TeamWorking

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار تیمی”

کار تیمی

اسلاید 1: گردآورنده: مهدی محلوجیاستاد: جناب آقای معید معینیپاییز 1398TeamWorking

اسلاید 2: اهداف :تعریف کار تیمیانواع کار تیمیتفاوت گروه و تیمویژگی های تیم خوباصول و ضوابط کارتیمیمراحل شکل گیری تیم

اسلاید 3: با هم همكاري ؛ مذاكره ؛‌ كار تيمي حل مسئله

اسلاید 4: مفهوم کار تیمیمفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی می‌پندارند. و همین مسئله که آنها با این فرض، کار تیمی را انجام می‌دهند مشکل‌ساز است چرا که آنها در اصل کار گروهی انجام می‌دهندبه طور معمول هر کس تجربه‌ی حضور در یک جلسه و ایفای نقش در آن و یا مواجهه با یک گروه جدید از همکاران و انجام کار جمعی را داشته است اما اینها صرفاً مثال‌هایی از گروه‌های کاری‌اند

اسلاید 5: تیمواژه‌ی تیم برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد. ذهن برخی از شنیدن این واژه به ورزش، مربیگری، و تمرین‌های سخت برای پیروزی و قهرمانی در یک رشته‌ی خاص کشیده می‌شود. برخی نیز به ارزش‌های کار تیمی همچون مشارکت، همکاری، و کمک به یکدیگر توجه می‌کنند.برخی دیگر فکر می‌کنند هر گروهی که با یکدیگر کار می‌کنند، یک تیم هستند و ذهن بعضی‌ها هم در وهله‌ی اول به مشارکت دو نفر همچون ازدواج و یا شراکت‌های کاری معطوف می‌‌گردد.

اسلاید 6: تعریف تیمگروهي از افراد كه در جهت رسيدن به هدفي مشترك با يكديگر همكاري ميكنند دو يا چند نفره از افراد است كه به طور مستقيم با يكديگر تعامل برقرار نموده و به منظور رسيدن به اهداف، كارها را هماهنگ مي كنندگروه كوچكي از افراد است كه داراي مهارت هاي مكمل هستند و به هدف مشترك، اهداف، عملكرد و رويكردي كه خود را در مقابل آن پاسخگو مي دانند، متعهد هستنديك گروه دو يا چند نفره از افراد كه به طور مستقيــــم با يكديگـــر تعامل برقرار كرده و به منظور رسيدن به هدف، كارها را هماهنگ می كنند.در تعريف فوق سه نكته وجود دارد:حداقل دونفر بايستی در تيم حضور داشته باشنداعضا بايد بطور منظم تعامل برقرار كنند تا كارهايشان را به صورت هماهنگ انجام دهنداعضا بايد دارای هدف مشترک باشند.

اسلاید 7: تعریف گروهمجموعه ای از دو یا چند نفر را که بطور مرتب با هم برای کسب یک یا چند هدف مشترک کار می کنند انواع گروه : گروه رسمی: مانند:گروه کاری، گروه پروژه، انواع شوراها، انجمن دانشجویی، بسیج دانشگاهگروه غیر رسمی: مانند:گروه دوستی، گروه ذینفع، گروه همشهريان سازمان

اسلاید 8: تفاوت تیم و گروهبین یک تیم واقعی و گروه تفاوت وجود دارد یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می‌شود که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف، و رویکردی مشترک و مهارت های مکمل هستند که بر مبنای آنها به هم پیوند می‌خورند و به یکدیگر تکیه می‌کنند.اعضای تیم به یکدیگر وابسته‌اند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی می‌شود. در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر می‌گذارد.اما به عکس، گروه دو یا چند نفر که دور هم گرد آمده اند تا هدف های معینی بدست آورند. عملکرد آنها صرفا نتیجه ی مشارکت انفرادی اعضای گروه است. گروه‌های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می‌کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می‌برند. کار شخصی در آنها بیشتر نمود دارد، مانند کار حرفه‌ای وکلا

اسلاید 9: گروه تیمنيازهای مادی / فيزيکیبقا/ رقابت/ترس از قدرت بيرونینيازهای عاطفی اجتماعیامنيت/ وابستگی/ حس تعلقدورنما و اهداف مشترکپيشرفت/توسعه/ آرمان گرايياصول و ارزش های مشترکابتکار/سودمندی اجتماعیارتباطات ناچیزارتباطات گستردهایجاد گروههای کوچکبه راحتی با هم ترکیب می یابند هویت خود را پنهان می کنند هویت تیم را آشکار می کنند

اسلاید 10: تيمگروهنيروي پيوند دهنده بيروني:مانند نيازهاي مشترك بقا و امنيت، ترس از دشمن بيروني يا قدرت مافوقتركيبي از نيروهاي پيوند دهنده بيروني و دروني، مانند احساس تعلق، اهداف مشترك و ارتباط كاريعمدتاً نيروهاي پيوند دهنده دروني مانند :اصول, ارزشها، باورها و آرمان مشترك

اسلاید 11: انواع تیمتیم هایی که به وجود آورنده و انجام دهنده کار هستند تیم هایی که پیشنهاد دهنده کار هستند تیم هایی که مدیریت و هدایت کار را به عهده دارند چه زمانی نیاز به تیم داریم؟ در مشکلاتی که کسی به تنهایی برای آن راه حلی نمی شناسدبی ثباتی در کار تجربه تحول سریع نیاز به همکاری از نزدیک

اسلاید 12: انواع تیم های کاریتیم وظیفه ای: یک تیم کاری است که مرکب از یک مدیر و کارکنان او در واحدش می باشد و در تلاش جهت بهبود فعالیت های کاری یا حل مسائل ویژه یک واحد وظیفه ای خاص می باشد.تیم حل کننده ی مسائل: تیمی است که متشکل از پنج تا دوازده تن از کارکنان ساعتی از همان بخش است که هفته ای چند ساعت گرد هم می آیند تا در مورد راه های بهبود کیفیت , بازده و محیط کار بحث کنندحلقه ی کیفیت: تیمی متشکل از هشت تا ده نفر از کارکنان وسرپرستان که مسئولیتی را به طور مشترک به عهده دارند و مرتباً برای بحث در مورد مسائل مربوط به کیفیت ، جستجوی منشأ مشکلات ، ارائه راه حل و تعیین روش های بهبود کار گرد هم می آیند اما کسی قدرتی ندارد.تیم خودگردان: گروهی رسمی متشکل از کارکنانی است که مدیر ندارند و مسئولیت کامل یک فرایند کاری یا قسمتی از آن را به عهده دارند که فراورده ای را به مشتریان درونی یا بیرونی تحویل می دهد.تیم چند وظیفه ای: تیمی است مرکب از کارکنانی که سطح یکسانی (در سلسله مراتب سازمانی) دارند اما حوزه کاری آنها متفاوت است و برای انجام یک کار تخصصی گرد هم می آیند.تیم مجازی: تیمی است که اعضای تیم یه صورت الکترونیکی گرد هم می آیند؛به گروه ها اجازه می دهد که بدون داشتن دغدغه مکان و زمان گرد هم بیایند.

اسلاید 13: VirtualمجازیSelf-managedخودگردانCross-functionalچند وظیفه ای (متخصص)Problem solvingحل کننده مسائلFunctionalوظیفه ایtechnology انواع تیم های کاری

اسلاید 14: تیم کاریافرادي با مهارت و تجربيات مكملدستيابی به هدف مشتركبا سطح دانش متفاوت متعهد و مسئوليت پذيرهمسويي و يكپارچگي افزايش چشمگير بهره‌وريياران تيم را بالا می کشند.افراد تيم را در تعيين اهداف و استانداردها درگير نماييد

اسلاید 15: اصول و ضوابط کار تيمي

اسلاید 16: صاحبنظران يكي از عوامل توسعه نيافتگي ايــــران را فقـدان فرهنگ كار تيمي در امور مي دانند.براساس نتايج يك كار تحقيقاتي در سال 1987، حدود 28 % از بزرگترين شركتها كارهايشان را براساس تيمي انجام مي دادند. در حالي كه در سال 1996 اين رقم به 78 % ودرسال 2008به بیش از91% افزايش يافته است. مزیت های تیم ها:تيم ها نسبت به سازمانهاي سنتي داراي قدرت انعطاف بيشتر بوده و در برابر محيط در حال تغيير بهتر پاسخگو هستند.تيم هاي كاري موجب بهبود كيفيت زندگي كاري مي شونددر تيم هاي كاري اثربخش اعضا نسبت به اهداف تيم متعهدندافراد باعضويت در تيم ها دانش و بينش خود را افزايش مي دهند و در نتيجه اين امر موجب افزايش خلاقيت در سازمان مي گردد.

اسلاید 17:

اسلاید 18: تیم موفقسیستم عادلانه تقسیم سوددهیهدف مشخصوجود حسابرسی کارهاتعهد به هدفاعتماد متقابل اعضاءنقش و مسئولیتهای عادلانهارتباطات خوبرهبری مشخصحمایت بیرونی و درونی

اسلاید 19: مرحله شکل گیری تیم (Forming)بر اساس مدل توکمن ودیدگاههای رابینز یک تیم پنج مرحله را طی می کند افراد به دور هم جمع شده اند و بسیار مشتاقند تا اطلاعات کسب کنند بسیاری از گفت و گوها با مباحث سطحی جریان می یابد افراد در این مرحله با احتیاط سخن می گویند و مراقبند تا گفته های آنان باعث آزردگی خاطر نشوددر این مرحله سوالات زیادی در مورد علت شکل گیری تیم مطرح می شود و افراد می پرسند که شکل گیری این تیم چه فوایدی برای آنان دارد و از طرفی ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شوند ؟رهبر تیم نقش بسیار حساس و مهمی دارد و باید با اقتدار به سوالات پاسخ دهد و اعضای تیم را به گونه ای راهنمایی کند که آنان نقش خود را در داخل تیم باز یابند درغیراینصورت تیم در این مرحله باقی مانده و موفق به ورود به مرحله بعدی نخواهد بود

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان