوت استفاده کنید3- کنش متقابل در کلاس ایجاد کنید4- فرصت بررسی تبادل اندیشه و تجزیه تحلیل اطلاعات را ایجاد کنید5- محیطی پذیرا در کلاس ایجاد کنید

اسلاید 13: 9- مفهوم و تعریف خلاقیتتورنس : عملی که برای فرد و اجتماع تازگی داشته باشد، در ضمن مفید نیز باشدگیلفورد : جریانی است که از طریق تفکر واگرا ، عقیده ای نو یا موضوع جدید را عرضه می داردگیزلین : خلاقیت ارائه کیفیت های تازه از مفاهیم و معانی استتایلور : شکل دادن تجربه ها در سازمان بندی تازهاستین : خلاقیت فرایندی است که نتیجه آن یک کار تازه باشد که توسط گروهی در یک زمان به عنوان چیزی مفید و رضایت بخش مقبول واقع شود

اسلاید 14: مکاتب و تئوری های مر بوط به خلاقیت1-مکتب روانکاویخلاقيت نتيجه تعارضي است که در ذهن ناخودآگاه يا نهاد ايجاد شده است. - فرويد معتقد است فکر تازه به سبب برخورد با تضاد ايجاد مي شود. - فرويد معتقد است افرادخلاق نيازهاي ارضاء نشدة قوي دارند، که بيشتر ان را باهنر برآورده مي سازند. - درروانکاوي منبع خلاقيت دوران کودکي، بازي‌ها وتخيلات کودکي وناخودآگاه است. - در روانکاوي خلق افکارو انديشه هاي تاره در تقليل اضطراب نقش دارد.

اسلاید 15: 2-تداعي گرايي و رفتار گراييارتباط دوايده منجربه تفکر مي گردد (براساس اصول سه گانه تداعي)- مدِنيک معتقد است که تفکر خلاق عبارت است از شکل دادن به تداعي ها به صورت ترکيبات تاره و مفيد که پاسخ گوي الزامات خاصي باشد.مدنيک براساس نظريه تداعي سه روش براي حل خلاقانه مسأله ارائه مي دهد: الف: اتفاق و تصادف: ب: شباهت و تجانس: ج: وساطت: مکتب رفتار گرايي نيز ازتداعي گرايي نشأت گرفته معتقد است رفتار خلاق عبارت از رفتاري که از طريق تقويت هاي محيطي فرا گرفته شده است.محيط عامل اصلي رشد خلاقيت است.

اسلاید 16: 3- گشتالت و شناخت گراييتفکر خلاق مبتني بر کل گرايي است. شرايط بروزخلاقيت درگشتالت عبارتند از : 1- افراد بايد با ذهن بازو بدون پيشداوري با مسئله برخورد کند. 2- تحت فشارعادت قرار نگيرند. 3- ماشيني عمل نکنند.4- ارتباط متقابل ساختار و صورت مسأله را با تعمق در ريشه هاي آن تعيين کنند.

اسلاید 17: 10- عناصر خلاقيت :انعطاف پذيري در تفکرسيالي يا رواني در ارائه انديشه هاابتکارانگيزش در فعاليت ها.

اسلاید 18: 11- مهارت هاي لازم براي خلاقيت از نظر تورنس:.براي رشد خلاقيت در خود، دانش جویان و فرزندان، نياز به آموزش و يادگيري مهارت هايي است، که داشتن آنها براي ايجاد خلاقيت ضروري است. اين مهارت ها عبارتنداز: بررسي راه حل هاي مختلفابتکاردرک اصل مطلبتعويق قضاوتتوجه به عواطفتجسم قويتخيلنگاهي دوباره و متفاوتدرون کاويشوخ طبعي

اسلاید 19: 12- انواع ساختارهاي مهم موجود در کلاس که مي تواند به خلاقيت کمک کند1- ساختار فيزيکي کلاسوجود محرکات بصري در کلاسترتيب مناسب چيدن صندلي در کلاسفضاي مناسب و آرام و راحت در کلاسوسايل کمک آموزشي مناسب و ضروري.

اسلاید 20: 2- ساختار عاطفي و شناختي کلاس:جو مناسب رواني و عاطفي که آرامش و آزادي رواني را تضمين مي کند.برخورد مناسب با سؤالات دانشجویان تشويق فعاليت هاي خلاقانه و افکار نو آنهاايجاد جو پرسش در کلاس و طرح پرسش هاي مناسب.( (1) طرح سؤال،(سؤالات باز) (2) اهميت دادن به سؤالات،(3) پاسخ صحيح به سؤالات (4) و تقويت و تعميق در سؤالات.

اسلاید 21: ايجاد فرصت براي تجزيه و تحقيق و تفکر.تشويق به تخيل، داستان نويسي، ايفاي نقش و نقاشي و..... )تشويق دانشجویان به ريسک معقول.تشويق دانشجویان به استقبال از مشکلات به هراس از آنهاايجاد جو شوخي و شاد در کلاس.سرگرمي و بازي و درگيري ها با پيچيدگي ها (طرح معماها، پانل ها،.....)

اسلاید 22: 3- ساختار محيطي – اجتماعي :ايجاد احساس امنيت، آرامش و اعتمادايجاد جو اقدام متقابل در کلاس.نبود هر نوع ترس (از تمسخر، تهديد، احمق جلوه داده شدن و شکست)همکاري و همدلي و هماهنگي.....ارزشيابي صحيح

اسلاید 23: 4- ساختار فکري کلاس: تشويق به تفکر و انديشهتحقيق و پژوهشتقويت تمرکز به ويژه توجه به روي جزئيات و جوانب اساسي.

اسلاید 24: استراحت (15 دقیقه)خسته نباشید!

اسلاید 25:

اسلاید 26: منابع خلاقیت:1-معصومیت

اسلاید 27: منابع خلاقیت:2-تجربه

اسلاید 28: منابع خلاقیت:3-انگیزش

اسلاید 29: منابع خلاقیت:4-داوری تنظیم شده

اسلاید 30: منابع خلاقیت:5-اتفاق ، پیشامد و اشتباه

اسلاید 31: منابع خلاقیت:6-سبک

اسلاید 32: منابع خلاقیت:7-رهایی

اسلاید 33: منابع خلاقیت:8-گریز اندیشی

اسلاید 34: موانع خلاقيت:1- موانع فردي خلاقي2-موانع اجتماعي: -قوانين -شغل (بي انگيزگي) -آداب و رسوم -ترس از عدم استقبال اجتماعي3- موانع مربوط به مدرسه:4- موانع مربوط به خانواده:

اسلاید 35: موانع فردي خلاقيت:ترس از شکست.رويکرداني از ابهام (عدم تحمل ابهام)عدم اعتماد به نفس.عدم انعطاف پذيري.عدم مهارت يا تجربهنبودي مهارت هاي اجتماعي.مفروضات نادرست (مثل خلاقيت ارثي است و...)اعتقاد به تنها يک را ه حل در برخورد با مسائل.جدا کردن مسئله از موقعيت (درگيري با خود مسئله مثلاً 9 نقطه)تقليد کورکورانه و تبعيت از قوانين منسوختفکر منفي (عيب جويي و خرده گيري)تحمل اندک

اسلاید 36: ادامه موانع فردي خلاقيتخود پنداري منفيکم روييتنبليترسنقص عضوي و ذهنيناميديترس از احمق جلوه داده شدن.خود محوريزود رنجيعجولتکرويمطابقت (ترس از متفاوت بودن)مرزتفکر بروکراتيکتيپ هاي شخصيتي مثل (درونگرايي شديد قراردادي،....)

اسلاید 37: موانع مربوط به نظام آموزشی:تاکيد زياد بر نمره.روش هاي معلم محوري.عدم شناخت معلم از خلاقيتفقدان حداقل امکانات در نظام آموزشی اهداف و محتواي کتاب هاي درسيعدم توجه به تفاوت هاي فردي.

اسلاید 38: ادامه موانع مربوط به نظام آموزشیارائه تکاليف زياد به دانشجو مسخره به خاطر ايده هاي اشتباه.عدم پذيرش ايده هاي جديد و خيالي.سوگري معلم.رقابت هاي غلط در نظام آموزشی نبود آرامش و امنيت و جوشوخ طبعي در نظام آموزشی

اسلاید 39: موانع مربوط به خانواده:تاکيد شديد والدين بر هوش و حافظه کودکان.ايجاد رقابت بين کودکان.تاکيد افراطي برجنسيت کودک.قوانين خشک و دست وپاگير در خانهعدم آشنايي والدين با مفهوم واقعي خلاقيت.انتقاد مکرراز رفتار کودک

اسلاید 40: ادامه موانع مربوط به خانوادهعدم آشنايي والدين با استعدادها و علائق کودکبيهوده شمردن و عدم پذيرش تخيلات کودک.نبود جو آرام و شوخ طبعي در خانه.تحميل نقش بزرگسالان به کودکنبود جو خلاق در محيط خانه.محدود يت بيش از حد.

