کسب و کار مدیریت و رهبری

گروه فشار – Pressure Group

96-Pressure-Group

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گروه فشار – Pressure Group”

گروه فشار – Pressure Group

اسلاید 1: گروه فشارPressure GroupMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانگروه فشارنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعرهبری و مدیریتسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: گروه ذی‌نفوذ از جمله نهادهای مدنی هستند که شامل گروهی از افراد یا سازمان‌هایی که با تحت فشار قرار دادن مقامات حکومتی یا بخشی از آنها با اتخاذ تدابیر گوناگون برای کسب منافع خود مبارزه می‌کنند. گروه‌های فشار برای موفقیت احتیاج به کسب پشتوانه‌های مردمی و اجتماعی دارند. فعالیت‌های گروه‌های فشار بر خلاف احزاب معطوف به کسب قدرت نیست ولی قدرت را به هر طرفی که بخواهند می‌کشانند. اعمال فشار بر قدرت عمومی جهت تأثیرگذاری بر تصمیمات مقامات حکومتی به نفع خود اشکال منفی دارد. گروه فشار را می‌توان واحدی جمعی (متشکل از چندین نفر) با دیدگاه‌ها و منافع مشترک که برای نیل به هدف‌های خود بر سایر گروه‌ها اعمال فشار می‌کنند،تعریف کرد. گروه‌های فشار با توجه به ماهیت خود (گروه‌های سیاسی یا دارای نفوذ)، وسایل مورد استفاده (افکار عمومی یا تبلیغات منفی)، شیوه‌های عمل (تهدید یا خرابکاری) و شکل‌هایی از قدرت که در اختیار دارند، از یکدیگر متمایز می‌شوند. گروه‌های فشار را براساس نوع‌های مختلفی می‌توان تقسیم‌بندی کرد:بر پایه ساختار درونی، بر پایه نوع منافع و شخصیت حقوقی اعضاء:الف) گروه‌های شغلی: شامل گروه‌های فشاری هستند که هدف اصلی انها به دست آوردن امتیازات مادی بیشتری برای اعضایشان است. در این دسته می‌توان اتحادیه‌های کارگری، سندیکاهای کارفرمایان و تعاونی‌های تولید را نام برد. ب) گروه‌های ایدولوژیک: در این دسته گروه‌های فشار نه بر اساس منفعت مادی بلکه براساس نفع معنوی کنار هم جمع می‌شوند. می‌توان به گروه‌های مذهبی، ملی‌گرایان و طرفداران محیط زیست و افکار بشر دوستانه اشاره کرد. گروه‌های فشار می‌توانند در سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین‌المللی عمل کنند. علاوه بر این، می‌توان آنها را در دو دسته تقسیم کرد: گروه‌های فشار که صرفا عمل برای حفاظت از منافع اعضای خود می‌باشد و گروه‌های فشار و ترویجی که یک علت منافع عمومی جامعه است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطگروه های غیررسمی Buzz group مزایاافزایش فرصتها برای نمایندگی بین انتخاباتافزایش حقوق آزادی بیان کمک به خارج کردن دیدگاه‌های اقلیت از زیر فشار دولتآنها به عنوان یک رابط بین دولت وشهروندان انجام عمل می‌کنند.کاربردهاهدف و نقش گروه‌های فشار، به زانو درآوردن سیاست دولت‌ها یا سازمان‌های بین‌المللی برای نیل به منافع یا ترویج گرایش‌های ویژه است.معایبآنها تمایل دارند استدلال یک طرفه ای را ارائه نمایند.آنها گاهی مواقع خواسته ها و مطالبات غیر منطقی را طلب می کنندگاهی مواقع اعتراض و اعتصاب آنها میتواند به جان و مال افراد صدمه بزندآنها گاهی اوقات فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را مختل میکند.آنها دولت را مجبور به تصمیماتی میکنند که ممکن است بعدا در آن منفعتی برای همه یافت نشود.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان