کارگاه طراحی آموزشی
اسلاید 1: باسمه تعالي كارگاه طراحي آموزشي دکتر امینه احمدی
اسلاید 2: طراحي آموزشي را مي توان تجويز يا پيش بيني روش هاي مطلوب آموزشي براي نيل به تغييرات مورد نياز در دانش ها، مهارت ها و عواطف شاگرد دانست.تعریف طراحي آموزشي
اسلاید 3: امروزه طراحی آموزشی به عنوان یک رشته ی مهم در تکنولوژی آموزشی مطرح است. تکنولوژی آموزشی با بکارگیری پایه های نظری روان شناسی یادگیری و روان شناسی تربیتی، از روش های موجود در حوزه طراحی آموزشی استفاده می کند.
اسلاید 4: نتیجه ی این تعامل ایجاد یک برنامه ی طراحی آموزشی است که می توان در آن نظریه های یادگیری و نظریه های آموزشی را به کار بست و کارائی و اثر بخشی هریک را آزمود.
اسلاید 5: نظریه ی یادگیری توصیفی است و به منظور دستیابی به نوع خاصی از نتایج. نظریه ی یادگیری بیان کننده ی نحوه ی ایجاد یادگیری است. به عبارت دیگر این که شما چگونه یاد می گیرید؟ مانند نظریه ی یادگیری رفتارگرا اسکینر، شناخت گرایانی چون ژان پیاژه و جروم برونرنظریه ی یادگیری
اسلاید 6: نظریه های یادگیری، فرایند یادگیری را تبیین می کنند. برای مثال طبق قانون اثر ثرندایک، پاسخ هایی که موقعیت های خوشایندی را در پی داشته باشند، تکرار می شوند در غیر این صورت خیر. با استفاده از این قانون می توانیم واکنش یک موش یا یک دانشجو را در برابر تقویت کننده های مثبت و منفی تبیین کنیم.
اسلاید 7: نظریه های آموزشی تجویزی و مبتنی بر موقعیتند. تاکید بر این است که هدف های یادگیری مواد آموزشی، طراحی شوند. به عبارت دیگر این که، چگونه ایجاد یادگیری مطلوب را تضمین کنید؟ مد نظر نظریه ی آموزشی است.نظریه ی آموزشی
اسلاید 8: در نظریه های آموزشی تاکید بر نحوه ی طراحی صحیح آموزش است، نه بر تبیین یادگیری. نظریه ی آموزشی با استفاده از قانون ثرندایک و دیگر نظریه ها به تهیه ی مجموعه توصیه هایی برای طراحی یک مجموعه بهینه از آموزش می پردازند.به عبارت دیگر نظریه های آموزشی مبتنی بر نظریه های یادگیری هستند که یادگیری را تبیین می کنند.
اسلاید 9: طراحی آموزشی ابزار تدریس و آموزش است و باعث می شود مواد آموزشی موثرتر و کارامدتر باشند این گفته کهپزشکان مهندس بهداشت، معماران مهندس فضا و طراحان آموزشی مهندسان عملکرد انسانی هستند اهمیت طراحی آموزشی را روشن می سازد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.