اسلاید 41: 1- قالبهاي ذهني : تعصب پیش فرض ها ، عاداتموانع اصلي خلاقيت:

اسلاید 42: 2- هوش(مهارت رانندگی)موانع اصلي خلاقيت:

اسلاید 43: 1-مدل منطقي و فوري در هر مورد. 2- نياز به هميشه حق داشتن و مقبول بودن. 3-ترجيح كاربرد نقادانه هوش به كاربرد سازنده آن. 4- سرعت انتقال بالا بنابراين زود به نتيجه ميرسندو جزييات را از دست مي دهند. 5-ترجيح زيركي به حكمت. 6-بزرگترين گناه با هوشها : خودبيني و به حساب نياوردن ديگران سالار ارزیدهتله هوشمندي:

اسلاید 44: 3- تحصيلات و دانشموانع اصلي خلاقيت:

اسلاید 45: تكنيك 6 كلاه فكري: شش جنبه يا سبك فكري را تعريف كرده و براي هر يك كلاه رنگي خاصي را به عنوان سمبل تعيين مي كند.

اسلاید 46: كلاه سفيد: با موضوعات و شكل هاي واقعي سروكار دارد . بدون هيچگونه قضاوتي فقط واقعيت ها مورد جستجو قرار مي گيرد.

اسلاید 47: کلاه سرخبراي بيان و جستجوي جنبه هاي هيجاني احساسي و غيراستدلالي و براي اظهار نظرات با اين كلاه دليلي خواسته نمي شود.

اسلاید 48: كلاه سرخ: 1-ابزار مناسبي براي بيرون ريختن احساسات هيجانات، استقرارها، حدسها، دركهاي شهودي و اموري كه احتياج به استدلال نداشته باشد. 2-اگر در فرآيند تفكر و صحبت ها به اين گونه امور توجهي نشود آنها در پس پرده، پنهان شده و به صورت مخفي بر تمام تفكر فرد و مذاكرات اثر مي گذارند. 3-با استفاده از اين كلاه پي گيري يا حدس زدن احساسات ديگران لزومي پيدا نكند و بنابراين مقاومت، ستيزه جويي و سوءتفاهمات كاهش مي يابد و از طرف ديگر از پافشاري و وسوسه براي توجيه عواطف كاسته مي شود. 4-هنگام گفتن با كلاه سرخ گوينده احساس شرم، گناه يا غيرمنطقي بودن نمي كند.

اسلاید 49: كلاه سياه: براي بيان و جستجوي جنبه هاي منفي، بدبينانه اما واقعي (مشابه گروههاي مخالف خوان).

اسلاید 50: كلاه زرد: براي بيان و جستجوي جنبه هاي مثبت ، ‌خوش بينانه،امّا و اقعي.

اسلاید 51: كلاه زرد: 1-معجوني است از كنجكاوي ، لذت و ميل به عملي كردن چيزها. 2-فرصت ديدن موضوعاتي كه به نظر ديگران تهديد مي آيد. 3-تلاشي آگاهانه و سنجيده براي مثبت فكر كردن.

اسلاید 52: كلاه سبز: براي بيان و جستجوي جنبه هاي جديد، خلاقانه و تازه

اسلاید 53: كلاه سبز: با اين كلاه ( تفكر جانبي ) مي تو ان بسيا ري اوقات براي تحريك ذهن خلاق ديگران ، عمداً فكرهاي غيرمنطقي بيان كنيم. اين افكار حتي اگر برانگيزنده هم نباشند، براي پيشگيري از انجماد فكرهاي ناشي از كلاه سياه لازم و مفيدند.

اسلاید 54: كلاه آبي: براي تنظيم و ساماندهي فرآيند برنامه ريزي براي تفكر و استفاده ازكلاههاي ديگر (كلاه نظارت)

اسلاید 55: كلاه آبي: به اصل موضوع فكر نمي كنيم ، بلكه به سبك تفكري فكر مي كنيم كه براي بررسي و پژوهش موضوع لازم است. تعيين مرحله هاي مختلف فكري و اولويت آنها ارزيابي اولويت ها، فهرست كردن محدوديت ها، تعيين حد تمركز و يا نشان دادن هدف .

اسلاید 56: اهداف اصلي اين تكنيك: 1-ساده كردن تفكر: پرداختن جداگانه به عواطف، منطق، اطلاعات، اميد و خلاقيت تفكري ساده تر،دقيق تر،شفاف تر،سريع تر و اثربخش تر. 2-فراهم كردن زمينه جهت تغيير آگاهانه الگوهاي ذهني به منظور استفاده از تمامي ظرفيت هاي ذهني.

اسلاید 57: تکنیک بارش افکار وسیله ای برای ایده یابی گروهی و سازمان یافته

اسلاید 58: قوانین بارش افکار : 1- هیچ کس حق قضاوت، ارزیابی یا انتقاد ندارد. 2-هر چه ایده ها دورتر از ذهن، جسورانه تر، و عجیب تر باشد بهتر است. 3-هرچه تعداد ایده ها بیشتر ، بهتر 4-هرچه ترکیب ایده ها بیشتر ، بهتر

اسلاید 59: POSITIVE: مثبت ها POSSIBLITIES: احتمالات (گسترش و تعميم ) CONCERNS: نگراني ها تكنيك P.P.C

اسلاید 60: P.P.C 1-تغيير و اصلاح واكنش افراد نسبت به ايده هاي جديد ديگران. هر يك ازمادرمعرض ايده هاي ديگران هستيم :دوست،همكار،همسايه،اقوام همسفر، همكلاسي...

اسلاید 61: P.P.C 2-ايجاد، تقويت و رشد و توسعه استعداد و فرهنگ خلاقيت در فرد، خانواده، سازمان و جامعه.

اسلاید 62: P.P.C 3 -براي افراد يا سازمانهايي كه مستمراً با ايده ها و پيشنهادات ديگران سروكار دارند و يا برخورد آنان در سرنوشت ايده و انگيزه پيشنهاد دهنده تأثير مي گذارد. مثال : مديران ، والدين، اساتيد دانشگاه، معلمان، قضات ، صدا و سيما و ...

اسلاید 63: استراحت (15 دقیقه)خسته نباشید!

اسلاید 64: کار گروهی

اسلاید 65: تكنيك ”چرا“: چراهاي دوران كودكي : زير سؤال بردن نادانسته ها! چراهاي دوران بزرگسالي : زير سؤال بردن دانسته ها و يادگرفته ها! مثال: رشوه خواری در ادارات

اسلاید 66: تکنیک ارتباط اجباری:مبدع آن چارلز، اس ، وایتینگبر قراری ارتباط بین موضوعات کاملا نامرتبطمبنی بر رهایی از ”فرضیه ضبط اطلاعات زمینه ای“مثال: محصولات شیشه ای و اسباب بازی لوازم خانگی و بازیها ارتباطات و پنیر دستگاه زیراکس و بوها

اسلاید 67: تكنيك درنگ خلاق: *زماني كه دلیل موجهی براي توقف نيست؛ ولي بايد توقف كنيم(سرمایه گذاری در خلاقیت). * سري كه درد نمي كند را دستمال مي بندیم! * به كمك آن از برخي عادت ها دست مي كشيم و مسأله يا مشكلي را كشف مي كنيم. *نشان دهنده تلاش آگاهانه ما برای خلاق بودن است. * مثال: مشتريان هتل دوست دارند غذا براي آنها تهيه و سرو شود. برگزاری کارگاه به شیوه کنونی مطلوب است.

اسلاید 68: تكنيك درنگ خلاق: كشف نيازهاي پنهان و شناخته نشده كه مشتريان ابرازنمي كنند. مثال: رانندگي اتومبيل بدون سرنشين

اسلاید 69: 3- وارونه سازي مسأله: با ورود اطلاعات به ذهن از آنجا كه ذهن ”سيستم الگوساز خود سازمان دهنده“ است، سعي مي كند در كمترين زمان اطلاعات ورودي را در نزديكترين ، شبيه ترين و آشناترين قالب ذهني قرار دهد.

اسلاید 70: تكنيك وارونه سازي مسأله: چون در اين تكنيك اطلاعات وارونه وارد ذهن مي شوند ، احتمال اينكه وارد قالب جديدي شوند افزايش مي يابدودر نتيجه خروجي قالب، با گذشته تفاوت خواهد داشت.اين درك جديد ماده اوليه براي مراحل بعدي فرآيندتفكر است و موجب خلاقيت مي شود. تمرين : عادات جسمي و فيزيكي خود را حتي براي مدت كوتاهي به شكل معكوس يا متفاوت با گذشته انجام دهيد. مثال: درهم كردن دستها

اسلاید 71: فايده وارونه سازي مسأله: 1-استفاده از اين تكنيك كمك شاياني به شناسايي قالبهاي ذهني پنهان خود و ديگران مي كند. 2-در ضمن ترس از شكست فرد كاهش و توان فرد براي فرارازنگرش به شيوة متداول افزايش مي يابد. مثال: فروشگاههای زنجیره ای تنش های روانی در منزل و محل کار

اسلاید 72: Substitute Combine Adapt(adopt) Modify(magnify) Put to other uses Eliminate Rearrangement2-تکنیک اسکمپر SCAMPER

اسلاید 73: Substitute چه موادی را می توان به جای مواد قبلی به کار برد؟ مثال: هنگام بارندگیاز چه طریقی می توان مانع خیس شدن موی سرشد؟(غیر از چتر ، کلاه...)

اسلاید 74: ترکیب دو نوع عدسی و ساخت عینکهای دو تکه،برس بزرگ با یک لوله آب درون آن برای شستن پنجره قطار .Combine

اسلاید 75: Adapt(adopt) این به چه چیزی شبیه است؟ تلویزیون را شبیه چه چیزی میتوان ساخت؟ ساخت هلی کوپتر از روی سنجاقک

اسلاید 76: Modify(magnify) چطور است شکل و رنگش را عوض کنیم؟ چرا آن را چند برابر نکنیم؟ تولید لاستیکهای پهن 10 چیز بگویید که با بزرگتر شدن فروششان بالا می رود. 10 چیز بگویید که با معطر شدن فروششان بالا برود. بازی فوتبال با 2 توپ با رنگهای متفاوت

اسلاید 77: Put to other uses با محصولات خراب شده چه کنیم؟ با طرحهای تحقیقاتی که به نتیجه نرسیده اند چه کنیم؟ استفاده دیگر از پوست پسته ؟ اشعه x ، پیدا کردن عموها

اسلاید 78: * ساده سازی فرایندهای سازمان * امواج صوتی با طول موج کوتاهتر * موتور انژکتوری به جای دیزلی برای سبک کردن ماشین 10 چیز بگویید که با کوچک شدن فروششان افزایش می یابد.Eliminate

اسلاید 79: * طراحی اتومبیل با موتور پشت * تغییر ساعات کار ادارات جهت کنترل ترافیکRearrangement

اسلاید 80: 1-شناسایی مکانها و زمانهای تحریک کننده خلاقیت.2-به آهنگهای الهام بخش گوش کنید؛مثلا: آهنگ باران!3-از مکانهای رویایی مثل موزه ها و آثار باستانی بیشتر دیدن کنید.4-به جاهایی که تا به حال نرفته اید بیشتر سفر کنید.5-اشیای محل کار تان و روی میزتان را از اشیای پیچیده و عجیب و غریب انتخاب کنید.توصیه های عمومی برای پرورش خلاقیت:

اسلاید 81: 6- سعی کنید مخالف عادتهای خود رفتار کنید.7-دکوراسیون منزل و محل کار خود را مرتب تغییر دهید.8-همیشه از نمایشگاه اختراعات و اکتشافات دیدن کنید.9-از افراد غریبه ، بی خبر و حتی بچه ها در حل مساله تان کمک بگیرید.10-برای خلق ایده ها حداقل تعیین کنید؛ مثلا 50 ایده حداقل11-معما زیاد حل کنید.12- مراقب وسوسه ارزیابی اقتصادی قبل از موعد باشید.توصیه های عمومی برای پرورش خلاقیت:

اسلاید 82: 13-تکنیکهایی را که در خلال کارگاه آموختید تمرین کنید.14-سعی کنید تکنیک شش کلاه فکری را در منزل ،محل کارو بین دوستان خود رایج کنید.15- به مشکلات به عنوان فرصت نگاه کنید.16-اگر مساله ای دو راه حل دارد آن را از راه سوم حل کنید!توصیه های عمومی برای پرورش خلاقیت:

اسلاید 83: 1-اینها فرضیه است، اهل عمل باش!2-اشتباه چیز بدی است.3-بازی عملی لغو و بیهوده است.4-این مشکل و مساله به من مربوط نیست.5-احمق(ابله) نشو!6- شوخی موقوف!7- من نمی توانم!سم های کشنده خلاقیت:

اسلاید 84: کار گروهی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید